Miehen naisystävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilman satoja typoja sama:

Ach so...

Siis olen itsekäs mielestäsi, ""fart"", kun en kahden viikon tuntemisen jälkeen ole valmis hylkäämään ystäviäni uuden miesystäväehdokkaan takia? Siksi tekstissäni luki ALKUMETREILLÄ, että en olisi jatkanut suhdetta alkua pidemmälle jos meillä olisi ollut hyvin erilainen tapa suhtautua em. asiaan.

Mieheni tuntee ystäväni ja on tervetullut mukaani kun näen heitä, toki tapaamme myö silman miestäni - nämä ihmiset ovat minun ystäviäni ja heillä on minulle myös aisaa joka ei kuulu miehelleni (esim. erot, sairastumset yms). Järjetöntä kuvitella että parisuhde minun kanssani tekisi miehestäni ihmisen jolle nämä ystävät haluavat kertoa kaiken luottamuksellisesti kuten minulle.

En sauno/yövy tms. miesystävien kanssa, mutta jos kahvilassa istuminenkin on jo epäilyttävää niin sitten olisi liian vainoharhainen puoliso minun makuuni.

Nämä ""naisten ja miesten jutut"" joissakin teksteissä kuulostavat aika ahdistavilta. Ei yhtään ihme jos käsitys ihmisuhteista on kapea-alainen jos on eriteltävissä mitä mies tai nainen voi ystävien kanssa tehdä...

Kukakohan nyt kärjistää asioita? Tuskin ainakaan minä.

Kukaan koko ketjussa ei ole sanonut mitään näiden naispuolisten ystävien luona yöpymisestä tai siitä ettei mies tule viikkoon kotiin. Enkä todellakaan ainakaan minä. Miksi mieheni yöpyisi naispuolisten ystäviensä luona kun ei yövy miestenkään luona? Tai miksei tulisi viikkoon kotiin? Eihän hän muutenkaan reissuillensa niin pitkäksi aikaa jää. Naispuoliset kaverit eivät myöskään tarkoita että mies pui asioita heidän kanssaan saman peiton alla, tai edes eri peiton. Tuo juuri on se asia mitä sinä et tässä tajua. Ystävien välillä EI ole seksiä! Olet ilmeisesti sen verran purkissa kasvanut ettei sinulla koskaan ole ollut platonista ystävyyssuhdetta mieheen. Mutta mikäli mies haluaa lähteä kavereidensa kanssa (miesten tai naisten) baariin, kahville, pelaamaan biljardia tms eikä minua huvita lähteä mukaan niin mies sitten menee yksin. Se ei ole minulta mitenkään pois enkä todellakaan itke kotona kun mies on minut sinne yksin jättänyt. Saatika että epäilisin jonkun muun naisen olevan miehelle tärkeämpi kuin minä.

Naispuoliset ystävät eivät myöskään estä miestäni kertomasta minulle, että hän välittää, rakastaa ja että olen hänen unelmiensa nainen. Kyllä meillä näitä asioita kuullaan vaikka miehellä naispuolisia ystäviä onkin.

Mieheni ei myöskään odota että minä teen yksin kotityöt kun hän on kavereiden kanssa ulkona. Kyllä meillä nekin hommat yhdessä tehdään.

Ja viimeiseksi, minä tunnen mieheni naispuoliset kaverit. Mutta en ihmettele jos sinun asenteellasi varustettu nainen ei tunne. Ei kai kukaan mies niin pimeä ole että moisen pirttihirmun kavereilleen esittelisi.

Luepa tuo kirjoittamasi teksti uudestaan ja mieti oikein todella tarkoittaako miehen ja naisen välinen ystävyys noita mainitsemiasi asioita vai voiko siihen ehkä sisältyä jotain muutakin.

""Pate"":
>>""Olen yrittänyt selittää hänelle ettei parisuhde voi tyydyttää ihmisen kaikkia sosiaalisia ja älyllisiä tarpeita, vaan jokainen tarvitsee myös ulkopuolisia ystävyyssuhteita.""

Tämä on ollut suuri virhe. Nyt naisesi luulee, että nämä muut naiset ovat häntä älykkäämpiäkin ! Ei ihme, että mustasukkaisuus nostaa päätään ! :)

Sinun olisi tullut selvittää, että koska he ovat hyviä ystäviä, haluat olla heihin väleissä. Voisit kysyä naiseltasi, että miksi vauvantulon pitäisi muutta suhteensa heihin, jos nainen on heidät aluksi hyväksynyt. Onko?

Tietenkin nainen haluaa sinun seuraasi vauvan hoitoon, jos sinulla on aikaa kahvitella ystävättäriesi kanssa. Siitä seuraa mustasukkaisuus, kun se aika on naiselta jotenkin pois, ilmeisesti.

Mitä, jos kutsut ystävättäret teille kylään? Kummitäti osaa varmasti ihastella uuttakin vauvaa, jne. Siitähän ne välit voivat parantua. (Ystäväsi ihastelee varmasti mielellään sinun vauvaasi.)

Ap, et kertonut, kuinka tiiviisti pidät yhteyttä ystävättäriin. Viikottain, päivittäin ? Se kertoisi meille vastaajille paljon enemmän ! :)

Kertokaapa kaikki, jotka olette sitä mieltä, että ""kaikista asioista ei voi jutella vaimon kanssa, mutta naisystävien kanssa voi"", niin mistä jutuista on näissä kyse?

En ehtinyt selittää asiaani eilen perusteellisemmin rajoitetun ajan vuoksi.
Pidän nykyisin yhteyttä naisystäviini pääasiassa tekstiviestein ja silloin tällöin soittelemalla. Olen myös tavannut heitä esim. kahvilassa - harvemmin, mutta kuitenkin.
En käy heidän kanssaan marjareissuilla tai sienestämässä. En myöskään korjaa heidän kanssaan kattoa, seiniä, autoa, venettä tai valtameriristeilijää.
Pitäisikö ystävyyden liittyyä johonkin tietyntyyliseen käyttäytymiseen? Miksi se pitäisi rajata tiettyihin ""hyväksyttyihin"" yhteisiin harrastusmuotoihin ollakseen todellista ystävyyttä?

Ystävättäreni ovat olleet valmiit tapaamaan nykyisen kumppanini, että hän huomaisi etteivät he ole suhteellemme uhka, mutta hän ei ole halukas heidän tapaamiseensa. Hän haukkuu heitä ""ämmiksi"" ja ""käärmeiksi"", jotka haluavat vain pilata suhteemme.
Hän on sanonut, että minun pitää luopua näistä ystävistäni. Mutta saisin kuulemma pitää sitten myöhemmin yhdessä löytämiämme naisystäviä. Minusta se tuntuu ahdistavalta. HÄN päättää ketkä ovat kelvollisia ystävikseni, ja aivan kuin minun pitäisi olla jatkuvasti tilivelvollinen hänelle siitä kenen kanssa juttelen.
Tuntuu siltä, että hän ei vain halua, että minulle olisi jotain omaa tässä asiassa, koska he ovat jo olleet ystäviäni ENNEN häntä, ja siksi hän on heistä mustasukkainen.
Ilmeisesti hän ei itse pysty suhtautumaan miehiin ihmisinä, vaan näkee heidän nimenomaan miehinä, eikä siksi usko, että muutkaan voisivat pitää vastakkaisen sukupuolen edustajia ystävinä.

Tiedän kyllä, että ehdottomat mielipiteet antavat ihmisille turvallisuuden tunnetta - ja ainakin illuusin varmuudesta, jota ei välttämättä edes ole. Se on varsinkin ahtaamman ajatussuunnan edustajille ilmeisen lohdullista.
En aina jaksa ymmärtää sitä, miksi asioiden pitäisi olla joko-tai, kun ne voivat olla myös sekä-että. Jos itse en halua jotain, voin varmaan silti antaa toiselle siihen mahdollisuuden. Minulla ei ole omasta mielestäni oikeutta vaatia, että esim. nykyinen kumppanini luopuisi ystävistään minun takiani - olivat he sitten miehiä tai naisia.

Nimimerkille ""yks"".
Ikäväkseni täytyy todeta, että naisystäväni ovat älykkäämpiä, kuin tämä nykyinen kumppanini.
Pidän heistä toiseen yhteyttä lähes päivittäin. Toiseen vain silloin tällöin.

Millä kriteerillä olet valinnut vaimosi?

Ei minusta voi kutsua varsinaisesti ystäväksi henkilöä, jonka kanssa vain joskus tekstiviestitellään, satunnaisesti tavataan kahvilla tms. Se on kaveruutta, normaalia tuntemista vain. Kuka tahansa moikkailee työkavereitaan, juttelee tavatessa jne.

Ilmeisesti olet itse sanonut vaimollesi, että kyseessä on nimenomaan ystävä. Ystävyys on nimittäin aika syvä sana. Se on enemmän kuin hyvä tuttu tai kaveri. Naiset kokevat sen sanan ehkä jopa syvällisemmin kuin miehet. Ystävänä pidetään ihmistä, jolle voidaan kertoa hyvinkin vakavia ja tärkeitä asioita itsestään ja elämästään.

Tiedän miehiä, jotka ovat hyvinkin herkkänahkaisia siitä, mitä heistä vaimo puhuu ystävättärilleen. Minunkaan mieheni ei hyväksyisi sitä, että kertoisin jotain esim. hänen seksuaaliseen puoleensa kuuluvaa asiaa kenellekään ulkopuoliselle.

Sitä naisetkin pelkäävät, että mies kertoilee näille tuttava-ystävä -naisilleen jotain yksityistä ja intiimiä omasta vaimostaan, jotain sellaista, mikä ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle. Minustakin sellainen olisi loukkaavaa. Parisuhdeasiat käsitellään omassa parisuhteessa, kahden kesken.

Ja vähän muutkin asiat. Minä olin miehelleni aikanani vihainen, kun hänen veljensä vaimo alkoi neuvoa minua asiassa, josta hänen ei pitänyt tietää ollenkaan, ja joka ei kuulunut lainkaan hänelle. Liittyi minun omiin yksityisiin perintöasioihini. Mieheni oli vaan tyhmyyksissään mennyt kerran lavertelemaan puhelimessa näistä asioista. Ilmeni, että nainen oli sitten kertonut koko mieheni muulle suvulle.

Jos on todella asioita, joista ei voi puhua vaimon kanssa, mutta jonkun muun naisen kanssa kyllä, siinä liitossa on jotain vikaa. On kerta kaikiaan valittu väärä vaimo.

Heippa! Kyllä nää kaikki avioliiton ulkopuoliset suhteet, vaikka ne naamioitais ystävyyksiksi, ja vaikka ne ei olis seksisuhteita, niin ne on kuitenkin eräänlaisia rakkaussuhteita, siis nää eri sukupuolten väliset jutut.

Sitä ei vaan haluta tunnustaa. Sitä naista tai miestä halutaan tavata ja sille soitellaan vaan just sen takii, kun se on nainen tai mies, ja se juttu toimii just sen varassa. Ei tosiaan tarvi olla seksiä mukana. Ei se seksittömyys kaikkee pyhitä. Menkää itteenne. Tietty lataus siinä on mukana vaikka kuinka toisin väittäisitte.

""Pate"" tarkoitin sitä, että jos ystäväsi ovatkin älykkäämpiä, sitä ei pitäisi alleviivata vaimollesi :)

Pidempi viestisi selvitti asioita enemmän. Päivittäinen yhteydenpito saattaa nakertaa vaimosi itsetuntoa. Jos olet aina pitänyt naiseen saman verran yhteyttä, tulisi naisesi se hyväksyä.

Sekin on väärin, että naisesi sallisi hänen kanssaan löydetyt naiskaverit, mutta ei sinun valitsemiasi. Tässä tulee mukaan taas mustasukkaisuus, koska tunnet ystäväsi paremmin kuin naisesi tuntee heidät ja lisäksi vanhat ystäväsi voivat tuntea sinut paremmin kuin vaimo tuntee (tai hän luulee niin).

Tulee vielä mieleen sekin seikka, että raskaana ollessaan jotkut naiset ovat aika herkkiä. Sekin voi olla nyt kyseessä !

Voisit raskauden ajaksi vähemmän korostaa ystävyyttäsi muihin naisiin. Naisesi voi myös pelätä, että jos hän ei pysty antamaan sinulle niin paljon seksiä, kuin haluaisit, menet hakemaan sitä muilta naisilta?

Voisit tehdä kompromissin omasta aloitteestasi. Pidä naisiin yhteyttä kuten ennenkin, mutta lapsen synnyttyä vähän aikaa vähemmän. (Osoitat naisellesi enemmän huomiota, että tietää hänen olevan sinulle etusijalla), miksei jo nyt.

Kun lapsi on syntynyt, pidät huolen, että nainen kuulee jonkun puhelun, missä hehkutat lasta ja sen ihanuutta ! :)

Lisäksi voisit tehdä ovelan tempun, että törmäät puolisosi kanssa tähän päivittäiseen ystävääsi, joka ylistää lasta tuoreelle äidille. Tämän jälkeen nainen ei voi olla pitämättä hänestä ja samalla voit kätevästi kutsua hänet teille kahville vaikka seuraavaksi päiväksi. (Hoidat myös siivouksen ennen ystävän saapumista.)

Näin vaimosi saisi tutustua ""yllättäen"" ystävääsi ja se voisi vähentää pelkoa, joka on tulossa sotkemaan ystävyyssuhteitasi.

on minun oma mieheni minulle. Muutkin naisystävät ovat kyllä tärkeitä mutta liian ""syvällistä"" miesystävää en edes halua, tuntisin pettäväni. Hyviä mieskavereita (joilta voi kysyä neuvoa esim. autoista, kun oma mieheni on niin uuno niisä asioissa heh) kyllä arvostan... ja muitakin asioita voi puhua heidän kanssaan kunhan ei puhuta parisuhteen asioista. Ne asiat jaetaan kumppanin kanssa. En haluaisi ,että miehelläni olisi joku läheinen naisystävä jonka kanssa jakaisi aikansa. Aikaa ei ole muutenkaan riittävästi edes meille vaikka olemme lapsettomia(molemmilla työt ja työkaverit siellä kyllä).

Niinpä niin. Joskus vain on hyvä olla se ulkopuolinen jonka kanssa keskustella luottamuksella. Mies miehen kanssa ei onnistu, mutta mies ja nainen kyllä.
Vaimon valintakriteerit siinä nuoduuden huumassa eivät aina ole kohillaan, vai onko Elisa?
Nuoruuden rakkaus ei unohdu-- vai voiko unohtua?
Siinä nuoruuden rakkaassa on paljon mitä haluaa ja jota rakastaa, mutta voihan se nuoruuden rakkaus olla myös tyranni omalla tavallaan ja koitella joskus tosi rumasti miehensä itsetuntoa, melkeimpä kiristää..! Kun ei saa sovintoa lapsellisista riidoista vaikka miten koitat. Poikaporukoissa nuorena tommoisista riiroista napattiin kuonoon, tehtiin sovinto ja oltiin kaveria. Parisuhteessa se ei sovi ainakaan minun käytökseeni ja sitähän naiset osaa käyttää törkeästi hyväksi.
Silloin kaipaa YSTÄVÄÄ jonka kanssa puhua, onneksi niitä on. Tosiaan niistä ystävistä voisi löytyä kumppani jonka kanssa toimii paremmin.
Mikä on se mitta mitä pitää parisuhteessa kestää? Mitä on ne säännöt joita oikean miehen tulee noudattaa. Mikä on se raja ""simppaalua"" mitä on kestettävä? Millainen se OIKEA MIES ON?
En tässä tarkoita toistuvia tapaamisia määrätyissä paikoissa määrätyin välein ynnä jatkuvia tekstiviestejä.
No mitä tekstiviestejä huumoria työkaverien kesken---?

""olettaisin, että tuo nainen myös tulisi mieheni avuksi esim. aitaamme leikkaamaan, metsää perkaamaan, katonpaikkuuseen, kaivinkonetta käyttämään jne. Nuo on niitä asioita, joita mieheni ainakin näyttää ystäviensä kanssa kovasti mielellään tekevän. Tämä nainen saisi myös kernaasti ottaa lapsemme hoitoonsa kerran pari kuukaudessa, että saisimme joskus viettää illan pelkästään kahden""

Herranen aika. Teillä tuskin on kummallakaan oikeita ystäviä. Pelkkää ilmaista työvoimaa. Tekstistäsi voisi päätellä että mikäli ""ystävistä"" ei ole teille jotain hyötyä, ei se ystävä olekaan.

huh

En lue muiden vastauksia,joten saattaa tulla kertausta :) Itselläni on miespuolinen ystävä. Hänen puoleltaan tunteita saattaisi (siis saattaisi) olla enemmänkin mutta olemme molemmat todella iloisia jo yli kymmenen vuotta kestäneestä ystävyydestämme. Molemmat uskomme että parina suhteemme olisi jo aikaa sitten kuihtunut.

Nykyinen miesystäväni ei ole häntä vielä nähnyt mutta voisin heidät ilomielin toisilleen esitellä, mutta vasta kun kyseessä on kihlaus tms. vakava sitoutuminen, näin on myös päinvastoinkin ollut. Eli olen miesystäväni naisista ainoastaan yhteen tutustunut. Pidin tästä naisesta ja kutsuin hänetkin juhliini tms. miesystäväni mukana. Muuten en häneen ystävystynyt.

Nykyinen mieheni hieman ihmettelee onko kyseessä pelkkä ystävyys, sillä olemmehan molemmaat olleet pitkäänkin myös yhtäaikaa sinkkuja. Etteikö mitään? Noh, jos ihan tarkkoja ollaan niin alkuviikojen aikana jotakin sinnepäin oli, mutta itse huomasin ettei ystäväni kaikesta mukavuudestaan huolimatta ollut minulle sopiva.

Koska itselläni on tällainen kokemus luonnollisesti uskon että ystävyyttä voi olla myös vastakkaisen sukupuolen kanssa. Vuosien tuntemisen jälken sänkyyn meno olisi ajatuksenakin ihan korni, vaikka seksistä yms. voimme keskustella ainakin huumorin varjolla. Itse koen että on upeaa saada miesnäkökulmaa asioihin, sillä onhan tällä miesystävälläni paljon miesystäviä joiden kokemuksia hän keskusteluissamme minulle myös peilaa. Ja näin tietty tapahtuu toisinkin päin.

Ap, koska kyse on vielä lapsesi kummitädistä en oikein ymmärrä nykyistä naistasi muuta kuin siitä näkövinkkelistä että hän on liian varovainen ettei vaan pääse tapahtumaan mitään pahaa hänen selkänsä takana. Tuo sinun nimittelysi on varsin kurjaa, olisipa hän kertonut mielipiteensä ennen raskautta. Jostain syystä ei uskaltanut tuolloin mutta kaiketi hän tuntee olevansa vielä heikoilla vieläkin. Kuitenkin juuri tuo ystävyys voi olla se tae ettet mene vieraisiin kun saat naisnäkemystä ja hyväksyntää ystävänkin kautta. Tämän voisit hänelle kertoa. Positiivista on että hän on itse uskollinen, kerro että havaitset sen ja kunnioita sita ja lupaa sinäkin sitä olla.

Ystävät ovat rikkaus ovat he sitten naisia tai miehiä, ja tosi ystäviä ei ole kuin muutama. Itselläni kaksi naista ja yksi mies sekä oma kumppani. Miehillä kaveripiiri on usein laajempi,,mutta heiltä saatta juuri ne keskusteluystävät puuttua.

Anteeksi vain, mutta kumppanisi kuulostaa ikävältä tyypiltä. Tuollainen sinun ja hänelle tuntemattomien ihmisten nimittely on aika junttia. Enemmän ja enemmän tulee se kuva, että nyt kun hän on saanut tulevan lapsen avulla sinut ""kiikkiin"" niin on aika alkaa muokata sinusta ja elämästäsi täsmälleen sellaista kuin HÄN haluaa.

Juu. En tunne mieheni naispuolisia ystäviä, koska hänellä ei niitä ole. Hän pelaa biljardia ym miespuolisten kavereidensa kanssa tai minun kanssani. Toki meillä on yhteisiä naispuolisia kavereita, se onkin asia erikseen. Käy hän niidenkanssa yksinkin josssain joskus, mutta kyllä minuakin on aina mukaan pyydetty.

Ap kyselikin mielipiteitä miehen naiskavereista, ei parin yhteisistä naiskavereista. Siksi en katso aiheelliseksi siitä asiasta enempiä jaaritella.
Miehen omat miespuolistkin kaverit ovat niitä, joidenkanssa mennään miesmäisiä reissuja ja joihin ei vaimoja mukaan oteta, eikä ole tarvistaan. Ja onneksi miehelläni ei ole sellasia yksityisiä naispuolisia kavereita joiden kanssa reissataan niin etteivät puolisot ole tervetulleita mukaan. Siitä tässä on kysymys. Jos sinä sellaiset suvaitset niin ok.

Minä muuten hyväksyn sen että mieheni jää joskus yöksikin ja on viikon reissussa miespuolisten ystäviensä kanssa. inä kait sallit saman jos miehesi tekee saman naispuolisten ystäviensä kanssa, ilman siippoja. Onna vain valitsemallasi tiellä.

Ja ap ei edelleenkään ole kertonut millaista hänen ystävyytensä naisten kanssa on ja mitä he yhdessä puuhailevat... Sitä kun on eri tasoista.

Olen muuten Reean kanssa täysin samoilla linjoilla. Eiköhän maailmassa ole kimppakivaa muutenkin ihan tarpeeksi. Ei joka parin tarvitse sellaisesta tykätä.

Hienosti selvitetty asia :)

Minunkaan mieheni ei ole mikään marjanpoimija eikä harrasta ompelemista. Kyll hänen harrastuksensa ja tekemisensä ovat hyvin miesmäisiä. Saisi olla aika ronski täti joka siihen joukkoon kaveriksi soveltuisi:)

Näin käy kun mennään perse edellä puuhun. Nainen on tupsahtanut raskaaksi ja alkaa sitten kertoa mitkä ovatkaan hänen ""arvonsa"" ja vaatimuksensa. Jos nainen on tyhmä niin ei ap:täkään fiksuksi voi kehua. Olsikohan pitänyt pettäminen esimerkiksi ottaa vakavan keskustelun alle ennen lapsentekopuuhia. Ja kun lapsi syntyy alkaa tosissaan hammastenkiristys, kun huomaatte että olette kasvatusasioissakin törmäyskurssilla. Ap ei tunne siippaansa lainkaan nyt hieman on päässyt pintaa raaputtamaan. Goodbye voi sanoa tälle liitolle jo tässä vaiheessa ellei Ap todella näytä missä kaappi seisoo.

Todettakoon kuitenkin, että kuka mies edes Ap:n siippaa ystävänä kestäisi, täysiverinen kana-aivo! Hänekaltaiset naiset eivät saa miesystäviä ja eivät voi ymmärtää ystävyyttä. Se miten he miehet kokevat onkin jo oma perverssi juttunsa :)

""Todettakoon kuitenkin, että kuka mies edes Ap:n siippaa ystävänä kestäisi, täysiverinen kana-aivo! Hänekaltaiset naiset eivät saa miesystäviä ja eivät voi ymmärtää ystävyyttä.""

Aika rankkaa tekstiä naisen kumppanin yksipuolisen kuvailun perusteella. Muistakaa, ettei meistä kukaan täällä todella tunne tuota naista. Hän ei välttämättä ole ollenkaan niin tyhmä minä hänen miehensä häntä pitää ja tänne meille kuvailee. Voi jopa olla niin, että mies on tosiasiassa tyhmempi. Tuo nainen kun ei ole täällä kertomassa ja puoltamassa omaa kantaansa...

Mielestäni maha pystyssä on turha vikistä omaa kantaansa, olisi kertonut sen ajoissa etenkin jos se on suhteen kulmakivi. Ja tehnyt johtopäätökset siipanvalinnasta tämän asiallisen keskustelun pohjalta. Olisi tavoitteellisesti päätynyt mieheen jota yksikään nainen ei takuulla halua ystäväkseen ja joka ei missään nimessä usko miehen ja naisen ystävyyteen. Ap:n vaimoke lienee juuri tuollaisen miehen vastinkappale :) Vakka ja kansi yhteen sopii, kuten sanonta kuuluu.

Muijasi on auttamaton tiukkapipo. Laitahan se naisesi ruotuun ja sano, että toisen ystäviä EI voi valita. Juuri tuollaista kumppania en ikinä kestäisi. Ystävät ovat ystäviä, kumppani on kumppani.

Olen utelias, millainen seksielämä on ihmisillä, jotka eivät usko että mies ja nainen voivat olla ystäviä. Kertokaa! Tämä on todella mielenkiintoista. Miten teidän housut pysyy jalassa missään esim. työpaikalla? Ympärillä paljon ihmisiä jotka eivät voi olla ystäviä mutta petiin kävisivät jos ette olisi jo varattuja, niinkö? Vielä pahempaa jos olette vapaita isku päällä koko ajan? Vai onko tosiasia, että itseasiassa seksi ei kiinnosta, joten hyvin pysyy housut jalassa? Vasta kun perheenperustaja saapuu niin hyökkäätte? Teettekö niinkuin vuosisadat on tehty miettimättä mitään? Vaikka nyt olisi mahdollisuus miettiä valintojaan ja olemusta naisena ja miehenä?

No voi voi, on teillä vaikeeta.

Meillä ystävät on tosiaan sellasia, että me myös jeesaillaan toisiamme tarvittaessa, vastavuoroisuusperiaatteella, mutta ettehän te kaikki täällä tunnu sitä tajuavan. No omahan se on häpeenne.

Ehkä jossain kaupunkiluukussa kun asustellaan, ei miehilläkään ole muuta tekemistä kuin tutkailla tunteitaan ja sieluntilojaan ja tarvita niihin milloin miesten, milloin naisten näkökulmia.

""Ilmaista työvoimaa..."" voi sallikaa nyt mun nauraa!

Ystävyys on kuulkas paljon muutakin, kuin vain sitä, että soitellaan ja kysellään, mitä kuuluu ja moi. Ystävä on se, jonka puoleen voidaan turvautua kaikkein pahimmissakin tilanteissa. Ystävyyteen kuuluu myös se, että ketään ei käytetä hyväksi.

Mun naisystäväni on periaatteessa kyllä myös myös mieheni ystäviä. Mutta ei ne vartavasten yhdessä minnekään lähde eikä vietä kahdenkeskisiä iltoja. Sama juttu minun ja mieheni miespuolisten ystävien kanssa. Kun mun mies oli sairaalassa, sen pari ystävää kyllä kävi meillä tekemässä muutaman tärkeen homman, joka ei olis multa sujunut enkä olisi ehtinytkään.

Mutta saahan ihmiset olla niin kuin haluaa. Toivon vain todella, että teistä kukaan ei joudu pettymään näissä asioissa. Itse en hevin usko siihen, että mies ja nainen voisivat olla pelkkiä hyviä ystäviä ihan aina ja joka tapauksessa. Liian paljon varottavia esimerkkejä.

Eli olet todella niin rajoittunut ettet ymmärrä sellaista miehen ja naisen välistä ystävyyttä jossa mies ja nainen käyvät kahvilla tai sitä biljardia pelaamassa. Miehesi saa tehdä kumpaakin joko sinun tai miespuolisten kavereidensa kanssa, muttei kenenkään muun naisen? Johan on kummaa logiikkaa. Miten sinä vahingoitut jos mies pelaa biljardia vaihteeksi jonkun muun kanssa?

Ja todettakoon vielä että vaikka yhdessä ollaankin niin kaikkien kavereiden ei tarvitse olla yhteisiä. Jos mieheni lähtee kavereidensa (kumpaa sukupuolta tahansa) kanssa johonkin enkä minä ole aina mukana en todellakaan tunne että minulta jotain pimitetään. Onhan minullakin omia kavereita joiden kanssa mieheni ei juuri koskaan vietä aikaa. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että kumppani jätetään pimentoon vaan sen kanssa ettei kaikkien tarvitse olla kavereita keskenään vain koska minä seurustelen.

""Ja ap ei edelleenkään ole kertonut millaista hänen ystävyytensä naisten kanssa on ja mitä he yhdessä puuhailevat... Sitä kun on eri tasoista.""
Ehkä ap ei ole vaivautunut erikseen mainitsemaan täällä että kyse on vain kaveruudesta eikä seksistä. Ehkä ap:llekin on täysin selvää ettei ystävyyteen kuulu seksi. Turha sitä on täällä vakuutella vain siksi että osa lukijoista ei millään sitä pysty ymmärtämään.

Kukaan meistä ei tosiaan tuota naista tunne mutta ihan riittävästi infoa tulee siinä kun ei ystäviin saa pitää yhteyttä. Se riittää tekemään naisesta (tai miehestä) painajaismaisen kumppanin joka on parasta jättää niin pian kuin mahdollista.

Kovasti vastaat mutta et lainkaan siihen mitä edellinen kysyi. Kysymys oli oikeasti todella kiinnostava. Harmi ettet sitä tajunnut. Samaa olen ihmetellyt itsekin että miten nämä ""mies ja nainen eivät voi olla ystäviä""- ihmiset pärjäävät ympäristössä jossa nimenomaan pitää olla pelkkiä ystäviä. Kuksivatko työpaikallakin keskenään kun ystävyys on poissuljettu juttu?

Yhteistyössä