Minulla on ollut 2 miespuolista ystävää yli 10 vuotta eikä ystävyytemme ole häirinnyt kummankaan parisuhteita tai lasten tekoa.
Mitäkö teemme yhdessä? Urheilemme (tsemppaamme toinen toistamme), pelaamme biljardia, istutaan kesoililla kaffeella(kuten joku täällä miesten välisestä ystävyydestä kommentoi), kyläillään toisten luona, soitellaan kuulumisia,keskustellaan henkeviä, käymme viihteellä jne. Joskus toki teemme näitä juttuja nelisinkin eli omat puolisot mukana ja joskus myös lapsemme mukana ja milloin mitenkin, mutta puolisomme luottavat meihin, tuntevat kaikki osapuolet ja ovat tienneet ystävyydestämme jo seurustelujen alkuvaiheessa. jos sen on silloin hyväksynyt, niin ei ole mitään oikeutta vaatia toista luopumaan tälläisestä ystävyydestä myöhemminkään.
Milloinkaan ei ole seksuaalisia fiiliksiä ollut, toinen on Ystävä, eikä ystävällä tarvitse olla sukupuolta. Olen sitä mieltä, että hän, joka ei ymmärrä naisen ja miehen välistä ystävyyttä, niin hän itse ajattelee vastakkaista sukupuolta olevaa ihmistä seksuaalisesti eikä kykene itse olemaan vain ja ainostaan ystävyyspohjalla toista sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Haloo kaikki tälläistä ystävyyttä ymmärtämättömät: eletään 2000-lukua, maailma ja asenteet muuttuu, muuttukaa tekin ahdasmielisistä hieman laajemmalla perspektiivillä elämää tarkasteleviksi suvaitsevaisemmiksi ihmisiksi, niin meillä kaikilla olisi paljon hauskempaa.
Ihminen, joka ei käsitä miehen ja naisen välistä ystävyyttä