Miehen pään kääntäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maranooka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maranooka

Aktiivinen jäsen
31.01.2005
2 602
0
36
Tämäkin aika sitten koitti että tulen palstalta kyselemään tällaista.. Eli vinkkejä miten saisin tuon mies kultani pään kääntymään? :whistle:

Tilanne lyhyesti: Asutaan kolmen lapsen kanssa 64 neliöisessä kolmiossa, josta periaatteessa pidetään kaikki kovasti. Säilytys/ kaappitilaa on ihan onnettoman vähän ja kylpyhuone ihan minikokoinen. Meille tarjottiin 81 neliöistä neliötä tästä läheltä ja siinä olisi kaikki etukäteen asettavamme vaatimukset kohdallaan (kaappitilaa ruhtinaallisesti, kodin ratkaisut olivat suunniteltu lapsiperheelle, oikea koulualue, rauhallinen talo, lyhyt välimatka joka paikkaan, kuten tästäkin- näillä taloilla on n.200m välimatkaa). Mies ei enää suostu keskustelemaan koko asiasta.. Hänen vahvin perustelunsa tuon uuden kodin hylkäämiselle oli, että se ei ole meidän koti. :snotty: Ei kai se meidän koti olekaan jos ollaan viisi vuotta jo asuttu tässä ja tuon toisen kodin asukkailla oli ihan erilainen sisustustyyli jne. kuin meillä.

Ehdin jo ilmoittaa asunnon tarjoajalle, että mies ei pitänyt tästä, mutta hän ei välttämättä ehtinyt tarjota kotia vielä vappuaattona muillekaan... Itse siis vielä elättelen toiveita muutosta toimivampaan ja tilavampaan kotiin. Miten saisi miehen innostumaan ajatuksesta?

Vuokralla. :) Mies myöntää kyllä itsekin, että tarvitaan lisää tilaa.. Mieheltä puuttuu vain kyky nähdä tuo uusi koti meidän kotina. Minulla on jo ihan selvä kuva siitä, miten siitä saisi meidän kodin..

Kun lapset kasvaa, ne tarvii enemmän tilaa!! Ilman muuta kannattais vaihtaa nyt isompaan :) Ei miehes voi yksinään päättää ati olla enää puhumatta asiasta.

Lupaat muuttaa takas jos ei ala siinä viihtymään ;) Tai yhtä lailla teet yksin päätöksesi, alat pakkaamaan tavaroita ja ilmoitat välittäjälle ottavasi sen. Kyllä se mies perässä tulee ;)

No kun olen yrittänyt puhua. Eilen tyydyin vain kaksi kertaa sanomaan, että minua harmittaa kovasti, ettei annettaisi tuolle kodille tilaisuutta. Mies koki tuon toisen kerran sanmisen jo jankuttamisena.. Olen kuulemma muuttohullu :o Itse olen vähän sitä mieltä, että mies on vain niin mukavuudenhaluinen, ettei viitsisi tehdä muuttoa.

Okei, on täällä kaupungissa (JKL) on olemassa 11kpl sellaisia vuokra-asuntoja, joihin hän suostuisi muuttamaan ihan varmasti. Ollaan näihin jonoteltu jo vuosi ja mitään ei ole kuulunut...

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
No kun olen yrittänyt puhua. Eilen tyydyin vain kaksi kertaa sanomaan, että minua harmittaa kovasti, ettei annettaisi tuolle kodille tilaisuutta. Mies koki tuon toisen kerran sanmisen jo jankuttamisena.. Olen kuulemma muuttohullu :o Itse olen vähän sitä mieltä, että mies on vain niin mukavuudenhaluinen, ettei viitsisi tehdä muuttoa.

Okei, on täällä kaupungissa (JKL) on olemassa 11kpl sellaisia vuokra-asuntoja, joihin hän suostuisi muuttamaan ihan varmasti. Ollaan näihin jonoteltu jo vuosi ja mitään ei ole kuulunut...

Sano ukolles et hoidat muuttohommelin ihan itse ja kerrot (mieluiten värikuvin;)) myös minkälainen siitä uudesta asunnosta tulee kun teet siitä teille kodin.

Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:

Sano ukolles et hoidat muuttohommelin ihan itse ja kerrot (mieluiten värikuvin;)) myös minkälainen siitä uudesta asunnosta tulee kun teet siitä teille kodin.

Muutonkin olen luvannut organisoida! Pitää varmaan vielä koittaa piirrellä tuota kotia ja esittää se "unelmakotinamme". Muuten olen kyllä jo kertonut, mitä tekisin parvekkeele ja seinille... Ehkä tuo visualisointi olisi hyvä idea! Toisaalta pelkään itse harmittelevani sen jälkeen vielä enemmän menetettyä tilaisuutta.

Mä ilmottaisin miehelle, että mehän muutetaan. En todellakaan haluais asua noin ahtaasti.

Kyllähän siitä koti tulis, kun omat kamat sais sinne vietyä ja aseteltua.

Mikään ei ole tuottanut tulosta. :/ ollaan sitten jumissa tässä minikodissamme hamaan tulevaisuuteen.. Sain keskusteltua kyllä miehen kanssa, mutta argumenttini ja perusteluni eivät ole kuulemma riittäviä. Kyllä harmittaa! :snotty:

Yhteistyössä