Miehen paha tilanne.Mitä voin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viivi12

Vieras
Kirjoitan näin aamutuimaan nopeesti. Tilanne painaa minua todella paljon. Mies juo joka ilta autotallissa kännit. Tilanne on jatkunut pitkään. Häntä kiinnostaa vain juominen. Töistä tulee kaupan kautta ja rupeaa juomaan olutta.Joskus välistä juo paukkuja. Hän on omissa oloissaan. Lapset kaipaavat isäänsä,lapset luulee,että isi tekee töitä autotallissa. Tuntuu pahalta lapsien puolesta ja siitä että meidän elämä on tällästä. Meidän tiimi on minä ja lapset. Mies elää umpiossa. Olen puhunut,mutta hän ei voi millään myöntää,että on ongelma.Kiertelee ja kaartelee. Eilen pyysin,että valitsee voi olla seurassamme,muttei juo. Valitsi,että juo ja lähti seurastamme. Pää hajoo tähän tilanteeseen.Mitä voin tehdä???

Ei ole sinällään omakohtaista kokemusta mutta on kuitenkin... Kun olin lapsi niin äidilläni oli juuri tuollainen mies... Hän ei autotallissa juonut, mutta lähti esim aina "roskapussin" viemään, viipyi sillä reissulla parikin tuntia ja tuli kännissä kotiin. He olivat saaneet juuri lapsenkin. N. vuoden ajan tuota tehtyään mies ryyppäsi ihan kokoajan, työpaikka meni ja kerran sitten kun äitini siitä miehelle valitti, ja sanoi että ei aijo tätä katsoa enää niin mies tyrkkäsi äitini tajuttomaksi pöytää vasten. Sen jälkeen muutimme sen miehen luota pois.

Eli toivottavasti teillä ei menisi niin pahaksi ja miehesi tajuaisi mitä on menettämässä jos ei lopeta, ei hän voi lapsilleen tehdä noin ( tai voihan ne juopot...) Sinuna miettisin, vaikka miestäsi paljon varmasti rakastat, että jos hän ei lopeta juomista niin kannattaa varmaan ihan jo lasten takia muuttaa, tai pistää mies muuttamaan.

Niin kai tiedän itsekkin,että on parempi minun lähteä lapsien kanssa. Yhteistä taivalta vaan niin paljon takana. Mies on vaan täysin muuttunut. Hän ei ole enää sama ihminen,hän on viinan kiroissa. Hänen elämänsä tärkein asia on pullo. Se on vaikea hyväksyä.Toivon kain ihmettä,että hän haluaa lopettaa?! Miksi hän haluaa heittää kaiken hyvän roskikseen?!

Minun pitää lähteä töihin,mietin asioita koko yön. Ei ole ketään kelle puhua tilanteesta oikeesti,paitsi anoppi tietää,muttei välitä. Luin kuitenkin nämä myöhemmin,saa kertoa omakohtaisia tarinoita.

Mikä hänellä on? Jos ei aikaisemmin ole tuollainen ollut niin häntä voi vaivata jokin.
Tai sitten ei.

Jälkimmäisessä tapauksessa potkaise ukko pellolle.

Miehesi on alkoholisti. Nyt sinun pitää päättää, oletko valmis kovaan, raskaaseen taisteluun, jossa sinä ja lapset joudutte yhtälailla koville kuin alkoholisti itse, mutta rankan työn lopputulos voi olla tervehtynyt ja entistä vahvempi parisuhde, vai tuntuuko sinusta, että nyt on aika luovuttaa. Etsi tietoa vaikka täältä:

Päihdelinkki > Tietopankki

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Juominen on jo sellaisella tasolla, että sitä ei noin vain lopeteta. Mitkään uhkaukset erosta tai muusta eivät voita viinaa. Ammattiapua tarvitaan. Ensimmäisenä kuitenkin vaaditaan ongelman myöntämistä ja halua lopetttaa.
Ihmetyttää kyllä, että melko kovakuntoinen mies sinulla jos joka ilta juo kännit ja silti pystyy käymään töissä. Rahaa kuluu kanssa tuhottomasti tollaisella tahdilla. Onkohan tässä vähän värikynää tuon juomisen suhteen käytetty.

[QUOTE="asdf";28977797]Juominen on jo sellaisella tasolla, että sitä ei noin vain lopeteta. Mitkään uhkaukset erosta tai muusta eivät voita viinaa. Ammattiapua tarvitaan. Ensimmäisenä kuitenkin vaaditaan ongelman myöntämistä ja halua lopetttaa.
Ihmetyttää kyllä, että melko kovakuntoinen mies sinulla jos joka ilta juo kännit ja silti pystyy käymään töissä. Rahaa kuluu kanssa tuhottomasti tollaisella tahdilla. Onkohan tässä vähän värikynää tuon juomisen suhteen käytetty.[/QUOTE]

kumpa olisikin käytetty,tämä on meidän elämää,niin hurjalta kuin se kuulostaa ja tilanne on ollut jo 1.5 vuotta. Ei AINUTTAKAAN päivää ilman viinaa.Hän on kovakuntoinen mies,mutta hän ei syö juuri mitn. Mietin milloin elimistö sanoo seis. Hän on yrittäjä ammatiltaan. Menee aina poikeuksetta klo 12 töihin tai tekee etänä. Vaikeita taisteluita ollaan käyty. Olen hommanut hälle jo aikoja sitten apuakin,ei ottanut vastaan. Nyt vaan ajattelen,että on päätöksen aika. Joko tai.

Ensin teet tilanteen itsellesi selväksi: mies on alkoholisti eikä lopeta juomista, ellei itse tiedosta tilannetta. Sitten juttelet rauhallisesti miehen kanssa ja teet selväksi, että jos tilanne ei muutu, teille tulee ero. Älä hermostu ja huuda (vaikka se onkin vaikeaa). Jos mies päättää lähteä hakemaan apua, olet tukena. Muutoin lähdet tai mies lähtee kotoa. On varmasti vaikeaa, mutta muuta vaihtoehtoa ei ole. Tukea sinulle löytyy, etsi vain netistä. Niin kauan kuin suostut tuohon, olet mahdollistaja, joka tekee miehen juomisesta mahdollista. Nyt lopetat juomisolosuhteiden tarjoamisen hänelle. Voimia!

Jos yrittäjä niin kuinka työnteko ja businekset mahtaa sujua tollasella kännäilyllä?
Harvemmin yrittäjä onnistuu puoliteholla työtä tekemällä pitämään firmaansa pystyssä. Jos ei sitten ole saanut alaisiaan tekemään hommiaan niin hyvin ettei itse tarvi tehdä mitään.

[QUOTE="qwerty";28979201]Jos yrittäjä niin kuinka työnteko ja businekset mahtaa sujua tollasella kännäilyllä?
Harvemmin yrittäjä onnistuu puoliteholla työtä tekemällä pitämään firmaansa pystyssä. Jos ei sitten ole saanut alaisiaan tekemään hommiaan niin hyvin ettei itse tarvi tehdä mitään.[/QUOTE]

Tiedän parikin juoppoa, joilta työnteko onnistuu aivan käsittämättömän tehokkaasti. Toinen saattaa kyllä ottaa töissäkin krapularyyppyjä.
Monilla juopoilla se työ on ainoa, mikä pitää elämän jotenkuten kasassa.

Alkoholistille vain viina merkitsee jotakin, millään muulla ei ole väliä. Sen tiedostaminen ei ole helppoa, mutta totuutta tulee katsoa silmiin. Miehesi ei raitistu koskaan, jos ei pysty myöntämään, että on voimaton alkoholin edessä. Ja tämän asian myöntäminen on se kaikkein vaikein. Miehesi pitää löytää oma pohjansa, jotta tajuaa ongelman. Jos perhe toimii juomisen mahdollistajana, niin pohjaa ei löydy. Toki joku haimatulehdus voi pysäyttää juomisen hetkeksi, mutta vain hetkeksi. Mun oma veli on alkoholisti ja hänen vaimonsa kantaa viinaa Alkosta. Veli ei enää pysty kunnolla edes kävelemään, mutta kaipa se on ihan sama, kun muija roudaa viinaa.

Jos noin paljon juo kuin miehesi, niin ainoa vaihtoehto on täysraittius. Nämä A-klinikoiden mini-interventiot ja muut lässytykset kohtuukäytöstä eivät enää toimi. Kohtuukäytön opettelu sopii ihmisille, joiden ongelma alkon kanssa ei ole vielä niin paha. Juoposta ei koskaan voi tulla kohtuukäyttäjää.

Tiedän parikin juoppoa, joilta työnteko onnistuu aivan käsittämättömän tehokkaasti. Toinen saattaa kyllä ottaa töissäkin krapularyyppyjä.
Monilla juopoilla se työ on ainoa, mikä pitää elämän jotenkuten kasassa.

Niinpä. Osa juopoista antaa duunien ja kaiken mennä plörinäksi mutta eivät kaikki, osa on näitä jotka panostavat töihinsä todella sen takia että heillä on kova syyllisyys juomisesta, yrittävät siis tehdä edes yhden asian hyvin (työn) tai yrittävät vakuutella itselleen ja muille ettei heillä muka ole ongelmaa kun duuniakin tulee painettua niin paljon. Kun eihän alkoholisti voisi käydä töissä, ei..

Antaisin tasan 2 vaihtoehtoa; mennä hoitoon ja lopettaa juominen kokonaan tai avioero.
Ja alkaisin henkisesti valmistautua eroon, jos on jo aiemminkin apua hankittu, mutta hän ei ole sitä ottanut vastaan, niin pakottaa ei voi. Alkoholistin on haluttava itse lopettaa juominen, lopullisesti ja kokonaan, kukaan muu ei häntä voi muuttaa tai auttaa.

Mitähän iloa tuollainen mies teille tuottaa? Sinulle ja lapsille?

Yhteistyössä