Miehen paikka töissä ja naisen paikka kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttu

Vieras
Ajatteleeko kukaan näin?

Kukaan muu kuin minun mies. Hän on täysin sitä mieltä et miehen on pystyttävä elättämään vaimo ja lapset. Tosin ei kiellä sitä etteikö vaimokin sais käydä töissä mut hänen mielestä se ei ole välttämätöntä.

Mä olen nainen, ja mun mielestä miehen on pystyttävä elättämään vaimo ja lapset...Se tosin ei mitenkään liity naisen työssäkäyntiin tai kotonaoloon :)

En olisi ottanut miestä, jonka mielestä naisen on ehdottomasti käytävä töissä. Mä tykkään siitä, että olen itse saanut valita kauanko olen kotona ja milloin menen töihin.

Ja kaikkein vähiten ottaisin miestä, jonka mielestä on täysin ok elää vaimon siivellä, ts. on täysin ok ettei mies itse kykene perhettään elättämään.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä olen nainen, ja mun mielestä miehen on pystyttävä elättämään vaimo ja lapset...Se tosin ei mitenkään liity naisen työssäkäyntiin tai kotonaoloon :)

En olisi ottanut miestä, jonka mielestä naisen on ehdottomasti käytävä töissä. Mä tykkään siitä, että olen itse saanut valita kauanko olen kotona ja milloin menen töihin.

Ja kaikkein vähiten ottaisin miestä, jonka mielestä on täysin ok elää vaimon siivellä, ts. on täysin ok ettei mies itse kykene perhettään elättämään.

Teillä ei onnistuisi sellainen, että mies jäisi lasten kanssa kotiin (kh-tuella) ja sinä lähtisit töihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Teillä ei onnistuisi sellainen, että mies jäisi lasten kanssa kotiin (kh-tuella) ja sinä lähtisit töihin?

Onnistuisi varmaan, miksipä ei, puolen vuoden ajaksi tms. Ei se kovin realistinen skenaario kylläkään ole. En jättäisi 9 kk ikäistä vauvaa kotiin ja menisi itse töihin äitiysloman loputtua. Meillä ei tosin edes ole vauvaa, eikä alle kolmevuotiaita, ja minä opiskelen enkä ole töissä paitsi nyt kesällä, joten asia ei ole lainkaan ajankohtainen :)

meillä ei taloudellisesti pärjättäisi jos minä en saisi palkkaa, mutta ajatus siitä, että jako menisi niin et mies elättäisi perheen olisi ihana.Minulle sopiva rooli, hieman kevennettynä versiona.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Ajatteleeko kukaan näin?

Kukaan muu kuin minun mies. Hän on täysin sitä mieltä et miehen on pystyttävä elättämään vaimo ja lapset. Tosin ei kiellä sitä etteikö vaimokin sais käydä töissä mut hänen mielestä se ei ole välttämätöntä.

En tiedä, ei minun mieheni ainakaan. Meidän perheessä kun todellisuus on se, että minä ansaitsen miestäni paljon paremmin.

Meillä ei kumpikaan ajattele noin.
Hoitovapaalla esim. ollaan oltu molemmat; mies viimeksi vuoden.
Mulla on parempi liksa; onko se joku määre elättäjästä? Mun mielestä ei.

Molemmat kantavat kortensa kekoon sekä rahalla että kotitöillä ja lasten hoidolla tasapuolisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä pärjättäisiin miehen palkalla, mutta haluan käyttää aivojani ja koulutustani myös muuhun kuin kodin- ja lastenhoitoon.

Peesi, siis tuon koulutuksen ja aivojen hyödyntämisen osalta. Ja eräs käytännön seikka: meillä mies tienaa 600 e / kk opintojen ohessa, minä valmistuneena 3.000 e. Kumman on fiksumpaa olla kotona?

mutta silloin oletetaan että nainen laittaa ruuat, säilöö, leipoo ja tekee kaikki taloudellisesti. Siihen harva pystyy nykyään ja siksi mennään töihin. Silloin nainen tulee vastaan siinä missä mies elättää. Ja kaikki sujuu ilman tasa-arvo hömppää.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
mutta silloin oletetaan että nainen laittaa ruuat, säilöö, leipoo ja tekee kaikki taloudellisesti. Siihen harva pystyy nykyään ja siksi mennään töihin. Silloin nainen tulee vastaan siinä missä mies elättää. Ja kaikki sujuu ilman tasa-arvo hömppää.

ja höpn löpön! :laugh:

Miksi tähänkin pitää liittää tuo raha?Meillä ainakin valinnat tehdään lasten/perheen parhaaksi,ilman rahan ajatusta=se siivoaa joka ehtii,se laittaa ruan joka ehtii,se on töissä,jolla just töitä jne.Ja homma luistaa!

Meillä on palkattu kotiapulainen,joka siivoaa,katsoo lapsien perään tarvittessa, käy tarvittessa kaupassa/kokkaa jne.Mieheni ja minä molemmat teemme töitä ja lapsia kolme. Tähän ratkaisuun tultu,koska molemmat halunnut tehdä "uraa" ja silti hoitaa kotia ja taata lapsille hyvää elämän mallia.Emme ole siis joutuneet tekemään valintoja vaan olemme miettineet miten toteutamme kaiken niin että jokaisen "haaveet" toteutuu. Olemme yrittäjiä ja minä pääsääntöisesti liikkelläni ke-pe 10-18 ja ma-ti teen kotona töitä.Mies pääsääntöisesti toimistollaan arkisin 10-15-16 välin.Työajat miehellä joustavat,minulla pääsääntöisesti liikkeen aukioloja noudattaen.Liikkeelleni on 1km matka kotoa,jonne lapset voi hyvin vaikka pyöräillä. Ja on minulla lauantai työntekijä koko ajan joka tuuraa lomat ja muut tarvittavat ajat..Joten järjetellä voi kuinka vai.

Aika rankka ajattelutapa. Tuo varmasti paineita.

Mieheni ei ajattele noin, en minäkään.

Yhteistyössä