N
Ntt
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Toripolliisi:Minusta elämässä pitää olla aito oma itsensä.
Minua ärsyttää ihmiset, jotka teeskentelevät ja vetävät erilaiisa rooleja tilanteiden ja seuran mukaan.Toki arvostan hyviä tapoja ja pyrin niitä noudattamaan...
Näinhän se on. Toisaalta, on ihminen niin monipuolinen otus, että ei se ehkä ole roolia ja näyttelyä, jos on vähän toinen pinta esillä. Liian ahtaaseen takkiin ei kannata naapuria pukea, ahristamahan rupiaa... Monestihan se on itse asiassa ihmisen jonkun sortin ylenmääräistä turvallisuushakuakin, jos toisen pitää koko ajan olla justiinsa sama ja koskaan et muuttua saa; pelottamaan meinaa alkaa, jos se vielä kiinnostuu kaikesta sellaisestakin, mikä ei nyt juuri itseä kiinnosta, vaikkei se mitenkään itseltä pois olisikaan. Tuntuu vaan silti jotenkin käsistä karkaavan, jos on monena. Kasvutila pitää antaa, ja oppimiseen ja muuttumiseenkin elämän myötä lupa. Eli sen verran tuota ihmisen laaja-alaisuutta kyllä puolustan
Mutta teatteritaide on sitten juttu ihan erikseen, eikä se kunnioitusta nosta, jos mielipiteet käännähtävät vastalaidalle kynnystä ylitettäessä ja seuran mukaan. Laajentaa saa ja uuttakin oppia ja väärässäkin voi myöntää olleensa; siitä ei parane ampua, se on hatunnoston arvoinen taito se. Mutta ulkopuolelta asetetut ja sieltä käsin sujuvasti vaihdettavat mielipiteet eivät hatunnostoa kaivanne. Vaikka hyvinhän nuo tuuliviiritehtaat tuntuvat pärjäävän, ja vientikin vetävän - muuallekin kuin politiikkaan.
Varpaillaan hiipimistä en ymmärrä minäkään, viimeisenä nyt parisuhteessa. Kyllä täällä on kunnolla saatava askeltaa koko kengännumerollaan itse kunkin, mahtuuhan tänne. Ei se hyviä tapoja eikä kanssakulkijan kunnioitusta vielä pois sulje, että seisoo reilusti omilla saappaillaan. Potkaista ei ole lupa, ja tietäkin on kohteliasta osata antaa, mutta hiipiä ei tarvitse. Hauskempihan se nyt tämä elon kukkamaa, kun kukin reilusti omana itsenään ja rinta rottingilla, vaikka vähän rivistä jopa karkaisikin (no tämä ei sitten kyllä koskenut parisuhdetta tämä viimeinen!). Persoonia tämä maailma minustakin kuitenkin kaipaa, eikä tasapäistämistä; hankalaksi menee, jos värikkäitä hahmoja löytää vain vanhasta Suomi-filmistä. Että sillä siloittelullakin rajansa.
No joo, menipähän taas aiheesta sivuun. Jatkakaa joku taas siitä oikeasta. *lähtee hyötytöihin*