Miehen sisko.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Olisko jollain antaa neuvoja keillä olisi samankaltainen tilanne.

No ilmoitimme viime keväänä sukulaisille ja miehen siskolle että meille tulee marraskuussa vauva. Muut otti ilo uutisen innolla vastaan mutta miehen sisko ei sanonut asiasta mitään, myöhemmin tuli siskolta miehelle tiukan sävyinen viesti että on niin pettynyt mieheeni, että hänen piti kiilata hänen edelleen tässä lasten hankinnassa (miehen sukuun ensimmäinen lapsenlapsi oli meidän marraskuunpupu) että esikoisella eli miehen siskolla on muka oikeus hankkia se ensimmäinen lapsenlapsi myös. Hän on itse uranainen yli 30 vuotias eikä miestä mailla eikä halmeilla. No ajattelin että tilanne menisi ohitse raskauden aikana tai ainakin viimeistään kun lapsemme syntyi, mutta toisin kävikään, lapsen synnyttyä ei mitään onnitteluita, kehtasi soittaa joulun aikana kun kyseli joululahjatoiveita että oliko se teidän vauva poika vai tyttö, vaikka hyvin tiesi sukupuolen. Ikinä tähän mennessä ei ole vauvaan koskenutkaan eikä ottanut syliin. ikää kuitenkin jo reilu 3 kk vauvallamme.

Sisko ennen ollut niin fiksu ja mukava. En ymmärrä miten tämä asia voi ottaa niin koville että välit pitää viiletä.
Miten tästä tilanteesta voisi edetä parempaan suuntaan?

No, miehen siskolla on selvästi vauvan kaipuu ja harmittaa kun veli elää elämää jonka itse haluisi. Ei tuohon auta kuin se, että löytää miehen ja saa lapsen.

tuntuu vaan niin pahalta tämä nykyinen kohtelu. Asiasta olen yritänyt puhua miehen siskon kanssa, mutta jättänyt asian sikseen kun huomaan että niin arka aihe. Toinen on loukkaantunut niin pahasti siitä että meillä on se ensimäinen vauva. Ja ihmettelen sitä että jos hirveä vauvakuume on niin luulisi että haluaisi meidän vauvan kanssa paljon olla.

Ei vaan juuri toisinpäin, mitä enemmän kaipaa omaa lasta, sitä enemmän teidän vauvan näkeminen on "suolaa haavoihin". Kyseessä on paljon syvempi tunne kuin joku hörhelöinen vauvakuume, jota yleensä podetaan kun mieskin on kuvioissa ja on jotain oikeaa tsäänssiä saada lapsi..

Sun pitää nyt vaan yrittää ymmärtää, koska olet itse siinä onnekkaassa asemassa, että olet vauvan saanut. Toki miehen siskon kanssa voi yrittää rauhallisesti aloittaa keskustelua, että sinua surettaa kun asiat ovat menneet näin. Kirjoita vaikka sähköposti? Ja jos miehen sisko ei siihen vastaa, ainakin saat rauhan omalta osaltasi, että olet yrittänyt ja kertonut miltä sinusta tuntuu.

[QUOTE="apo";23137741]tuntuu vaan niin pahalta tämä nykyinen kohtelu. Asiasta olen yritänyt puhua miehen siskon kanssa, mutta jättänyt asian sikseen kun huomaan että niin arka aihe. Toinen on loukkaantunut niin pahasti siitä että meillä on se ensimäinen vauva. Ja ihmettelen sitä että jos hirveä vauvakuume on niin luulisi että haluaisi meidän vauvan kanssa paljon olla.[/QUOTE]

No en mä ainakaan halunnut olla vauvojen kanssa tekemisissä, kun itseä vaivasi vauvakuume. Koska ne toisten vauvat ei todellakaan ole sama kuin oma vauva, ja vauvojen näkeminen vaan lisää entisestään sitä "kuumetta". Ja tosiaan tuskin ton käytöksen syynä ole mikään muu kuin vauvakuume ja haluisi itsekin jo perustaa perheen.

Mä tiedän kokemuksesta, että jos on ihan karmea vauvakuume ja ei saa sitä vauvaa niin silloin ei kiinnosta pätkän vertaa muiden muksut vaan pyrkii välttämään jokaista kontaktia pieneen vauvaan.

hmm. oudolta naiselta vaikuttaa miehesi sisko. Ymmärrän kyllä kokemuksesta että oikea vauvakuume on kyllä hirveä "tauti" et tekstissä mainitse että onko miehen siskolla vauva kuumetta edes? vai oliko kyseessä vain se että hänen piti olla ensimäinen, ottaa se ensimäisen lapsenlapsen kunnia itselleen. Minulla oma isosiskoni sanoi aikoinaan suoraan että hän on sitten se kuka ekan lapsenlapsen hankkii, niin kävikin ja minun tuli alle vuoteen perään. Mutta omalla isosiskolle olisi ollut tosi kova paikka se mikäli hän ei olisi saanut olla ensimäinen tässä asiassa.

Mutta kyllä miehen siskolta voisi kohteliaita käytöstapoja sentään odottaa, vaikka olisi vauvakuume ja pettymys taustalla niin aika ilkeää oli tuo kommetti että olikos se tyttö vai poika.
Ymmärrän aloittajan pahan mielen tunteen. Miehen siskon kohtelu tuntuu varmasti välinpitämättömältä. Mutta kaikista eniten minua surettaa tässä teidän pieni vauva, menettää tädin tällä tyylillä.

Yhteistyössä