Miehen sukulaisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grrr

Vieras
En käsitä noita miehen sukulaisia, tai paria niistä. Tapaus a) on klassikko eli anoppi. Voiko olla vielä epätasa-arvoisempi? Miehen veljellä on 2 lasta, jo 20 v ja 10 v. Meillä yksi 6 v. Anoppi ei muista koskaan tätä meidän lasta mitenkään, ei jouluna, ei synttäreillä. Ristiäisiin toi jonkun kaulakorun. Toisia muistaa, käy heidän synttäreillä jne.

Lapset samaa sukupuolta (tyttöjä kaikki), joten en ymmärrä mikä mättää. Käymisen ymmärrän kun me asutaan noin 150 km päässä mutta kai hän voisi lähettää edes kortin? Mieheni ei oo huonoissa väleissä äitinsä kanssa. Mullakaan ei oo mitään riitaa.

Tapaus b) on tuo veli vaimoineen. Me ollaan tuon 10 v:n kummeja. Ja he meidän. Ja he on edellisen kerran käyneet meillä 4 vuotta sitten synttäreillä. Miehen veli kävi kerran toukokuussa sen jälkeen (3,5 v sitten), kun hänellä oli työreissu tänne. Me käydään siellä miehen kotiseudulla 3-4 krt vuodessa. Viimeksi kesällä, ja meitä ei enää kutsuttu heille. Aiemmin on kutsuttu. Me ollaan siis hotellissa siellä yötä, käydään anopilla ja tavataan muutamaa miehen vanhaa ystävää.

On käynyt ilmi, että he ovat kesäisin käyneet kuitenkin täällä huvipuistossa. Me asutaan siitä puistosta noin 5 km:n päässä. Ei voi edes kahvilla käydä? Ennen kävivät noin 3 krt vuodessa. Ei ole ollut riitaa.

Eivät myöskään muista enää lastakaan näemmä ja noilla tytöillä on noin 3 viikkoa synttäripäivissä väliä, niin että omani synttärit oli 3 viikkoa sitten. Heidät kutsuttiin, ei pääse. Ei korttia. Lähetin viime viikon lopulla meidän kummitytölle lahjan niin vastalahja tuli tänään... Eli pakon edessä.

Lähettäisittekö vielä lahjoja? Vai joko riitti, ja seuraava kerta rippijuhlissa.

kannattaa varmaan keskustella missä mättää? Itse ainakin ottaisin asian puheeksi enkä miettisi välien katkaisemista ennen kuin kuulisin mikä on syynä. Ei tuollainen nyt noin vain tapahdu!

Lisään että olen nyt raskaana, ja olen sanonut että en kerro noille ennen kuin joskus joulun jälkeen tai just ennen synnytystä (la helmikuussa).

Ja miestä harmittaa noi yhtä paljon kuin mua.

[QUOTE="Viivi";22088022]kannattaa varmaan keskustella missä mättää? Itse ainakin ottaisin asian puheeksi enkä miettisi välien katkaisemista ennen kuin kuulisin mikä on syynä. Ei tuollainen nyt noin vain tapahdu![/QUOTE]

No kyllä mä kysyin miksette enää käy meillä ja käykää nyt edes kahvilla, jos olette paikkakunnalla... Vastaus epämääräistä kiertelyä.

Heillä on tuon vanhemman tytön kanssa ollut ongelmia (koulut kesken jne.) joten ollaan mietitty, onko se se syy? Veljen vaimo on tyyppiä kulissit pitää olla kunnossa...

Anopilta en oo viitsinyt suoraan kysyä, miksi meidän lapsi ei ansaitse edes korttia.

[QUOTE="vieras";22088077]Minkä kokoinen asunto heillä on? Oletteko yleensä pitkään / monta yötä noilla 3-4 kertaa vierailuilla?[/QUOTE]

Heillä on omakotitalo, jossa on 2 ylimääräistä huonetta. Anopilla kaksio.

Mutta me olla yötä siellä, vaan hotellissa tai jossain mökkikylässä kesäisin. Ennen lasta meidät kutsuttiin heidän omakotitaloon yöksi. Nyt hyvä jos kahville (ja viimeksi ei sitäkään).

Ja ollaan kesällä 2-3 yötä ja muulloin 1-2.

Yleensä ihmiset, jotka ovat vaativaisia kanssakäymisessä aiheuttavat lähiympäristössä välttelyä. Siis siinä mielessä vaativaisia, että ylipäätään pitävät muita jotenkin velvollisena vierailuihin tai muuhun.

[QUOTE="vieras";22088086]Raskaana ollessa ei kannata polttaa välejään mihinkään suuntaan... ne hormonit näes...[/QUOTE]

No kyllä mä ihmettelin + olin loukkaantunut asiasta jo ennen raskautta. Edellisestä heidän käynnistä on siis 4 vuotta.

[QUOTE="heidi";22088124]Yleensä ihmiset, jotka ovat vaativaisia kanssakäymisessä aiheuttavat lähiympäristössä välttelyä. Siis siinä mielessä vaativaisia, että ylipäätään pitävät muita jotenkin velvollisena vierailuihin tai muuhun.[/QUOTE]

Kenenkään muun mielestä en ole vaativainen. Omat vanhempanikin surevat lapsen puolesta asiaa.

Ei ole velvollisuutta, mutta ei kai sitten enää mullakaan. Kummallekaan. Siis muistaa synttärinä tai jouluna, käydä jne.

Mitä itse tekisitte? Ei enää lahjoja eikä kortteja heillekään, tekstari kun ollaan maisemissa ja ottakoon yhteyttä jos huvittaa?

Oma lapseni rupeaa jo tajuamaan että tässä kuviossa mättää joku.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22088153:
Kenenkään muun mielestä en ole vaativainen. Omat vanhempanikin surevat lapsen puolesta asiaa.

Ei ole velvollisuutta, mutta ei kai sitten enää mullakaan. Kummallekaan. Siis muistaa synttärinä tai jouluna, käydä jne.

Et kuulosta ollenkaan vaativaiselta, älä ota itseesi kaikkia kommentteja! Meillä on sama juttu, että jokin mättää, mutta ollenkaan ei mikään, kun siitä kysytään. Onhan sitä voinut itekin tehdä virheitä, mutta ei voi pyytää anteeksi, kun ei tiedä, mitä pyytää.

Eli meitä on muitakin. Se on tosi harmi, varsinkin lasten kannalta.

[QUOTE="Hip";22088247]Et kuulosta ollenkaan vaativaiselta, älä ota itseesi kaikkia kommentteja! Meillä on sama juttu, että jokin mättää, mutta ollenkaan ei mikään, kun siitä kysytään. Onhan sitä voinut itekin tehdä virheitä, mutta ei voi pyytää anteeksi, kun ei tiedä, mitä pyytää.

Eli meitä on muitakin. Se on tosi harmi, varsinkin lasten kannalta.[/QUOTE]

Niin, jos oon jotain silloin tehnyt tai sanonut, niin miksei sitten sano... Mutta edellinen vierailu meni ihan hyvin, muistaakseni. Ei ollut mitään erikoista.

Mä ymmärrän etteivät enää käy niin usein kun heidän lapsi jo isompi (hänellä ehkä omiakin menoja) ja meillä on kolmio, ja varmaan heistä ahdasta olla yötä. Mutta jos voivat käydä päiväseltään tuossa 5 km:n päässä huvipuistossa, niin voisiko kuvitella että voisi käydä kerran vuodessa kahvilla tai muuten kylässä? Tai edes kerran 2 vuodessa?

Kuulostaa hassulta, mä kyllä kysyisin anopilta missä mättää, siinä ei varmaan häviää mitään?

>Yleensä ihmiset, jotka ovat vaativaisia kanssakäymisessä aiheuttavat >lähiympäristössä välttelyä.

Mä oon taas huomannut, että kun muut ovat huolissaan/lähettelee lahjoa, kortteja jne on helppoa olla se joka ei vastaa. Kun muita ei kiinnosta, loppuu pelleily. Parin vuoden sisällä anoppi+veljen perhe huomaa että joku/jotain puuttuu?

Kuulostaa hassulta, mä kyllä kysyisin anopilta missä mättää, siinä ei varmaan häviää mitään?

>Yleensä ihmiset, jotka ovat vaativaisia kanssakäymisessä aiheuttavat >lähiympäristössä välttelyä.

Mä oon taas huomannut, että kun muut ovat huolissaan/lähettelee lahjoa, kortteja jne on helppoa olla se joka ei vastaa. Kun muita ei kiinnosta, loppuu pelleily. Parin vuoden sisällä anoppi+veljen perhe huomaa että joku/jotain puuttuu?

Mä en viitsi kysyä anopilta, kun se on vaikeaa ilmaista korrektisti. Että miksi et koskaan lähetä lapsenlapsellesi edes korttia syntymäpäivänä tai jouluna, kun kumminkin käyt toisella synttärikutsuilla, ostat lahjat ja kortit?

Mitä tuo huolissaan tarkoitti? Kuka on huolissaan? En mä varsinaisesti ole huolissani, vaan ihmeissäni.

Ajateltiin että ei kerrota mitään koko tulevasta vauvasta. Huomaavat sitten kun seuraavan kerran käydään joko jos massu on jo iso tai uusi vauva mukana. Mutta voi olla että heitän ryhmätekstarilla heitäkin, sitten kun on syntynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22088330:
Ajateltiin että ei kerrota mitään koko tulevasta vauvasta. Huomaavat sitten kun seuraavan kerran käydään joko jos massu on jo iso tai uusi vauva mukana. Mutta voi olla että heitän ryhmätekstarilla heitäkin, sitten kun on syntynyt.

Nää on ainakin niitä juttuja joilla saa viimeisetkin välit poikki sukulaisiin. Jos kerran haluat pitää välejä yllä niin miksi et kertoisi asiasta? Mä en käsitä tulevia vanhempia jotka haluaa pilata välit ystäviin ja sukulaisiin pimittämällä ja valehtelemalla läheisilleen.

Ja tuo 150km on aika pitkä matka vaan piipahtaa kylään. En mäkään jaksa aina kiertää sukulaisiaa jos päätän lähtee lomareissulle. Ei siitä kukaa oo koskaan hernettä vetänyt nenään.
Kannattaa miettiä miten helpoksi/vaikeaksi teette sukulaisten vierailut. Ei voi vaan olettaa että kaikki aina jaksavat käydä sukulaisissa. Eikä se silti tarkoita että mikään teidän väleissä olisi vialla. Miehen veli ja äiti kuitenkin ovat niin läheistä sukua miehellesi, että voivat vaan olettaa että kyllä te ymmärrätte. Aina ei vaan jaksa

Puhuttiin vähän kun tyttö on vielä hetken naapurissa synttäreillä, että kasvattajina me 2 perhettä olemme tosi erilaisia. Voisiko se johtua siitä?

Mitenkään niin erilaisia ei olla, että toinen olisi joku en-kiellä-mitään-perhe ja toisessa kova kuri. Eikä kummankaan lapset ole mitään täystuho-hajottajia.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22088447:
Puhuttiin vähän kun tyttö on vielä hetken naapurissa synttäreillä, että kasvattajina me 2 perhettä olemme tosi erilaisia. Voisiko se johtua siitä?

Mitenkään niin erilaisia ei olla, että toinen olisi joku en-kiellä-mitään-perhe ja toisessa kova kuri. Eikä kummankaan lapset ole mitään täystuho-hajottajia.

Mitä sitten tarkoitat tuolla tosi erilaisia?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22088447:

Voi hyvinkin. Erilaiset kasvatustavat tuntuvat saavan veren kiehumaan monessakin vanhemmassa. Jostain syystä toisten on kovin vaikea sulattaa erilaisia elämäntilanteita ja kasvatusratkaisuja.

[QUOTE="senja";22088419]Nää on ainakin niitä juttuja joilla saa viimeisetkin välit poikki sukulaisiin. Jos kerran haluat pitää välejä yllä niin miksi et kertoisi asiasta? Mä en käsitä tulevia vanhempia jotka haluaa pilata välit ystäviin ja sukulaisiin pimittämällä ja valehtelemalla läheisilleen.

Ja tuo 150km on aika pitkä matka vaan piipahtaa kylään. En mäkään jaksa aina kiertää sukulaisiaa jos päätän lähtee lomareissulle. Ei siitä kukaa oo koskaan hernettä vetänyt nenään.
Kannattaa miettiä miten helpoksi/vaikeaksi teette sukulaisten vierailut. Ei voi vaan olettaa että kaikki aina jaksavat käydä sukulaisissa. Eikä se silti tarkoita että mikään teidän väleissä olisi vialla. Miehen veli ja äiti kuitenkin ovat niin läheistä sukua miehellesi, että voivat vaan olettaa että kyllä te ymmärrätte. Aina ei vaan jaksa[/QUOTE]

4 vuoteen ei jaksa kertaakaan?

Meillä käy muuten kylässä vieraita. Myös yövieraita. Esim. ystäväni käy perheineen pari kolme kertaa vuodessa. Pidän itseäni ihan ok emäntänä.

Meillä on pieni asunto, mutta yleensä olemme antaneet oman makkarimme vieraille ja itse nukumme olohuoneessa tai lapsen huoneessa. On sitten varasänkyjä isommalle lapselle joka ei voi olla välissä jne. Olen ollut oppaana jos on haluttu jne.

[QUOTE="vieras";22088470]Mitä sitten tarkoitat tuolla tosi erilaisia?[/QUOTE]

No vaikeaa kuvata lyhyesti, mutta meillä ollut kestovaippoja - heistä hömpötystä. He silti pitävät lasta tiukemmin kiinni, siis kieltävät kaiken vähän "vaarallisen" kiipeilyn tai kovaa keinumisen.

Meillä lapsi on harrastanut vauvanakin (heistä muskarit ja vauvauinnit ovat vain rahastusta). Me ehkä satsaamme enemmän rahaa harrastuksiin ja matkailuun, he talolainan maksuun. Lapsi ei saisi "maksaa" mitään, siis miehen veljen vaimo veti kesällä kahvit väärään kurkkuun kun kuuli mitä lapsen taitoluisteluharrastus maksaa. (kävivät siis anopilla kahvilla yhtäaikaa kun me oltiin siellä.)

Meillä ei ollut moneen vuoteen autoa, nyt taas on ollut pari vuotta. Heistä on käsittämätöntä että lapsiperheellä ei ole autoa.

Syömme ravintoloissa, lapsikin syö eksoottista ruokaa. Tämä on miehen veljen vaimosta kummallista. Heille teemme kyllä ihan perusruokaa, ja on meillä kotona makaroonilaatikkoakin ja nakkikastiketta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22088489:
4 vuoteen ei jaksa kertaakaan?.

Niin. Aina ei vaan jaksa. Koita ottaa huomioon heidänkin elämäntilanne. Heidän perheessään voi tosissaan tapahtua asioita joista et tiedä. Ei kannata katkerana laskea kumpi on käynyt useammin kylässä ja kuka on saanut minkäkin verran lahjoja. Ei se ainakaan saa sua nousemaan heidän kyläilylistan kärkeen.

Kyllä mä voisin sanoa sulle että voi kun sua on kohdeltu huonosti, mutta mitä siitä on apua? Kanaattaisiko kuitenkin miettiä miten voisit saada välejä paremmiksi. On muutakin yhteydenpitotapoja kuin kyläily. Soita ja kerro raskaudesta. Pidä yhteyttä puhelimitse tai vaikka facebookissa. Ei se ainakaan auta että katkerana lasket kumman lapset on saanut enemmän lahjoja.

Uusimmat

Yhteistyössä