Miehen sukulaisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="senja";22088600]Niin. Aina ei vaan jaksa. Koita ottaa huomioon heidänkin elämäntilanne. Heidän perheessään voi tosissaan tapahtua asioita joista et tiedä. Ei kannata katkerana laskea kumpi on käynyt useammin kylässä ja kuka on saanut minkäkin verran lahjoja. Ei se ainakaan saa sua nousemaan heidän kyläilylistan kärkeen.

Kyllä mä voisin sanoa sulle että voi kun sua on kohdeltu huonosti, mutta mitä siitä on apua? Kanaattaisiko kuitenkin miettiä miten voisit saada välejä paremmiksi. On muutakin yhteydenpitotapoja kuin kyläily. Soita ja kerro raskaudesta. Pidä yhteyttä puhelimitse tai vaikka facebookissa. Ei se ainakaan auta että katkerana lasket kumman lapset on saanut enemmän lahjoja.[/QUOTE]

Peesi tähän. Koskaan ei voi tietää, mitä jonkun toisen perheessä on menossa. Ihmisillä saattaa olla vaikeita elämäntilanteita juurikin lasten ongelmien, mahdollisten sairastumisten, parisuhteen ongelmien, työpaikan epävarmuuden ja monen muun syyn takia. Se, että jaksaa lähteä huvipuistoon ei tarkoita, että sen lisäksi jaksaisi lähteä vielä sukulaisiinkin. Jos vastaus on kaiken lisäksi ollut ympäripyöreä, niin ei varmaan kannata lähteä sen enempää asiaa urkkimaankaan.

Itse varmaan jättäisin vauva asian sanomatta ellei toiset pidä muuten soittelemalla tjms. yhteyttä. Jos valittavat asiasta, niin sanoisin vain kylmästi, että ei ole oltu tekemisissä, niin ei ole tullut otettua puheeksi. Muutenkin varmaan ottaisin välimatkaa ja ehkäpä pitäisin syntterit kutsumatta ollenkaan toisia. Jos valittavat, niin voit sanoa, että näit asian turhaksi, koska ette ole 4 vuoteen vaivaantunut tulemaan, niin et viitsi rasittaa enää kutsumalla toisia. Jos olisit tiennyt, että haluavat tulla, niin voivat tulla ehdottomasti vaikka ensiviikonloppuna niin tehdään toinen syntterikakku ja juhlitaan muutenkin, kun tänne päin tulevat VIHDOIN.

Ja jos ne vähäisetkin välit katkeavat, voi voi. Eipä niitä ollut aikaisemminkaan, eipä sille mahda nytkään.

150km on pieni matka. Meillä kuljetaan helposti tuollaiset matkat kerran kuukaudessa sukuloimassa. Ei ole ongelmaa, vaikka on koiraa ja pientä lasta. Se on siitä kiinni, mitä itse haluaa.

[QUOTE="senja";22088600]Niin. Aina ei vaan jaksa. Koita ottaa huomioon heidänkin elämäntilanne. Heidän perheessään voi tosissaan tapahtua asioita joista et tiedä. Ei kannata katkerana laskea kumpi on käynyt useammin kylässä ja kuka on saanut minkäkin verran lahjoja. Ei se ainakaan saa sua nousemaan heidän kyläilylistan kärkeen.

Kyllä mä voisin sanoa sulle että voi kun sua on kohdeltu huonosti, mutta mitä siitä on apua? Kanaattaisiko kuitenkin miettiä miten voisit saada välejä paremmiksi. On muutakin yhteydenpitotapoja kuin kyläily. Soita ja kerro raskaudesta. Pidä yhteyttä puhelimitse tai vaikka facebookissa. Ei se ainakaan auta että katkerana lasket kumman lapset on saanut enemmän lahjoja.[/QUOTE]

Joo, voi olla. Mutta jos meillä olisi, niin omat sisarukset eivät olisi niitä, ketä sulkisin elämästäni.

He eivät ole fb:ssa ja en jaksa olla soittelemassa kovin usein (olen ihmisten kanssa työkseni).

Noiden kanssa meillä oli hyvät ja läheiset välit, kunnes he lopetti yhteydenpidon. Ei me muuten olisi heitä kummiksikaan pyydetty.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22088994:
jos on vaan 150km matkaa niin en tajua miksi pitää olla jossakin yötä?

Ei aina pidäkään, mutta me ollaan nyt lapsen kanssa oltu 1 yö ja kesällä useampi kun mies tapaa kavereitaankin.

Nyt kun vauva tulee, saattaa meidänkin käynnit vähän harveta alkuun ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22088112:
Ja ollaan kesällä 2-3 yötä ja muulloin 1-2.

Ja muutaman kerran vuodessa? En jaksaisi millään monta yötä olevia vieraita montaa kertaa vuodessa vaan ottaisin kyllä itsekin etäisyyttä enkä aikanakaan jaksaisi enää itse käydä vastakyläilyjä tekemässä. Ja, kuten joku jo sanoikin, 150 km on niin lyhyt matka, että sen voi taittaa päiväseltään. Rasittavia vieraita, jos jäädään vielä useammaksi yöksi.

Alkuperäinen kirjoittaja näin metsä vastaa;22088822:
Itse varmaan jättäisin vauva asian sanomatta ellei toiset pidä muuten soittelemalla tjms. yhteyttä. Jos valittavat asiasta, niin sanoisin vain kylmästi, että ei ole oltu tekemisissä, niin ei ole tullut otettua puheeksi. Muutenkin varmaan ottaisin välimatkaa ja ehkäpä pitäisin syntterit kutsumatta ollenkaan toisia. Jos valittavat, niin voit sanoa, että näit asian turhaksi, koska ette ole 4 vuoteen vaivaantunut tulemaan, niin et viitsi rasittaa enää kutsumalla toisia. Jos olisit tiennyt, että haluavat tulla, niin voivat tulla ehdottomasti vaikka ensiviikonloppuna niin tehdään toinen syntterikakku ja juhlitaan muutenkin, kun tänne päin tulevat VIHDOIN.

Ja jos ne vähäisetkin välit katkeavat, voi voi. Eipä niitä ollut aikaisemminkaan, eipä sille mahda nytkään.
Niin aikuista.

Ja muutaman kerran vuodessa? En jaksaisi millään monta yötä olevia vieraita montaa kertaa vuodessa vaan ottaisin kyllä itsekin etäisyyttä enkä aikanakaan jaksaisi enää itse käydä vastakyläilyjä tekemässä. Ja, kuten joku jo sanoikin, 150 km on niin lyhyt matka, että sen voi taittaa päiväseltään. Rasittavia vieraita, jos jäädään vielä useammaksi yöksi.

Lukutaito kunniaan eli emme ole heillä yötä, vaan hotellissa. Nyt puhutaan siis normaalista kyläkäynnistä kuin asuisimme samassa kaupungissa.

Ennen he kävivät jopa 5-6 krt vuodessa, olivat useimmiten yötä. Joskus kävivät päiväseltään. Sitten oli 3-4 krt vuodessa kunnes loppui kokonaan, 4 vuoteen miehen veli kävi kerran kahvilla, toukokuussa 3,5 v sitten.

Ymmärrän jos ei jaksa monta kertaa vuodessa, mutta kerran vuodessa?

Jopa on "mukavat" anoppi ja miehen sisarus perheineen.
kävivät siis paljon ennen kuin teille tuli lapsi.
nyt ei edes anoppi muista teidän lasta mitenkään.
onko muuten kunnossa? ei dementia tai vastaavaa?

Mistä he voisivat olla kateellisia teille? Oletteko te sitten koulutettuja, ja ehkä tämä hiertää, ja toinen miniä mustamaalaa teitä myös anopille?

tosi ihmeellistä.

tekikö miehesi paljon palveluksia heille kun teillä ei ollut lasta, ja nyt ette ole enää hyödyksi, joten ei välitä pitää yhteyksiä?
tai hoiditteko paljon tuota 10v aiemmin? en tiedä.

Ja me on siis käyty tänä vuonna:

Tammikuussa anopin synttäreillä (tasavuosia, täytti 70 v), oltiin yötä hotellissa ja aamupalan jälkeen käytiin vielä anopilla ja ajettiin kotiin. Noita veljeä perheineen nähtiin juhlassa.

Toukokuussa oltiin viikonloppu, hotellissa. Äitienopäivää ennen. Käytiin anopilla. Ei nähty noita.

Kesällä oltiin 3 yötä mökkikylässä, anopilla käytiin tänä aikana 3 kertaa. Veli perheineen kävi yhdellä kertaa yhtäaikaa kahvilla.

Luulen että ei enää tänä vuonna käydä, mahdollisesti jos käydään niin joululomalla.

Että tosi rasittavaa on nähdä niin usein.

[QUOTE="höh";22090063]Jopa on "mukavat" anoppi ja miehen sisarus perheineen.
kävivät siis paljon ennen kuin teille tuli lapsi.
nyt ei edes anoppi muista teidän lasta mitenkään.
onko muuten kunnossa? ei dementia tai vastaavaa?

Mistä he voisivat olla kateellisia teille? Oletteko te sitten koulutettuja, ja ehkä tämä hiertää, ja toinen miniä mustamaalaa teitä myös anopille?

tosi ihmeellistä.[/QUOTE]

Meillä on parempi koulutus, kummallakin. Mieheni on perheensä ainut yo ja korkeakoulututkinnon suorittanut. Mä en (vanhempanikin ovat). Mutta ei kai tuo vaikuta? Oltiin jo ennen lasta paremmin koulutettuja :). Miehen veli voi olla duunari, mutta tienaa todella hyvin.

Anoppi täytti just 70 v, on ihan ok. Ei matkustele enää paljoa, joten ymmärrän jos ei käy. Mutta korttikin riittäisi, tai puhelinsoitto lapselle. Ja kai voi lähettää postissa. Tai antaa kun käymme. Hän puhui suureen ääneen ristiäisissä kuinka laittaa tilin lapselle ja sinne rahaa, niin kuin noille 2 muullekin. Ei oo tiliä perustettu (meille tulisi siitä tieto + hän ei tiedä lapsen koko sos. turvatunnusta ja kaipa se tarvittaisiin siihen) eikä oo puhunut mitään asiasta sen jälkeen.

En tiedä mikä tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22090148:
Meillä on parempi koulutus, kummallakin. Mieheni on perheensä ainut yo ja korkeakoulututkinnon suorittanut. Mä en (vanhempanikin ovat). Mutta ei kai tuo vaikuta? Oltiin jo ennen lasta paremmin koulutettuja :). Miehen veli voi olla duunari, mutta tienaa todella hyvin.

Anoppi täytti just 70 v, on ihan ok. Ei matkustele enää paljoa, joten ymmärrän jos ei käy. Mutta korttikin riittäisi, tai puhelinsoitto lapselle. Ja kai voi lähettää postissa. Tai antaa kun käymme. Hän puhui suureen ääneen ristiäisissä kuinka laittaa tilin lapselle ja sinne rahaa, niin kuin noille 2 muullekin. Ei oo tiliä perustettu (meille tulisi siitä tieto + hän ei tiedä lapsen koko sos. turvatunnusta ja kaipa se tarvittaisiin siihen) eikä oo puhunut mitään asiasta sen jälkeen.

En tiedä mikä tuli.

Ne ei jaksa teijen kehumista enää...

tekikö miehesi paljon palveluksia heille kun teillä ei ollut lasta, ja nyt ette ole enää hyödyksi, joten ei välitä pitää yhteyksiä?
tai hoiditteko paljon tuota 10v aiemmin? en tiedä.

Oli kyllä pihatalkoissa ym. Ja on hoidettu kumpaakin lasta (sitäkin joka on nyt 20). Otettu mukaan laivalle, mun perheen mökille jne. Toivat joskus viikoksi kun tuo isompi oli koulussa ja mä lomalla (olen opettaja joten on pitkät lomat). Oisko se miehen veljen vaimo noin hyötynäkökuntainen?

Me ei enää olla nuoria, minäkin jo 38 ja ollut ammatissa kauan. Yhdessä on oltu jo 14 v. Joten olen tuntenut nuo jo pitkään ja ekat vuodet menivät siis hyvin, ennen kuin saimme lapsen. Toista on tällä välin yritetty, mutta tuloksena yksi km ja nyt tämä raskaus. Mutta en ole sanaakaan aiheesta avautunut siellä ja onhan heilläkin 10 v lasten välillä ikäeroa. He meitä vain muutaman vuoden vanhempia, mutta saaneet ekan jo 22-23-vuotiaana.

*huoh*

"Jos mä olen kyläillyt näin, ja näin monta kertaa. Ja se ei oo kyläillyt meillä näin monta kertaa. Niin en mäkää kyläile heillä enää yhtään kertaa!"

Sä kuulostat todella sellaiselta ihmiseltä joka laskee kaikkisoitot, ja tuntuu että haluat AINA vastapalveluksenki jos jotain teet.. Ärsyttävä tapaus.

kummallista. ja tuokin, että anoppi ei muista lapsenlasta, jos niitä on vaan 3 lasta muutenkin, ja ette voi hänellä yöpyä.

jospa se miehen perhe on katkeroitunut tuosta esikoisen heikosta menestyksestä koulussa.

[QUOTE="iina";22090247]*huoh*

"Jos mä olen kyläillyt näin, ja näin monta kertaa. Ja se ei oo kyläillyt meillä näin monta kertaa. Niin en mäkää kyläile heillä enää yhtään kertaa!"

Sä kuulostat todella sellaiselta ihmiseltä joka laskee kaikkisoitot, ja tuntuu että haluat AINA vastapalveluksenki jos jotain teet.. Ärsyttävä tapaus.[/QUOTE]

ei minusta. ap vaikuttaa fiksulta ja vaatimattomalta. ja hän o käynyt vaikka he eivät ole

jospa he ovat vaan narsisteja. haluaisivat olla ainoat jolla lapsi.käytkö heidä lapsen synttäreillä ja muistat? outoa.

Käytiin kyllä kun kutsuttiin. Nyt ei ole kutsuttu varmaan oikeasti sen jälkeen kun tuo tyttö syntyi 2004... silloin ei päästykään kun olin vasta synnyttänyt, mutta laitoin lahjan ja käytiin siellä näytillä myöhemmin loppuvuonna. Seuraavana vuonna kysyin itse ja eivät kuulemma enää järkkää kuin kaverisynttärit (tällöin se tyttö oli 5, nyt 10). Mutta oon tähän mennessä aina lähettänyt lahjan. Plus joululahjan + kortit.

Ja mä en oo ikinä sanallakaan arvostellut heidän lastenhoitoaan tai mitään siitä. He kyllä arvostelleet just kestovaippoja, harrastuksissa käyntiä jne. mitä mainitsin jo aiemmin.

voisiko olla, että heitä harmittaa, kun eivät olet itse kustantaneet lapsilleen mitään mitä te olette?
toisaalta hehän voisivat vielä kustantaa vaikka mitä sille nuoremmalle. ja miksei vanhemmallekin. matkoja, opiskelua jne.

kummallista. ja tuokin, että anoppi ei muista lapsenlasta, jos niitä on vaan 3 lasta muutenkin, ja ette voi hänellä yöpyä.

jospa se miehen perhe on katkeroitunut tuosta esikoisen heikosta menestyksestä koulussa.

Niin, en osaa sanoa miksei? On kuitenkin ihan mummoa kun tavataan ja haluaa pitää tyttöä sylissä jne. Ei niitä oo kuin 3 ja tämä tuleva.

Me emme halua yöpyä mummolassa, kun siellä on vaan 1 makkari ja helpompi varsinkin silloin kun tyttö otti päikkäreitä, että oli oma rauha eli oma hotellihuone tai mökki. Mummo ymmärtää tämän, vaikka kyllä aina tarjoaakin olkkarimajoitusta.

Joten siitä ei oo kyse, että tupattaisiin heillekään yöksi vaivoiksi. Voihan olla että sillä isommalla tytöllä on pahoja ongelmia eivätkä halua että me tajutaan ne pelkästään näkemällä hjänet (en ole nähnyt häntä viimeksi kuin hänen rippijuhlissaan, ei ole kotona kun me käydään ja ei ole olut mukana edes silloin 4 v sitten. He pelkäävät ehkä että tajuan herkemmin ne koulutukseni takia. Mutta helpompaa olisi musta puhua asiasta, lähisukulaisille!

Vähän tuntuu siltä, että arvostelua on ainakin sinun puoleltasi, vaikka et mitään suoraan heille sanoisikaan. Kyllä sen tunnelmasta varmasti aistii, jos heidän yksityisasiansa ja elämäntyylinsä ovat vieläkin pitkän erossaolon jälkeen noin hyvin mielessä. Vaikutat muutenkin ikäistäsi nuoremmalta näissä pohdinnoissasi. Jospa he ovat kasvaneet teistä eroon esim. elämänvaikeuksien vuoksi. Joskus käy niin, että sellaiset ei niin syvälliset ihmiset haluaa potkaista elämästä pois, kun kasvaa aikuiseksi.

Yhteistyössä