Miehen tupakointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore äiti

Vieras
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti miehen tupakointi.
On siis polttanut kauan, mut oli melkeen puolivuotta polttamatta ja Nyt heti lapsen synnyttyä On taas alkanut polttaa ku mä nimenomaan oisin halunnut et olis nyt ollu polttamatta tässä vauva-aikana!!! Argh! En vaan haluais et vauvan tarttee haistella paskanhajust isii! Hohhoijjaa...

Aikuinen mies päättää tuollaisista asioista itse, siihen ei palstalla rääkyminen ja täällä sen tyypillisen miehenlynkkaushengen luominen auta.

Niin kauan kuin mies polttaa niin ettei vauvan tai muiden perheenjäsenten tarvitse savua hengittää niin asia ei kuulu sinulle tippaakaan. Ärsyynny ihan rauhassa keskenäsi.

Sitäpaitsi, haiseehan se vauvakin paskalle ja isin pitää sitä varmaan välillä haistella.

Näinpä. Kukaan ei voi pakottaa toista lopettamaan a) ylensyöntiä b) tupakointia c) alkon käyttöä. Ne pitää itse haluta lopettaa jotta se onnistuu. Valitettavasti...

Jos et siedä tupakointia, niin miksi olet valinnut kauan tupakoineen puolison?

Tämä minuakin ihan pikkuisen ihmetyttää, kuten myös se että lapsenkin teki tämän paskanhajuisen isin kanssa.

Tottahan lopettaminen on aina hyvä juttu. Mutta silti se on kyllä ihan sen ihmisen asia. Ja tämä asenne yleensäkin on aivan hiton ärsyttävää. Valittaa siis jostain mikä on kuulunut toisen tapoihin / luonteeseen alunperinkin.

Onhan se nyt otettava itsekkin siitä vastuu mitä valintoja on tehnyt elämässään jo a jos joku asia on todella iso juttu itselle niin miksi sitten on tehnyt niitä kompromisseja alunperinkään.

mutta ootteko tienneet,että jos isi taikka äiti käy tupakalla,niin se vauva joutuu myös hengittämään sitä hajua,joka on myrkkyä?! se joutuu siitä kärsimään kaikkein eniten!? mun mielestä taas on vastuuntunnoton isä tai äiti jos ei pysty lapsen takia lopettamaan polttamista! se on ainoastaan tahdon asia,ihan niinkuin vaikka suklaan himo tai kaljan himo.. jos todella haluaa lapselleen hyvän elämän,lopettaa sen tupakoinnin ja laittaa mieluummin vaikka senkin rahan joka kerta lapsen omaan säästöpossuun,jonka lapselle antaa sitten vuosien päästä! lasten lähellä polttaminen pitäisi kokonaan kieltää. -kirjoittaa sellainen henkilö,joka on joutunut läheltä katsomaan,mihin kaikkeen se tupakka,tai siis se myrkky joka siitä tupakan savusta tulee,on aiheuttanut. sen jälkeen kun olet yhden tupakan polttanut,sun pitäisi olla poissa sisätiloista hengittämässä ne myrkyt pois ainakin puolisen tuntia ja siltikin sitä erittyy sun vaatteista,joten jos väität ettei lapsesi joudu kärsimään tupakoinnistasi,niin jätätkö lapsesi oikeesti tunnin kahden välein yksin ja vahdat vielä vaatteet joka kerta itsellesi!? se aiheuttaa korvatulehduksia,kurkunpääntulehduksia,flunssakierrettä,hengitysvaikeuksia,sydänvikoja,jne..lista on loputon.. kannattaa miettiä,kun menet seuraavan kerran tupakoimaan. ehkä mieluummin olisin lapseni kanssa,koskaan ei tiedä milloin on viimeinen hetki hänen kanssaan..

Sama ongelma. Itsekin olen aikoinani polttanut mutta lopettanut. Mieskin lopetti ja oli ilman pitkään kunnes taas aloitti. Mua ärsyttää, haju tekee pahaa. En tykkää sitten pätkääkään :(

Itse olen sitä mieltä että jokaisella ihmisellä pitää olla jotain paheita jaksaessaan elämää, tupakanpoltto on niitä pienimpiä, varsinkin jos ei polta sisällä vaan ulkona tai muussa vastaavassa tilassa.
Pienen lapsen saaminen on miehelle iso muutos, jos muuten pystyy olemaan täysillä mukana, niin sallitanekoon hänelle muutama savuke!

• Tykkää
Reactions: hipsterström
[QUOTE="Tiina";28771036]Itse olen sitä mieltä että jokaisella ihmisellä pitää olla jotain paheita jaksaessaan elämää, tupakanpoltto on niitä pienimpiä, varsinkin jos ei polta sisällä vaan ulkona tai muussa vastaavassa tilassa.
Pienen lapsen saaminen on miehelle iso muutos, jos muuten pystyy olemaan täysillä mukana, niin sallitanekoon hänelle muutama savuke![/QUOTE]

Kyllä se käry seuraa perässä. Vaatteet, kaikki haisee.
Ja ulkona se savu kulkeutuu kauas. En tykkää nillittää turhista mutta mun tulee ihan fyysisesti paha olo, oksettaa kun joku tupakoi lähellä.
Kauppaankaan ei pääse sisälle ilman että joku käryää siinä oven suussa.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="ninni";28770988]mutta ootteko tienneet,että jos isi taikka äiti käy tupakalla,niin se vauva joutuu myös hengittämään sitä hajua,joka on myrkkyä?! se joutuu siitä kärsimään kaikkein eniten!? mun mielestä taas on vastuuntunnoton isä tai äiti jos ei pysty lapsen takia lopettamaan polttamista! se on ainoastaan tahdon asia,ihan niinkuin vaikka suklaan himo tai kaljan himo.. jos todella haluaa lapselleen hyvän elämän,lopettaa sen tupakoinnin ja laittaa mieluummin vaikka senkin rahan joka kerta lapsen omaan säästöpossuun,jonka lapselle antaa sitten vuosien päästä! lasten lähellä polttaminen pitäisi kokonaan kieltää. -kirjoittaa sellainen henkilö,joka on joutunut läheltä katsomaan,mihin kaikkeen se tupakka,tai siis se myrkky joka siitä tupakan savusta tulee,on aiheuttanut. sen jälkeen kun olet yhden tupakan polttanut,sun pitäisi olla poissa sisätiloista hengittämässä ne myrkyt pois ainakin puolisen tuntia ja siltikin sitä erittyy sun vaatteista,joten jos väität ettei lapsesi joudu kärsimään tupakoinnistasi,niin jätätkö lapsesi oikeesti tunnin kahden välein yksin ja vahdat vielä vaatteet joka kerta itsellesi!? se aiheuttaa korvatulehduksia,kurkunpääntulehduksia,flunssakierrettä,hengitysvaikeuksia,sydänvikoja,jne..lista on loputon.. kannattaa miettiä,kun menet seuraavan kerran tupakoimaan. ehkä mieluummin olisin lapseni kanssa,koskaan ei tiedä milloin on viimeinen hetki hänen kanssaan..[/QUOTE]

Joo koskaan ei tiedä millon on viimenen hetki kenelläkin, ei siis kannata nipottaa turhista vaan nauttia elämästä. Jos siihen nauttimiseen kuuluu tupakointi jota ei harrasteta niin että lapsi joutuu passiivisesti tupakoimaan niin ok. (Se että haistaa tupakan hajun ei ole passiivista tupakointia)

Joo koskaan ei tiedä millon on viimenen hetki kenelläkin, ei siis kannata nipottaa turhista vaan nauttia elämästä. Jos siihen nauttimiseen kuuluu tupakointi jota ei harrasteta niin että lapsi joutuu passiivisesti tupakoimaan niin ok. (Se että haistaa tupakan hajun ei ole passiivista tupakointia)

Äläs nyt, tuli ehken liian tieteellinen kommentti tuossa.

Kyllä se käry seuraa perässä. Vaatteet, kaikki haisee.
Ja ulkona se savu kulkeutuu kauas. En tykkää nillittää turhista mutta mun tulee ihan fyysisesti paha olo, oksettaa kun joku tupakoi lähellä.
Kauppaankaan ei pääse sisälle ilman että joku käryää siinä oven suussa.

Muakin oksettaa monet asiat, mm. hajuvedet ja hienhaju. En silti vaadi muita lopettamaan niille haisemista vain siksi että ne oksettaa mua.

[QUOTE="Tiina";28771036]Itse olen sitä mieltä että jokaisella ihmisellä pitää olla jotain paheita jaksaessaan elämää, tupakanpoltto on niitä pienimpiä, varsinkin jos ei polta sisällä vaan ulkona tai muussa vastaavassa tilassa.
Pienen lapsen saaminen on miehelle iso muutos, jos muuten pystyy olemaan täysillä mukana, niin sallitanekoon hänelle muutama savuke![/QUOTE]

Paitsi että vanhempien tupakointi lisää kätkytkuoleman riskiä. Niin kuin "ninni" tuossa ylempänä kirjoitti, tupakoitsijan vaatteista (ja ihosta ja hiuksista) erittyy myrkkyjä ympäristöön vielä pitkään itse tupakanpolton jälkeen. En kyllä itsekään tykkäisi, jos joku altistaisi lastani moisille.

Jos ei tykkää hapansilakasta, niin onko ihan pakko syödä sitä?
Jos ei tykkää jääpuikosta takapuolessa, onko se ihan pakko laittaa sinne?
Ja jos tupakointi ärsyttää, niin onko ihan pakko ottaa tupakoiva puoliso???

Kun sen puolison ottaa, niin siit pitää tietää, että juoko se kaljaa, polttaako se tupakkaa, kuorsaako se ja monia muitakin asioita, eikä pidä olettaa, että sit kun ollaan kimpassa, niin mun tai tulevan lapsen vuoksi se jotenkin mystisesti muuttuu.

Tajuatko, miten typerältä sanomasi näyttää sellaisen silmään, joka jäi isättömäksi 21-vuotiaana isän kuoltua röökin aiheuttamaan keuhkoahtaumatautiin? En saanut isän tukea aikuistumiseen ja nyt omat lapseni kasvavat ilman isoisää. Että siitä vaan pieniä paheita harrastamaan, kun eihän niistä mitään haittaa ole, vai?

Kyllä minäkin tuosta ärsyyntyisin kun nyt on kuitenkin ihan yleistä tietoa että vanhemman tupakointi aiheuttaa lapselle terveysriskejä - MYÖS vaikkei vanhempi polttaisi sisällä tai lapsen lähellä. Periaatteessa jos haluaisi polttaa "mahdollisimman turvallisesti" niin se pitäisi tehdä jossain pihan perällä tarpeeksi kaukana ikkunoista, ovista ja ilmanottoaukoista ja vielä käyttää erityisiä tupakointipäällysvaatteita jotka jätettäisiin vaikka pyöräsuojaan tai vajaan eikä tuotaisi sisään ollenkaan. Vaan enpä ole vielä törmännyt sellaiseen tupakoitsijaan joka näitä ohjeita vaivautuisi noudattamaan. Kun siellä ulkonahan on kylmä, ei se nyt VOI haitata jos mä nyt yhden poltan tässä ovenpielessä... Ja tunnin päästä toisen... Ja taas tunnin päästä kolmannen... Ja koti haisee ja lapsikin niin että neuvolassa arvataan jo ovelta että jaha, tässä kodissa poltetaan.

No on se myös aika iso taloudellinen tappio kun toinen kiskoo norttia. Meilläkin on välillä ollut tosi tiukkaa ja raivostuttaa todella lujaa kun perhe saa kituuttaa ihan paskaruualla mutta aina on varaa tupakkaan. Meillä kävi niin että tupakoitiin molemmat kunnes minä lopetin kun tulin raskaaksi. Mies lupasi lopettaa myös ja sitä on 8 vuotta odotettu.

Naisten logiikkaa on tosi vaikea ymmärtää.

Löydetään mies, joka juo kaljaa ja vetää norttia ja on ihan mielettömän ihana. Sen kans tehdään ne lapset. Sit tulee kiire vaihtaa se semmoiseen mieheen, joka ei juo kaljaa eikä vedä norttia.

Yhteistyössä