miehen ystävä ihastui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni__
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenni__

Vieras
Olen naimisissa oleva kolmekymppinen nainen. Aviomieheni kaveriporukassa on mielestäni harvinaisen reiluja ja mukavia ihmisiä, ja viihdymme paljon yhdessä isommalla tai pienemmällä porukalla. Minulla on tietenkin myös "omia" ystäviä, joten mitään syvällisempiä ystävyyssuhteita miehen kavereihin minulla ei ole.

Yhden miehen, sanotaan vaikka Tonin kanssa olen aina tullut todella hyvin toimeen. Eilisissä kaveriporukan juhlissa Toni oli loppuillasta erittäin humalassa tullessaan luokseni hiljaisempaan nurkkaukseen jossa lepuutin jalkojani. En osannut ihan odottaa sitä että Toni kertoi olevansa minuun hyvin ihastunut, ja että hänen tällä hetkellä tapailemansa nainen ei ole se jonka hän todella haluaisi tyttöystäväkseen, vaan minä.

En kommentoinut juuri mitään, koska olin niin ällistynyt - enkä olisi mitään järkevää varmasti keksinytkään.

Aamulla ilmeni että Toni ei muistanut juuri mitään loppuillan kulusta (johon tämä tunnustuskin siis kuului). Niin tai näin, en ole ajatellut mainita asiasta kenellekään. En usko että Toni tekisi mitään konkreettistä saadakseen minut vaikka haluaisikin, koska on lojaali miehelleni. Mielestäni olisi turhaa rikkoa porukan välejä puhumalla kännimöläytyksestä yhtään mitään, parempi kun asiat pysyvät ennallaan.

Jos (mies) olisit aviomieheni asemassa, haluaisitko tietää asiasta? Vaimon ominaisuudessa en aio siis ryhtyä mihinkään suhteeseen tämän Tonin kanssa enkä usko hänen sellaista havittelevankaan.

Ajattelin ensin että minun pitänee vältellä Tonia jatkossa mutta ei siinäkään taida juuri olla järkeä - vaikuttaisi vain oudolta muiden silmissä.

Ainahan on olemassa se mahdollisuus että joku muu kuuli keskustelun (mitä en usko) mutta ei olisi kovinkaan miellyttävä ajatus että mies kuulisi tästä muualta.

Mitä itse tekisitte tilanteessa?

Känninen vonkaa pillua ja ihmettelette mitä pitäisi tehdä.

Tuollainen käytös on loukkaus sekä miestäsi että erityisesti sinua kohtaan. Vai oletko niitä naisia jolta koka tahansa voi alkaa vongata kunhan tulee riittävästi känniin?

Missä kohtaa puhuin pillun vonkaamisesta? Mies avautui tunteistaan, ei siitä että haluaisi sänkyyni. Jos miehen kaveri olisi ehdoltellut minulle jotakin seksuaalista eikä vain _kertonut_ mitä tuntee, niin tietysti olisin kertonut miehelleni - siinä vaiheessa olisi ollut aika selvää että kaveri ei juuri kunnioita kumpaakaan meistä.

Tilanne oli ohi hyvin nopeasti eikä asiasta illan aikana sen enempää puhuttu. Eikä kai tarvitsekaan puhua, sitä tässä pohdin itsekseni ja anonyymisti netissä.

Saa vittuilla jos siitä tulee hyvä mieli, mutta kysymykseeni liittyvä mielipidekin kelpaisi. :)

Mikäs tässä oli se ongelma? Tommostahan nyt tapahtuu yhdelle jos toiselle. Kerrankos sitä kännissä tulee puhuttua vähän mitä sylki suuhun tuo, ei ne kännipuheet useinkaan mitään totuuksia ole, mitä lie hetken mielijohteita. Tuntuu olevan naisten ongelma pohtia kaikkea tyhjänpäiväistä, ole sinä viisaampi ja unohda koko juttu.

Olen täysin samaa mieltä zenzanin kanssa eli jätä asia mielestäsi äläkä kerro siitä aviomiehellesikään. Kyse on kuitenkin vain yksittäisestä välikohtauksesta, joka sekin tapahtui toisen ollessa humalassa.

Paljastaessasi tämän miehellesi tilanne saattaa muuttua vain pahemmaksi. Ja onhan täysin mahdollista, että Tonilla on tapana puhua tähän tyyliin muillekin naisille humalassa. Jos sen sijaan Toni kertoo sinulle uudestaan ja uudestaan siitä, että on ihastunut sinuun, niin silloin asialle täytyy jo tehdä jotakin.

En kuitenkaan kiistä sitä, etteikö samanlainen kommentti jäisi askarruttamaan myös minua - siitäkin huolimatta, että olen mies. Jotkut asiat vain kannattaa pistää humalan piikkiin ja olla välittämättä niistä liikaa.

Unohda koko juttu. Miehet todellakin pillun puutteessa puhuvat sitä sun tätä. Jopa ihastumisesta tai joskus vallan rakkaudesta. Todellisuudessa eivät seuraavana päivänä muista mitään, vaikka ei kännissä oliskaan.

Tässä sitä taas ollaan. Kertoa miehelle voi aivan hyvin, koska mitään ei tapahtunut ja mies saisi oikean kuvan tonista ja näkisi hänen luotettavuutensa uusin silmin. Tonin ja miehen ystävyyttä ei pidä suojella, koska tonikaan ei arvosta miestäsi.

Mitä tulee sinun saamaasi huomioon, niin aivan selvästi se jäi mieleesi ja kun elättelet sitä vielä hetken, niin hyväksyt sen alitajunnassasi ja seuraava ehdotus on kiehtovampi. Niin helppoa on pyörittää naista, se on suorastaan yksinkertaisen helppoa.

Tee niin kuin haluaisit itseäsikin kohdeltavan. Jos joku nainen kertoisi miehellesi rakastavansa häntä, niin haluaisitko itse, että mies kertoisi siitä tapahtumasta sinulle? Eikö niin, että jos saisit tietää siitä, olisit aika tolaltasi, etkä haluaisi, että miehesi on enää missään tekemisissä kyseisen naisen kanssa jne. Jos ajattelet asiaa tällä tavalla, niin todennäköisesti päädyt siihen lopputulokseen, että et halua rasittaa omaa miestäsi moisella ajatuksella.

On todella helppo ihastua johonkuhun ulkopuoliseen ihmiseen, sillä tietysti baarissa ja yhdessä hauskaa pitämässä on helppoa olla iloinen ja nauravainen. Myös ulkonäöllisesti sitä on laittautunut noihin tilanteisiin. Noiden tilanteiden perusteella ei yhtään pysty sanomaan sitä, että millaista elämä olisi yhdessä, sillä elämä on enimmäiseen arkea eikä suinkaan sitä juhlimista. Ihastumisia tulee ja menee eikä niistä tarvitse sen enempää rasittaa oman kumppanin mieltä, sillä mitä pidempi parisuhde on, sitä todennäköisempää on se, että jollakin tasolla ihastuu tai tykästyy johonkuhun ulkopuoliseen. Kun ei tee asialle mitään eikä anna asian kehittyä, niin ihastumiset kyllä laimenevat.

AP kertoi, että ihastuneen kaverin tunnustus tapahtui kovassa humalatilassa. Jättäisin myös senkin vuoksi asian omaan arvoonsa, koska on todellakin mahdollista, että humalatilan vuoksi tilanteessa on ollut "pillunvonkausmeininkiä" eikä pelkästään ihastuksen tunnustamista.

Mä ainakin kertoisin miehelleni. Minusta parisuhteessa ei kannata pitää salaisuuksia. Kun sinä pikku päässäsi mietit omaa pikku salaisuuttasi, se voi saada ihan uusia mittasuhteita. Olen minäkin joskus exän aikoina "tunnustanut" tämän kaverille että tykkään hänestä ja että jos en seurustelisi jo, haluaisin olla hänen kanssaan. Tosiasiassa ehkä halusin pönkittää hänen itsetuntoaan. Mukava tyyppi hän oli ja exä ei tosiaan mulle ollut se oikea, mutta en mä todellisuudessa sitä kaveriakaan olisi oikeasti halunnut.

Minä kerron miehelleni aina jos joku osoittaa kiinnostusta. Näin jutusta ei pääse tulemaan mitään minun pikku salaisuutta. Tosiasia on, että ihmisiä kiinnostaa ja kiihottaakin omat pikkutuhmat salaisuudet. Kertomalla asiasta vähennän todennäköisyyttä siihen että itseäni alkaisi kiinnostaa henkilö, joka minusta on kiinnostunut. Oman parisuhteen ulkopuoliset ihastukset on monesti hohdokkaita vain siksi että ne tarjoaa jännitystä ja salaisuuksia. Jos poistaa jännityksen ja salaisuudet, mitään ei jää jäljelle ja voi olla varmempi ettei ajaudu itse ihastumaan toiseen tai ettei homma etene pidemmälle.

Tuskin miehesi kovin paljoa välittää kännisen kaverin horinoista. Ei niillä ole merkitystä kenellekään. Joten kerro ihmeessä. Tuo ei ole salailun arvoista eikä varmasti vaaranna kaverisuhdetta jos kerrot.

Alkuperäinen kirjoittaja anilliini:
Mä ainakin kertoisin miehelleni. Minusta parisuhteessa ei kannata pitää salaisuuksia. Kun sinä pikku päässäsi mietit omaa pikku salaisuuttasi, se voi saada ihan uusia mittasuhteita. Olen minäkin joskus exän aikoina "tunnustanut" tämän kaverille että tykkään hänestä ja että jos en seurustelisi jo, haluaisin olla hänen kanssaan....

Joopa-joo! Kyllä varmaan kannattaa kertoa kumppanille, että on tunnustanut jollekin toiselle tykkäävänsä tästä, mutta kun.... Tai että joku vieras on kertonut lämpimistä tunteistaan. Sehän vahvistaa kummasti oman kumppanin itsetuntoa ja luottamusta.

Tietenkin, kun tällaisista asioista kertoo kumppanilleen, niin se ehkä alkaa tsempata suhteen eteen, mutta saattaa se myös lempata flirttailevan, "rehellisen" parinsa haikailemaan itsekseen unelmistaan.

AP. Turpa kiinni koko asiasta ja unohda koko juttu!

Unohda koko juttu. Ei todellakaan muistamattomassa humalassa olevan kaverin puheita tarvitse muistaa sinun sen enempää kuin puhujankaan.

Jos mies tulee selvänä puhumaan samaa, sitten on miettimisen paikka.

Kommentteja on sadellut, mikä on ihan kiinnostavaa - aika monenlaisia näkökulmia löytyy.

Monelta on löytynyt viestistä se, että Toni puhui nimenomaan päästäkseen vällyjen väliin. En ole ajatustenlukija ja ainahan tämä on mahdollista - minun kannaltani on loppujen lopuksi samantekevää mikä oli motiivi kun en aio (niin kuin jo mainitsin ensimmäisessä viestissä) mihinkään suhteeseen ryhtyä. Imartelulla (jos siitä oli kyse...) ei ole sinkkuaikoinakaan päässyt sänkyyni, saati naimisissa ollessa.

Taidanpa vaieta asiasta toistaiseksi, koska kyseessä on yksi kerta ja vielä umpihumalassa - mistä sitä tietää oliko miehellä vain liikaa viinaa päässä ja tunnustus tuli väärään osoitteeseen. :) En toivo että miehenikään kertoisi vastaavasta jos "lähentely" jäisi yhteen kertaan.

Jos Toni jatkaa puheitaan, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin nostaa kissa pöydälle. Olen tuntenut tämän miehen vuosia kaverina, ja hänen suhtautumisensa ystäviinsä (tai ihastuksiinsa) ei ole koskaan ollut kieron tai epäasiallisen tuntuista. Jos Toni on oikeasti ihastunut, niin ikävä hänelle; jos hän on niin typerä että haluaa uhrata ystävyyden mieheeni ja kaveruuden minuun pillunsaamistoiveiden takia niin terve menoa. Jälkimmäistä vaihtoehtoa rohkenen epäillä, koska vuosien mittaan on tullut ilmi miten tiukkapipo olen. Helpommalla seksiä saisi varmaan mistä tahansa muualta kuin minulta, ja olen ymmärtänyt että Tonilla on tietääkseni varsin aktiivinen seksielämä ihan ilmankin panostustani. ;)

Katsotaan mitä käy.

Ihan viisasta varmaan jättää kertomatta. Mitäpä sitä nyt kertaluontoisista kännihörinöistä rähisemään. Ja jos jatkoa seuraa, niin kannattaa varmaan tehdä tuolle Tonille suoraan selväksi, ettet haluaa enää kuulla noita juttuja ja että jos hän jatkaa vielä samalla linjalla, tulet kertomaan asiasta miehellesi. Eiköhän viimeistään siihen lopu hörinät.

Minusta aniliinin viestissä oli järkeä. Jos alan laskemaan yhteen plussia ja miinuksia, niin luulen, että kertomisella olisi paremmat pisteet koska:

Toni oli päissään, miehesi ymmärtää juopuneiden höpinät, joten miehesi ei menisi pois tolaltaan.

Sinulle itsellesi on erittäin vahingollista pitää ihastuksentunnustuksia mielessäsi, koska se vaikuttaa suhteeseen Toniin ja mieheesi ja vaikutus voi olla erilainen kuin vakuuttelet. Ja vakuuttelu on jo selvä merkki siitä, että asia on laittanut jonkin prosessin liikkeelle ja se on siis jo olemassa.

Sinisilmäisyys ei ole hyve näissä asioissa. Voi tehdä mieheelesikin hyvää tietää, että tilanne voi särkyä yllättävänkin tahon suunnalta. pettämiset tapahtuvat lähes poikkeuksetta kaveripiirissä ja työpaikoilla, vaikka kysymys ei ole pettämisestä, niin se on askel ja iso siihen suuntaan.

kertominen syventää suhdettanne, koska olet rehellinen ja mies todellakin joutuu miettimään omaakin osaansa.

kaikista asioista pitää voida puhua, mutta miehesi ei luota enää täysin Toniin, mutta pitäisikö hänen luottaa?

Seuraavan kerran, kun jäät Tonin kanssa kahden, niin voit kuulla enmmän... sitäkö toivot?

"Sinulle itsellesi on erittäin vahingollista pitää ihastuksentunnustuksia mielessäsi, koska se vaikuttaa suhteeseen Toniin ja mieheesi ja vaikutus voi olla erilainen kuin vakuuttelet. Ja vakuuttelu on jo selvä merkki siitä, että asia on laittanut jonkin prosessin liikkeelle ja se on siis jo olemassa."

"kertominen syventää suhdettanne, koska olet rehellinen ja mies todellakin joutuu miettimään omaakin osaansa."

"Seuraavan kerran, kun jäät Tonin kanssa kahden, niin voit kuulla enmmän... sitäkö toivot? "

Minulla on nähtävästi liian yksinkertainen ajtuksenjuoksu, koska en ymmärtänyt. Ilman sarvia ja hampaita, en ihan todella keksi mistä nämä johtopäätökset on vedetty. Mutta itsepä olen pyytänyt kommentteja, kiitoksia niistäkin jotka eivät auenneet.

Ihmisillä on niin kovin erilaisia tapoja ymmärtää asioita että on tietenkin mahdotonta sanoa kenen teoria on lähinnä totuutta, mutta kiinnostavaa kuulla miten erilaisia näkökulmia voidaan ottaa. Kuten sanottu, toivotaan että asia jää tähän eikä minun tarvitse pohtia kenenkään möläytyksiä sen enempää.

Jenni rakas, me olemme varusteltuja hyvin erilaisilla tuntosarvilla, vaikka et halunnutkaan ymmärtää, niin tiedän , että tulevaisuus ja sen eläminen näyttävät sinulle mitä tarkoitin. Se mitä näet, ei ole ainoa viesti...

Alkuperäinen kirjoittaja Mummuikäinen täti:
Ettehän hyvät tytöt ala tässäkin ketjussa riidellä :). *Rauhoittaukaa, asia lienee aika tarkkaan jo käsitelty.

ihanaa kuulla mummuikäisenkin kommentteja, kun elämässä on jo erilaiset arvot

Ei ole herneitä nenässä eikä tappelua tulossa, ei kannata kirjoitella nettiin jos on liian herkkänahkainen. :) Aika näyttää kuka oli oikeassa, minä poistun nyt takavasemmalle ja jätän aiheen sikseen. Kiitoksia kommenteista.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksinkertaista:
Tee niin kuin haluaisit itseäsikin kohdeltavan. Jos joku nainen kertoisi miehellesi rakastavansa häntä, niin haluaisitko itse, että mies kertoisi siitä tapahtumasta sinulle? Eikö niin, että jos saisit tietää siitä, olisit aika tolaltasi, etkä haluaisi, että miehesi on enää missään tekemisissä kyseisen naisen kanssa jne. Jos ajattelet asiaa tällä tavalla, niin todennäköisesti päädyt siihen lopputulokseen, että et halua rasittaa omaa miestäsi moisella ajatuksella.

Mä ainakin haluaisin kuulla, jos joku oma "kaverini" olisi sönköttänyt miehelleni kännisiä rakkaudentunnustuksia. Minusta olisi paljon pahempaa kuulla asiasta mahdollisesti joskus myöhemmin, kuin että mieheni kertoisi asiasta minulle ja yhdessä naurettaisiin päälle, kaikkea ne känniääliöt keksii. Mulle olisi siinä tilanteessa se ja sama onko mieheni tekemisissä ko. ihmisen kanssa myöhemmin vaiko ei, koska luotan sataprosenttisesti siihen, ettei kännisillä rakkaudentunnustuksilla ole mitään painoarvoa mieheni silmissä. Ja toki siihenkin, että olen hänelle se oikea, kuten hänkin minulle. En ollenkaan ymmärrä miks joku rupeaisi vainoharhaiseen eristysdraamaoperaatioon, paitsi äärimmäisen mustasukkainen ja epävarma henkilö.

Sitä paitsi, tämä kännitunnustaja on saattanut käydä kertomassa miehellesikin että sinulle tunnusti rakkautensa, jos avautumistuulella on ollut. Silloin miehesi rupeaa väistämättä ihmettelemään, mikset ole maininnut asiasta itse. Avoimuus ja luottamus kulkevat käsi kädessä.

Alkuperäinen kirjoittaja no niin:
Minusta aniliinin viestissä oli järkeä. Jos alan laskemaan yhteen plussia ja miinuksia, niin luulen, että kertomisella olisi paremmat pisteet koska:

Toni oli päissään, miehesi ymmärtää juopuneiden höpinät, joten miehesi ei menisi pois tolaltaan.

Sinulle itsellesi on erittäin vahingollista pitää ihastuksentunnustuksia mielessäsi, koska se vaikuttaa suhteeseen Toniin ja mieheesi ja vaikutus voi olla erilainen kuin vakuuttelet. Ja vakuuttelu on jo selvä merkki siitä, että asia on laittanut jonkin prosessin liikkeelle ja se on siis jo olemassa.

Sinisilmäisyys ei ole hyve näissä asioissa. Voi tehdä mieheelesikin hyvää tietää, että tilanne voi särkyä yllättävänkin tahon suunnalta. pettämiset tapahtuvat lähes poikkeuksetta kaveripiirissä ja työpaikoilla, vaikka kysymys ei ole pettämisestä, niin se on askel ja iso siihen suuntaan.

kertominen syventää suhdettanne, koska olet rehellinen ja mies todellakin joutuu miettimään omaakin osaansa.

kaikista asioista pitää voida puhua, mutta miehesi ei luota enää täysin Toniin, mutta pitäisikö hänen luottaa?

Seuraavan kerran, kun jäät Tonin kanssa kahden, niin voit kuulla enmmän... sitäkö toivot?

En tajua kyllä minäkään tätä näkemystä. AP:llä on ihan selvä kanta asiaan; häntä ei Toni kiinnosta muuten kuin ystävänä. Eikö teitä hyvät naiset kukaan koskaan kehu, jos oletkus on se, että jonkun ihastuksentunnustus vaikuttaisi jotenkin naiseen ja sitä kautta myös parisuhteeseen. Mikä ihmeen askel pettämisen suuntaan tässä on muka tapahtunut? Kaveri kännipäissään tunnustaa ihastuneensa, joten tokihan nainen hyppää vällyjen väliin tämän kanssa? Turha asiasta on miehelle kertoa, pahottaisi vain ehkä mielensä ja kaveruus voisi olla koetuksella. Turhia epäilyksiäkin sillä saa aikaan, kun alkaisi vahtaamaan näiden kahden kanssakäymistä suurennuslasin kanssa.
Ex-mieheni ystävä tunnusti joskus pariinkiin kertaan olevansa ihastunut minuun, lähinnä harmitteli sitä ettei meistä koskaan mitään voisi tulla vaikka hän haluaisi. En kertonut tästä miehelleni eikä tietääkseni hänen ystävänsäkään. Humalassa ihmiset sanovat mitä sylki suuhun tuo, tunteetkin voivat olla muka paljon suurempia kuin todellisuudessa ovatkaan. turha kännihöpinöille on panna liikaa painoa, parempi vaan unohtaa koko juttu. Mielestäni ap:llä on järkevä suhtautuminen asiaan, kaikkien muiden näkemyksiä en tajua.

Ja jos nyt sitten asia vaivaa niin paljon(vaikutat tosin järkevältä, joten en usko että vatkaat asiaa sen kummemmin päässäsi), että se on pakko sanoa, niin sano silloin kun sekä Toni ja sun mies on paikalla XD...mut sano sillai vitsimielisesti.

En tosin usko että Toni muistaa koko asiaa, joten ite en sanois mitään...unohdat vaan. On minunki miehen kaveri joskus kännipäissään kertonut "mää tykkään susta ihan liikaa" juttuja, mutta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Onko kaveripiireissä normaalia sanoa ihastuneensa kaverin vaimoon?

Ja ei kai alkuperäinen kysyisi asiaa palstalta, jos se olisi mennyt ohi olankohautuksella.

Ja mihin se raja olisi vedettävä, kähmintäänkö vasta. Jos Toni sanoo ihastuneensa, niin miksi kukaan ei usko Tonia?

Yhteistyössä