[QUOTE="vieras";26686935]Kauanko mies on käynyt terapiassa? Kuinka usein käy? käykö lääkärillä kontrollikäynneillä?
Itse oon sairastunu vakavaan masennukseen, mutta ihan takuuvarmasti siitäkin on mahdollisuus selvitä, ja paremmat ajat on tulossa.
Niin kuin moni jo sanokin, uniasiat ensin kuntoon (itsellä vaati unilääkkeen). Sitten voisi olla lääkärin hyvä tsekkaa lääkitys, esim. mulla vasta kuudes masennuslääke alko auttaa. Yks auttava tekijä on se paljon puhuttu liikunta. Tiedän oikein hyvin, millaista on kun ei saa edes lenkkareita jalkaan, mutta n. 45 min liikunta 3x/vko auttaa yhtä paljon kuin masennuslääkkeet. Voisiko ulkoilla lasten kanssa? Toi terapia on ihan kullanarvoista, mutta kertooko mies esim. noista itsemurha-ajatuksista terapeutille? Onko terapeutti just sopiva miehellesi, eli ns. kohtaako kemiat?
Yks juttu on tietysti se, että jos mies pääsisi sairaalaan osastolle hetken aikaa. Siellä voitaisiin laittaa lääkitys kuntoon, saisi levättyä, terapiaa ja varmasti jonkinlaista neuvontaa perheasioihin, jos sitä kaipaa.[/QUOTE]
Terapiassa ei ole käynyt kovin kauaa n 3-4 kk. Sinne meno oli miehelle kova paikka, mutta sain hänet painostettua sinne ja huomasi itse että siitä on apua ja tykkää siellä käydä. Terapeutti on miehen puheiden mukaan todella mukava ja pitää hänestä. Käy säännöllisesti lääkärillä, on käynyt reilun vuoden ja lääkitystä on nyt muutettu ja miehen mielestä sopii hänelle. En usko että on puhunut noista itsemurha jutuista terapiassa, tai en tiedä koska en halua ikinä udella jos mies ei itse kerro mistä ovat keskustelleet.
Ja te jotka nyt lynkkaatte minua, niin mieheni ei käy töissä enkä käy minäkään. Ja kuitenkin minä olen syytön miehen masennukseen. Olisin tietenkin voinut toimia eritavalla ettei tilanne olisi nyt näin paha. Onneksi nyt sen tajuan, minua on kuitenkin turha syyllistää.