Mieheni ei hyväksy lapsiani entisestä liitosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettynyt05

Vieras
Minulla on kaksi teini-ikäistä lasta jotka muuttivat yllättäen (pakkotilanne) isänsä luota takaisin minun luo. Minulla oli uusi mies ja hänen kanssaan yksi lapsi. Yhdessä olemme olleet jo 9-vuotta. Isommat lapset ovat käyneet minun luona säännöllisesti joten mitään uutta tässä ei tälle uudelle miehelle ollut.

Nyt lapset tosiaan asuvat meidän kanssa ja mies ilmoitti ettei pysyty asumaan kanssamme. On ollut ilkeä minulle sekä lapsille koko tämän puolen vuoden ajan mitä lapset ovat meidän kanssa asuneet. Kuulemma ei olisi pitänyt edes ruveta koko suhteeseen alunperinkään koska minulla on lapsia ennestään ja hänellä ei. Alkoi jopa puhua siitä kun minulla on ollut ennestään avioliitto ja siinä tietenkin seksiä. : O Olin ihan ällikällä lyöty.. Eihän hänkään mikään neitys ollut! Miten me edes keskustelemme tällaisesta 9-vuoden jälkeen! Olen eronnut ex-miehestä jo 13 -vuotta sitten! Koskaan aijemmin ei ole sanonut minulle minun seksikumppaneista ennen häntä..

On ostettu talo, tehty lapsi ja eletty rinta rinnan ja sitten saa kuulla tällaista! Olen todella pettynyt ja murheissani. En olisi uskonut että näin käy. Kysyin, että miksi olet sitten näinkin kauan minun kanssa ollut, vastaus oli että "siinäpä se, raukka kun ei ole päässyt lähtemään!" Voi pyhä jysäys! En voinut uskoa korviani! Aivan kuin hän olisi ollut minun kanssa säälistä ja täysin ilman rakkautta!!

En vaadi miestä rakastamaan isompia lapsiani kuten omaansa, mutta arvostamaan ihmisenä. Ja toki ymmärrän ettei se ole helppoa kun perhe yhtäkkiä kasvaa kahdella murkulla, mutta ajattelin että rakkaus voittaa. Toki nyt on selvää että tämä ei voi jatkua, lapseni kärsivät tällaisesta "ei toivottuna" omassa kodissaan. : (

Voiko tässä olla kyse mustasukkaisuudesta vai mitä mieltä olette? Yritän käsitellä asioita päässäni mutta tuntuu että siellä on vain yksi pyörremyrsky!

Mustasukkainen...? mistä... ? lapsista...? entisestä puolisosta...? En oikein osaa ajatella tuota mustasukkaisuudeksi. Arvailukin tuntuu aika turhalta. Pyrkisin kyllä selvittämään asiaa keskustelemalla miehen kanssa ja sitä miksi hän on pettynyt nykyiseen tilanteeseen perheessä.

Niin no, jos lapset ovat aiemmin asuneet muualla, niin onhan tuo nyt ymmärrettävää miehen kannalta. Itselle ainakin tulisi "huijattu" olo; alussa lupailtu kahdenkeskistä perhe-elämää ja sitten siihen tunkeekin ylimäärisiä henkilöitä.

Kai se mustasukkaisuutta on, koska mies puhuu noin alkukantaisia. Jos kerran näkee teinit todisteena sinun entisestä elämästäsi ja haavaa ärsytetään sillä tapaa joka päivä, voi mennä vähän niinkuin mielenhäiriöön. Vaan tuskin tuon olo helpottaa ilman, että lähtee jonnekin miettimään muutamaksi viikoksi ensi hätään. Voi kyllä olla, ettei ole takaisin tulemista.

[QUOTE="vieras";28486969]Niin no, jos lapset ovat aiemmin asuneet muualla, niin onhan tuo nyt ymmärrettävää miehen kannalta. Itselle ainakin tulisi "huijattu" olo; alussa lupailtu kahdenkeskistä perhe-elämää ja sitten siihen tunkeekin ylimäärisiä henkilöitä.[/QUOTE]

Niillähän on yhteinen lapsi? Sitä paitsi, jos toisella osapuolella on edellisestä liitosta lapsi, kukaan ei voi tuudittautua siihen kuvitelmaan, että ne lapset ei koskaan olisi osa päivittäistä elämää. Elämässä tapahtuu asioita, joille ei voi mitään. Voihan se lähivanhempi vaikka kuolla. Nuorisokotiinko ne teinit olisi pitänyt laittaa oppimaan kaikenmaailman hamppien tavoille?

Jotenkin en vaan voi uskoa, että MITÄÄN tästä asenteesta ei muka olisi 9 vuoteen ollut nähtävissä. Tai sitten ap:n mies on sairastunut psyykkisesti.

Sehän tässä onkin hämmentävää että sanoo ettei varmaan koska löydä yhtä hyvää naista! Toisinaan katsoo minua ihaillen ja toisinaan mököttää juurikin noiden lasten takia. Minusta jos lähtee yhteen ihmisen kanssa jolla on lapsia, asui ne sinun kanssa tai ei niin aina on otettava huomioon heidän olemassaolo ja että kaikki on mahdollista. Ketään ei ole minusta huijjattu kun faktat ovat olleet olemassa koko ajan.

[QUOTE="vieras";28486969]Niin no, jos lapset ovat aiemmin asuneet muualla, niin onhan tuo nyt ymmärrettävää miehen kannalta. Itselle ainakin tulisi "huijattu" olo; alussa lupailtu kahdenkeskistä perhe-elämää ja sitten siihen tunkeekin ylimäärisiä henkilöitä.[/QUOTE]

Nutta he ovat aina olleet olemassa. Ja ainahan on se "pieni riski" että lapset haluavatkin muuttaa äitinsä/isöänsä luo.. ja se on vain hyväksyttävä. Tai otettava sellainen kumppani jolla ei niitä lapsia ennenstään ole.

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="tiina";28487070]Eikö niitä lapsia saa isänsä luokse takaisin?[/QUOTE]

Tämä ei ole ratkaisu tähän asiaan. Miehen täytyy oppia hyväksymään lapset osana perhettä joka aplla on. Entä jos apn entinen mies ja lasten isä vaikka kuolee / joutuu sairaalaan ? Lapsilla on täysi oikeus asua äitinsä luon ahyväksyttyinä perheenjäseninä. Piste.

Nutta he ovat aina olleet olemassa. Ja ainahan on se "pieni riski" että lapset haluavatkin muuttaa äitinsä/isöänsä luo.. ja se on vain hyväksyttävä. Tai otettava sellainen kumppani jolla ei niitä lapsia ennenstään ole.

Näin juuri.

Kai sen nyt tyhmempikin tajuaa, että mitä vain voi elämässä sattua. Jos vaikka se lapsen lähivanhempi sairastuu tai kuolee, lienee aika selvää, että lapset muuttavat etävanhemmalleen. Eikö mies todella ajatellut tätä asiaa sekuntiakaan, kun lähti perustamaan perhettä naisen kanssa, jolla jo oli lapsia?

Lapset ovat minun kanssani, muuta vaihtoehtoa ei ole. Mielummin pidän lapseni ja asetan heidät etusijalle kun vietän loppuelämän miehen kanssa joka ei hyväksynyt heitä osana omaa elämäänsä!

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="vieras";28487097]Tietenkin lapset menevät jonkun ukon edelle. Sehän on sanomattakin selvää.[/QUOTE]

Se on selvä! Olisin ajatellut että hän on jo 9-vuoden aikana edes vähän tottunut/hyväksynyt lapseni ja minusta heillä on ollut aina hyvät välit. Ei mitään riittaa eikä nytkään lapset sano hänelle mitään kun hän tiuskii.. ovat vain hiljaa.

Ristiriita tuleekin siinä, että minulla ja miehellä ei ole "kipinä" sammunut. Eli mistään meidän välisistä ongelmista ei ole kyse, me pärjätään muuten hyvin. Tavanomaisia perheiden riitoja siivoamisesta ym. meillä tietenkin on.. : ) Ei ole muita naisia tai miehiä. Siitä olen 100% varma.

Otan osaa, oletpa saanut tyhmän miehen, ja vielä tehnyt lapsen senkin kanssa.

Ei muuta kuin mies kiertoon. Heitä ulos ja se on soromnoo. Voit neuvoa häntä mennessään paitsi viemään roskat myös hankkimaan kämpän läheltä, koska viikkoviikkosysteemi yhteishuoltajuus on ukolla edessään.

Ei muuta kun pakkailemaan pikku hiljaakamoja, ja katselemaan kämppää, jos se mies vaikka heräisi ajattelemaan muuta kuin itseään!
Oletko jo sanonut suoraan että jos ei hyväksy lapsia, se on ero sitten!!!

Vaikuttaa siltä että kaikki nuo miehen suustaan päästämät idiootit lausahdukset esim. ap.n + ex.n seksielämä, johtuu siitä että mies on niin raukkis ettei uskalla suoraan sanoa että haluaa jatkaa elämäänsä ilman noita vanhempia lapsia, niin kuin ennenkin. Ja yrittää myös v.ttuilemalla lapsille saada ap.n ajattelemaan että lasten olisi parempi muualla.

Mies luulee olevansa niin ainutlaatuinen että kun nyt käyttäytyy kuin mikäkin pipipää niin ap. on valmis heittämään lapsensa jonnekkin muualle että saisi taas rakastavan miehensä tilalle. Nyt vaan pitää näyttää miehelle että näin ei todellakaan ole!

Mä en katselis tuommoista enää päivääkään. Jos ukko on noin idiootti, niin en todellakaan tuhlaisi enää elämääni häneen.
Lapseni menevät aina kaiken muun edelle, enkä ikinä haluaisi heidän joutuvan kokemaan jotain tuollaista mitä apn lapset nyt kokevat.

Kysytkö tosissasi? olisitko itse valmis laittamaan puolisosi lastesi edelle?
Ei voi kuin ihmetellä tämänkin keskustelijan ajatusten juoksua..vai vielä joku ukko lasten edelle...

No kun kerran talo ostettu ja yhteinen lapsikin tehty niin olisiko ihan huono idea käydä juttelemassa jonkun ammattilaisen kanssa?
Joskos sitä kautta saisit/saisitte vastauksia.

Kauhea mies! En antaisi tuollaisen olla lasteni kanssa, heitä myrkyttämässä, sekuntiakaan!

Pakko tämäkin nyt tähän kirjoittaa vaikka ei tästä enään teille mitään hyötyä ole; miksi hitossa näitä asioita ei käydä läpi ennen kuin ostetaan talot ja tehdään yhteiset uudet lapset yms!

En itsekään toivoisi, että mieheni 15-vuotias poika muuttaisi meille, mutta ei siinä eron aineksia olisi kuitenkaan. Poika on kiva, helppo ja ollaan erinomaisissa väleissä, mutta kyse on kuitenkin tyypistä, jonka olen tuntenut kaksi vuotta vasta eikä meidän yhteisasuminen tuntuisi kivalta ja luontevalta. Mieheni tietää, että olen (ja hänkin on) tyytyväinen juuri näin ja että pojan muuttaminen meille olisi paha paikka. Mutta ehdottomasti tilanteen vaatiessa hyväksyisin hänet mukisematta meidän katon alle. Tässä kohtaa ap:n mies menee mielestäni metsään. Omat vastahakoiset tunteet pitäisi kyetä unohtamaan niistä keskustelemalla. Mietin vähän, että olisiko miehellä kuitenkin tunne, että suhde ei ole ihan sitä, mitä hän haluaa ja sitten teinien muutto tuntuisi viimeiseltä naulalta arkkuun? Ehkei hän osaa itsekään eritellä tunteitaan tai ole osannut niitä ennustaa,toisin kuin ainakin nettikeskusteluissa oletetaan ihmisten osaavan.

Jos jotain olen oppinut niin sen, että tunteitaan on hankala näissäkään asioissa ennustaa. Suhteen alussa mieheni poika oli mulle vaan plussaa, sitten alkumyllerryksessä jopa negatiivinen juttu. Nyt parin vuoden jälkeen tilanne on varsin neutraali minulle ja enempään en koe velvollisuutta pyrkiä. Yritän kai vaan sanoa, että vaikka ap:n mies käyttäytyy nyt tyhmästi, ei oikein voi täysillä hyökätä hänen kimppuunsa ja hokea vaan, että olisi sinun pitänyt osata varautua. Ehkä hän luuli varautuneensa, mutta tilanteen muuttuessa ei kuitenkaan ihan ollutkaan tunteidensa herra.