Mieheni ei ole sitten ilmoittanut viimeiseen vuorokauteen itsestään mitään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimoke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaska: Tossa voi olla monesa perheessä perääkin, mut ei fiksut vastuuntuntevat miehet kyllä lapsiaa jätä noin ihmettelemään, vaikka "nalkuttavan" vaimokkeensa jättäisivätkin.

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Voimia sinulle ja lapsille. Tosi kurja ja vastuuton temppu. Pärjäät todellakin paremmin ilman noin epäkypsää miestä. Itsekään en tietäisi mitä tehdä, mutta selkeästi jotain radikaalia.. :-O Ainakin kerro lapsillesi ettei vika ole heissä ja kaikki järjestyy. Voit hakea apua jostain.. luulen että saisit jotain tukea vaikeaan tilanteeseen jostain? seurakunta tai sosiaalitoimisto tai ihan mikä vain?

Tännän ihan mietin että mitäpä jos soittasin appiukolle ja kysyisin että onko kuullut pojastaan mitään? sitten kertosin tilanteemme sille..Ehkä huomenna teen niin,jos ei ala kuulua. Appiukko on ainut ihminen,joka saa sen järkiin eli olemaan aikuinen,se osaa ravistella sitä. Mutta sitten mietin et,ei kai ole reilua sekoittaa appiukkoa meidän elämään?vaikka jostain sairaalloisesta syystä haluaisin sekoitta,en tiedä miksi,koenko hänet auttavaksi kädeksi?vai haluanko että hän saa tietää millainen poika hänellä on?Mitä tekisitte tilassani?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaska: Tossa voi olla monesa perheessä perääkin, mut ei fiksut vastuuntuntevat miehet kyllä lapsiaa jätä noin ihmettelemään, vaikka "nalkuttavan" vaimokkeensa jättäisivätkin.

Lapset ei siis isointa lukuunottamatta tiedä/tajua isin olevan omilla teillä..Ne kait luulee sen olevan töissä.En ole asiasta puhunut kuin vanhimman kanssa,illalla kun otti itse asian esille.

No hyvä etteivät ihmettele, mut silti vaikka vaimo olis kuin nalkuttava ni ei ole vastuuntuntoisen miehen tapa ratkaista asioita lähtemällä karkuun vaan muulla tavoin..

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja vaimoke:
Alkuperäinen kirjoittaja perheterapiaa:
suosittelen, että sitten joko meette perheterapiin, kun mies joskus palautuu reissusta, eihän tuollainen meno todellakaan vetele

Niin kai se olisi mentävä.Ikävä tosi seikka vaan on se että sinne kun ei oikein pääse.Hirveät jonot ja kunnan säästöistä johtuen ei jonoja pureta erityisen nopeaan tahtiin.

Niin että teet tilanteesta vielä pahemman. Fiksua.

Ehkä ei toinna tulla täältä kyselemään neuvoja tuollaisissa asioissa. Ammut vaan itseäsi haulikolla jalkaan.

Jos kotona ei pysty olemaan niin on oltava jossain muualla ,yksinkertaista.
Ei se että on perhettä muuta sitä asiaa miksikään. Käämit palaa jossain vaiheessa niin ne palaa, tuota nalkutusta on varmaan jatkunut jo pidemmän aikaa.? Jossain vaiheessa on parempi lähteä tuulettumaan yöksi jonnekkin kuin vedellä emäntää turpaan lasten silmien edessä.

Mikä olisi tyhmintä mitä nainen tuossa tilanteessa voi tehdä on se että yrittää käyttää "perhettä" lyömäaseena kaiken päälle.
Tyyliin "eikö perhe kiinnosta sen vertaa".
Rationalisoinnista huolimatta tuo on vain lapsellinen yritys iskeä miestä sinne minne sattuu. Turha tuolla asenteella on aikuista naisenkaan leikkiä.

Siis onko miehen kannalta kaksi vaihtoehtoa;vetää muijaa turpaan tai lähteä muualle?ok. En tajunnu.Naisena kuvittelisin että asioista voi keskustella,yrittää parantaa tilannetta tms. Ja en tajua miten mies voi vaan lähteä kävelemään ja jättää lapset? Mutta naisena en voi tajuta.

Myönnän että olen "nalkuttanut" tästä yhdestä asiasta aika kauan, ja nalkutan niin kauan kun se muuttuu. Nalkutuksen kohde on ollut se,että mies tekee vain töitä ei vietä aikaa perheen kanssa. Ja minusta se on sellainen asia,josta tulee nalkuttaa eli minulle perhe on ykkönen ja perhettä ei ole jos ei perheen kanssa ole ja anna aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaimo:
On tuossakin ehkä jotain perää. Että asioilla ruukaa olla puolensa. Mutta mikäs se fiksuin teko sitten olisi..? Jos siis tyhmimmän saatat kertoa..

Samaa kysyn minä Jaska; Miten asia miehen näkökannalta pitäisi hoitaa?

No hyvä etteivät ihmettele, mut silti vaikka vaimo olis kuin nalkuttava ni ei ole vastuuntuntoisen miehen tapa ratkaista asioita lähtemällä karkuun vaan muulla tavoin..

PEESI.Ja jos miestä niin kypsyttäisi,ottaisi eron ja häipyisi reilusti!Luuseri.

Herranen aika Jaska, en ihmettele et eroja tulee näinkin paljon tässä maassa, jos miehet kokevat että saavat noin vain lähteä perheensä luota ilmoittamatta jos vähän riitaa ollut. Minnes lapset jos äitikin päättäisi lähteä, tosin naiset yleensä eivät!!

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Ja minusta se on sellainen asia,josta tulee nalkuttaa eli minulle perhe on ykkönen ja perhettä ei ole jos ei perheen kanssa ole ja anna aikaa.

Perhe on hyvä asia, mutta nalkutus on huono keino.

Joskus vaan miehille ei asia mene perille,eikä ne keskustele,heille mitättömistä asioista silloin on keinot vähissä ja usein käy käytännössä niin että nainen nalkuttaa tai eroaa.

Siis onko miehen kannalta kaksi vaihtoehtoa;vetää muijaa turpaan tai lähteä muualle?ok. En tajunnu.Naisena kuvittelisin että asioista voi keskustella,yrittää parantaa tilannetta tms. Ja en tajua miten mies voi vaan lähteä kävelemään ja jättää lapset? Mutta naisena en voi tajuta.

Myönnän että olen "nalkuttanut" tästä yhdestä asiasta aika kauan, ja nalkutan niin kauan kun se muuttuu. Nalkutuksen kohde on ollut se,että mies tekee vain töitä ei vietä aikaa perheen kanssa. Ja minusta se on sellainen asia,josta tulee nalkuttaa eli minulle perhe on ykkönen ja perhettä ei ole jos ei perheen kanssa ole ja anna aikaa.

Joskus vaihtoehtoja on tasan kaksi, kyllä se on totta ja se ei ole mikään uutinen, tai ei pitäisi olla. Se ei ole edes huono asia välttämättä.

Naisena kuvittelit että asioista voi "keskustella" joo, näinhän se on.
Kyllä niistä voi keskustella miestenkin mielestä. En ymmärrä mitenkä tuo liittyy mihinkään, ellet tietysti kuvittelet että naiset aina vain "keskustelevat" asioista ja näin ollen ei ole mitään syytä polttaa miehen päreitä niin pahasti että pitää lähteä ulos tuulettumaan.

Lähteä vain kävelemään ja jättää _LAPSET_. ?
En usko että moni nainen edes uskoo tuohon todella, vaan lähinnä yrittää saada siinä tilanteessa miehen teon näyttämään pahemmalta kuin se onkaan ja sitä kautta saa paremman oikeutuksen omalle vihan/katkeruuden tunteelle miestä/miehen tekoa kohtaan.

Mitä tapahtui on se että mies lähti sinun luolta pois vähäksi aikaa, mikä on varmasti ihan fiksu teko, ainakin joskus.
Se että lapset joutuu yhden yön siinä sivussa olemaan ilman isää ei liene asia mistä tarvitsee edes keskustella, ellei sitten halua käyttää sitä aseena miestä vastaan.

Olen samaa mieltä siitä että työt ei tekemällä lopu ja varmasti sais ukko olla enemmän kotona. Mutta ei se asia nalkuttamalla muutu, jos muuttuisi niin se olisi muuttunut jo.
Ei kukko käskien laula ?

Sinuna minä pitäisin paussia vähän, antaisit asian olla/levätä joitakin päiviä edes.

Terapiasta sen verran, se voisi olla hyvä asia..mutta tuossa tilanteessa mies varmaan tulkitsisi sen niin että te menette yhdessä hoitamaan miehen ongelmia, joka lähinnä varmaan provosoisi miestä entistä enemmän.?

Mene ja tiedä.

Mites jaska sitten jos vaimoke ampuisi seuraavan kerran veks riidan tullen, ja viipyisi ties missä ilmoittamatta,ja lapset jäisivät isän kanssa. Sanoisitko miehelle että parempihan se noin on ja ihan ymmärrettävää? Vai oliko tämä vain "miesten" oikeus.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
On tuossakin ehkä jotain perää. Että asioilla ruukaa olla puolensa. Mutta mikäs se fiksuin teko sitten olisi..? Jos siis tyhmimmän saatat kertoa..

En tiedä.

Viinapullo ja poskihoito? Jonka jälkeen rapsuttelet miehen rintaa ja sanot.

"Rakas minä tiedän että työ on sinulle tärkeä asia miehenä ja ymmärrän että nalkuttamalla työn teosta olen ikään kuin mitätöinyt sinua ihmisenä, mutta haluaisin että viettäisit silti enemmän aikaa meidän kanssa, minun kanssa"

Mites jaska sitten jos vaimoke ampuisi seuraavan kerran veks riidan tullen, ja viipyisi ties missä ilmoittamatta,ja lapset jäisivät isän kanssa. Sanoisitko miehelle että parempihan se noin on ja ihan ymmärrettävää? Vai oliko tämä vain "miesten" oikeus.

Voi olla että se on vain miesten oikeus.
Eikä siinä ole mitään yllättävää, eikä edes väärää.

Sosiaalisia "oikeuksia" , asioita mitkä sallitaan toiselle sukupuolelle ja toiselle ei, on paljon. Naisilla on niitä ja myös miehillä on niitä

Joten turha on puhua tästä "oikeudesta" ikään kuin suurena vääryytenä.
En tiedä onko tuo oikeus ja sen käyttäminen äärimmäisissä tilanteissa oikein vai väärin, vai onko se niin kuin se vain on.

Alkuperäinen kirjoittaja eronnu:
Joskus vaan miehille ei asia mene perille,eikä ne keskustele,heille mitättömistä asioista silloin on keinot vähissä ja usein käy käytännössä niin että nainen nalkuttaa tai eroaa.

Minun on vain vaikea nähdä, miten asia sitten menisi perille nalkuttamalla, jos se ei mene perille keskustelemallakaan. Jotkut perusteethan sillä miehelläkin varmaan on suhtautua työhönsä niinkuin suhtautuu, ei nainen voi olla lähtökohtaisesti sitä mieltä, että hänen mielipiteensä on ainoa oikea ja sillä oikeuttaa nalkuttamisen.

Mun mielestä ei oo näin, ja en siedä tälläistä mieheltäni, enkä itse käyttäydy noin. Mutta sinulle suon tuon näkemyksen, onneksi kaikki miehet eivät ajattele noin!!

Sä Jaska puhut täyttä paskaa!!!!

Jos tänne tulisi Mies narisemaan että niin se vaimo vaan käveli ovesta pihalle ja jätti lapset niin kyllä saisi mies niin suurta sympatiaa sulta. Että miten kehtaakin jättää perheensä..

Jos se mies niin kyllästynyt nalkuttavaan vaimoonsa niin miksei pakannut lapsia mukaansa ja kantanut vastuunsa. Miksi pitää YMMÄRTÄÄ se että mies saa jättää perheensä noin vaan koska menee hermo!! Että mä olen kyllästynyt Luuserimiehiin jotka syytävät kaikkesta syyn toiseen osapuoleen ja jättävät vastuunsa kuin kissa paskansa!!

Voi olla että se on vain miesten oikeus.
Eikä siinä ole mitään yllättävää, eikä edes väärää.

Sosiaalisia "oikeuksia" , asioita mitkä sallitaan toiselle sukupuolelle ja toiselle ei, on paljon. Naisilla on niitä ja myös miehillä on niitä

Joten turha on puhua tästä "oikeudesta" ikään kuin suurena vääryytenä.
En tiedä onko tuo oikeus ja sen käyttäminen äärimmäisissä tilanteissa oikein vai väärin, vai onko se niin kuin se vain on.

Kerro mulle mitä vastaavia "sosiaalisia oikeuksia" naisella on verrattuna miesten häipymis-ja vastuunjättöoikeuteen?

En kyllä allekirjoita myöskään tuota miesten oikeutta tuollaisiin juttuihin, jos sitä ei olisi naisillakaan. Miten niin isällä olisi vähemmän vastuuta perheestään/vapaus mennä ja tulla?

Voi Jaska, taidat olla vielä ihan keskenkasvuinen ja elämästä tietämätön, kun tuollaista skeidaa suollat.. Huh-huh! Tosin nalkutuksella saa eron helposti aikaan,mutta nuo muut jutut, ihan paskaa.

Joskus vaihtoehtoja on tasan kaksi, kyllä se on totta ja se ei ole mikään uutinen, tai ei pitäisi olla. Se ei ole edes huono asia välttämättä.

Naisena kuvittelit että asioista voi "keskustella" joo, näinhän se on.
Kyllä niistä voi keskustella miestenkin mielestä. En ymmärrä mitenkä tuo liittyy mihinkään, ellet tietysti kuvittelet että naiset aina vain "keskustelevat" asioista ja näin ollen ei ole mitään syytä polttaa miehen päreitä niin pahasti että pitää lähteä ulos tuulettumaan.

Lähteä vain kävelemään ja jättää _LAPSET_. ?
En usko että moni nainen edes uskoo tuohon todella, vaan lähinnä yrittää saada siinä tilanteessa miehen teon näyttämään pahemmalta kuin se onkaan ja sitä kautta saa paremman oikeutuksen omalle vihan/katkeruuden tunteelle miestä/miehen tekoa kohtaan.

Mitä tapahtui on se että mies lähti sinun luolta pois vähäksi aikaa, mikä on varmasti ihan fiksu teko, ainakin joskus.
Se että lapset joutuu yhden yön siinä sivussa olemaan ilman isää ei liene asia mistä tarvitsee edes keskustella, ellei sitten halua käyttää sitä aseena miestä vastaan.

Olen samaa mieltä siitä että työt ei tekemällä lopu ja varmasti sais ukko olla enemmän kotona. Mutta ei se asia nalkuttamalla muutu, jos muuttuisi niin se olisi muuttunut jo.
Ei kukko käskien laula ?

Sinuna minä pitäisin paussia vähän, antaisit asian olla/levätä joitakin päiviä edes.

Terapiasta sen verran, se voisi olla hyvä asia..mutta tuossa tilanteessa mies varmaan tulkitsisi sen niin että te menette yhdessä hoitamaan miehen ongelmia, joka lähinnä varmaan provosoisi miestä entistä enemmän.?

Mene ja tiedä.

En aio käyttää lapsia aseena. Toivon,etten siihen edes haksahda. Missä menee sitten se raja eli kuinka monta vuorokautta mies saa olla omilla teillä,ilmoittelematta vaimolleen mitään? Ja mies itse otti lapsen välillemme,koska ei poissaolostaan edes vaivautunut minulle kertomaan vaan lähetti 12vuotiaalle tyttärellemme tekstarin ettei tule ensi yönä kotiin eli hän laittoi tyttäremme viestin viejäksi.Se oli minusta jo todella lapsellista.Arvaa oliko tyttärellä eilen ilta itkua täynnä ja sitten minä siinä "joudun"selittelemään isänsä tekosia,joista minä en edes pystynyt selittelemään mitään,kun ihan yhtä pihalla olien.

Ja jos mies huomenna palaa kotia, voin olla kuin mitään ei olisi tapahtunut.Mutta mitä pidempään se on poissa, sen vaikeampaa minun käyttäytyä noin.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

En tiedä.

Viinapullo ja poskihoito? Jonka jälkeen rapsuttelet miehen rintaa ja sanot.

"Rakas minä tiedän että työ on sinulle tärkeä asia miehenä ja ymmärrän että nalkuttamalla työn teosta olen ikään kuin mitätöinyt sinua ihmisenä, mutta haluaisin että viettäisit silti enemmän aikaa meidän kanssa, minun kanssa"
Minusta tuossa käänetään asia niin, että mies toimikoon niin kuin tahtoo ja nainen vikisee ....Typerää.Kyllä aikuisen perheellisen miehen pitää tietää mikä elämässä on ykkösenä ja jos ei tiedä olisi reilua ja lähtisi kokonaan ja eroaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Ei kai kukaan varsinaisesti pidä parhaana mahdollisena temppuna tuollaista lähtemistä. Mutta jos ap aikoo jatkaa nalkutusta, mies varmaan lähtee myös lopullisesti.

Näin kai käy ennemmin tai myöhemmin.Luultavasti pitkittelemme vain sitä aikaa,koska jos näkemyseromme on niin huima,että toinen on perhekeskeinen ja toinen työkeskeinen on arvomaailmamme muuttunut hyvin erillaiseksi ja se ei sitten toimi.Mutta nyt kun on tämä tilanne päällä,hjaluaisin ensin selvitä tästä.

Yhteistyössä