mieheni haluaa satuttaa minua siksi että muhun sattuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oona n
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oona n

Vieras
En tiedä osaanko selittää tätä ymmärrettävästi,mutta yritän.

Esimerkiksi; jos ollaan molemmat väsyneitä, mies on yleensä se joka jättäytyy itsekkäästi sohvalle,kun minun pitäs jaksaa vaan tehä kaikki,esiemrkiksi ruoka,hotiaa lapset yms.

saatan sanoa miehelle että olis kiva kun säkin tekisit jotain,ymmärrän että sua väsyttää,mutta niin minuakin.

mies vaan jatkaa sohvalla löhöämistä sanomatta mitään.

yritän vielä pari kertaa nätisti

mies vaan jatkaa löhöämistä sanomatta sanaakaan

minua alkaa hermostuttamaan,koska miehen itsekkyys ärsyttää(kun se on toistuvaa) ja tuntuu pahalta.

tiuskaisen miehelle että oikeesti mtien sä voit olla noin itsekäs

mies jatkaa löhöämistä sanomatta mitään.

suutun ja huudan miehelle että ei tunnut yhtään kivalta.

tässä vaiheessa mies nousee ylös,mutta kuulemma mielessään sen tekis mieli vahingoittaa minua! kuulemma se syy miksi olen vihainen on saman tekevä!

siis ihan sama olisinko vihainen ihan turhasta tyyliin likaiset sukat lattialla vai olenko vihainen siitä että mun tarpeilla vaikkapa seksissä ei ole väliä. niin miehessä se mun suuttumus aiheuttaa sellaisen reaktion että hänen tekee mieli satuttaa mua.

mies on sellainen ulospäin yunteettoman oloinen,kaiken sisäänsulkeva, ei uskalla sanoa mielipiteitään. sellanen lupsakan ossun oloinen. mutta sisällä näköjään kiehuu..

ite oon sitä mieltä että kannattais puhuu tunteistaan niin ei varmasti kokisi suhteettomia tunteita!

enkä pelkää miestä ollaan 6vuotta tunnettu.

tuntuu vaan pahalta että mies ei halua lohduttaak,eikä selvittää asioita, eikä ilmeisesti koe empatiaa... vaan eka loukkaa mua ja sitten kun olen vihainen niin haluaa satuttaa lisää. ei ole koskaan kyl fyysisesti satuttanu,mutta nuuten on kostanut.

en ymmärrä, kun olen kertonut että välinpitämättömyys tuntuu pahalta, niin hän on käyttänyt sitä loukatakseen mua tahallaan!

No jos sä alistut tollaseen, on turha vinkua. Kannattais varmaan ottaa hieman itseäsi niskasta kiinni. Kuullostaa varsin raukkamaiselta toi sun ukkos.

anteeksi nyt mutta miten minun niskasta kiinni otto vaikuttaa miehen toimintaan?

minä kyllä osaan ja uskallan puhua tunteistani, osaan ottaa vastaan toisen tunteet. Olen kertonut mitä tarvitsen. mikä ärsyttää ja miksi ym. minusta en oikein voi tehdä enempää.toki jos sulla on jotain mielessää niin kerro

Oletko kokeillut jotain muuta tapaa päästä hyvään lopputulokseen?
Esim. ennen pahinta suuttumista sanot ukolle että NYT ylös ja tee jotain! Ja mene vaikka itse rauhoittumaan lenkille. Ja jos ukko ei edelleenkään ole tehnyt MITÄÄN, niin lähde vain pois. Vaikka kaverille tai jos on jo ilta, niin vaikka hotelliin.

Mies kuulostaa siltä että hän on oppinut että pääsee todella helpolla, emäntä toki mäkättää muttei mitään sen pahempaa.
Onko hän muutenkin tuollainen vätys? Vai vain silloin kun sinä alat mäkättämään?

minunkomies sesiellä teidän sohvalla löhöää? :) täällä nimittäin aivan sama tilanne, oon sanonukki jo suoraan että jos meininki ei muutu, saat maata sinkkuna jatkossa. otan lapset ja lähen,en jaksa katella enää tollasta.

siis mkissasko kaikki tässä sen pointin?? mies haluaa fyysisesti satutta mua/saa mielikuvia minun fyysisestä satuttamsiesta,silloin kun olen vihainen hänelle, vaikka hän itse olisi aiheuttanut sen että olen vihainen!

vaikka hän olisi loukannut minua just millä,niin jos olen vihainen hänelle tulee mielikuvia minun satuttamisesta FYYSISESTI!

tämäkö on teidän mielestä ok?

ai olenko kokeillut muuta lähestymistapaa, no mitähän se on jos ensin sanon nätisti ja kerron miltä musta tuntuu ja esimerkiksi pyydän että joku muukin tekis jotain? kerroin myös että voi myös että jos ei tee mitään niin oma valintas kun suutun.

eikö se ole toisenlainen lähestymistapa? mutta mitä useammin sanon ja mies vaan on eikä edes sano mitään,sitä kurjemmalta minusta tuntuu(mies tietää sen) ja sen vihaisemmaksi tulen.

jos suoraan käsken heti ekalla kerralla niin sittenhän olen vaan tyranni

kun ei tää oo yks eikä kas kertaa ku näin tapahtuu!

niin sitten kun suutun niin sitten mies ajattelee/haluaa/saa mieli kuvia mun lyömisestä tms.

eli haluaa satuttaa kun on ensin loukannut itse..

tai vaikka olisin kiukkunen miehestä riippumattomista syistä,olisin väsynyt, lapset tappelee ja riehuu,päätä särkee.. olen ärtynyt. niin sen sijaan että mies ottais hmmat hoitaakseen ja halais mua sen tekee mieli satuttaa!! ja se on sitten palstalaisten mielestä ok?

ehkä en halua asiaa enempää puida täällä, kiitos ja näkemiin

Kokeileppas tätä konstia: ehdota että tekisitte muutaman homman vuoropäivinä. Meillä ennen minä aina laitoin lapset illalla nukkumaan kun mies löhösi sohvalla. Nykyään hoidellaan iltahommia vuorotellen, niin sujuu paljon paremmin eikä tarvitse riidellä tästä.

[QUOTE="vieras";28738344]No olet säkin sitten jotenkin itsesäälissä rypevä ja selkärangaton, kun annat tuollaisen jatkua. Itse se on rajat laitettava tai on ainainen kynnysmatto.[/QUOTE]

no minähän olen laittanut rajat,suutun kyllä ja kerron mielipiteeni. mutta pitäskö mun kammeta 100kg ukko alas sohvalta vai mitä sä ajattelit?

Ihminen on agresiivinen. Se että jos ajattelee väkivaltaa tai sanoo sen ääneen, on ihan eri asia kuin toteuttaa. Kyllähän se osoittaa itsehillintää että vaikka kuin tekis mieli pamauttaa akalta mäkätys kurkkuun, niin ei kuitenkaan tee niin.. Siihen miten laiskan saa tekemään kotitöitä en osaa vastata, mutta mäkätys tuskin auttaa tai itkeminen. Varmaan itsepäisessä ihmisessä aiheuttaa vastareaktion, sen ettei vittuilessaankaan tee mitään..

Ihminen on agresiivinen. Se että jos ajattelee väkivaltaa tai sanoo sen ääneen, on ihan eri asia kuin toteuttaa. Kyllähän se osoittaa itsehillintää että vaikka kuin tekis mieli pamauttaa akalta mäkätys kurkkuun, niin ei kuitenkaan tee niin.. Siihen miten laiskan saa tekemään kotitöitä en osaa vastata, mutta mäkätys tuskin auttaa tai itkeminen. Varmaan itsepäisessä ihmisessä aiheuttaa vastareaktion, sen ettei vittuilessaankaan tee mitään..

Mitä vittua, mä en ole mäkättänyt, tosi loukkaavaa tollanen kaskun et haku nalkuttajaksi!

mä olen nätisti sanonut asioista ja sitten pikku hiljaa suuttunut kun toinen vaan on eikä edes sano mitään.

se on ihans ama mulle onko miehellä itsehillintää vai eikö ole.

pointti on siinä(eiokä kyse ole vain kotitöistä) pointti on siinä että mies loukkaa mua ja kun suutun asiasta niin mies haluaa satuttaa mua. onko se vittu tervettä tunen-elämää? minusta ei. Jos itse satutan jotakuta,olen pahoillani siitä jos olen loukannut enkä halua satuttaa LISÄÄ! mun mielestä tollanen on sairasta

[QUOTE="vieras";28738344]No olet säkin sitten jotenkin itsesäälissä rypevä ja selkärangaton, kun annat tuollaisen jatkua. Itse se on rajat laitettava tai on ainainen kynnysmatto.[/QUOTE]

Ei kuule onnistu jos on tarpeeksi hankala mies. Kun on hankala niin AINA menee tappeluksi ku yrittää edottaa että kotihommat kuuluu molemmille. Toimii jos on kiltti mies joka haluaa olla emännälle mieliksi tai muuten vain on hoksannut että elämä on mukavampaa kun molemmat osallistuu.

No miten tämä asia on tullut ilmi? Ei kai suinkaan siten, että tivasit suuttuneelta mieheltä 20 kertaa, että "sano nyt ihan oikeesti miltä susta tuntuu".

Se on ihan totta, että suomalaiset naiset yrittävät pelastaa suhteensa puhumalla, miehet olemalla puhumatta. Kumpaakin tyyliä voi soveltaa fiksusti tai vähemmän fiksusti.

Olen tässä asiassa pragmaatikko, mutta mielestäni olisi tärkeämpää pistää arjen työnjako kuntoon ja päästä eroon raastavista riidoista kuin pohtia.noita ajatuksen tasolle jääviä kauheuksia. Siis tietysti edellyttäen, että osapuolilla on motivaatiota pistää liitto kuntoon.

Vaikea kuvitella näiden vastausten perusteella ettet ole mököttävä nalkuttaja, vaan kykenet oikeasti rauhalliseen keskusteluun jossa perustellaan tunteita.. Ehket huomaa itse etä syyttelet ja valitat marttyyrin tavoin (joka on miehestä ärsyttävää ja piruuttaan ärsyttää sua lisää). Voithan kokeeksi vaihtaa lähestymistapaa ja kouluttaa miestä kuin koiraa. Palkitsemalla. Vihjaa vaikka että jos nyt saatas porukalla tehtyä iltahommat ni voi pojat mä jaksasin illalla olla peto sängyssä.. ;) Äläkä vedä hernettä nokkaan mun kommentista. En ole näppäillyt haukkuakseni. Mut jos sun tämän hetkinen toimintatapa ei toimi niin miksi ei kokeilis jotain muuta. Ole sinä se fiksu aikuinen joka joustaa ja ehkä se toinenkin älyää nousta sohvasta ylös.

Vihjaa vaikka että jos nyt saatas porukalla tehtyä iltahommat ni voi pojat mä jaksasin illalla olla peto sängyssä.. ;) Äläkä vedä hernettä nokkaan mun kommentista.

Tiedän, että tämä oli heitto vain. Mutta kommentoin silti: mielestäni seksin pitäisi parisuhteessa olla sen verran hyvää, että se on kummallekin puoliskolle itseisarvo. Jos seksiä aletaan käyttää vaihdon välineenä, on yksi suhteen kulmakivi menetetty. Seksi on sekoittunut valtaan.

Itse miesvaltaisessa perheessä varttuneena ja edelleen sellaisessa elävänä totean, että yleensä kotityö lähtee sujumaan, kun siihen liittyy a) huumoria, b) kilpailua tai c) räjähdys.

Ei kuule onnistu jos on tarpeeksi hankala mies. Kun on hankala niin AINA menee tappeluksi ku yrittää edottaa että kotihommat kuuluu molemmille. Toimii jos on kiltti mies joka haluaa olla emännälle mieliksi tai muuten vain on hoksannut että elämä on mukavampaa kun molemmat osallistuu.

ei tuon kanssa mene tappeluksi, kun se karttaa kaikenlaista konfliktia viimeseen asti.

pakenee tavalla tai tosiella.. mutta ei kohtaa ongelmia millään tavalla, pitäs vaan lakasta maton alle kaikki ja hymyillä kauniisti,eikä mitenkään kritisoida herran toimintaa vielä parempi vissiin olis jos ei tuntuisi mikään miltään.

metsään menee PIXX kaikin tavoin!

nimittäin minä olen se joka haluaa seksiä ja on kiihkeä,mies eijuuri halua,sille riittää kerta kuussa..ite tahtoisin monta kertaa viikossa! tämä on yksi asia mikä loukkaa minua..

tottakai minä hermostun sehän on selvä,mutta se on minusta miehen oma valinta koska olen kertonut hänelle että mikä ärsyttää ja hän vaan jatkaa samalla linjalla.

se on jokatapauksessa yks lysti vaikka minä olisin mitä.

nyt oli tarkoitus puida vain tätä : Mies loukkaa ja kun suutun hän haluaa satuttaa minua! sen sijaan että haluaisi että minulal on hyvä olla. Minä ainakin haluan että mun läheisillä on hyvä olla. mutta teidän mielestä on ihan tervettä haluta piestä vaimo siski että on itse tämän suututtanut!

Yhteistyössä