mieheni ja exänsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vakkari harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vakkari harmaana"

Vieras
huoh taas vuodattelen kun on niin paha olla kun mieheni ex soittelee ja pyytää aina apua mieheltäni.siis milloin pannuhuoneessa vikaa milloin sulakkeet rikki milloin renkaita pitäs vaihtaa milloin auton akku vaihtaa.Mieheni exällä on uusi miesystävä mutta mutta....
eilen taas soitti miehelle että pitäs mennä laittamaan astianpesukone toimimaan.
Ja ylläri pylläri mies sitten suostui.
Jotenkin olen vaan niin väsynyt ja mietin että onko mieheni edelleenkään päässyt exästään eroon.
Miksi ei voi ymmärtää että meillä on pieni tyttö ja oma elämämme nyt.tahtoisin niin kovin jakaa elämäni vain oman perheen kesken enkä exän joka pyytää mitä milloinkin.
olen vain niin puhki että en tiedä enää jaksanko jatkaa suhdetta jossa tuntuu että jaan miehen exän kera suuren osan elämääni.
anteeksi vuodatus,miten teillä muilla mitä te tekisitte tässä tilanteessa. olen miehelle sanonut että ei tuo ole normaalia että ex ruikuttaa apua häneltä sillä hänellä asuu isänsä likellä ja tuo uusi miesystävä...mies vaan tuhahtaa jotain tyyliin VAI NIIN

Exä pyytää koska tietää miehen suostuvan. Tuo on sellaista vallannäyttöä exän puolelta. Saa siis edelleen miehen tanssimaan pillinsä mukaan.

Sun miehessä se vika on koska suostuu. Ehkä se tuntee syyllistyyttä jostain, tai ehkä sillä on vielä tunteita? Koska jos exällä on uusi mies jo kuvioissa niin ei ole syytä miesten asioissa autella. Ja mitä tämä uusi mies on mieltä? Luulisi että ei pidä asiasta.

Meillä oli tilanne, etten voinut sietää miehen yhtä eksää. Kerroin miehelle ja hän lopetti yhteydenpidon. Niin yksinkertaista se on. :) (ja ennen kuin haukutte mut mustasukkaiseksi hulluksi niin kerrottakoon, että toista eksää siedän ihan hyvin :D)

Itse vastaavassa tilanteessa olin tuollainen apumies. Exä kutsui kylään usein jonkin tekosyyn varjolla ja aina harrastimme seksiä. Välillä vaimoni odotti pihalla autossa mistään tietämättömänä.

No huh, kuinka se teiltä on pois jos silloin tällöin puoliso käy jeesimässä kaveria? :O

Vai onko pointti se, että paha ex käyttää hyväksi viatonta miestä? Uskoisin että aikuinen osaa kieltäytyä jos haluaa, toiset nyt vaan haluaa auttaa muita ilman taka-ajatuksia. Varsinkin henkilöä, joka on näytellyt tärkeää osaa toisen elämässä.

niin,mistä minä voinkaan tietää mitä tapahtuu kun mieheni sinne menee kun en ole näkemässä ja toki uskoa tahdon ja toivon että olisis uskolliinen.
Silti olen vain niin voimaton ja miettinyt kovin tätä meidän tilannetta ja jotenkin vaan aivot raksuttaa tyhjyyttä ja päässä ei ole mitään järkevää sanaa mitä miehelle sanoisin.

no siinä menee raja jos iha jatkuvasti soittelee jotain tekemään,vielä jos on oma mieskin...tai sitte soittaa ammattilaisille,mut on se jotenkin törkeää et aina toisen ukolle soitellaan et tuuppas nyt taas röörit rassaamaan,pliiiis!

unskilta kysyisin että miksi olette sitten eronneet jos harrastitte seksiä edelleen vaikka olit uudessa suhteessa?
eikö olisi ollut rehellistä kertoa toiselle ja mennä takaisin exän kanssa yhteen

Sinuna tekisin oman kantani täysin selväksi miehelle. Sitten mies valitkoon. Uskoisi hänen valitsevan nykyisen puolisonsa, ja kun alkaisi sanoa exälle EI, niin eiköhän ne pyynnötkin sieltä päin sitten vähenisi. Mutta jos silti menee exän luo tämän pyytäessä, niin kyllä haiskahtaa jo koko homma...

Haiskahtaa siltä, etteivät ole vielä kyenneet lopettamaan seksisuhdetta, vaikka suhde on muuten lopahtanut.
Mullakin oli tällainen exä, jonka sänkyyn menin vielä monta monta kuukautta eron jälkeenkin. Toivoin kovasti, että palaisimme yhteen, mutta se oli pelkkäää seksiä ja himoa!

Kasvakaa aikuisiksi.Sen ex:n kanssa voi olla myös kaveri.Ei se tarkoita että erotessa pitää laittaa välit poikki kokonaan.Vaikka suhde ei toimisikaan,se ei tarkoita etteikö voisi jatkaa ystävinä.

• Tykkää
Reactions: FreeFall
Haiskahtaa siltä, etteivät ole vielä kyenneet lopettamaan seksisuhdetta, vaikka suhde on muuten lopahtanut.

Eikö kukaan muu ole oikeasti jäänyt hyviin väleihin entisensä kanssa ilman seksiä? Aika raadollista ajattelua, ettei muuta ole kuin riitely tai paneminen.

Ja jos 2 tuntia viikossa exän kanssa vietetty aika pystyy rapauttamaan parisuhteen jossa on lapsikin mukana, niin ei vahvalla pohjalla olla.

Onko ongelma se että joku pyytää miehesi apua vai se että se joku sattuu olemaan sellainen joka on aikoinaan seurustellut puoliskosi kanssa? Mä olen ymmärtänyt että jotku saattaa ihan oikeasti olla vaan ystäviä tai kavereita, vaikka joskus vuosia sitten heillä olisikin ollut parisuhde.

Kasvakaa aikuisiksi.Sen ex:n kanssa voi olla myös kaveri.Ei se tarkoita että erotessa pitää laittaa välit poikki kokonaan.Vaikka suhde ei toimisikaan,se ei tarkoita etteikö voisi jatkaa ystävinä.

Joo mutta tämä ap:n tapaushan on mielestäni eri asia. Voi toki ja on hyväkin pysyä ystävinä, mutta soitella nyt uudessa parisuhteessa olevalle miehelle jatkuvasti tällaisia sulakkeenvaihto- ym. tehtäviä, jos on kerran muitakin miehiä lähempänä. Ja miksi sitä sulaketta ei voisi vaihtaa myös nainen? Siis oikeasti, onhan tuo nyt ihan outo tilanne, jos kerran nämä "avunpyynnöt" toistuvat vielä tiheään ja mies aina suostuu.

Nosta ap kissa pöydälle miehesi kanssa ja käy kunnon keskustelu aiheesta.

kiitos kaikille vastanneille ja teen niin että puhun mieheni kanssa tästä asiasta että sanoisi exälleen että joku muu voi hoitaa nuo asiat.kuten exän uusi miesystävä tai isänsä ja onhan hänellä naapureita ym.
Ja ymmärrän että voi olla kaveri,olenhan minäkin oman exäni kanssa jonka kera olin yhdessä yli 20v
mutta en ikinä ole ajatellut pyytää exää korjaamaan kotiini mitään vaan kyllä nykyinen mieheni saa hoitaa nuo asiat tai joku tuttuni.Exän kanssa meillä on yhteistä lapsi ja puheväleissä ollaan ilman muuta.
mietinkin että miltä nykyisestäni tuntuisi jos hänen töissä ollessaan esim kutsuisin exäni meille hiukan korjaamaan pyykkikonetta.

Meillä oli aikoinaan tilanne että kun alettiin mieheni kanssa seurustella oli hän eronnut n.puoli vuotta aijemmin. Olivat asuneet yhdessä ja tämän exän tavaroita ja vaatteita löytyi viellä miehen asunnosta.
Sitten se exä teki sellasia ylläri käyntejä, esim. perjantai illalla klo 20 kurvasi pihaan tyyliin sukkaansa hakemaan.
Jonkun aikaa sitä kesti, kunnes multa meni hermot. Mies huomautti asiasta niin tuli exä kerralla hakemaan loput tavarat. Sen jälkeen ei ole näkynyt eikä kuulunut. (aikaa tästä jo 8 vuotta).

Ainoa asia, mitä en ymmärrä tässä on se, että miksi teet vauvan tuo miehen kanssa, jos et ole tyytyväinen teidän suhteeseen? Ihan väärä järjestys toimia. Ekana kannattaa laittaa suhde sellaiseen kuntoon, että molemmat on tyytyväisiä toistensa toimintaan, ja sen jälkeen vasta hankkia se lapsi.

Meidän kuvioissa ei ex ollutkaan mukana kun tytön syntymän jälkeen.
Aika loppumetreillä nainen sanoi miehelleni että v.ittu tuo tuleva lapsi ei ees varmaan oo sun. se satutti ja sanoin miehelle että mennään testeihin ja mies sanoi että ei varmaan mennä vaan hän uskoo että hänen se on.tyttö syntyi ja on ihan isin näköinen.Miehen vanhemmatkin sanoivat heti että on ihan kuin isänsä.
Eli siis edelliselle että ex ei ollut lainkaan meidän seurusteluvaiheessa kuvioissa mukana vaan kaikki alkoi kun tyttö syntyi,tuo jatkuva jatkuva avun pyytäminen jolle ei loppua näytä tulevan.

[QUOTE="vakkari harmaana";25966619]
Aika loppumetreillä nainen sanoi miehelleni että v.ittu tuo tuleva lapsi ei ees varmaan oo sun. [/QUOTE]

Sun mies voisi olla sen verran solidaarinen sua kohtaan kyllä ettei auttaisi ihmistä joka on sanonut susta noin pahasti...

toki exääkin saa auttaa olen antanut liian väärän kuvan mutta siis tarkoitus olikin että kuinka paljon ja missä määrin.kun liika on mielestäni liikaa.
ja niinpä niin sutinaa voi olla tai ei mistä sitä tietää ihminen tahtoo uskoa vaan onneensa ja siihen että toinenkin on uskollinen ihminen.

En suostus ikimaailmassa tommoseen. Exät saa hoitaa kotinsa ym itse, en ikinä kattelis ukkoo joka alvariinsa hyppäis exän tykönä. Exät on exiä, eikä niiden kyllä pitäs tommosta valtaa voida pitää yllä silloin, kun molemmat on uudessa suhteessa.

Eikö oo yhtään käyny mielessä, et panemassa se ukko siä käy, voisin pistää pääni pantiks! jos exälläkin uus mies, niin jokainen normaali ihminen kai käskis sen uuden miehen tekeen ne huoltohommat, ja jättäis exän rauhaan elään omaa elämäänsä.

Yhteistyössä