Mieheni juo liikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surku

Vieras
Mieheni juo liikaa. Hän juo joka päivä, arkena menee n.4-6 pulloa olutta. Oikeastaan juo kunnes nukahtaa, jos ei väsyttäisi joisi enemmän.
Perjantaina, lauantaina ja valitettavasti nykyään sunnuntaisinkin naukkailee hiprakkaan asti.
Olen alkanut odottamaan että nukahtaisi pian, onneksi on omissa oloissaan. Kattelee leffoja ja on toisessa huoneessa koneella. En halua olla hänen lähellään, on minulle vastenmielinen.

Hän ei näe ongelmaa koska ei niitä aiheuta. Kuulemma mikään ei häntä saa vähentämään koska juominen ei vaikuta muihin.
Miten minä voisin perustella oman kantani kun hän tosiaan ei tee mitään kamaluuksia eikä juominen vaikuta esim. töihin. Itse asiassa vaikuttaa vain minun onneeni ja olooni mutta se ei toimi syynä.
Itse en juo, haluan viikonloppuisin ulkoilla ja harrastaa lasten kanssa. En olla pimeässä makuuhuoneessa koneella ja lipittää kaljaa koko päivän.

Yleensä olen iloinen ja positiivinen ihminen. Mutta tänään tuntuu että olen niin pettynyt ja surullinen siihen millainen ihminen miehestäni on tullut että ihan sattuu.

Asun alkoholistin kanssa=(

Onko ketään samassa tilanteessa olevaa?

Tuo on jo liikaa, kaksi annosta on jo rajalla. Jos ei pysty pitämään kahdessa, niin sitten pitää pysyä kokonaan erossa. Vaikkei muita haittoja olisi, niin terveyshaitat on ainakin mittavat.

Kyllä teillä on aika vakavan perheneuvottelun paikka. Tuohon varmaan tarvittaisiin jo ulkopuolista apuakin, juomisen katkaisemiseen ja teidän keskinäisen yhteyden palauttamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo on jo liikaa, kaksi annosta on jo rajalla. Jos ei pysty pitämään kahdessa, niin sitten pitää pysyä kokonaan erossa. Vaikkei muita haittoja olisi, niin terveyshaitat on ainakin mittavat.

Olen aivan samaa mieltä. Miehen ajatusmaailmaan tämä ei mahdu, tai sitten mahtuu mutta ei kiinnosta.
Enpä minä voi aikuista pakottaa olemaan tai tekemään kuten haluan. Tuntuu vaan äärimmäiseltä asialta erota tällaisen syyn kuin juomisen takia kun siihen voisi vaikuttaa.

Tämä juominen on lisääntynyt pikku hiljaa vuosien varrella, lasten ollessa ihan pieniä ei hän juopotellut ja oli innostunut ulkoilemaan ja tekemään asioita. Nyt vaan möllöttää, pelaa ja juo.

voi...mulla on tosisamanlainen tilanne...tai periaattees kyllä pahempikin. ukko juo päivittäin just jonku 6-packillisen. viikonloput sit railakkaasti enemmän. elellään omissa oloissa just sillon ku lipittelee. hän menee menojaan ja tulee kotiin nukkumaan. ei lapset osaa jotenkin yleensä kaipailla ellei ole joku tärkeä asia kerrottavana tai kysyttävänä. välillä iskee täys epätoivo, yleensä vaan elelen päivä kerrallaa lasten kanssa se menee helposti ajattelematta. en voi heittää kadulle kun ei mitään paikkaa eikä ketään läheistä. äitinsä kuoleman jälkeen menny paljon pahempaan suuntaan tuo juominen...

Kyllä teillä on aika vakavan perheneuvottelun paikka. .

Asiasta ei keskustella. Olen yrittänyt hyvässä hengessä ja vähän pahassakin.
Mies tietää tasan tarkkaan mun fiilarit. Mutta HALUAA juoda koska kuulema nauttii siitä ja on hänen tapansa relata.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
viikonloput sit railakkaasti enemmän. elellään omissa oloissa just sillon ku lipittelee....

Sama juttu.
On tämä ihan järjetöntä.
Uskallan kyllä erota mutta tuntuu hullulta heittää vuosien parisuhde hukkaan juomisen takia. Siis nesteen!!!!
Mikä helvettiä siinä on ettei itseään voi kontrolloida.

täällä sulle yksi kohtalotoveri, mies juo kanssa ihan liikaa eli n.2 kertaa viikossa ja ihan humala hakuisesti. Sanoo samaa ettei hänen juomisensa kuulemma haittaa ketään kun ei ole väkivaltainen tai muuta, istuu koneella ja katselee leffoja ja juo kaljaa.
meillä lapset vielä pieniä ja toivoisin miehen osallistuvan koko perheen yhteisiin tekemisiin ja touhuihin, mutta ei sitä kiinnosta kuin itsekseen olla ja juoda. itse en kanssa juo kun n.4 kertaa vuodessa ja silloinkaan en juo ikinä kotona lasten nähden.

niinpä..mun ukko pystyy oleen muutaman päivän juomattakin jos todella haluaa. se on vaan sitä ettei halua. tietää että on ongelma mutta sanoo ettei voi sille mitään. mun jankutus asiasta ei auta. ollaan oltu 10v. yhdessä en todella halua heittää kaikkea hyvää pois vain nesteen takia. sairasta on se että se vaan pilaa meidän yhteisen elämän...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mies tietää tasan tarkkaan mun fiilarit. Mutta HALUAA juoda koska kuulema nauttii siitä ja on hänen tapansa relata.

Kuulostipas tää tutulta.....
Tekosyitä on paljon, että ei oo lapsille eikä muille paha kun juo ja on mukavampi olevinaan juodessaan... Lapsilla on jo vääristyny kuva isästä, joka on humalassa kiva ja selvänä juro ja kiukkunen.

Alkuperäinen kirjoittaja kännikala:
No ukkoshan on sit niinkuin mä :)

Koita sinä kertoa minulle mikä siinä on niin ihanaa yksin olla ja juoda. Ymmärrän että silloin tällöin toimii relaavana hommana mutta että aina, joka päivä, viikosta toiseen.
Varsinkin kun eristäytyy muusta perheestä.
Siinähän menee elämä hukkaan, en minä ainakaan halua muistella näitä parhaita vuosia niin että olin yksin juopuneena koneen äärellä.

Ja miksi pitää aiheuttaa pahaa mieltä puolisolle.
En ole mielestäni kauhean nipo, olisi ihan o.k jos mies vaikka kerran viikossa kävisi kavereitten kanssa jossain riennossa.

Koita sinä kertoa minulle mikä siinä on niin ihanaa yksin olla ja juoda. Ymmärrän että silloin tällöin toimii relaavana hommana mutta että aina, joka päivä, viikosta toiseen.
Siinähän menee elämä hukkaan, en minä ainakaan halua muistella näitä parhaita vuosia niin että olin yksin juopuneena koneen äärellä.

En ole mielestäni kauhean nipo, olisi ihan o.k jos mies vaikka kerran viikossa kävisi kavereitten kanssa jossain riennossa.

Mutta kun ihminen ei oo niin tyytyväinen kaikkeen, voin sanoa että siihenkään ei ois tyytyväinen jos se mies menis kerran viikkoon "rientoihin" kun sekin menee yli hilseen, siis se riento ja sitten jos se mies "yrittää" olla juomatta viikon niin se on vieläkin sulkeutuneempi ku normaalisti

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:

Lapsilla on jo vääristyny kuva isästä, joka on humalassa kiva ja selvänä juro ja kiukkunen.

Olen pahoillani että muillakin tällainen tilanne mutta toisaalta hirveän helpottavaa.
Kaipaisin niin ihmistä jolle avautua näistä asioista, olen aika varovainen ihminen enkä kerro syvällisistä asioista kellekään. Minulla ei ole sellaista ihmistä jolle purkaa kaikki.
Ja nyt ahdistus ottaa vallan.

Mitä ihmettä voin tehdä.

onko sun miehelle sattunut mitään ikävää tässä kun on alkanut juomaan enemmän? mun miehelle vanhempien menetys ollut tosi kova paikka, vaikkei mikään syy olekkaan jatkuvalle juomiselle...masentunut on luultavasti. mutta miestä on vaikea mihinkään lääkäriin tms. saada kun ei apua halua...kuuntelee musiikkia koneelta ihan omissa maailmoissaan välillä. ja itellä kamalan avuton olo kun ei mitenkään pysty toisen juomiseen vaikuttamaan!

niinpä..mun ukko pystyy oleen muutaman päivän juomattakin jos todella haluaa. se on vaan sitä ettei halua. tietää että on ongelma mutta sanoo ettei voi sille mitään. mun jankutus asiasta ei auta. ollaan oltu 10v. yhdessä en todella halua heittää kaikkea hyvää pois vain nesteen takia. sairasta on se että se vaan pilaa meidän yhteisen elämän...

Tuo ei taida sitten olla alkoholismia. Alkoholisti ei voi olla juomatta vaikka haluaisi.

onko sun miehelle sattunut mitään ikävää tässä kun on alkanut juomaan enemmän?!

Ei ,ei sitten mitään.
Pitää vain kaljan mausta ja hiprakasta. Pelaamisesta ja elokuvista.
Ja koska pitää näistä asioista niin pitää niitä tehdä aina kun on kotona. On kuulema muuten tylsää ja ei voi relata.

jos moneen vuoteen ei mahdu montaakaan päivää kuitenkaan ihan nolla päivää niin kai se nyt alkoholisti on! mutta apua ei silti kaipaa kun välillä täysin kännissä sitten itkee kaipaavansa mun apua.

onko sun miehelle sattunut mitään ikävää tässä kun on alkanut juomaan enemmän?!

Ei ,ei sitten mitään.
Pitää vain kaljan mausta ja hiprakasta. Pelaamisesta ja elokuvista.
Ja koska pitää näistä asioista niin pitää niitä tehdä aina kun on kotona. On kuulema muuten tylsää ja ei voi relata.

sama virsi meilläkin, jopa kaverit ovat kaikki jääneet

Miehesi on saanut teidän perhe-elämästä niin tarpeekseen, ettei jaksa edes lopettaa sitä vaan odottaa, että sinä teet senkin. Lisäksi hän lienee oikeasti avun tarpeessa ja mahdollisesti masentunut.

Miestäsi tuntuu selvästi painavan jokin asia. En usko että ihan ykskaks alkaa juopottelee jos elämä mallillaan jne.
Mun tilanne hieman toinen ja otan sen pari illassa,(joskus menee useempikin) varsinkin jos olen erittäin ahdistunut, mutta osaa olla juomattakin useita viikkoja. Nyt vain elämäntilanne on mikä on ja kovasti pelkään että pian mopo karkaa käsistä, jollen itse tee asialle jotain.
Nyt otat miehesi asialliseen puhutteluu, eikä mitenkään syyttävään sävyyn. Yrität saada selville syyn juomiseen.

jos moneen vuoteen ei mahdu montaakaan päivää kuitenkaan ihan nolla päivää niin kai se nyt alkoholisti on! mutta apua ei silti kaipaa kun välillä täysin kännissä sitten itkee kaipaavansa mun apua.

Jos se sitten huijaa pystyvänsä olemaan ilman vaikka ei pysty oikeasti. Ihan kuin kahvin kanssa, voin olla ilman mutta en halua. Mutta oikeasti olin muutaman vuoden ilman kahvia vatsavaivojen takia, nyt sitten aloitin uudestaan.

Yhteistyössä