Mieheni käyttäytyy pelottavasti, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Uneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla myös kova stressi ja suuri elämänmuutos laukaisi unettomuuden, paniikkihäiriön ja kyllä siinä psykoosinkin puolella käytiin. Tutulta siis kuulostaa tuo miehesi käytös. Psykiatriselle puolelle yhteyttä, alussa voi auttaa ihan se että saa nukuttua pahimmat univelat pois mutta jos tarpeeksi pitkälle menee niin lopullinen romahtaminen on väistämätöntä ja sit on osastohoito tosiasia. Ei kyllä kuulosta terveelliseltä tuo miehesi työtilanne, kuka tahansa tuollaiseen väsyy. Voimia! Toivottavasti asiat selviävät parhain päin.

[QUOTE="Nekku";27199968]Poika 8v rahaa kaikkialle mukaan isoa pehmosammakkoa. Sammakolla nimi ja ilmeisesti myös tuntee. Poika oli hyvin loukkaantunut sammakon puolesta, kun opettaja kieltänyt ottamasta mukaan kirkkoon. Onko tämä ihan normaalia?[/QUOTE]

Asiasta toiseen... :laugh:

Lääkäriin. Kokemusta on siitä, että asiat luisuu vaan huonompaan suuntaan kun apua ei suostu hakemaan. Omakin tilanne nyt sellainen, että stressi saa aikaan paniikkikohtauksia, unettomuutta, fyysisiä kiputiloja ja monia muita asioita. Sitä apua saa ja pitää hakea, ennen kuin räjähtää.

Ihan vaan vinkkinä täältä, jos miehesi ei itse suostu lääkäriin tai ottamaan apua vastaan niin vaihtoehtona on vaan odotella että jotain tapahtuu. Meillä vähän samantapainen tilanne, pahempikin, mutta ketään ei voi pakottaa hoitoon ennenkuin tekee jotain itselleen tai muille vaarallista.

[QUOTE="vieras";27198986]Mies on henkisesti melko epävakaa. Hankkiudu eroon.[/QUOTE]

Ai että jätetään puoliso silloin kun hänellä on vaikeaa? Kyllä vaan jos ap:n mies olis kirjoittamassa tätä vaimostaan niin ois iha eri ääni kellossa. =) Ap:n mies tarvitsee tukea ja kannattaisi käydä ammatti auttajalla jos ei saa lähimmäisille suutansa auki.

Mun mielestä noi pitää ensin kokeilla, mutta jos mies ei suostu ottamaan apua mistään vastaan ja muuttuu vielä enemmän oudommaksi ja oikeasti uhkaavaksi, silloin kannattaa lähteä.

[QUOTE="Didi";27199281]Voi hel.....ti...heti kun tulee ongelmia tulee niin neuvotaan jättämään!! Ilmankos eroja niin paljon! Tietenkin jos väkivaltainen, niin pois. Mutta kyllä ongelmia pitäs yrittää ratko..[/QUOTE]

Lyö saksilla jotta veri lentää. Tuleva perhesurmaaja?

EN huolestuisi muusta kun että mies on loppuunpalanu ja valvonu liikaa.
Anna nukkua ja rauhoittua.
Ennemin hän vahingoittaisi itseään kun teitä, sen todisti jo avain hässäkkä.
Kohta se stressi helpottaa kun asiat loksahtavat paikoille. Lähetä vaik yksikseen lomalle jos rahatilanne ja aika sallii.
Viikko mökillä voi helpottaa.

Ja niille jotka pelottelee romahtamisella niin HÖPÖ HÖPÖ!
Meillä kaikilla on eri defenssit ja osa meistä ei koskaan romahda totaalisesti vaikka synkillä vesillä ja aalloissa seilaisimme:)
JOtkut romahtaa toiset eivät koska he ovat vahvempia.

oma mies sai psykoosin ja haki itse apua sairaalasta, nyt sairaslomalla ja ei tullut mieleeni jättää muuten hyvää aviomiestä/isää. Kun mieli sairastuu niin miksi siitä pitää tuntea syyllisyyttä ja saada jokin leima otsaansa. Eipä sairaslomaa muilla (ei-huvita-mennä) syillä hakevat pode mitään eikä heitä syyllistetä!

voimia sinne!

[QUOTE="spy";27201942]oma mies sai psykoosin ja haki itse apua sairaalasta, nyt sairaslomalla ja ei tullut mieleeni jättää muuten hyvää aviomiestä/isää. Kun mieli sairastuu niin miksi siitä pitää tuntea syyllisyyttä ja saada jokin leima otsaansa. Eipä sairaslomaa muilla (ei-huvita-mennä) syillä hakevat pode mitään eikä heitä syyllistetä!

voimia sinne![/QUOTE]

Mä luulen, että ylikorostunut uutisointu perhesurmista on saanut ihmiset hysteerisiksi. Niitä on kuitenkin aina ollut ja tulee aina olemaan. Ei sellainen ole nyt mitenkään todennäköisempää kuin aiemminkaan. Kuitenkin media on nyt valjastanut meidät kaikki tarkkailemaan naapureita ja muita potentiaalisia perhesurmaajia. Uupunut ihminenhän on vain yhden tönäisyn päässä raa-asta murhasarjasta.

Tosiaan, niin kuin joku jo kirjoitti, jos ap olisi mies ja kirjoittaisi vaimostaan ymmärrystä ja huolta vaimon tilanteelle riittäisi. Tuskin kukaan kehottaisi miestä pakkamaan lapset ja jättämään tuo ihmispolo heti yksin kitumaan.

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Yhteistyössä