Mieheni lähtee luultavasti ensisyksynä ulkomaille töihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Mieheni on tehnyt kok o yhdessä olomme ajan(reilu 7v) reissutöitä,on ma-to toisella paikkaunnalla töissä mutta nyt mies sanoi että tulevana syksynä firmasta pitäisi lähteä 25 ukkoa englantiin töihin n.puoleksi vuodeksi.

Siis käytännössä niin että 3 viikkoa töissä-1 viikko kotona.Minä en tiedä miten jaksan (lähinnä henkisesti) jos mies nyt lähtee sinne.ja mitenhän lapset jaksaa,esikoinen aloittaa esikoulun ja muuten jatkaa kotihoidossa 4v.ja 1v8kk sisarusten kanssa.

ketään sukulaisia/muita apujoukkoja ei asu lähellä eikä lapset ole kyllä muutenkaan olleet koskaan hoidossa missään.. Ja se että mies sanoi että ei sinne ole pakko lähteä mutta on lähdössä kuitenkin..

Kyllä minä lähinnä ihmettelisin jos ei mies sinun kanssa asiasta keskustelisi vaan ilmoittaisi vaan tuollaisen asian. Itse en tuollaista jaksaisi ja jos ei muuta vaihtoehtoa olisi niin saisi mies vaihtaa työpaikkaa. En kyllä olis muutenkaan 7 vuotta kattellu että mies on muualla ma-to vaan olisi saanut jo vaihtaa työpaikkaa aikaa sitten.

Mä taas olen ehdottanut miehelle, että se lähtisi kesäksi ulkomaille töihin :D. Me voitaisiin lasten kanssa tulla siellä sitten käymään. Meidän arki ei siitä juuri muuttuisi.

Ei todellakaan ole mahdollisuutta lähteä.Mieheni on putkiasentaja ja niillä on joku yhteiskämppä muiden äijien kanssa tai sit ne asuu hotellissa..Tuntuu että pää hajoo kun tätä mietin vaikka on vielä aikaa.Mies perustelee tätä sillä että saa parempaa palkkaa mutta entäpä jos mulle/lapsille käy jotain ja ei ole mies auttamassa?ja lapille ei varmasti tee hyvää olla isistä erossa noin kauan..ja mieheni käy baareissa viikolla niin eipä voi olla ajattelematta kaikkea ikävämpää..On nytkin 250km päässä eli ei iha lähellä mutta tarvittaessa pääsee apuun jos jotain vakavaa sattuu..

Kerropas kuule miten minä voin mieheni pakottaa vaihtamaan työpaikkaa?Mies oli ollut reissutöissä enne meidän yhdessä oloa jo reilu 5 vuotta.Mies perustelee tuota reissutyötä sillä että saa isompaa palkkaa kuin"normaalissti".Enpä tiedä sitten kuinka iso ero on.ja kotona olen ollut lapsia hoitamassa esikoisem syntymästä asti,eli miehen palkalla on eletty,okt ostettiin reilu 4v.sitten jota joutuu maksamaan vielä tooosi kauan.

Mulla on mies tehny yli vuoden päivät ulkomailla hommia, 6vk norjassa ja kotona viikko. En ole väsyny, lapsia 4. arki menee samanlailla. rohkeasti vaan päätät, että pärjäätte.suhde paranee, kun on välimatkaa välillä.

Toi on tosi kurjaa et mies vaan lähtee ja sä et halua. Meillä mies nyt ei kyl edes harkitsis tollasta eikä siis lähtis mutta jos harkitsis, ei tod lähtis miettimättä mun ja lasten osaa asiassa. Tosi ankeeta :hug:
Sinuna nostaisin metelin tollasen ukon kaa hemmetti. Taitaa raha olla tärkeempi kun...! Munkin mies teki joskus reissutöitä ja oli kotoa pois monesti ma-pe ja viinkonloput kotona. Ihan ok oli koska oli Suomessa ja aina pe ilta-ma-aamuun kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilyn Monroe:
minusta taasen on typerää, jos mies ei lähtisi. Mieti mikä kokemus se puoli vuotta olisi miehellesi. PUOLI VUOTTA on lyhyt aika. Enemminkin tue ja kannusta miestäsi lähtemään.

Mä ajattelen samoin, koska sinä kuitenkin olet aina pärjännyt lasten kanssa ma-to, niin uskon, että jaksat sen puoli vuotta. Eikös sekin ole luksusta, että mies on kerran kuussa koko viikon kotona. Ainut mikä enemmän huolestuttaa, on se juomispuoli, jota sanoit miehesi harrastavan. Kurjaa olla kotona, jos ei voi kunnolla luottaa toiseen (juomisen suhteen).

Meillä ei varmasti suhde parane jos mies lähtee englantiin.Meillä (tai siis minulla) on ollut aina silloin tällöin pienoista luottamus pulaa joka ei varmasti parane tällä.Ja minä todellakin olisin YKSIN lasten kanssa sen 3 viikkoa kerrallaan.Eli ei ole KETÄÄN auttamassa/seurana.ja sen tietää kun isi on niin kauan poissa niin sitten kun tulee väsyneenä kotiin niin mies haluais tietysti levätä,lapset haluaisi jokaine isin huomion,minä haluaisn käydä yksin jopa ruokakaupassa ja miehen pitäis tehdä esim.plttopuita ym.. hommia niin siinä voisi olal hauska viikko ja sittenpä mies taas lähtisi..

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti82:
Meillä ei varmasti suhde parane jos mies lähtee englantiin.Meillä (tai siis minulla) on ollut aina silloin tällöin pienoista luottamus pulaa joka ei varmasti parane tällä.Ja minä todellakin olisin YKSIN lasten kanssa sen 3 viikkoa kerrallaan.Eli ei ole KETÄÄN auttamassa/seurana.ja sen tietää kun isi on niin kauan poissa niin sitten kun tulee väsyneenä kotiin niin mies haluais tietysti levätä,lapset haluaisi jokaine isin huomion,minä haluaisn käydä yksin jopa ruokakaupassa ja miehen pitäis tehdä esim.plttopuita ym.. hommia niin siinä voisi olal hauska viikko ja sittenpä mies taas lähtisi..

ei kannata ajatella asioita niin negatiivisesti...

Niimpä,tuo juomispuolo on se joka aiaks paljon huolestuttaa.Mies on kyllä kotona sellainen että ei ota kuin saunakaljat eikä käy baarissa mutta joak viikko töissä ollessaan käy baarissa ja juo okunnolal(ja menee aamulla töihin)Ja lähinnä sitä mietin että mitenhän vaikutta tuohon esikoiseen joka aloitta eskarin kun päiväkerhossa on nyt kohta vuoden käynyt 1 krt ´viikko ja sinne lähes aina jäänyt itkien kun ei haluasi ilman äitiä mennä ja nyt jos isikin on pidempiä aikoja poissa..

Meillä toimi päinvastoin. Mies sai puhtia, kun tuli suomeen. Maistui taas kotihommatkin. Ja erilailla jaksaa lasten kanssa olla. Meillä on 2kriisiä ollu miehen poissaollessa, siis että miehen ois pitäny olla suomessa. mutta aika hyvin lutviutu asiat.. Nainen kykenee aikamoisiin mietintöihin ja ratkaisuihin pakkotilanteissa. Ja meillä mies hyppäis lentokoneeseen jos tulisi sellainen tilanne. Päätin aikoinaan, että minä pärjään, minä osaan, minä olen paras!

Meillä toimi päinvastoin. Mies sai puhtia, kun tuli suomeen. Maistui taas kotihommatkin. Ja erilailla jaksaa lasten kanssa olla. Meillä on 2kriisiä ollu miehen poissaollessa, siis että miehen ois pitäny olla suomessa. mutta aika hyvin lutviutu asiat.. Nainen kykenee aikamoisiin mietintöihin ja ratkaisuihin pakkotilanteissa. Ja meillä mies hyppäis lentokoneeseen jos tulisi sellainen tilanne. Päätin aikoinaan, että minä pärjään, minä osaan, minä olen paras!

Mieti vaan tarkkaan tota hommaa, ja yritä saada mies keskustelemaan kunnolla. Oisko se sitten niin, että sen viikon saisi aina olla kokonaan kotona? Eihän puoli vuotta aikuiselle mikään mahdoton aika ole, mutta teillä on niin pieniä lapsia, että niille se on!

Meillä oli äskettäin pari kuukautta niin, että nähtiin kahden viikon välein ja jo se oli raskasta. Minä olin se, joka oli poissa kotoa. Kotona pärjäsivät kyllä, mutta ei ollut kivaa. Hirveä ikävä kaiken aikaa. Enkä itse jaksais pitkään edes tollasta reissutyötä mitä sun miehes tekee. Musta vaan ei olis tollaseen etäsuhteeseen.

Ehkäpä sun vaan kannattais perustella miehelles, että tuollainen työ ei oikeen lapsiperheen omaavalle isälle ole se maailman paras vaikka siinä muutaman euron enemmän rahaa pussiin saisikin. Luulisi jo normaalilla järjellä varustetun miehen sen käsittävän, että jos on koko ajan pois viikot niin ei niistä lapsista kovin läheisiä tule...

Jättääkö mies menemättä jos kiellät? Ja ennenkaikkea, voitko elää sen kanssa jos jää lähtemättä sinun takiasi? Se painaa kyllä siellä takana aina.
Eli anna mennä, hieno kokemus varmasti miehelle ja sinä pärjäät kyllä!

Mies ei varmasti tee silloinkaan kotihommia koska saan ne nytkin tehdä yksin kaikki.ati mie skyllä meillä aina vahtaa esim.autoihin renkaat ja tekee remontit autoihin,tekee polttopuut ym. mutta kotona tehtävät päivittäiset kotityöt on minun vastuulla.Nytkin kun tulee töistä niin on pahaala päällä jo sminä esim.perjantaina otan aina ainakin yhden lapsistamme ja lähden n.4-5 tunniksi ostoksille 20km päähän..

Mies ei varmasti tee silloinkaan kotihommia koska saan ne nytkin tehdä yksin kaikki.ati mie skyllä meillä aina vahtaa esim.autoihin renkaat ja tekee remontit autoihin,tekee polttopuut ym. mutta kotona tehtävät päivittäiset kotityöt on minun vastuulla.Nytkin kun tulee töistä niin on pahaala päällä jo sminä esim.perjantaina otan aina ainakin yhden lapsistamme ja lähden n.4-5 tunniksi ostoksille 20km päähän..

No minen kattelis tollasta miestä ollenkaan... eikös se sitten olis ihan sama vaikka menis sinne englantiin ja vaikka jäis sinne. Kyllä tollanen mies olis multa saanu jo monon kuvan perseeseen.

Yhteistyössä