Mieheni on isä tahtomattaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kol:
Yritähän nyt haudata mustasukkasuutes ja miettiä että mitäs jos omat lapses ois ilman isää. Lapset on täysin viattomia aikuisten tyhmyyksiin. Jos mun miehellä ois lapsi jostain toisesta suhteesta niin toivoisin olevan tämän lapsen kanssa tekemisissä, koska en haluaisi myöskään oman lapseni olevan ilman isää. Onko tää tapaus tapahtunu sitte joskus teininä, ainakin käytös vaikuttaa siltä. Sanoit että tää nainen on nuorempi ja tempauksetkin sen kertoo, niin olen taas siinä ihan erimieltä, hän sentään kantaa vastuunsa.

Kun minä en tekisi lasta ikinä tuollaisessa tilanteessa,niin omat lapseni eivät voisi olla samassa tilanteessa ikinä. (no,ok,jos isä kuolisi niin sitten,mutta se on eri asia.)
Ja mieheni oli kolmekymppinen tämän tapahtuessa,nainen noin 10v nuorempi.
Ja kantaa kai hän "vastuunsa" kerran sitä tahtoikin! Mieheni taas ei tahtonut.

miten sä jaksat jankata ja uskoa sen ukkos selittelyjä ja eikö sua hävetä yhtään olla tommosen ukon kanssa? hyi olkoon. toivottavasti asutte isossa kaupungissa ettei kylän kissatkin pääse nauramaan teille.

Yritähän nyt haudata mustasukkasuutes ja miettiä että mitäs jos omat lapses ois ilman isää. Lapset on täysin viattomia aikuisten tyhmyyksiin. Jos mun miehellä ois lapsi jostain toisesta suhteesta niin toivoisin olevan tämän lapsen kanssa tekemisissä, koska en haluaisi myöskään oman lapseni olevan ilman isää. Onko tää tapaus tapahtunu sitte joskus teininä, ainakin käytös vaikuttaa siltä. Sanoit että tää nainen on nuorempi ja tempauksetkin sen kertoo, niin olen taas siinä ihan erimieltä, hän sentään kantaa vastuunsa.

Kun minä en tekisi lasta ikinä tuollaisessa tilanteessa,niin omat lapseni eivät voisi olla samassa tilanteessa ikinä. (no,ok,jos isä kuolisi niin sitten,mutta se on eri asia.)

No voi herranjestas sentään! Nyt menee tosissaan yli hilseen! Jos ei halua niin sitten käytetään ehkäisyä!!!! Mikä tissiposki se miehes on jos ei ehkäisyä käytä vaan sen takia että nainen on sanonut ettei tule helposti raskaaks?!? Siinä on ollu ukollas kuule aivot väärässä päässä, ja tässä tilanteessa todellakin pitäisi kantaa vastuu tyhmyydestään!
Ja siis vähälahjainen miehesi jätti kyseisen naisen saatuaan kuulla raskaudesta, niinkö?

Alkuperäinen kirjoittaja Saisinko kysyä teiltä?:
Tuntuu pahalta tämä ketju. Minä tulin raskaaksi heti seurustelun aloitettua ja lääkärien mukaan en tulisi raskaaksi ilman hoitoja ja tämän kerroin miehelle kun hän kysyi onko ehkäisyä. Ehkäisyä ei sitten käytetty ja tulin raskaaksi. Minua syytettiin pitkään että valehtelin miehelle ja hankkiuduin tahallani raskaaksi, mikä ei pitänyt paikkaansa. Mies olisi halunnut abortin, mutta en uskaltanut. Pelkäsin että jään lapsettomaksi kun lääkäritkin olivat sitä mieltä että ei käy helposti raskaaksi tulo. Eli mitä olette mieltä, teinkö minä pahan teon? :(

:attn: Jos joku haluaisi vastata...?

Pliis, älä enää kerro mitään miehestäsi. Kaikki sun kertomukset on niin noloja. Nimenomaan miehesi kannalta. Oikeesti. AIKUISTEN oikeesti. Tahdot tai et, mutta kirjoitus kirjoitukselta sun "miehesi" vaikuttaa enemmän ja enemmän joltain aivottomalta ameebalta, joka on löytänyt sinusta itselleen huoltajan. Yöks.

Tottakai uskon omaa miestäni! Ja ei hävetä,ei. Minä kun en tuomitse ihmistä yhden tekonsa perusteella. Toisin kuin kaikki muut,näemmä.

Just joo...
Mut tuomitsethan sä tässä sen naisen "yhden tekonsa perusteella"!

Voi että saan olla onnellinen että mun lapsella on ihana äitipuoli.Minä tulin vahingossa raskaaksi,siis olimme jo eronneet poikaystävän kanssa ja yksi pano oli vielä eron jälkeen ja siitä raskaaksi tulin.Poikaystävää ei kiinnostanut ollenkaan alkaa isäksi mutta aiko elarit maksaa ym.Ei halunnut lasta tavata.Sitten hän tapasi naisen joka kannusti miestä tapailemaan lastaan ja varmasti on tämän naisen ansioita että lapsi ja isä ovat tänä päivänä tekemisissä.Tämä lapseni äitipuoli on lapselleni tosi läheinen ja hän kohtelee lastani kuin omaansa.
Korostan tässä että miesten vaimoilla on erittäin suuri vaikutus lapsen ja isän välisiin suhteisiin.

Tottakai uskon omaa miestäni! Ja ei hävetä,ei. Minä kun en tuomitse ihmistä yhden tekonsa perusteella. Toisin kuin kaikki muut,näemmä.

Tuomitsetpas. Sen naisen.

Miehesi yksi teko ei sitäpaitsi ole mikään yksi teko, vaan pitkäkestoinen sarja täysin vääriä päätöksiä.

"Ikinä ja ikinä..." Toi uhoaminen osoittaa sun todellisen elämänkokemukses tai paremminkin sen puuttumisen.... :whistle:

Mikä susta tekee sitten oikeutetun tuomitsemaan ja arvostelemaan miehesi entistä kumppania? Ja älä välitä, muut täällä tuntee myötähäpeää sun ja miehesi puolesta, teidän ei enää tarvitse...

No ei mieheni uskonut että nainen heti raskaaksi voisi tulla!! Nainen oli vielä puhunut siihen malliin,että ei tule helposti raskaaksi kun ei ollut siinä aijemmassa suhteessakaan saanut lasta. Niin mieheni oli uskonut sitä naista.
En minä kyllä miestä tässä syyttäisi vaan sitä juonittelevaa naista.

En lukenut tätä pidemälle, vielä.

Miehesi on naisen lapsen isä. PISTE! Miehesi on täysin elatusvelvollinen ja nainen oikeutettu elatusmaksuihin. Se on ihan sama onko nainen sanonut mitä tahansa varsinkin jos on kuitenkin kertonut että ei käytä ehkäisyä! Jos mies ei käytä ehkäisyä, on asiasta turha narista. En syytä ketään, mutta AINA vaikka kuinka olisi ehkäisykin, niin kannattaa muistaa että seksistä saattaapi tulla raskaaksi.

Se että mies ei halua tavata lastaan onkin sitten eri juttu. Ei lasta ole pakko tavat, vaikka se onkin LAPSEN oikeus tutustua isäänsä.

Ei minusta olisi oikein että alkaisin miestäni pakottamaan johonkin mitä hän ei tahdo!
Ja todella en ole mustasukkainen tuosta naisesta,sen varran paljon mieheni häntä vihaa että eipä ole pelkoa..

mut miten sä ilkeät, olla sen kanssa kun tiedät mitä se on tehnyt, hylännyt lapsensa, ja syyttää tätä naista et juonittelee vaikka se on faktat kertonut ennen yhdyntää et ei käytä ehkäsyä ja haluaa lapsen.
miten sä voit vajota tommosen miehen tasolle? häpeisin tuommosta miestä. mitä sä sitten tekisit jos vaikka vuoden päästä haluisikin olla poikansa kanssa tekemisisä, tukisitko?

Alkuperäinen kirjoittaja Saisinko kysyä teiltä:
Alkuperäinen kirjoittaja Saisinko kysyä teiltä?:
Tuntuu pahalta tämä ketju. Minä tulin raskaaksi heti seurustelun aloitettua ja lääkärien mukaan en tulisi raskaaksi ilman hoitoja ja tämän kerroin miehelle kun hän kysyi onko ehkäisyä. Ehkäisyä ei sitten käytetty ja tulin raskaaksi. Minua syytettiin pitkään että valehtelin miehelle ja hankkiuduin tahallani raskaaksi, mikä ei pitänyt paikkaansa. Mies olisi halunnut abortin, mutta en uskaltanut. Pelkäsin että jään lapsettomaksi kun lääkäritkin olivat sitä mieltä että ei käy helposti raskaaksi tulo. Eli mitä olette mieltä, teinkö minä pahan teon? :(

:attn: Jos joku haluaisi vastata...?

no..siis te molemmat kai päätitte olla ilman ehkäisyä? sit et tehny mitään väärää. ja kannoit vastuun. siinäkään ei oo mitään väärää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi että saan olla onnellinen että mun lapsella on ihana äitipuoli.Minä tulin vahingossa raskaaksi,siis olimme jo eronneet poikaystävän kanssa ja yksi pano oli vielä eron jälkeen ja siitä raskaaksi tulin.Poikaystävää ei kiinnostanut ollenkaan alkaa isäksi mutta aiko elarit maksaa ym.Ei halunnut lasta tavata.Sitten hän tapasi naisen joka kannusti miestä tapailemaan lastaan ja varmasti on tämän naisen ansioita että lapsi ja isä ovat tänä päivänä tekemisissä.Tämä lapseni äitipuoli on lapselleni tosi läheinen ja hän kohtelee lastani kuin omaansa.
Korostan tässä että miesten vaimoilla on erittäin suuri vaikutus lapsen ja isän välisiin suhteisiin.

Tässä olis sulle ap vähän mietittävää...

Todellakin näin. On moniakin miehiä, jotka ovat hylänneet jopa avioliitoissa syntyneet lapsensa eron jälkeen, kun uusi nainen on ollut asiaan vaikuttamassa. Näitä kunnollisia äitipuolia on paljon harvemmassa...nainen on naiselle susi jne.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Tuomitsetpas. Sen naisen.

Miehesi yksi teko ei sitäpaitsi ole mikään yksi teko, vaan pitkäkestoinen sarja täysin vääriä päätöksiä.

Näin juuri!
Nyt taitaa vaan olla niin ettet vain halua nähdä ukkos vastuuntunnottomuutta tai tyhmyyttä.
Mikä niistä teiän lapsista tekee parempia kun tämä miehen lapsi?

Voi kun kuullostaa tutulta.."en tuu helposti raskaaksi, kun en edellisenkään kanssa tullut.." Ja hölmö mies uskoo. No, niitä miehiä kutsutaan usein isiksi, niin se vaan menee. Ja osaa kyllä naisetkin, tiedän yhdenkin tapauksen joka on junaillut kaikki lapsensa mieheltään salaa, "auttanut hieman luontoäiti". Voi tsiisus.

Vähän arvelinkin että ei tätä kukaan osaa meidän kannalta ajatelle.
Ja siis ei kyllä naura sukulaiset eikä ystävät,kun ei ole kerrottu edes suurimmalle osalle.
Miehen vanhemmat on kyllä lapsen kanssa tekemisissä,kun se nainen oli itse mennyt ottamaan yhteyttä. Mies ei olis kertonut. Mutta ovat kyllä sanoneet että ymmärtävät ja tukevat myös poikaansa.

Ja siis minä en ole syypää siihen että mies ei sitä lasta tapaa. Mies itse vihaa tuota naista eikä tahdo aiheesta edes puhua. Niin ei siihen edes mitkään käännytys-yritykset auttaisi,suuttuisi vaan minullekkin.
Ja enpä minäkään mitään tuntematonta lasta elämääni haluais,niinkuin ei mieskään. Meillä on ihan riittämiin omassa lapsessamme.

Ja sanon vielä että ei tämän miehen uuden naisen ja minun välit alkuun mitkään hyvät olleet.En henk.koht pitänyt naisesta ollenkaan.Olin alkuun todella järkyttynyt miehen uudesta naisystävästä.
Todella sitkeästi tämä nainen jaksoi miestä kannustaa ottamaan lasta,vaikka minun puolelta suurta epäluuloa heitä kohtaan olikin.Koko ajan tämä nainen oli heidän kanssaan ja auttoi miestä lapsen hoidossa.
Omat epäluulot haihtui sitä myöten kun tajusin miten hyvin lastani siellä hoidetaan ja miten lapseni äitipuolesta tykkäsi.

no elämässä kun niittää mitä on kylvänyt niin onnea valitsemallanne tiellä ja tollanen munaton ukko saattaa joku päiuä hylätä sut ja lapsenne ja mennä toisen lapsen ja tämän äidin luo

Vähän arvelinkin että ei tätä kukaan osaa meidän kannalta ajatelle.
Ja siis ei kyllä naura sukulaiset eikä ystävät,kun ei ole kerrottu edes suurimmalle osalle.
Miehen vanhemmat on kyllä lapsen kanssa tekemisissä,kun se nainen oli itse mennyt ottamaan yhteyttä. Mies ei olis kertonut. Mutta ovat kyllä sanoneet että ymmärtävät ja tukevat myös poikaansa.

Ja siis minä en ole syypää siihen että mies ei sitä lasta tapaa. Mies itse vihaa tuota naista eikä tahdo aiheesta edes puhua. Niin ei siihen edes mitkään käännytys-yritykset auttaisi,suuttuisi vaan minullekkin.
Ja enpä minäkään mitään tuntematonta lasta elämääni haluais,niinkuin ei mieskään. Meillä on ihan riittämiin omassa lapsessamme.

Olet kuvottava. Samoin lapamatosi. Sääli miehesi molempia lapsia. Surullista, että kaikkein epäkelvoimmat meistä lisääntyvät.

kuules ap,kyllä asiaa osattaisiin ajatella teidänkin kannalta,jos sä ilmaisisit asian vähän aikuisemmalla tavalla etkä noin,että tulet tänne ja haukut sen naisen pystyyn..Ajattele itse asiaa toisten kannalta niin saat osakses enemmän ymmärrystä.

Kas, teidän lapsellanne on sittenkin toivoa. Ehkäpä idiotismi koituukin vain joka toisen sukupolven kohtaloksi.

Yhteistyössä