Mieheni sanoikin pitävänsä pullukoista ja mua ärsyttää. Lihottaakko tässä pitäisi?! Oon niin hiilenä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Birdie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Birdie"

Vieras
Pahoittelen, jos tekstini on kovin epäjohdonmukaista. En nyt osaa oikein ajatella järkevästi. Toivon asiallisia vastauksia.

Olen aina ollut luonnostanikin hoikka ja musta ei varmaan ei tulisi edes koskaan lihavaa ilman mitää sairautta. Olen myös koko elämäni urheillut ja treenaan paljon edelleen. Mieheni on myös hoikka geeneiltään, mutta myös kilpaurheilija.

En nyt koko juttua ala ihan alusta asti selittämään, mutta homma lähti siis näin: Kaverillamme on uusi tyttö/naisystävä, jonka mieheni on tavannut pari kertaa. Minä en ollut siis eilistä ennen vielä tavannut tätä. Eräs toinen miespuolinen tuttavamme sitten puolihuumorilla kysyi tästä tuttumme uudesta tyttöystävästä missä on töissä ja minkälainen ja lopuksi kysyi huumorilla mieheltäni "no onko hyvännäköinen?". Mieheni vastasi kaverilleen sitten "No itseasiassa on kyllä". Mieheni ei näin sano kohteliaisuuttaan, vaan tarkoitti kyllä tuota.
Eilen sitten näin tämän naisten ekan kerran. Ihan perusnätti joo, mutta hän oli läski. Ei nyt mikään siis silmiinpistävän läski, mutta sellainen "normi ylipainoinen", eli heittäisin jotain 10-20kg ylipainoinen, en oikeen osaa arvioida. Aika tasaisesti oli se ylipaino kuitenkin jakaantunut, eli ihan ketterän näköinen. No ehkä ymmärrätte, mitä ajan takaa. Mutta mun silmissä siis kuitenkin oli selvästi ylipainoa.

Mä sitten illalla otin asian miehen kanssa puheeksi, koska mua häiritse, että oli sanonut tätä kauniiksi jne ja mähän sanoin sitten, että nainenhan oli selväsi pulska. Mies sitten sanoi, että ei edes ollut yhtään pullea. Mä sitten intin takaisin, että olihan se nyt ihan selvästi pullea ja mies vaan tokaisi "no pieni pyöreyshän on vaan seksikästä". Siitä sitten aloin sanomaan, että mäkö en ole seksikäs ja kaunis. Mies sanoi, että tottakai mä olen hänelle maailman kaunein nainen ja rakastaa mua sellaisena kun olen. Juttu jatkui ja sanoin miehelleni, että sulle siis kelpaisi hyvin vähä pulskempikin nainen ja mies sanoi, että jos olisi sinkku niin joo.

Olenko mä nyt ärsyyntynyt ihan turhasta ja annanko asian olla? Mitä teen?

Onneksi sain ainakin tämän asian purettua ja kirjoitettua.

no siis tottakai muodokas ja kaunis nainen voi olla seksikäs! miksei olisi? :D jaa eli hoikat voi siis olla mielestäsi vain kauniita? ehkä miestäsi ärsytti vain sun mielipiteesi ja tietämättömyytesi...ja minä en ole ylipainoinen kun sitä kohta joku kuitenkin kysyy..

Olisit tyytyväinen, sillä sinulla on selvästi mies, joka ei ole turhan pinnallinen naisten ulkonäön suhteen. Tämä koskee varmasti muitakin asioita ja jokaisellahan meillä on kropassamme omat virheemme vaikkei ylipainoa olisikaan.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Onpa kumma juttu. Ap kyllä ne miehet voi muitakin naisia pitää kauniina. Ei se ole sulta pois, jos sun miehen mielestä joku toinenkin on kaunis. Se, että sanoo pyöreyden olevan seksikästä, ei tarkoita suoraan ettet sinä olisi seksikäs. Koita nyt rauhoittua ja unohtaa koko homma - lisäksi se nainenhan on jo suhteessa miehesi kaverin kanssa eikä näin ollen mikään realistinen uhka edes.

Jepulis, rauha.

Näin miehenä voin sanoa, että kovin moni mies ei loppujenlopuksi ole kiinnostunut niin siitä vartalon koosta. Ei miehet osaa erotella hoikkia, keskikokoisia, vähän keskikoon yläpuolella olevia, vähän enemmän keskikoon yläpuolella olevia ja tukevia ja vähän tukevaa tukevampia jne, kuten te naiset tunnutte osaavan.

Suurimmalle osalle miehistä hiukan alipainoisesta aina siihen noin 15-20kg ylipainoiseen naiset ovat suurinpiirtein "normaaleja". Riippuu toki miten se läski on jakaantunut.
Itse siis treenaan tunteja viikossa ja saatan enemmän kiinnittää huomiota vartalon mittasuhteisiin, kun siihen suhteelliseen ylipainoon. Jalat voi olla tuhditkin, käsissä ylimääräistä, pyöreät posket, pyllyäkin jne, jos vyötärön seutu on kondiksessa ja kasvot nätit ja rinnat isot. Pieni pömppis ei vatsassakaan haittaa.
Hoikalla taas mieluusti olka-hartialinja tasoissa, niin avot.

Miehet katoo enemmän naamaa ja myös muodoista ja pukeutumisesta tulevaa naisellisuutta, kuin arvioivat naisen painoa. Toki sellainen erityisen ylipainoinen on out, mutta muuten esim. pitkät hiukset ovat mulle tärkeämmät.

Siis mulle on ok, että miehet pitävät tanakempiakin naisia seksikkäinä. Mun yksi läheinen ystävä on pullea ja silti kaunis.
Mä silti treenaan itse niin paljon ja jotenkin tunnen ITSE ITSESTÄNI niin suurta ylpeyttä siitä, että olen niin timmi ja hyvässä kunnossa. Eniten ehkä ärsyttää se, ettei mies ole niin sen mun timmeyden perään tai aseta sille arvoa vaan kelpaisin hänelle yhtä hyvin 20kg painavampanakin..

On sulla tosiaan ongelma! Nimittäin itsesi kanssa. Nyt kannattaa kipittää sinne peilin eteen ja katsoa itseään tarkasti ja etsiä ne hyvät kohdat sun kropasta. Itsetuntoa nainen! Se on varmasti miehestäsikin seksikkäintä, että tunnet itsesi seksikkääksi ja hyväksi.

Et varmasti voi väitää, ettet itse tykkäisi erityyllisistä miesvartaloista. Ei kai voi olla vain yksi muotti, jossa ihminen on valettu, että olisi seksikäs. Mun käsityksen mukaan 10-20kg ei ole mitään merkitystä, jos itse viihtyy vartalossaan. Laiha ja hieman pyöreä voivat olla eritavalla seksikkäitä. Ei ne poissulje toisiaan!

Miksei mies saisi pitää mistä haluaa? Ei se ole yhtä kuin rakastaa. Se ei liity mitenkään teidän parisuhteeseen, ei siis mitenkään. Mäkin tykkään vaikka kenestä hottismiehestä noin niinku ulkonäkömielessä mutta miten se liittyy mun parisuhteeseen? Yhtä paljon kun se että tykkään meikeistä. Oikeesti.

Voi hyvänen aika! Kyllä mun mielestä suutut turhasta. Eihän se nyt tarkoita että pitäis sen toisen vartaloa kauniimpana kuin sun, vaikka häntä ei pieni pyöreys haittaisikaan. Mikä tuossa nyt ylipäätään olisi se syy mistä sä voisit loukkaantua? Onko omasta mielestäsi vain tismalleen samanoloiset ja kokoiset ja samanhiusväriset ja kasvonmuotoiset jne. miehet hyvännäköisiä kuin oma miehesi on? Eikö voi/saa pitää kauniina/hyvännäköisenä monenlaisia ja erinäköisiä ihmisiä?

Mä olen itsen noin 172cm ja painan noin 52-53kg. Mun mies on sanonut, että jos mun paino on jotakin 45-99 väliltä, niin hyvä. Itsekin urheilen ja olen aina ollut hoikka. Mä tiedän kyllä, että mieheni ex. oi varmaan aikalailla mun pituinen ja voisin heittää 80-90 kiloinen, eikä heidän eronsa syy ollut naisen paino.
Mun kanssa se mies on ne lapsetkin tehnyt ja mua hän rakastaa:). En koe ongelmana, että mieheni pitää hoikkien lisäksi myös tuhdimmista naisista.

[QUOTE="Birdie";26129601]Siis mulle on ok, että miehet pitävät tanakempiakin naisia seksikkäinä. Mun yksi läheinen ystävä on pullea ja silti kaunis.
Mä silti treenaan itse niin paljon ja jotenkin tunnen ITSE ITSESTÄNI niin suurta ylpeyttä siitä, että olen niin timmi ja hyvässä kunnossa. Eniten ehkä ärsyttää se, ettei mies ole niin sen mun timmeyden perään tai aseta sille arvoa vaan kelpaisin hänelle yhtä hyvin 20kg painavampanakin..[/QUOTE]

Tuossahan tuo ongelman ydin taisi tullakin.
Olet ITSE niin ylpeä siitä timmistä treenatusta vartalostasi joten sinua loukkaa se, että miehesi mielestä voisit olla JOPA KAUNIIMPI jos sinulla olisi vähän lihaakin luiden ympärillä.
Näinhän monet miehet tuntuvat ajattelevan. Aavistuksen pyöreä nainen ON seksikkäämpi kuin oikein laiha/hoikka

Harva mies pitää tikkulaihaa unelmanaan. Vähän kun on ylimääräistä, on myös tissit ja perse. En tajua mikä on ongelma... Onko oman miehesi vartalo sun unelmakroppa?

Tuo nainen ei siis ollut mikään normaalipainoinen ylärajoilla keikkuva, vaan mun mielestä jo ihan selvästi ylipainoinen, vaikka ei siis mikään sotanorsu ollut ollenkaan.

Kyllä mä hyväksyn, että monet vartalotyypit ovat kauniita joo. Mä itse pidän treenatuista miehistä, kuten oma miehenikin on treenattu. Mutta mun mielestä tosi hoikka yleisurheilijan vartalo ja vähän lihaksikkaampi jääkiekon pelaajan vartalo voivat kumpikin olla seksikkäitä joo.
Mutta mun mielestä on kuitenkin vartalossa aika iso ero olla kuten minä 168cm/55kg, tai kuten se nainen, joka oli ehkä arviolta 168cm/85-95kg.

Kait sitä nyt voi tykätä muistakin ulkonäköseikoista kuin niistä mitä itse edustaa. Itse olen tykkään pisamanaamaisista punapäistä pitkillä hiuksilla, mies taas edustaa aivan jotain muuta ja on bueno omana itsenään (en ole vielä ostanut hänelle ihonvaalennusvoiteita, kajalkynää tai liimannut perukkia päähän).

Voi pitää hoikista ja pullukoista. Ehkä miehesi ei tuijota vain vartaloa, vaan kasvoja ja ihmistä yleensä. Olen sitä mieltä, että moni ihminen hehkuu sitä kauneutta jo omalla olemuksellaan, vaikka olisi kuinka iso tai pieni.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Tuskin meistä kovin moni on naimisissa unelmakroppaisen puolison kanssa, mutta pystyvät elämään sen kanssa. Miehellä saattaa olla pienirintainen vaimo, vaikka tykkäis isoista. Mutta se mies ei ole naimisissa niiden tissien kanssa vaan sen naisen. Tai nainen tykkää skrodeista äijistä, mutta onkin rakastunut hujoppiin kukkakeppiin. Ei siinä se kroppa ole tärkeintä.

Ap, sun mies rakastaa sua, vaikka sen mielestä myös pyöreämpi kroppa on viehättävä. Ei se tarkoita, etteikö sun timmi kroppasi olis viehättävä. Älä nyt ainakaan lihota itseäs. Itse asiassa uskoisin, että miehet viehättyy suuresti naisesta, joka on varma itsestään ja pitää omasta kropastaan, oli se sit millainen tahansa.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Yhteistyössä