Huh-huh, olipa mielenkiintoisen provosoiva ketju! Kun olin noin parikymppinen, ajattelin "tasa-arvoisesti", että minullehan ei sitten yksikään mies saa maksaa edes kahvikupposta, vaan kaiken maksan itse, tasa-arvoinen nainen kun olen. No joo... noista ajoista on nyt vierähtänyt kohta kymmenen vuotta ja ajatukseni ovat tyystin muuttuneet.
Olen seurustellut vakavasti 3 kertaa ja kaikissa suhteissa miehet ovat pyrkineet hyötymään minusta taloudellisesti, myös opiskeluaikanani, jolloin tuloni olivat tosi pienet. Myöskin monilla treffeillä miehet ovat olettaneet, että maksan oman osuuteni. Niinpä vähitellen "tasa-arvoiset" ajatukseni alkoivat kariutua kun tajusin miten paljon pihejä ja itsekkäitä miehiä on olemassa, jotka eivät todellakaan tahdo maksaa naiselle!
Sen sijaan itse olen maksanut pummaaville miehille useampaan otteeseen. Esim. eräs eksäni saattoi kutsua ravintolaan, leffaan yms. mutta maksun tullen muistikin, että hänellä onkin tili aivan tyhjä ja minun piti maksaa molempien puolesta. Erottuamme hän jäi minulle 150 velkaa, joita en tosin jaksa karhuta takaisin, sillä en tahdo enää nähdä mokomaa idioottia. Toinen eksä taas vietti kaikki viikonloput luonani ja söi aina ruoat jääkaapistani, jotka ostin pienellä opintotuellani. Hän ei koskaan ostanut mitään jääkaappiini mutta kehtasi kyllä valittaa, kun ei ollut leikkelettä leivän päälle! Kolmas eksä ei suurista tuloistaan huolimatta vienyt minua minnekkään, vaan aina piti tavata hänen kotonaan, jossa ei koskaan saanut mitään tarjottavaa!
No joo... nykyisin tapailen ihanan miehen kanssa, joka on vienyt minut pari kertaa ravintolaan syömään ja tietenkin maksanut

Ihan hämmennyin kun hän maksoi niin luontevasti ja tunsin itseni ihan tyhmäksi kun tajusin miten hän ihmetteli sitä miten tarjouduin maksamaan...
Kokemusten perusteella olenkin nyt päättänyt laittaa sellaisen kriteerin, että jos mies ei maksa ekoilla treffeillä (etenkin jos on minut kutsunut), hänellä ei ole enää mahiksia. Saattaa kuullostaa julmalta, mutta olen ihan oikeasti törmännyt liian moniin piheihin ja itsekeskeisiin, pummaaviin miehiin!