Miehet ja lasten vaatetus

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Jos itse lähdet töhin aiemmin ja mies vie lapset hoitoon, niin laitatko lapsille vaatteet ja muut tavarat valmiiksi vai huolehtiiko mies niistä?

Mie normisti oon katsonut vaatteet valmiiks pojun huoneeseen, jotta on sit paita, housut ja sukat yhteensopivat ym.

Tänä aamuna läksin sen verran nopsaan, et en kerinnyt noin tekemään. Meitin makkarin lattialla oli kuitenkin 2 pyykkikoria täynnä puhtaita vaatteita ja huikkasin vaan miehelle, et kaivelee sieltä.

Töistä sit soitin kotio ku halusin toivottaa pojulle huomenta ja hyvää tarhapäivää ja kysäsin hältä sit, et mitäs vaatteita isi hälle löys? Ni oli pojun vaatekaapista ylähyllyltä (jonne oon kasannut semmoisia vaatteita, joita poju ei käytä, eli liian pieniä, jotka on menossa serkulle tai muuten semmoisia ns. huonoja vaatteita ) löytänyt paidan, jonka vaari aikoinaan poulle toi. Se on 130cm paita (poju vajaa 95cm ) ja jostain halpahallista joten ekan pesun jälkeen se kiertyi kuin korkkiruuvi ja on erittäin vino. Eli oikea olkapää on 5cm ylempänä kuin vasen ja helmakin menee samaan suuntaan vinoon :D Mut siinä on kuulemma niin hieno kuva, et poju halus sen laittaa :whistle:

Noh..onneks on tarhaan vaan menossa :D

Mmulla on itsestäni eskarikuva johon iskä puki mut :D Tai siis äiti oli laittanut mulle vaatteet, valkoisen pitsiröyhelöpaidan ja mekon&sukkikset mutta iskä laittoi sitten vielä sen röyhelöpaidan päälle pari numeroa liian ison virittyneen villapidan ja mekon alle verkkahousut. Ettei tule lapselle kylmä.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
Mmulla on itsestäni eskarikuva johon iskä puki mut :D Tai siis äiti oli laittanut mulle vaatteet, valkoisen pitsiröyhelöpaidan ja mekon&sukkikset mutta iskä laittoi sitten vielä sen röyhelöpaidan päälle pari numeroa liian ison virittyneen villapidan ja mekon alle verkkahousut. Ettei tule lapselle kylmä.. :D

:D ihana!

Kuulostaa tutulta :) Mä luovutin ton asian suhteen jo ajat sitten, jos en selkeästi osoita niitä vaatteita tai edes mistä ne löytää niin en edes odota että poistulla olisi mitään järkevää (eli nättiä ja mun mieleistä;) päällä :D :D

=) Niin siinä taitaa yleensä käydä, että miehet tuppaa pukemaan lapsille vähän mitä sattuu..
Miun mies yleensä jostain löytää lapselle päälle just onkin pieneks menneen tai jonkun "huonon" mikä on syystä tai toisesta jääny jonnekin kaapin perälle :headwall: En tiiä miten se sen tekee :D

Samoin joskus mie kävin koirien kans juoksemassa sillä välin ku mies laittoi pojun nukkumaan...kun tulin takasin, ni mies tuli sanomaan, et pojulla on miulle asiaa. MEnin sit käymään pojun luona ni valitteli, et alushousut kiristää. Laitoin valot, et näin mitä pojulla oli päällä, ni mies oli sieltä ylähyllyltä kaivanu pojun 80cm kokoiset vauvojen alushousut ja änkeny ne vaipan päälle. Kyllähän ne mahtu, mut hieman kiristi reisien ympäriltä ne jalkojen aukot :whistle:

Pitää vissii kasata ne vaatteet sieltä ylähyllyltä johonkin pussiin ja kaapin pohjalle, ni ei vahingossakaan mies niitä kaivele. :D

Eilen mies puki kuopuksen kun lähdettiin anoppilaan.. Minä nukuin ja tulivat vain herättämään kun olivat valmiina. Noh, autossa katsoin tyttöä ja päällä oli t-paita, jonka päällä lyhyhihainen mekko puettuna väärinpäin. Housuina virttyneet kalsarit joita käytetään yöhousuina, ja jalassa esikoisen sukat jotka noin 7 numeroa liian isot :laugh:

Että kyllä ne osaa.

Mä laitan valmiiksi.

Muutama viikko sitten kun en ehtinyt vaatteita valmiiksi katsoa niin meidän lapsi meni yöpaita päällä hoitoon. Mä en käsitä kuinka kaapista voi sattua juuri käteen se jota EI pitäisi laittaa päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä laitan valmiiksi.

Muutama viikko sitten kun en ehtinyt vaatteita valmiiksi katsoa niin meidän lapsi meni yöpaita päällä hoitoon. Mä en käsitä kuinka kaapista voi sattua juuri käteen se jota EI pitäisi laittaa päälle.

Niimpä! :o

Esikoisen piti lähteä viikonloppuna juhliin mummon ja papan kanssa, kun minä olin töissä. Jätin miehelle ohjeet tytön pukemiseksi. Varmistin vielä, että mummo silittäisi tytön mekon ,kyn en enää illalla jaksanut. Hän lupasi tietenkin silittää. No kun pääsin töistä niin tyttö oli juhlista tullut. Mekko oli ollut päällä ,mutta väärinpäin siis napit edessä eikä takana niin kuin olisi kuulunut. Mekon alle oli myös laitettu t-paita. Mekko oli sen näköinen ettei sitä ollut kukaan silittänyt. Ensi kerran olen viisaampi ja laitan kaiken valmiiksi ohjelapun kera.

Mies kävi eilen kaupassa, kun miulla oli migreenikohtaus. Mies oli laittanut taaperolle koon 18 jalkoihin miun sukat. Siis kokoa 37. Mut onneks ne oli nilkkasukat ja mies oli sen jälkeen laittanut housut jalkaan, niin muut ei voi tietää, et ne oli miun sukat. Pikkusen nauratti, mut eipä oo lasta paleltanut ainakaan.

No miksi jätätte kaappiin liian pieniä vaatteita? Keräys-, kirppari- tai kellaritavaraa ovat ne. Mies kun avaa työkalupakin, niin ei hän odota löytävänsä sieltä rikkinäistä jakoavainta. Se on jo aikaa sitten heitetty pois. Samaa käytännöllisyyttä hän odottaa vaatekaapilta, muttei saa naisten hamstrausinnon vuoksi.

Meille on ihan turha antaa mitään ohjeita, ei takuulla ainakaan sieltä ota mistä käsketään. Oli tytön vienyt ohuella haalarilla hoitoon, kaiken muun olin laittanut valmiiksi, mutta haalari roikkui naulassa. Ohut haalari roikkui myös, siellä kaiken tavaran sisällä, mutta sen oli kaivanut. Onneksi hoitotäti oli huomannut ja laittanut kurahousut päälle ja villatakin alle , ettei tullut kylmä, oli jo suht loppusyksyä.

Mä en ainakaan käsitä millä ihmeen metodilla aikuinen ihminen (siis mies) voi laittaa meidän mukuloille päälle ihan mitä sattuu ja kuinka sattuu.
Housuissakin on joskus se etusauma vyötäröllä ja sivusauma edessä- siis ihan kierossa :o

Ei ole yks eikä kakskaan kertaa kun oon ääneen motkottanut ja ihmetellyt että ethän sä hyvä mies itseäsikään pue tuolla tavoin!
Ja vaatetta vaatteen päälle....

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
No miksi jätätte kaappiin liian pieniä vaatteita? Keräys-, kirppari- tai kellaritavaraa ovat ne. Mies kun avaa työkalupakin, niin ei hän odota löytävänsä sieltä rikkinäistä jakoavainta. Se on jo aikaa sitten heitetty pois. Samaa käytännöllisyyttä hän odottaa vaatekaapilta, muttei saa naisten hamstrausinnon vuoksi.

Meillä on pieniksi jäneet odottamassa pestyinä ja viikattuina ylimmäisellä hyllyllä, jonne oikein pitää kurkotella- eihän sinne edes näe kunnolla. Sieltäkin toisinaan otetaan vaatetta käyttöön....... :D

Ei ymmärrä ei. Ja vaikka monen monta kertaa sanoo että älä sieltä, ne on pois käytöstä.

Mulle siis kertoi joku tuttu, kuinka mieheni oli taannoin ollut lenkillä koiramme ja poikamme kanssa (poika oli vielä sen ikäinen, että istui rattaissa). Muuten oli lapsi ollut lämpimästi ja asianmukaisesti puettu, mutta jaloissa pelkät ohuet sukat! Tämä joskus huhti-toukokuussa ja meillä silloin vielä lumenrippeet maassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Meillä on pieniksi jäneet odottamassa pestyinä ja viikattuina ylimmäisellä hyllyllä, jonne oikein pitää kurkotella- eihän sinne edes näe kunnolla. Sieltäkin toisinaan otetaan vaatetta käyttöön....... :D

Ei ymmärrä ei. Ja vaikka monen monta kertaa sanoo että älä sieltä, ne on pois käytöstä.

Laita sinne piilopinkat. Ne miehesi jättää rauhaan tupatarkastuksen pelossa.

miun ukko aina kyselee miulta tytölle puhdasta vaatetta.. :) harvoin menee itse vauvankaapille penkomaan. monesti jätän narulla pari narulla kuivunutta bodyä siihen niin löytääpähän siitä :)

Exä onnistui aina pukemaan lapset miten sattuu, kun otti aina vaan pinkan päällimmäiset ja laittoi päälle. Katsomatta minkämoisia väriyhdistelmiä sattuu saamaan aikaiseksi :D Ja just ne mökkivaatteet onnistui myös hän löytämään sieltä vaatekaapin perukoilta tarhakäyttöön ja kyllä äitiä hävetti. Exä kyllä käytti samaa metodia myös omassa pukeutumisessaan....

Itse kun oon tarkka siinä että vaatteet näyttäis hyvältä ja monesti ostankin sillä silmällä että "tuota ja tuota käytetään sit yhdessä". Onneksi nykyinen mies on sen verran visuallisti, että katsoo vähän mitä lapsille päälle laittaa, ihan ilman että minun tarvii vahtia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Tää on ihan paras ketju :laugh:

Meillä toimii se, että laittaa kaikki käyttökelvottomat vaatteet ihan alimmaiseksi, ei se mies lähde sieltä niitä noukkimaan. :)

Aivan huippu :laugh: Mä kans laitan sinne alimmaiseks odottamaan että kertyy vähän enemmän ja sitte vasta haen laatikot varastosta mihi taas heitän noi pienet. Meillä mies tosin kaivaa niitä sieltä alta :headwall: Ja löytää ne mitä ihmeellisimmät yhdistelmät sieltä :headwall: Sit ku siltä kysyy että kuinka ihmeessä on semmoset vaatteet laittanu pojalle niin sanoo niin reippaana että kun näitä ei oo pitkään aikaan käytetty :o Siihen taitaa olla syy miksei oo käytetty :kieh:

Mies tietää, että se yksi hylly on niille liian pienille vaatteille ym. Ja kun sisko tulee kylään, ni pakkaan ne hälle sieltä mukaan. Mut eipä se mies aina näytä sitä muistavan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Tää on ihan paras ketju :laugh:

Meillä toimii se, että laittaa kaikki käyttökelvottomat vaatteet ihan alimmaiseksi, ei se mies lähde sieltä niitä noukkimaan. :)

Aivan huippu :laugh: Mä kans laitan sinne alimmaiseks odottamaan että kertyy vähän enemmän ja sitte vasta haen laatikot varastosta mihi taas heitän noi pienet. Meillä mies tosin kaivaa niitä sieltä alta :headwall: Ja löytää ne mitä ihmeellisimmät yhdistelmät sieltä :headwall: Sit ku siltä kysyy että kuinka ihmeessä on semmoset vaatteet laittanu pojalle niin sanoo niin reippaana että kun näitä ei oo pitkään aikaan käytetty :o Siihen taitaa olla syy miksei oo käytetty :kieh:

:D

Yhteistyössä