Miehistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pippana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pippana

Vieras
Niin, tänäänkin paljon aiheita siitä, kun miehet ei tajua arvostaa sitä mitä niillä on. Mies tajuaa yleensä liian myöhään, että olis kannattanut ehkä pikkasen kuunnella sitä puolisoa silloin enempi...
Mun mieheni on käynyt eron jo kerran läpi ja menettänyt siinä lapsensa. Tuntuu että jotain on siinä oppinut. Mutta kyllä sitäkin täytyy aina välillä ojentaa. Hän itsekin aina sanoo, että miestä pitää aina välillä HERÄTELLÄ järein asein, että se tajuaa taas missä mättää. Se kun ei tunnu yleensä olevan kovin luontaista miehelle toi huomioon ottaminen. Se on väärä luulo, että kun oikein annan itsestäni niin mieskin sitten tajuaa. Hei, EI SE TAJUA! On turha esittää marttyyriä miehelle ja vihjailla tarpeistaan. Kyllä pitää naisen elää pikkuisen itsekkäämmin ja itselleen ja antaa miehen välillä maistaa omaa lääkettään ja ennen kaikkea PYYTÄÄ SUORAAN. Joillekin pitää pakata kassit ovensuuhun, ennenkuin ne tajuaa että nainen on tosissaan. Se on pelottava riski, mutta joskus se kannattaa ottaa. ;)

Samaa mieltä siinä, että selkeästi on sanottava asiat ja joskus jopa useaan otteeseen, vihjailut ei aina auta.Silloinkin on kompromissin vara molemmilla.Mutta ikinä en ole ymmärtänyt noita erolla uhkailuja.Voisiko joku selittää, mitä niillä yritetään saavuttaa?

Näin kerran "opetuselokuvan". jossa automatkalla vaimo sanoi, että hänellä on pissahätä ja kahden kilometrin päässä on huolto-asema. Mies ajoi ohi ja nainen parkaisi, et mikset poikennut. Mies totesi kummastuneena "olisit sanonut, että poiketaan". Opetus: Sano siis suoraan tarpeesi ja toiveesi. Mieluiten mahdollisimman yksinkertaisesti. Miehillä on putkiaivot.

Noh, viime lomamatkalla kysyin vaimolta että kohta on viimeinen huoltis viiteenkymmeneen kilsaan, pitääkö pysähtyä. Vaimo ei sanonut mitään. Kun olin ajanut kilometrin ohi hän parkaisi, että miksen pysähtynyt kun on niin kova hätä. Naisillakin on putkiaivot MOT.

Eiköhän se viestintäkatkos onnistu molemmin puolin. Itse myönnän ihan samalla tavalla käsittäneeni asioita väärin. Muutenkin minusta olisi kyllä jo aika päästä asenteista mies sitä ja nainen sitä. Ihmisiä tässä ollaan ja molemmista löytyy joka lähtöön. Jopa samasta ihmisestä eri päivinä. Turha etsiä syytä sukupuolesta, kyllä meillä molemmilla luonnistuu...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2005 klo 13:39 Höpönpöppöö kirjoitti:
Samaa mieltä siinä, että selkeästi on sanottava asiat ja joskus jopa useaan otteeseen, vihjailut ei aina auta.Silloinkin on kompromissin vara molemmilla.Mutta ikinä en ole ymmärtänyt noita erolla uhkailuja.Voisiko joku selittää, mitä niillä yritetään saavuttaa?

paristi olen joutunut erolla "uhkailemaan" kun meidän tapaus on niin luupää. Välillä ei auta edes suoraan puhuminen vihjailuista puhumattakaan. Jos tulee ero puheeksi niin mies tavallaan havahtuu että pitäisköhän nyt oikeesti kuunnella mitä sillä akalla on sanottavaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2005 klo 22:43 pippana kirjoitti:
Niin, tänäänkin paljon aiheita siitä, kun miehet ei tajua arvostaa sitä mitä niillä on. Mies tajuaa yleensä liian myöhään, että olis kannattanut ehkä pikkasen kuunnella sitä puolisoa silloin enempi...
Mun mieheni on käynyt eron jo kerran läpi ja menettänyt siinä lapsensa. Tuntuu että jotain on siinä oppinut. Mutta kyllä sitäkin täytyy aina välillä ojentaa. Hän itsekin aina sanoo, että miestä pitää aina välillä HERÄTELLÄ järein asein, että se tajuaa taas missä mättää. Se kun ei tunnu yleensä olevan kovin luontaista miehelle toi huomioon ottaminen. Se on väärä luulo, että kun oikein annan itsestäni niin mieskin sitten tajuaa. Hei, EI SE TAJUA! On turha esittää marttyyriä miehelle ja vihjailla tarpeistaan. Kyllä pitää naisen elää pikkuisen itsekkäämmin ja itselleen ja antaa miehen välillä maistaa omaa lääkettään ja ennen kaikkea PYYTÄÄ SUORAAN. Joillekin pitää pakata kassit ovensuuhun, ennenkuin ne tajuaa että nainen on tosissaan. Se on pelottava riski, mutta joskus se kannattaa ottaa. ;)

Olen samaa mieltä Pippanan kanssa. On turha vihjailla mitään vaan pitää sanoa suoraan. Lisäksi asioista pitää keskustella. Me miehet ajattelemme asioita eri tavalla kuin naiset, se on hyvä muistaa!!! Muistakaan se myös naiset ja sitä voisi joskus jopa arvostaa. Miehet huolehtii varmastikin paljon kodin asioista, mutta en voi sitä kieltää etteikö nainen olisi kodin sydän. Kyllä nainen miettii usein kaikki asiat ja huolehtii asioista.

Muistakaa myös et jatkuva nalkuttaminen voi viedä halun tehdä mitään. On vaan helpompi sulkea korvansa ja katsella lätkää.

Hauskaa kevättä kaikille! B)

Mulla on paljon ystävättäriä jotka kuvittelee miestensä olevan ajatusten lukijoita, vähän kun vihjailee tai osoittaa mieltään miehen pitäisi heti tajuta missä vika ja pyydellä anteeksi... mutta ihan oikeasti ei mies toimi niin . Miehelle pitää ystävälliseen sävyyn sanoa mikä mättää niin johan ymmärtää ja keskustella asioista oisiko vikaa kenties ollut molemmissa. Nalkutus vain pahentaa asioita saati sitten mykkä koulu. Pahin esimerkki ystäväpiitristä oli kun yksi ystävätterini piti miehelleen mykkä koulua , oli jostain suuttunut mieheensä. Ystävätär sanoi että siinähän miettii tekemisiään. Hänen miehensä ihmetteli mykkä koulua ja kahden viikon jälkeen otti kamat ja lähti eikä tullut koskaan takaisin. Se ei ollut ystäväni tarkoitus ollut ja itki miehen perään... saipahan itse ajateltavaa kannattaako mykkä koulu. Miehet ei ajattele samoin kuin naiset... sen kun oivaltaa niin suhdekin toimii ehkä paremmin :hug:

no tosta nalkuttamisesta sanon sen verran, että mun mielestä pitäs yhden kerran riittää ku sanoo jostain aikuiselle ihmiselle (oli sit mies tai nainen) ja mua ÄRSYTTÄÄ jos joudun sanomaan äijälle samasta asiasta toisen kerran ja jos on joku esim. lampun vaihto jos ei toinen kertakaan tehoa niin teen itse mä en tosiaan haluais nalkuttaa mut ku yks eikä kaksikaan kertaa tehoa niin mitä pitäs tehdä :headwall:

\

Olen samaa mieltä Pippanan kanssa. On turha vihjailla mitään vaan pitää sanoa suoraan. Lisäksi asioista pitää keskustella. Me miehet ajattelemme asioita eri tavalla kuin naiset, se on hyvä muistaa!!! Muistakaan se myös naiset ja sitä voisi joskus jopa arvostaa. Miehet huolehtii varmastikin paljon kodin asioista, mutta en voi sitä kieltää etteikö nainen olisi kodin sydän. Kyllä nainen miettii usein kaikki asiat ja huolehtii asioista.

Muistakaa myös et jatkuva nalkuttaminen voi viedä halun tehdä mitään. On vaan helpompi sulkea korvansa ja katsella lätkää.

Hauskaa kevättä kaikille! B)

[/quote]
Niinpä, asioista PITÄÄ KESKUSTELLA, mutta mitäs sitte jos miestä ei vois vähempää keskustelut kiinnostaa.....??!! ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2005 klo 21:15 a-k79 kirjoitti:
no tosta nalkuttamisesta sanon sen verran, että mun mielestä pitäs yhden kerran riittää ku sanoo jostain aikuiselle ihmiselle (oli sit mies tai nainen) ja mua ÄRSYTTÄÄ jos joudun sanomaan äijälle samasta asiasta toisen kerran ja jos on joku esim. lampun vaihto jos ei toinen kertakaan tehoa niin teen itse mä en tosiaan haluais nalkuttaa mut ku yks eikä kaksikaan kertaa tehoa niin mitä pitäs tehdä :headwall:

Samaa mieltä oon. Tosi raivostuttavaa kun isolle miehelle pitää sanoa sama asia monta kertaa, eikä se silti mee jakeluun.. Käsittämätöntä!! :o

Yhteistyössä