mieleni pahoitettiin eilen todella pahasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
meillä on ollut mieheni kanssa pientä kränää siitä kun lapsemme on enemmän kiintynyt minuun mikä on tietysti ihan normaalia kun olen hänen kanssaan kotona. aluksi mieheni ei jaksanut edes yrittää kasvattaa suhdetta ja tutustua lapsen kanssa vaan luovutti heti kättelyssä. noh tämä asia tuli yksi päivä selville hänen vanhemmilleen erään sotkun kautta.
eilen sain puhelun hänen isältään (vanhemmat eronneet) joka oli humalassa ja hän rupesi arvostelemaan minua kuinka huonosti olen kasvattanut lapsemme kun hän vierastaa. ja että en saisi huomauttaa hänen pojalleen(miehelleni) tavaroitteen korjaamisesta. kaiken tämän haukkumisen jälkeen hän viellä kehtaa uhata että minä lennän talosta pihalle ja he vievät lapsemme minulta nekä saa nähdä häntä enää ikinä. tiedän että tämä ei voi olla millään lailla oikeasti mahdollista. oloen erittäin loukkaantunut hänelle ja pahoitin mieleni todella pahasti. lapseni on minulle kaikki kaikessa teen hänen eteensä kaikkeni. on todella vaikea unohtaa mieheni isän sanomisia enkä todellakaan jätä tytärtäni ikinä hänen hoitoonsa.

Olipas tyhmä ukko. Kero sille, että itse kasvattivat poikansa huonosti, eikä miehelläsi ole mitään käsitystä isänä olemisesta koska hänen isänsä ei ole sellaiseen esimerkkiä antanut. |O

Kumma juttu, jos miehesi antaa isänsä tuollaisia asioita laukoa!

Jopas on sinulla appiukko. Ehkä kannattaisi vielä huomauttaa hänelle asiasta, kun on selvinpäin (jos ei muista mitä on kännipäissään uhonnut).
Minkä ikäinen lapsi teillä on? Tietyssä isässä lapselle on luonnostaan yleensä äiti tärkeämpi ja toisesa ikävaiheessa lapsi taas saattaa nostaa isänsä jalustalle ja ihailee tätä.

ihan kamala ihminen kyllä on tämä miehesi isä,ei ole oikeutta sanoa noin kenelläkään.ihan sairas ihminen ei voi muuta sanoa.voimia sinulle ja tiedän tunteen minun 2wee poikani minussa kinni mutta nyt jo hyväksyy isänsä täysin.

Toivottavasti ukko edes osaa katua sanomaansa ja pyytää sinulta anteeksi. Voiko tuollaista helpolla unohtaa vaikka anteeksi pyyntö tulisikin. Miksei aikuiset ihmiset osaa ajatella seurauksia. Eikä muuten ole hyvä selitys, että on humalassa, jos toista loukkaa.

aikani sitä haukkumista kuuntelin ja vastaankin sanoin mutta kun juttu meni siihen että hän alkoi uhlkailla etten nää tytärtäni enää ikinä laitoin luurin korvaan. hän on hieman alkoholisti siipä hän kyllä muistaa sanomisensa tänään. mieheni on hieman "perusjuntti" hänen on hirmu vaikea puhua asioita kyllä hän lohdutteli ja kuunteli mutta hänen on hirmu vaikea puhua. eilen hän ei enään viitsinyt isälleen soitta kosko hänhän oli humalassa mutta lupasi sanoa hälle. tyttäremme on vajaat 11kk ja on minusta erittäin riippuvainen. ja on myös alkanut laskea hieman isäänsäkin elämäänsä enemmän.
koko eilinen ilta meni itkiessä kun tuntui niin pahalta tuollainen haukkuminen ja edelleenkin olo on maton alle lytätty :(
en haluaisi nähdä koko ihmistä enää ikinä, mutta ei taida olla mahdollista. enkä todellakaan voi luottaa lastani hänen hoitoonsa tuollaisten sanojen jälkeen.

Vierastaminenhan ei oo kiinni kasvatuksesta. Fiksu appiukko... :whistle: Mun mielestä on vähemmän normaalia jos lapselle ei vierastusta tule. On meilläkin esikoinen vierastanut kaikkia muita paitsi vanhempiaan, isoisiään melkeen 2v asti. (muutenkin vierasti miehiä enemmän).

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
aikani sitä haukkumista kuuntelin ja vastaankin sanoin mutta kun juttu meni siihen että hän alkoi uhlkailla etten nää tytärtäni enää ikinä laitoin luurin korvaan. hän on hieman alkoholisti siipä hän kyllä muistaa sanomisensa tänään. mieheni on hieman "perusjuntti" hänen on hirmu vaikea puhua asioita kyllä hän lohdutteli ja kuunteli mutta hänen on hirmu vaikea puhua. eilen hän ei enään viitsinyt isälleen soitta kosko hänhän oli humalassa mutta lupasi sanoa hälle. tyttäremme on vajaat 11kk ja on minusta erittäin riippuvainen. ja on myös alkanut laskea hieman isäänsäkin elämäänsä enemmän.
koko eilinen ilta meni itkiessä kun tuntui niin pahalta tuollainen haukkuminen ja edelleenkin olo on maton alle lytätty :(
en haluaisi nähdä koko ihmistä enää ikinä, mutta ei taida olla mahdollista. enkä todellakaan voi luottaa lastani hänen hoitoonsa tuollaisten sanojen jälkeen.

no en kyl luottas pelkästään jo ton alkoholismin takia..Ihme äijä,siis se appis,ja ei ihme että mieheskin huono selvittää asiaoita ja puhumaan jos isä tollanen persereikä suoraan sanottuna.
Koita piristyä äläkä anna tollasen masentaa mieltäsi=)

Sinun miehesi pitäisi opetella olemaan lapsen kanssa. se ei ole ehkä helppoa, jos oma isä on etäinen (oletan ainakin, ettei nyt niin kauhean mukavakaan ukko ole hän)

hänen mielestään pitäisi pakottaa lapsi istumaan jonkun sylissä vaikka hän ei haluaisikaan ja itkisi ja huutaisi. kuulemma oppisi. tämän kaltaisia "fikusja" kasvatus vinkkejä häneltä sain. tällä hetkellä vihani häntä kohtaan on todella suuri.
mutta etenkin hänen sanat: jos te eroatte, sinä lennät pellolle ja lapsi jää miehellesi. nämä sanat on kaikunu mielessäni puhelusta lähtieän. kuinka mhdollista tämä on? itse olen tällähetkellä kotiäiti, mutta minulla työpaikka. mieheni töissä. asunto on miehen nimissä. hänellä velkaa. hän on agressiivinen persoona käynyt hieman käsiksi joskus. (en ole koskaan mihinkään ilmoitusta tehnyt) erittäin lyhyt pinna. tekee pitkiä päiviä töissä.
kuinka toden näköistä tämä appeni pelottelu on? tiedän ettei mitenkään mahdollista mutta tämä kummittelee mielessäni.. ja taas alkaa itkettää. kenelläkään ei oikein uskalla asiasta puhua. äidilleni, mutta hän rupeaisi heti tekemään asioille jotain ja käskisi minun erota miehestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sinun miehesi pitäisi opetella olemaan lapsen kanssa. se ei ole ehkä helppoa, jos oma isä on etäinen (oletan ainakin, ettei nyt niin kauhean mukavakaan ukko ole hän)

on ottanut ison askeleen tässä viime päivinä ja olen hänestä todella ylpeä. ja kannusta koko ajan enemmän. ja tämä miehen agressiivisuus johtuu siitä kun molemmat vanhemmat ovat olleet joksus alkoholisteja. äiti ei enää mutta isä kyllä. vanhemmat eronneet. ja kotonaan mieheni on nähnyt kuinka isä hakkaa äitiä. siispä tiedän että johtuu traumoista hänen käytös.

Ukkos hoitoon ja äkkiä! Eikä missään tapauksessa lasta istuteta väkisin jonkun alkoholistin sylissä. |O

Meilläkin on ollut väkivaltaa kotona, minulla ja miehellä. Ollaan opeteltu siitä pois, mutta se vaatii aika paljon.

Ukkos hoitoon ja äkkiä! Eikä missään tapauksessa lasta istuteta väkisin jonkun alkoholistin sylissä. |O

siis appeni on sitä mieltä että lasta pitää pakottaa tekemään mitä ei halua. ei mieheni. hän ei haluaisi lapselle ikinä mitään pahaa.

Meilläkin on ollut väkivaltaa kotona, minulla ja miehellä. Ollaan opeteltu siitä pois, mutta se vaatii aika paljon.

meilläkin on ollut kovan opettelun alla tämä. ja tuntuu ettei tulosta meinaa syntyä. minulla traumoja myös omasta lapsuudesta kun isäni on käynyt käsiksi minuun ja veljeeni. :(
olen myös rekkautunut tänne. mutten kehtaa mustana tälläisestä asiasta kertoa.

Kun lapsi vierastaa, häntä ei misään tapauksessa saa pakottaa vierastamansa ihmisen syliin!! Pitää edetä lapsen tahtisesti antaa lapsen lähestyä ihmisiä, kun hän on siihen valmis. Vierastaminen kuuluu lapsen kehitykseen ja menee ajan kanssa ohi.

meilläkin on ollut kovan opettelun alla tämä. ja tuntuu ettei tulosta meinaa syntyä. minulla traumoja myös omasta lapsuudesta kun isäni on käynyt käsiksi minuun ja veljeeni. :(

Eli tavallaan olet hieman tottunut siihen, että muilla ihmisillä on oikeus kajota sinuun ja lytätä sinua. Kannattaa alkaa aktiivisesti hakemaan apua, tuo on vaikea asia. Ja jos miehesikin haluaa muuttua, niin silloinhan voitte hakea apua yhdessä.

Mut muutos on hidas, eikä ehkä onnistu ihan yhdellä kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun lapsi vierastaa, häntä ei misään tapauksessa saa pakottaa vierastamansa ihmisen syliin!! Pitää edetä lapsen tahtisesti antaa lapsen lähestyä ihmisiä, kun hän on siihen valmis. Vierastaminen kuuluu lapsen kehitykseen ja menee ajan kanssa ohi.

aivan. sanoppa se typerälle apelleni jonka mielestä olen pilannut lapsemme. hän ei mm. ymmärrä että miksi lapsemme ei suostu nukkumaan päivällä sisällä vaan haluaa aina ulos ja sitten nukkuu ohan normaalisti. olen kuulemma hössöttänyt liikaa!! tällä hetkellä vihani häntä kohtaan on SUURI. tytön synttärit tulossa enkä todellakaan haluaisi häntä meille!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

aivan. sanoppa se typerälle apelleni jonka mielestä olen pilannut lapsemme. hän ei mm. ymmärrä että miksi lapsemme ei suostu nukkumaan päivällä sisällä vaan haluaa aina ulos ja sitten nukkuu ohan normaalisti. olen kuulemma hössöttänyt liikaa!! tällä hetkellä vihani häntä kohtaan on SUURI. tytön synttärit tulossa enkä todellakaan haluaisi häntä meille!!

Ole vapaasti kutsumatta häntä. =)

Eli tavallaan olet hieman tottunut siihen, että muilla ihmisillä on oikeus kajota sinuun ja lytätä sinua. Kannattaa alkaa aktiivisesti hakemaan apua, tuo on vaikea asia. Ja jos miehesikin haluaa muuttua, niin silloinhan voitte hakea apua yhdessä.

Mut muutos on hidas, eikä ehkä onnistu ihan yhdellä kerralla.

hän haluaa muuttua. muttei mennä puhumaan mihinkään terapeutille.

Yhteistyössä