Mielenkiintoista juttua elatustuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm

Vieras
Huomasin, että laki olisi tulossa jolla korotettaisiin rutkasti elatustukea.
eli pienemmistä maksettaisiin 240 euroa, pienistä koululaisista 290 euroa ja isoista teineistä 13-18v 340 euroa.

Aika mielenkiintoista mielestäni. Jos saa elatustukea lapsesta vaikka tuon 240-300 ja lapsilisää yh-korotuksineen, 150, niin ei tarvitse lähivanhemman maksaa lapsesta yhtään mitään itse.

Minä elän avioliitossa, ja olen laskenut, että lapsi kuluttaa noin 500 euroa kuukaudessa (meillä 2 lasta) kun lasketaan hänen osuus asumiskuluista, ruoka, harrastukset ym. Eli nuo elatustuki ja lapsilisä +yh korotus tekevät niin paljon, että yksinhuoltajan ei tarvitse enää itse maksaa mitään lapsestaan. Mielenkiintoinen suuntaus.

kui mä en oo mistään tollasta uutista nähny ta ikuullu! 240e elatustuki,kuulostaa kyllä hyvältä mutta tuskin noin suuria korotuksia tulee koskaan ja mulla on kyllä jääny huomaamatta toinenkin korotus meinaan yh-lisä+ lapsilisä yhteensä ei ainakaan mulla ole 150eeroa.. ens vuonna t

Nyt tuli 10 euron korotus mut sekin sit vähennettiin asumistuista eli ei noista rikastumaan pääse jos te ns. äitipuolet olette huolissanne et teiltä viedään rahat ku mies joutuu maksaan omille lapsillee elatustukea ei ymmärrä ei tämmöistä!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt tuli 10 euron korotus mut sekin sit vähennettiin asumistuista eli ei noista rikastumaan pääse jos te ns. äitipuolet olette huolissanne et teiltä viedään rahat ku mies joutuu maksaan omille lapsillee elatustukea ei ymmärrä ei tämmöistä!?

Niin ja varsinki ku valitetaan ettei sille yhteiselle jää mitään vaan nää ex lapset vie kaikki?! Toi on törkeetä ku lapset ei ole syyllisiä vanhempien eroon prkl!

Alkuperäinen kirjoittaja tiila:
kui mä en oo mistään tollasta uutista nähny ta ikuullu! 240e elatustuki,kuulostaa kyllä hyvältä mutta tuskin noin suuria korotuksia tulee koskaan ja mulla on kyllä jääny huomaamatta toinenkin korotus meinaan yh-lisä+ lapsilisä yhteensä ei ainakaan mulla ole 150eeroa.. ens vuonna tulee lisää taas kymppi,mutta ei siitä kyllä vieläkään tule 150...vai tuleeko? otappa myös huomioon että yksinhuoltajat myös maksavat verot ihan niinkuin normiperheet ja että yh:t maksavat yksin rahoistaan menot,ei ole ketään joka maksaisi tai osallistuisi menoihin... hassua muutenkin kun yksinhuoltajia kadehditaan niin hirveästi,ottaisitte ensiksi selvää että kuinka paljon me oikeasti saadaan tukia verrattuna normiperheisiin ja huomioisitte myös sen että myös me maksamme verot tuloistamme...

Aika hurjalta korotukselta kyllä kuulostaa. Vaikka ekasta lapsesta elatustukea saankin, niin minusta tuo 240 menee jo liian puolelle. Ei taida olla ihan loppuun asti mietitty ajatus.

Porvoostahan tämän uutisen on pakko tulla, koska ei kunnat ala maksamaan sellaisia rahoja. Sillä kunnillehan ne jotkut maksettavaksi menee.

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Aika hurjalta korotukselta kyllä kuulostaa. Vaikka ekasta lapsesta elatustukea saankin, niin minusta tuo 240 menee jo liian puolelle. Ei taida olla ihan loppuun asti mietitty ajatus.

Porvoostahan tämän uutisen on pakko tulla, koska ei kunnat ala maksamaan sellaisia rahoja. Sillä kunnillehan ne jotkut maksettavaksi menee.

Niin menee saan kummankin lapsen elatuksen kunnalta sen minimin 129 euroa esikoisen isä tietääkseni käy töissä ja joku aika olisi halunnut yhteishuoltajuuden kun luuli ettei silloin tarvisi maksaa tosin ei ole ikinä maksanut itse vaikka poika on jo 16v Ja kun käsitti että tarvis sittenkin maksaa ni ei sit halunnutkaan tota!

Yhteistyössä