Mielestäni on erittäin itsekästä, että vaarallisissa ammateissa työskentelevät perustavat perheen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Öö...no sitten tämä yhteiskunta ei kyllä oikein toimisi, koska aika monella ns. vaarallista työtä tekevällä on lapsia. Oikeastaan kaikissa vähänkään julkisissa ammateissa on vaaransa, koska aina voi joku sekopää osua kohdalle. Tietyissä ammateissa heihin voidaan varautua ja heiltä suojautua, monissa tapauksissa ei. Jos ap:n ajatusmaailma on ihan todellinen, eikä vaan provoa, niin suosittelen hankkimaan apua.

Suurlähettiläs vois olla kans aika vaarallinen jos menee johonkin levottomalle alueelle. Ja poliitikko on tietty aina vaarassa. Siwan kassa on myös tosi vaarallinen kun niitä ryöstetään usein.

[QUOTE="aloittaja";26664787]Kerran oli TV:ssä ohjelma eräästä yhdysvaltalaisesta poliisista. Hän pysäytti holtittomat miehet maantiellä. Hän meni jututtamaan miehiä. Kesken jututtamisen nämä miehet vetivät aseet esiin ja ampuivat poliisia lähietäisyydeltä useita kertoja. Miehet jättivät poliisin siihen ja ajoivat itse pois. Poliisi loukkaantui vakavasti mutta toipui täysin. Hän kuitenkin irtisanoutui tämän jälkeen poliisin työstään, koska sanoi perheensä olevan hänelle niin tärkeä, että ei halua menettää heitä työn vuoksi.

Vaarallisia töitä tekevän perheellisen tulisi ehdottomasti ajatella enemmän perhettään kuin työtään.[/QUOTE]

No se oli yksi poliisi amerikassa se. Soitappa poliisilaitokselle ja kysy montako poliisia Suomessa kuolee vuosittain virantoimituksessa. Onhan noita joskus ollut ja ne kaikki uutisoidaan kissan kokoisilla kirjaimilla mutta ei se tee ammatista mitenkään erityisen vaarallista.

Ap:n logiikalla kiellettäis lapset tietysti myös tupakoitsijoilta koska hehän tekevät hidasta itsemurhaa, masentuneilta koska hekin saattavat tappaa itsensä, metsästäjiltä koska ase voi laueta vahingossa päin näköä, laskuvarjohyppääjiltä kosta varjo ei välttämättä aukea ja ja...

• Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Mun mielestä sellaisten, jotka kantavat geeneissään jotain erittäin perinnöllistä sairautta EI pitäisi hankkia niitä pieniä potilaita kärsimään tähän maailmaan. Esim. ylisuurissa perheissä missä ei saa käyttää ehkäisyä, ei ole vaihoehtoja, kaikki lapset on synnytettävä, vaikka geeneissä olisi kovastikin perinnöllisiä sairauksia.

Minä en tarkoita tällä mitään pientä allergiaa vaan sellaisia vakavia sairauksia, jotka periytyvät erittäin varmasti. Eikö silloin olisi epäitsekkäin teko olla hankkimatta niitä lapsia?

[QUOTE="Höh";26664869]kiitos kun valaisit :) Mitenkäs nyt toimitaan kun ollaan keretty hankkia jo pari muksua.[/QUOTE]

Nyt sitten vaan lopetatte työt, tai sitten annatte lapset adoptoitavaksi. Mielestäni olisi kyllä viisainta huostaanottaa kaltaistenne itsekkäiden ihmisten lapset jo synnytyslaitoksella, kamalan traumaattista heille, kun vanhemmat kuolevat töissä. Joku lakialoite tarttis kyllä tästäkin tehdä.

Okei, ei siis vaarallisia ammatteja eikä erittäin varmasti periytyviä sairauksia. Tuleeko tähän listaan vielä muuta? Itse ehdottaisin vielä lisättäväksi vaaralliset harrastukset (vain pitsin nypläys ja shakki on hyväksyttäviä) eiei-listalle.

[QUOTE="aloittaja";26664787]Kerran oli TV:ssä ohjelma eräästä yhdysvaltalaisesta poliisista. Hän pysäytti holtittomat miehet maantiellä. Hän meni jututtamaan miehiä. Kesken jututtamisen nämä miehet vetivät aseet esiin ja ampuivat poliisia lähietäisyydeltä useita kertoja. Miehet jättivät poliisin siihen ja ajoivat itse pois. Poliisi loukkaantui vakavasti mutta toipui täysin. Hän kuitenkin irtisanoutui tämän jälkeen poliisin työstään, koska sanoi perheensä olevan hänelle niin tärkeä, että ei halua menettää heitä työn vuoksi.

Vaarallisia töitä tekevän perheellisen tulisi ehdottomasti ajatella enemmän perhettään kuin työtään.[/QUOTE]

Poliisin ammaatti Suomessa ja Yhdysvalloissa eivät ole ihan yksyhteen rinnastettavia riskitekijöiltään... vai?

• Tykkää
Itse olen töissä lähihoitajana kotihoidossa. Joihinkin koteihin mennään yksin ja siellä on mielenterveysongelmainen. Mistä sitä tietää jos tämä joku kerta onkin seonnut lopullisesti ja vastassa esim. veitsen kanssa.

Mä luin jutun yhdestä naisesta, joka oli kotonaan liukastunut, lyönyt päänsä johonkin kaapikulmaan ja kaatunut tajuttomana naama edellä kissan vesikuppiin. Se oli hukkunut.
Eli kyllä kissojen omistajilta pitäis myös kieltää lisääntyminen.

• Tykkää
Kuule, niitä aseiden kanssa heiluvia hulluja tulee vastaan täällä ihan ostoskeskuksissa. Poliisi sentään koulutetaan toimimaan tällasten yksilöitten kanssa.

Ja ei, ei meidän perhe pelkää että isi kuolis tai vammautuisi työvuorossaan, päinvastoin. Lapset on ylpeitä poliisi-isistä ja vaimo iloinen miehensä puolesta että on kutsumusammatissaan ja hulluna kannustan vielä vielä kouluttautumaan erikoisryhmäänkin..

[QUOTE="alma";26665117]Mä luin jutun yhdestä naisesta, joka oli kotonaan liukastunut, lyönyt päänsä johonkin kaapikulmaan ja kaatunut tajuttomana naama edellä kissan vesikuppiin. Se oli hukkunut.
Eli kyllä kissojen omistajilta pitäis myös kieltää lisääntyminen.[/QUOTE]

Mä olen lukenut, että tilastollisesti eniten ihmisiä kuolee kotonaan. Joten kaikki jotka asuvat kodissa eivätkä esim pahvilaatikossa tai läheisessä yömajassa... pliis, älkää lisääntykö!! :attn:

Mä olen lukenut, että tilastollisesti eniten ihmisiä kuolee kotonaan. Joten kaikki jotka asuvat kodissa eivätkä esim pahvilaatikossa tai läheisessä yömajassa... pliis, älkää lisääntykö!! :attn:

Joo, ja just rupesin miettiin, että synnytyksissäkin kuolee naisia. Et se se vasta traumaattista onkin. Tää menee kyllä aika vaikeeks keksiä, ketkä niitä lapsia sais tehdä...

[QUOTE="alma";26665117]Mä luin jutun yhdestä naisesta, joka oli kotonaan liukastunut, lyönyt päänsä johonkin kaapikulmaan ja kaatunut tajuttomana naama edellä kissan vesikuppiin. Se oli hukkunut.
Eli kyllä kissojen omistajilta pitäis myös kieltää lisääntyminen.[/QUOTE]

Ei lemmikkejä ois musta turvallisinta.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";26664853]No listataan sitten vielä vaarallinen ammatti. Lentäjä. Viime vuosina on ollut Suomessakin paljon vakavia lento-onnettomuuksia.

Poliisi, rauhanturvaaja, lentäjä. Siinä ainakin ammatteja, jotka eivät perheellisille sovi. Mitähän vielä keksisi?[/QUOTE]

Rauhanturvaaja ei ole ammatti, vaan tyypillisesti 6-12 kk kestävä (ulkomaan) komennus.

Ulkomuistista: 2000-luvulla rauhanturvaajia on kuollut 'vihollistoiminnan' seurauksena kaksi ja sotilastarkkailijoita yksi. Yksi RT-mies on kuollut sairaskohtaukseen palveluksessa.

Ammattilentäjiä on Suomessa tällä vuosituhannella työssä kuollut muistaakseni kaksi, lisäksi muutama ammattiin tähdännyt oppilas ja olisiko yksi lennonopettaja.

Poliisien määriä en nyt muista, mutta puhutaan tällä vuosituhannella alle viidestä. Rakennusmiehiä menee saman verran jo yhdessä kesässä eli tosi vaarallisia ammatteja mainitsit.

[QUOTE="alma";26665195]Joo, ja just rupesin miettiin, että synnytyksissäkin kuolee naisia. Et se se vasta traumaattista onkin. Tää menee kyllä aika vaikeeks keksiä, ketkä niitä lapsia sais tehdä...[/QUOTE]

En tiedä, ehkä ne spurgut, jotka eivät käy töissä ja asuvat siltojen alla...? Jos heidän adoptoimista tuettaisiin jotenkin?

Rauhanturvaaja ei ole ammatti, vaan tyypillisesti 6-12 kk kestävä (ulkomaan) komennus.

Ulkomuistista: 2000-luvulla rauhanturvaajia on kuollut 'vihollistoiminnan' seurauksena kaksi ja sotilastarkkailijoita yksi. Yksi RT-mies on kuollut sairaskohtaukseen palveluksessa.

Ammattilentäjiä on Suomessa tällä vuosituhannella työssä kuollut muistaakseni kaksi, lisäksi muutama ammattiin tähdännyt oppilas ja olisiko yksi lennonopettaja.

Poliisien määriä en nyt muista, mutta puhutaan tällä vuosituhannella alle viidestä. Rakennusmiehiä menee saman verran jo yhdessä kesässä eli tosi vaarallisia ammatteja mainitsit.

Ei noita rakennuksilla kuolleita lasketa JOS ne eivät ole suomalaisia.... :whistle:

Yhteistyössä