Mielipidettä kirjalahjasta kysyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuiceFani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JuiceFani

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 909
3
38
Mitä mieltä olette onko väärin jos ostaa kirjan ja lukee sen ite ensin ja sit antaa lahjaksi? kun eihän se kirja siinä mene miksikään jos siististi lukasee, mut sit kuitenki osnhan se sit kerran käytetty jo. Tällasta pähkäilen. tosin eihän sitä siis kukaan tiiä onko se luettu jo vai eikö ole jos on ihan siisti kirja, mut silti ite tietäis kuitenki.

Kyllähän kirjasta monesti näkee, että se on luettu. Kannet ei aukea uudessa kirjassa yhtä simpsakasti, kuin sellaisessa jossa niitä kansia on jo muutamia kertoja auottu. En antaisi luettua kirjaa lahjaksi. Ennemminkin tekisin niin, että annan korkkaamattoman kirjan lahjaksi ja sitten myöhemmin pyydän lainaan sitä, että saisin itsekin lukea ;)

Niin. Mä ostin jo alesta lahjaks kirjan ja sit itelleni saman kirjan myös. Oli siis kirjoja ihan eurollaki ja siitä ylöspäin. mut aattelin vaan ku toisaalta se kirja ei siitä silleen kuitenkaa mene mikskään jos sen kerran lukasee.

siks mä kyselenki mielipiteitä että miten muut tekee tai on mieltä.

Voithan sanoa, että luit kirjan, jotta näkisit, että se on sopiva - ei mitään törkeyksiä yms :) Luen itse juuri parhaillaan erästä kirjaa, jota ei voisi antaa lahjaksi kelle tahansa. Kirja on abortin vastainen "Isän raskauspäiväkirja", jossa on down-lapsi tulossa. Päältä päin en tajunnut, että kirja on niin "raju".

Muuten en lukisi lahjaksi tarkoitettua kirjaa. Mieluummin pyytäisin sitä lainaksi joskus myöhemmin tai kävisin katsomassa löytyykö kirjaa kirjastosta.

Tää on oikeestaan aika jännä pohdinnan aihe. Kun en mä oikeestaan itekään tiiä kumpaa mieltä mä olisin. En oo kyllä muistaakseni koskaan antanu lahjaks sellasta kirjaa jonka oisin ensin ite lukenu. Mut toisaalta mietin että miks niin ei vois tehä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voithan sanoa, että luit kirjan, jotta näkisit, että se on sopiva - ei mitään törkeyksiä yms :) Luen itse juuri parhaillaan erästä kirjaa, jota ei voisi antaa lahjaksi kelle tahansa. Kirja on abortin vastainen "Isän raskauspäiväkirja", jossa on down-lapsi tulossa. Päältä päin en tajunnut, että kirja on niin "raju".

Muuten en lukisi lahjaksi tarkoitettua kirjaa. Mieluummin pyytäisin sitä lainaksi joskus myöhemmin tai kävisin katsomassa löytyykö kirjaa kirjastosta.

Kenen kirjottama???? Vois olla mielenkiintoinen tuo Isän päiväkirja, onko se siis nimeltään tuo?

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kenen kirjottama???? Vois olla mielenkiintoinen tuo Isän päiväkirja, onko se siis nimeltään tuo?

Kirja on Kari Honkasen "Oikeus elää Isän raskauspäiväkirja". Ostin sen viime viikolla kuudella eurolla Suomalaista kirjakaupasta Mannerhiemintieltä. Kirjassa on myös uskontoa mukana, mikä saattaa häiritä joitakin lukijoita. Minua se ei ole häirinnyt, koska se kuuluu niin kiinteästi kirjan tarinaan.

Yhteistyössä