Uteliaisuuttani kysyn mielipidettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuiceFani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no hyvä että on paljon muitakin jotka on samaa mieltä. Mä en tosiaan edes pystyis antamaan. Kun en mä voi luottaa siihen niin paljoo että uskaltaisin sitä jättää edes täällä lapsenvahdiks. Kun ei se tajua juurikaan mitään tällasesta perhe-elämästä, kun ei hällä ole kokemustakaan.

Ja juu en hyvin tunne niitä vanhempiakaan. Se mummo kyllä aina soittelee ja kaipaa lapsenlastaan. Mut nehän ei edes uskaltanu sille ukille eli tän äijän isälle kertoa että on lapsi syntyny!!! Ukki tiesi tulleensa ukiksi vasta kun lapsi oli n. 2kk eli kun äijä oli pojan nähny. Siis äitinsä kans tää äijä ei uskaltanu kertoo...

Ja kun MUN MIELESTÄ kenestäkään ei tee isää vaan se että maksaa elarit ja käy katsomassa. Ei sellanen ihminen voi olla läheinen. Viimeksi kun kävi niin taas van yks kaks sano että hänpä lähtee. Ei sanonu pojalle edes heippa eikä mitää. Poika jäi pihalle hölmönä katsomaan ja sano auton perään hiljaa heippa. Sen verran jo tajuaa poika että kun joku lähtee niin se on heippa. Mut esim kerran ku kävi niin ekaan varttiin ei sanonu mitään. Sit valitti vaan mulle jotain. Pojalle ei sanonu mitään eikä käyny paria metriä lähempänä. Puol tuntia sillon viipy täällä.

Mä tunnustan että mä vihaan koko äijää. Mut ei se tarkota sitä etteikö se vois pojalle puhua tai leikkiä. Mä en ole hirveesti sille mitään puhunu enää. Menetin siihen aikanaan hermoni totaalisesti. Mut tilanne on nyt tää. Ja mun mielipide olis että mentäis nyt näin ja annettais ajan kulua. Sitten isompana vois kattoo tilannetta että lähteekö poika hänen luokseen vai ei. Ja minunki suuttumus laskisi ajan myötä. Mut nää toljailut vaan pistää enemmän vihaks...

Ja pitää vielä sanoa että mähän olin jo ihan hädissäni kun mun 9v poika oli eka kertaa leirillä ja yksin yötä vieraassa paikassa. Niin miten mä voisin antaa noin pienen jolleki vieraalle. Mua ahistaa jo ajatella.

Minulla on pieni ujo 1v3kk vanha kultamuru ja hän on varovainen vieraiden suhteen.

Olisi liian ahdistavaa pienelle joutua vieraiden ihmisten matkaan.
Mitä jos ehdotat, että isovnhemmat ja isi tekevät kesälomareissunsa teidän paikkakunnalle ja sitten voivat tulla luoksesi lasta katsomaan tai teette johonkin huvipuistoon, eläintarhaan tai muuhun treffit ja poika voi katsella eläimiä isovanhempien kanssa ja viettää aikaa, mutta niin että olet itse kuitenkin lähellä pojan turvana.

Minulla on itsellänikin tasan 1v 8kk tällä hetkellä kotona. Hän on ollut jo useamman kerran yökylässä, mutta isovanhemmallaan, joka on ollut tuttu. Käytännössä katsoen vieraalle, vaikka nyt biologisesti olisikin sukua, niin en antais.

Siis ne isovanhemmat saa käydä täällä millon vaan kun ilmottavat etukäteen. Se ukki on käyny kerran ja mummo muutaman kerran. ja meillä on sopimuksessa että tapaamiset pojan luona. Enkä mä ole sitä kieltäny missään vaiheessa heiltä. Joskus ei vaan ole aikataulut sopineet. useimmiten kuitenki on, siis kun isä on käynyt meillä. tai siis ollu tulossa käymään. Ja en mä sit tiiä, kun se ei sanonu enkä sit kysyny, että ketä se tarkotti meillä, kun puhu monikossa. Tai tekstarilla se sitä kysy mut kummiski. En siis tiiä onko sillä joku eukko. Vissiin on ku kerran kävi täällä kaula syötynä. Mut mulle ei ole puhunu mitään mistään eukosta. Enkä ole kyselly. Mua kun tosiaan ei kiinnosta.

Ja jos aatellaan että poika lähtisi heidän mukaansa niin sehän vois vaan huonontaa tilannetta, kun poika itkisi ja ikävöisi. Sit ei varmaan tahtois ihan äkkiä uudelleen lähteä. Mut tosiaan en hetkeäkään edes harkitse. Sitten jos tuo tuomarin pääöksen mun eteen niin pakko kai sit on. Mut en ihan äkkiä usko sellasta lappua näkeväni.

muoks tarkennus että isovanhemmillahan ei ole mitään tapaamisoikeutta, mut isän tapaamissopparissa on että tapaamiset pojan luona, vähintään kerran kuussa.

Ja mun isot lapset on siis eri isälle. Pitkästä avoliitosta ja he tapaavat isäänsä, käyvät isänsä luona suunnilleen joka toinen viikonloppu. Ja käyvät kesällä lomareissuilla jne. Mut tilanne on sikäli eri että me asuttiin yhdessä ja lapset oli n. 4v ja 6v kun erottiin. Että kyse ei oo siitä ettenkö mä ollenkaan luopuisi lapsistani hetkeksikään jne. Ja nuorinki varmaan ois jo mummon luona ollu, siis mun äidin, jos mummo asuis lähempänä. Meillä on 170 km välimatkaa. En viiti asioikseen lähtee poikaa viemään yökylään ja ajaa takasin kotiin ja sit hakemaan parin yön päästä. Saattaa olla että tänä kesänä vois jo olla mummon luona yötä jos mummo vaikka hakis luokseen ja mä sit hakisin kotiin. Mut sen näkee sit jos ja kun on tilaisuus siihen. En oo kiirettä pitäny.

Yhteistyössä