Mielipiteenne: jos lapsi vääntää haarukan koulussa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jaaha:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Vähän tyhmää, et jos lapsi on saanut jo koulussa puhuttelun, niin et kotonakin vielä pitäs jotenkin rankasta. Sillon kun mä olin pentu, niitä haarukoita väänneltiin jatkuvasti, eikä kukaan opettaja edes ikinä sanonut siitä mitään.

No, silloin kun minä olin pentu, ei todellakaan kukaan ainakaan meidän luokassa väännellyt koulun haarukoita. Miksi olisi pitänyt?

Siksi, että näki, pystyikö, ei siksi, että olisi halunnut rikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja No ei mene:
Tuo kun mahtuu tosiaan kategoriaan MITÄÄN YHTEISTÄ TAI TOISTEN OMAISUUTTA EI RIKOTA. Luulisin, että jotain aiheeseen liittyvää ongelmaa on koulussa ollut aiemminkin, ei muuten varmaan olisi tullut reissuvihkomerkintää kummempaa.

Voihan olla, että näin on. Mut siinä tapauksessa oisin oottanu, et reissuvihkossa ois kerrottu, että vastaavanlaista on tapahtunut aikaisemminkin jonka vuoksi koulu on ajatellut, että ois hyvä ilmoittaa kotiin.

Eli tää on niin pikkujuttu ettei ois saanu ilmottaa, mut jos aiemminkin on ollu samanlaisia pikkujuttuja niin niistä ois silloin pitäny ilmottaa?

Mitäs jos soitat sille reksille että teidän lasta ei saa komentaa ellei kirjallisesti perustella.

OSAATKO LUKEA????? Väännetäänpä rautalangasta: olen sitä mieltä, että jos poika EI OLE aiemmin tehny tuommosta kiusaa niin asian olisi voinu hoitaa siellä koulussa lapsen kans keskenään. Mutta jos tilanne onkin se, että niitä omaisuuden hajottamisia on tullut aikasemmin (josta koulu siis ei ole aiemmin ilmottanu kotiin) ja nyt tuo haarukan vääntäminen oli viimeinen niitti niin koulu ois voinu siihen reissuvihkoon tehdä selväksi, että näitä on tapahtunut aikasemminkin. Ettei kotiin tosiaan synny se mielikuva, että koulu YHDESTÄ haarukan vääntämisestä on heti ilmottamassa kotiin. Ymmärrätkö?

Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Voi hurja. En olis viittiny/jaksanu tehä noin kuin tuo reksi. Ehkä on ollut muutakin siellä ruokailussa?? ja lopputuloksena reksiltä palanut hihat? En kyllä silti keksi, mitä meinaa, että voittaa tuollaisella. Jos ei ole edes soittanut.

No, mä ehkä ajattelen asian niin, että on mulla muutakin työtä kuin joka asiasta ottaa noin kauhee pultti kuin tuo rehtori. Ekaluokan luoviminen on ihan tarpeeksi rankaa muutenkin.

No jos ois jotain muuta ollu niin miks koulu ois ilmottanu reissuvihkossa vain haarukan kohtalosta? Jos kerta haarukasta ilmotetaan ni kai ne ois muista tapahtumistaki kertonu? Näin ainaki tuntuis järkevältä mutta eihän sitä voi tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Siksi, että ei välittänyt meneekö rikki, koska halusi huvitella.

Mielenkiinnosta, vääntelitkö kotonakin?

En mä noin sanonut, et ymmärtänyt lausetta.

Mielestäni tuo rehtorin tapa oli hyvä. Parempi herätä siellä kotonakin. Jos lapsesi vääntää haarukat ja lusikat kotonakin, niin sitten ehkä ymmärrän, että pidit rehtorin toimintaa outona... Tässä on vähän sama, kun aikuiset heittelee roskia ulos autosta ja ajattelee, että kyllä ne joku poimii.... Mua tosiaan ärsyttää toi yhteisen omaisuuden tuhoaminen tosi paljon... Jotku ei vaan välitä -- ei lapset -- eikä lasten vanhemmat. Nyt lapsesi tuhosi haarukan -- mitä jos hän sit kutosluokalla sytyttää tahallaan koulun palamaan.... Parempi puuttua ajoissa -- niin koulussa kuin kotona.

elikkä te aattelette näin, että lapsi saa traumoja jos häntä ojennetaan jostain luvattomasta :headwall: . eli teitä on siis sama jos tuhoaa koulun omaisuutta, eihän se ole teiltä itseltä pois mitenkään :headwall: no teitä ei sit varmaan haittaa jos se naapurin jussi poika tulee ja pukkaa kas hups tiskipöydältä lasin lattiaan, ja se särkyy, eihän se ole kuin yksi lasi

Alkuperäinen kirjoittaja OPE:
Mielestäni tuo rehtorin tapa oli hyvä. Parempi herätä siellä kotonakin. Jos lapsesi vääntää haarukat ja lusikat kotonakin, niin sitten ehkä ymmärrän, että pidit rehtorin toimintaa outona...

Sori, joudut pettymään nimittäin lapsi ei tosiaankaan oo vääntäny haarukoita ja lusikoita kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja OPE:
Mielestäni tuo rehtorin tapa oli hyvä. Parempi herätä siellä kotonakin. Jos lapsesi vääntää haarukat ja lusikat kotonakin, niin sitten ehkä ymmärrän, että pidit rehtorin toimintaa outona... Tässä on vähän sama, kun aikuiset heittelee roskia ulos autosta ja ajattelee, että kyllä ne joku poimii.... Mua tosiaan ärsyttää toi yhteisen omaisuuden tuhoaminen tosi paljon... Jotku ei vaan välitä -- ei lapset -- eikä lasten vanhemmat. Nyt lapsesi tuhosi haarukan -- mitä jos hän sit kutosluokalla sytyttää tahallaan koulun palamaan.... Parempi puuttua ajoissa -- niin koulussa kuin kotona.

Totta kai hyvä, et puututaan, mut jos homma on hoidettu koulussa, niin miksi
vielä kotiin ilmotetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Siksi, että ei välittänyt meneekö rikki, koska halusi huvitella.

Mielenkiinnosta, vääntelitkö kotonakin?

Meidän luokalta yksi poika juoksi täysillä päätään seinää, muutamankin kerran, ihan vain kokeillakseen, sattuuko se. Varmaan tosi supersankari olo, kun saa haarukankin mutkalle. Miks, oi, miks pitää olla tyhmä, vaikkei ole pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
elikkä te aattelette näin, että lapsi saa traumoja jos häntä ojennetaan jostain luvattomasta :headwall: . eli teitä on siis sama jos tuhoaa koulun omaisuutta, eihän se ole teiltä itseltä pois mitenkään :headwall: no teitä ei sit varmaan haittaa jos se naapurin jussi poika tulee ja pukkaa kas hups tiskipöydältä lasin lattiaan, ja se särkyy, eihän se ole kuin yksi lasi

Ei todellakaan oo siitä kyse, etteikö saa ojentaa. Mut eikö ois riittäny, et asia käsitellään KOULUSSA?

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:

Ei todellakaan oo siitä kyse, etteikö saa ojentaa. Mut eikö ois riittäny, et asia käsitellään KOULUSSA?
miten se nyt voi pilata jonkun päivän noin totaalisesti, että asiasta kotiin ilmoitettiin. mä olisin pitänyt tenavalle puhuttelun ja unohtanut koko jutun

Yhteistyössä