Mielipiteesi kannabiksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin olen ja saatte ihan ilmaiseksi käyttöön tuon mainion idean=)

Sanoppas sinä, kun selvästi olet älykäs ihminen, miksi päihdepolitiikasta ei voisi asiallisesti keskustella? Kun tämänhetkinen malli on selvästikin toimimaton.

Sanoppas sinä miksi pitäisi laillistaa lisää huumeita?

Sanoppas sinä, kun selvästi olet älykäs ihminen, miksi päihdepolitiikasta ei voisi asiallisesti keskustella? Kun tämänhetkinen malli on selvästikin toimimaton.

Sanoppas sinä miksi pitäisi laillistaa lisää huumeita?[/quote]

Jos sinulla ei ole mitään järkevää vastausta niin sitten tätä vänkäämistä on turha jatkaa.

Sanoppas sinä miksi pitäisi laillistaa lisää huumeita?

Jos sinulla ei ole mitään järkevää vastausta niin sitten tätä vänkäämistä on turha jatkaa. [/quote]

Eipä näytä olevan sinullakaan mitään järkevää sanottavaa:D

Niin vaikka en välttämättä laillistamista kannatakaan, niin kokemukseni mukaan alkoon jää helpommin koukkuun kun kannabikseen. Ja monet alkoa käyttävät muuttuvat aggressiivisiksi, pössyttelijät naureskelevat itsekseen tai pohtivat syvällisiä:D

Nämä kiihkeimmät vastustajat eivät varmaan tiedä asiasta oikeasti yhtään mitään. Ovat niinkuin yks tuttu joka luuli kannabiksen olevan suonensisäisesti käytettävä huume...

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija vielä...:
Niin vaikka en välttämättä laillistamista kannatakaan, niin kokemukseni mukaan alkoon jää helpommin koukkuun kun kannabikseen. Ja monet alkoa käyttävät muuttuvat aggressiivisiksi, pössyttelijät naureskelevat itsekseen tai pohtivat syvällisiä:D

Nämä kiihkeimmät vastustajat eivät varmaan tiedä asiasta oikeasti yhtään mitään. Ovat niinkuin yks tuttu joka luuli kannabiksen olevan suonensisäisesti käytettävä huume...

Minä en ole jäänyt alkoon koukkuun ja minä en muutu agressiiviseksi vaan pohdin syvällisiä alkon vaikutuksen alaisena=)

Minä en ole jäänyt alkoon koukkuun ja minä en muutu agressiiviseksi vaan pohdin syvällisiä alkon vaikutuksen alaisena=)

Niin mutta monet muuttuvat, miehet varsinkin. Ja moni on jäänyt myös koukkuun. Eivät tietenkään kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:

Niin mutta monet muuttuvat, miehet varsinkin. Ja moni on jäänyt myös koukkuun. Eivät tietenkään kaikki.
Ei voi olla totta. Minä en tunne yhtään sellaista tapausta:)

Kysymys kuuluu mielestäni: miksi pitäisi kannabis laillistaa? Siis eikö meillä ole jo tarpeeksi päihteitä - viina, tupakka ja kahvi (joka laskettaisiin nykyaikana päihteeksi, jos se nyt vasta löydettäisiin) Miksi ihmeessä tarvitsisimme niitä lisää?

Onko ainoa perustelu, että viina on vahvempi. Luuletteko te hömelöt, että vanhat alkkarit alkaisivat pössytellä kannabiksen laillistamisen myötä? Enpä usko. Vai onko ratkaisu että otettaisiin kannabis viinan tilalle? Aahhaa, suomalaiset varmaan tähän suostuisivatkin. Johan nähtiin kuinka jo kieltolakikin toimi, veikkaisin että korpirojun ja Lasolin aiheuttamat sokeutumiset kasvaisivat 200%.

En näe mitään syytä kannabiksen laillistamiselle, kuten en näi nuuskankaan laillistamiselle. Peruskysymys tosiaan on se, mihin tarvitsemme vielä yhtä keskushermostoon vaikuttavaa päihdettä?

Kannabiksella on kuitenkin useita haittavaikutuksia: se vahingoittaa keuhkoja, saattaa aiheuttaa psykoottisia oireita ja minä uskon porttiteoriaan.

Innolla odottelen yhä tähän tekstiini vastausta. Kaikki vaan länkyttävät sen puolesta kuinka ruoho on alkoa miedompaa. NO MITÄ HELV VÄLIÄ SILLÄ ON??

Alkuperäinen kirjoittaja rider:
Kysymys kuuluu mielestäni: miksi pitäisi kannabis laillistaa? Siis eikö meillä ole jo tarpeeksi päihteitä - viina, tupakka ja kahvi (joka laskettaisiin nykyaikana päihteeksi, jos se nyt vasta löydettäisiin) Miksi ihmeessä tarvitsisimme niitä lisää?

Onko ainoa perustelu, että viina on vahvempi. Luuletteko te hömelöt, että vanhat alkkarit alkaisivat pössytellä kannabiksen laillistamisen myötä? Enpä usko. Vai onko ratkaisu että otettaisiin kannabis viinan tilalle? Aahhaa, suomalaiset varmaan tähän suostuisivatkin. Johan nähtiin kuinka jo kieltolakikin toimi, veikkaisin että korpirojun ja Lasolin aiheuttamat sokeutumiset kasvaisivat 200%.

En näe mitään syytä kannabiksen laillistamiselle, kuten en näi nuuskankaan laillistamiselle. Peruskysymys tosiaan on se, mihin tarvitsemme vielä yhtä keskushermostoon vaikuttavaa päihdettä?

Kannabiksella on kuitenkin useita haittavaikutuksia: se vahingoittaa keuhkoja, saattaa aiheuttaa psykoottisia oireita ja minä uskon porttiteoriaan.

Innolla odottelen yhä tähän tekstiini vastausta. Kaikki vaan länkyttävät sen puolesta kuinka ruoho on alkoa miedompaa. NO MITÄ HELV VÄLIÄ SILLÄ ON??

Kuten itsekin tuossa kirjoituksessa totesit: kieltolaki ei toimi ikinä. Ja mitä iloa kenellekään on pilvenpolttajien rankaisemisesta tai yleensäkään minkään päihteen käyttäjän rankaisemisesta? Auttaako heroinistia se kun saa sakot? Vai pitäisikö rankaiseminen unohtaa ja siirtyä hoitoon ohjaamisen suuntaan kuten lain henkikin edellyttäisi?

""Kaikki aikuiset ovat vapaita tekemään omaa elämäntapaansa koskevia päätöksiä ilman, että valtio puuttuu niihin", todettiin oikeuden päätöksessä."

Näin hesarissa liittyen Argentiinan päätökseen dekriminalisoida marihuanan käyttö. Bravo, olen tismalleen samaa mieltä.

Kuten itsekin tuossa kirjoituksessa totesit: kieltolaki ei toimi ikinä. Ja mitä iloa kenellekään on pilvenpolttajien rankaisemisesta tai yleensäkään minkään päihteen käyttäjän rankaisemisesta? Auttaako heroinistia se kun saa sakot? Vai pitäisikö rankaiseminen unohtaa ja siirtyä hoitoon ohjaamisen suuntaan kuten lain henkikin edellyttäisi?

Tämä ei vastaa vieläkään kysymykseeni Timppa. Siis mikä on se motiivi, jonka vuoksi kannabis pitäisi laillistaa? Minä kun nyt en suostu uskomaan hetkeäkään että suomalaiset jättäisivät viinan kannabiksen takia. Minä en näe yhtään syytä miksi markkinoille pitäisi tuoda vielä yksikään päihde, eikö elämäänsä voi saada sisältöä ilman niitä.

Itse pyörin nuorena Lontoossa asuessani klubeilla+kotibileissä, joissa monellakin paloi jointti huulessa (vaikka moni kyllä veti myös nenäänsä kovempaa kamaa) joten vaikken itse käyttänytkään, niin kokemuspohjaa löytyy. Veikkaisin että Suomessa suurin osa kannabiksen käyttäjistä olisi nuoria, ei noita business-miehiä, joilta pössyytely saattaisi hyvinkin lähteä handusta. Nuoren hermosto yms. on vielä kehitysvaiheessa, enkä koe sen vaurioittamista millään uudellakaan päihteellä älykkäänä.

En jaksa alkaa ruotia Suomen nykyistä päihdepolitiikkaa, vaikka siinä onkin monta virhettä (ongelma lähtee silti mielestäni kansamme syvistä riveistä, luonteesta ja historiasta päihteisiin) esim. viinan veron pienennys.

Alkuperäinen kirjoittaja omnomnom:
""Kaikki aikuiset ovat vapaita tekemään omaa elämäntapaansa koskevia päätöksiä ilman, että valtio puuttuu niihin", todettiin oikeuden päätöksessä."

Näin hesarissa liittyen Argentiinan päätökseen dekriminalisoida marihuanan käyttö. Bravo, olen tismalleen samaa mieltä.

Samalla logiikalla ehdotan kaikkien muidenkin huumausaineiden käytön laillistamista sekä lääkevarastojen avaamista tavalliselle kansalle. Huraa, yhteiskuntamme ongelmat ratkeaa!

Tämä ei vastaa vieläkään kysymykseeni Timppa. Siis mikä on se motiivi, jonka vuoksi kannabis pitäisi laillistaa? Minä kun nyt en suostu uskomaan hetkeäkään että suomalaiset jättäisivät viinan kannabiksen takia. Minä en näe yhtään syytä miksi markkinoille pitäisi tuoda vielä yksikään päihde, eikö elämäänsä voi saada sisältöä ilman niitä.

Itse pyörin nuorena Lontoossa asuessani klubeilla+kotibileissä, joissa monellakin paloi jointti huulessa (vaikka moni kyllä veti myös nenäänsä kovempaa kamaa) joten vaikken itse käyttänytkään, niin kokemuspohjaa löytyy. Veikkaisin että Suomessa suurin osa kannabiksen käyttäjistä olisi nuoria, ei noita business-miehiä, joilta pössyytely saattaisi hyvinkin lähteä handusta. Nuoren hermosto yms. on vielä kehitysvaiheessa, enkä koe sen vaurioittamista millään uudellakaan päihteellä älykkäänä.

En jaksa alkaa ruotia Suomen nykyistä päihdepolitiikkaa, vaikka siinä onkin monta virhettä (ongelma lähtee silti mielestäni kansamme syvistä riveistä, luonteesta ja historiasta päihteisiin) esim. viinan veron pienennys.

Ratkaisu olisi esim. se että kannabista ei laillistettaisi mutta käytöstä ja kasvatuksesta ei rangaistaisi. Pelkästään tämä helpottaisi aika paljon tilannetta kun (kuten sanoit) kieltolaki ei ikinä toimi. Tämä söisi myös ison siivun järjetäytyneen rikollisuuden pussista ja "portti" menisi kiinni koviin huumeisiin kun sitä ruohoa ei tarvitsisi ostaa rikollisilta. Kuten varmaan sinäkin ymmärrät ettei rankaisemalla hoideta mintään päihdeongelmaa kuten vaikka USA:n malli hyvin osoittaa.

Samalla logiikalla ehdotan kaikkien muidenkin huumausaineiden käytön laillistamista sekä lääkevarastojen avaamista tavalliselle kansalle. Huraa, yhteiskuntamme ongelmat ratkeaa!

Mutta ajattele jos nekin poliisit jotka nyt kyttäävät festareilla ja kaupungilla pilvenpolttajia laitettaisiin jotain oikeita rikoksia tutkimaan ja ehkäisemään? Siinä voisi olla ihan oikeastikin hyötyä.

Ratkaisu olisi esim. se että kannabista ei laillistettaisi mutta käytöstä ja kasvatuksesta ei rangaistaisi. Pelkästään tämä helpottaisi aika paljon tilannetta kun (kuten sanoit) kieltolaki ei ikinä toimi. Tämä söisi myös ison siivun järjetäytyneen rikollisuuden pussista ja "portti" menisi kiinni koviin huumeisiin kun sitä ruohoa ei tarvitsisi ostaa rikollisilta. Kuten varmaan sinäkin ymmärrät ettei rankaisemalla hoideta mintään päihdeongelmaa kuten vaikka USA:n malli hyvin osoittaa.

En tiedä, kai minä edelleen olen hyvinkin naiivi, mutta en vain koe uuden päihteen laillistamista järkevänä. Meilläkin oli muuten töissä eräs työntekijä, jolla oli tapana lääkevarastoilta myydä tavaraa. (sai potkut heti jäin kiinni etc.) Jos tällainen toiminta laillistettaisiin, olisi lääkeaineidenkin väärinkäyttö paljon turvallisempaa. Ei tarvitisi pelleillä yksikseen barbituraattien kanssa.

Mihin voimme vetää rajan? Jos kannabis laillistetaan, mikä pitäisi laillistaa seuraavaksi? Hepo? Piri? Piriä muuten käytetään monissakin lääkkeissä.

vaikken mikään pössyttelijä olekkaan niin tuntuu kyllä turhalta että toisille tulee huumemerkintöjä rekisteriin pilvestä. enkä ymmärrä miksi kotikasvatus on kiellettyä, parempihan se on kuin ostaa kadulta jolloin ne rahat sitten menevät rikollisille. ja lääkkeinä käytetään monia paljon vaarallisempia ja koukuttavampiakin aineita kuin dulla.ugh! :xmas:

Pitääkö muuten paikkansa, jos Ibusalin pureskelee nopeasti, että se nousee päähän?
Kuinka nopeasti se pitäisi pureskella? Mitenkäs jos Coca-Colaa lämmittää, niin tuleeko siitä
päähän vaikuttavia koka höyryjä?

Alkuperäinen kirjoittaja omnomnom:

Kyllä minun puolesta voisi koville aineillekin vapauttaa käytön, ja keskittyä kitkemään ympärillä pyörivää rikollisuutta ja maahantuontia.

Aina tää sama väittely. Luulis nykypäivän ihmisten olevan sen verran valistuneita, että jolleivat jostain jotain tiedä niin menevät ja ottavat asiasta selvää. Kannabisliiton sivuilta tai Erowidin sivuilta voi lukea kannabiksesta kaiken.
Kannabishan on terveydelle vaarattomampi kuin alkoholi tai tupakka (kaikkihan tietää, ettei kannabista tartte vetää savuna sätkästä!). On naurettavaa, että alkoholi ja tupakka ovat laillisia, mutta jokin lievempi nautinto-/lääkintäaine ei!
Miksi kannabis edes on laiton? Siihen ei ole kukaan tiettävästi kuollut eikä se ole aiheuttanut rikoksia tai väkivaltaisuutta. Mitä tulee kuuluisaan porttiteoriaan, niin kannabiksen laillistaminen varmastikin vähentäisi siirtymistä kannabiksesta vahvempiin aineisiin, koska se ei liikkuisi samoissa ketjuissa kuin vahvemmat aineet. Jos kannabista ei tarvitse ostaa esim. pirin välittäjältä niin pirin testaaminen saattaa jäädä (tämä on tietysti pelkistetty yleistys, eikä piri tietty vahvimmasta päästä ole).

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja keiz0r:
Jos tupakka keksittäisiin nyt, ei sitä saisi myydä eikä valmistaa missään. 10kertaa vaarallisempi aine kuin kannabis.

Mutta tupakka ei pistä kenenkään päätä sekaisin eikä esim. nauramaan ihmisä kun näyttävät pöllyssä niiiiiin haaaaassuilta.
En kannata mitään, mikä pistää pään sekaisin. Ihan sama mitä käyttäjille käy jos aineisiin kerta ovat halunneet sortua, mutta ovat liian vaarallisia esim. liikenteessä ja lähimmäisilleen.

Tupakka on täydellisen luterilainen päihde. Kovien huumeiden haitat ilman hupivaikutusta.

Näinhän se etenee. Ensin kannabis lailliseksi, sitten joku toinen, sitten vielä seuraavakin...NO, miksei sitten vielä neljäskin kun onhan se viina ja kannabis ja se kolmaskin laillisia.

Typerää siis perustella viinan laillisuudella sitä, että kannabiksenkin pitäisi olla laillista.

Eihän kannata käyttää turvavyötä, kun enhän mä käytä pyöräilykypärääkään!

Porttiteoria, eli tie vahvempiin aineisiin on kumottu niin monta kertaa alan ammattilaisten toimesta että kukaan _asiasta_tietävä_ ihminen ei edes sano sellaista ääneen.

Virallisen EU selonteon mukaan kannabis on vähemmän haitallista kuin viina ja tupakka.
Toki jos Kannabista polttaa yhtä paljon kuin tupakkaa niin tilanne on eri, mutta aika harva siihen kykenee edes fyysisesti.

Mutta jos ajatellaan että yhtä usein käyttää kannabista kuin vetäsee kännit niin ei ole mitään epäselvää kumpi on parempi vaihtoehto, terveyden ja sosiaalisten ongelmien kannalta, kannabis on parempi vaihtoehto.

Jos suklaa luokiteltaisiin huumeeksi niin moni tähän ketjuun vastanneista varmaan sanoisi "Ei huumeille!!" Se että jokin nautintoaine leimataan lain voimalla huumeeksi, ei tee siitä sen enempää huumetta kuin tupakka tai viina on, vaikka nuo kaksi ovatkin sosiaalisesti hyväksytympää käyttää.

Juridisesti kannabis on huume, tieteellisesti se ei ole sen enempää huumetta kuin Punaviinipullokaan.

nämä kyselyt=ylistyspuheet huumeista pitäisi plokata ulos näistä keskusteluista.
PISTE.
Osoita yksikin, jolle käyttö ei aiheuta riippuvuutta.
JA EI MITÄÄN PUOLUSTETTAVAA - PISTE.

Elikkä puollustat ihmisten mielipiteen ilmaisemisen. Pitäisikö kaikki poliittiset kirjat polttaa kuin natsi-saksassa aikoinaan? Pitäisikö ihmisten ääni kaataa yhden hallitsian jalan alle? Minulle käyttö ei ole tullut mitenkään ongelma eikä aiheittanut riippuvuutta usko tai älä.. miksi kysyt ihmisiltä asioita joita et halua heiltä kuulta itsehän haastoit minut vastaamaan kysymykseesi. Pitäisikö viesti poistaa kuin koditon steissiltä tai budi vaarallisilta rikollisjärjestöiltä?

Oma mielipide:
1. ootteko nähny kannabiksen vaikutuksen alaista ihmistä tuolla ulkona riehumassa ja hakkaamassa porukkaa? siis puhutaan vain kannabiksen vaikutuksen alaisena olosta... uskoisin että ette... kuinka monta kertaa ootte nähny kännisen ihmisen riehuvan..?? :D
2. kannabis on ollut ennen lääkekasvi ja täysin puhdas LUONNONTUOTE jonka takia mun mielestä sitä ei voi rinnastaa edes mihinkään muihin kemiallisiin huumeisiin mitä ei sais mun mielestä IKINÄ IKINÄ laillistaa..
4. myönnän että joka päivä polttetuna ei oo kannabis kovin fiksua mutta ei oo kyl ryyppääminenkään joka päivä..
5. itseltäni kyseinen aine paransi astmani.. monelta ystävältäni ja tutultani on poistanut lähes kokonaan alkoholin juomisen KOSKA PILVESSÄ ON LEPPOSAMPAA OLLA... ja aggressio ongelmat ja pystyy rentoutumaan ja nukkumaan
6. en halua että tulee niin lailliseksi että jokainen sais kävellä kymppisäkki taskussa... vaan lähes samaa meininkiä kuin amsterdamissa.. itsellään sais pitää päällä n 1-2 g k-18 ja vain sanotaan yhdessä kaupungissa siis suurimmissa olisi kenties 1-2 kauppaa joiden tuottajia valvottaisiin.. ja sanotaan jos maksettaisiin veroakin tästä...
"Kyllähän se sokkeeki näkkee,
et me ollaan ihan kunnon väkkee
Mut vessanpönttöönkin sä kurkkasit,
niinku meillä asus jotkut narkkarit"

ja mikä joku nyt alkaa mua rinnastamaan narkkariin tai savupäähän.. voin kertoa etten ole mihinkään laittomiin koskenut 2,5 v koska tulin raskaaksi..ja ennenkin VAIN poltin.. ja itse en pidä sitä siis kannabista juuri minään mutta en myöskään tässä suomen demokraattisessa tasavallassa sitä polta vielä kun se on laitonta koska en ota pienintäkään riskiä että menettäisin lapseni yhden saakurin paukkujen takia..

Yhteistyössä