Mielipiteitä kaipaisin. Ottaako vai eikö ottaa ponia ylläpitoa vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Mutta parhaimmillaan se on sitten koko perheen lemmikki, ja mulle se harrastus ja omajuttu mitä oon kaivannut.

Mutta jaksaisitko odottaa unelmiesi kanssa vielä esim. puoli vuotta? Se on lyhyt aika ja voi säästää sulta paljon stressiä. On paljon helpompi olla kun ei tarvi miettiä, että "_taaaas_ se pitää liikuttaa. plääh, onko pakko"

periaatteessa kyllä jaksais, mutta kesä jää sit välistä... Kesällä kun on niiiiin ihanaa touhuta tallilla :)

Mutta onko se niiiiin ihanaa touhuta tallilla ison mahan kanssa lämpimällä kelillä raskausturvotuksen kera? Tai juuri synnyttäneenä, kipeänä ja hieman väsyneenä juuri tulleen lapsen kanssa..?

Itse en olisi jaksanut millään. Muista myös että mm. ponin taluttaminen voi olla hankalaa viimesillään, jos poni hiemankin vetää tjms.

järkeehän tässä puhutaan, järki ja sydän vaan ei ain tosiaan mee käsikädessä. taitaa olla mulla oikeesti vähän turhan ruusunpunaisen kuvitelmat.

Mutta parhaimmillaan se on sitten koko perheen lemmikki, ja mulle se harrastus ja omajuttu mitä oon kaivannut.

Mutta jaksaisitko odottaa unelmiesi kanssa vielä esim. puoli vuotta? Se on lyhyt aika ja voi säästää sulta paljon stressiä. On paljon helpompi olla kun ei tarvi miettiä, että "_taaaas_ se pitää liikuttaa. plääh, onko pakko"

periaatteessa kyllä jaksais, mutta kesä jää sit välistä... Kesällä kun on niiiiin ihanaa touhuta tallilla :)

Mutta onko se niiiiin ihanaa touhuta tallilla ison mahan kanssa lämpimällä kelillä raskausturvotuksen kera? Tai juuri synnyttäneenä, kipeänä ja hieman väsyneenä juuri tulleen lapsen kanssa..?

Itse en olisi jaksanut millään. Muista myös että mm. ponin taluttaminen voi olla hankalaa viimesillään, jos poni hiemankin vetää tjms.

järkeehän tässä puhutaan, järki ja sydän vaan ei ain tosiaan mee käsikädessä. taitaa olla mulla oikeesti vähän turhan ruusunpunaisen kuvitelmat.

Kyllä. Nyt olet asian ytimessä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
kyllä mä ainakin ottasin,poni on muutenkin "helpompi" hoitaa kun iso hevonen!

Tämä on kyllä niin bullshittiä kuin olla ja osaa useimmissa tapauksissa.

Mutta mä ottaisin sen ponin silti :D

Meidän poni on nyt marraskuusta asti pyörinyt tuossa pihassa. Silloin oli pinna tiukalla, kun mies oli esikoisen kanssa 2 viikkoa sairaalassa ja minä ajelin karanneen ponin perässä pitkin naapurilääniä, kyydissä vauva ja taapero, kun ei ollut just silloin ketään niitäkään vahtimaan...

Mutta muuten olen tyytyväinen. Liikutuksesta ei tuon eläkeläisen kanssa niin tarvitse muutenkaan stressata. Ego sillä on isompi kuin yhdelläkään tuntemallani hevosella ( ja mulla on tälläkin hetkellä 20 hoidokkia työn puolesta ja yksi oma ja yksi vuokralainen omassa pihassa), mutta on se vaan niin liikuttava tapaus.

Jos liikuttajia ja tallin siivoojia muutenkin löytyy, niin eihän tuo tilanne ole pahakaan, ota pois vaan =)

Kyllä mie ottaisin, tai no riippuu kuinka sitoutunut mies on ponin liikuttamiseen ja hoitoon (jos se sisaren likka ei vaikka pääsekään aina). Voihan sitä ponia liikuttaa töiden jälkeenkin. Ja mites tallitytöt?

Mä en kyllä tosiaan aikanaan tajunnut edes miettiä noita kauhuskenaarioita. (Vaikka olis ehkä ollut syytäkin).

Kun hyvää hevosta tarjottiin, ostin sen. Laskettuun aikaan oli 2kk. Juoksuttamalla itse liikutin, ja kaverit kävi ratsastamassa. Lepopäiviä toki oli enemmän, laskin sitten vaan ruokamääriä sopiviksi.

Välillä käväisin synnyttämässä, ja seuraavana päivänä olin jo taas paskaa lappamassa.

Meillä siis kaikki meni hyvin, ja tallitouhu on koko ajan ollut se henkireikä. Silloinkin, kun oli maha ja silloinkin, kun olin juuri synnyttänyt.

Mutta ihan oman fiiliksen mukaan, onhan tosiaan olemassa sekin pieni mahdollisuus mitä mä en ajatellut, että kaikki ei menekään putkeen.

kyllähän sitä aina voi oman ponin ottaa, ei vain välttämättä ole hyväksi sinulle itsellesi, mutta kyllähän sitä apua aina jostain saa, ja luultavasti lapsetkin sitten tykästyisivät hevosiin, ja niillä olisi yhtä hyvä niiden hevosten kanssa kuin sinulla nyt. itsekkin mietin jos saisin ylläpitoon ponin, tosin olen 10-vuotias tyttö, jolla on pian vasta 3v. säännöllistä ratsastusta, tosin hoitokokemusta on pienestä asti, ja hevosiin olin kiinnnostunut jo luultavasti vatsassa :)

Minä ainakin ottaisin... Mutta en osaa oikeen sanoa, kun niin nuori vielä olen, että noista raskausasioista en oikein ymmärrä hölkäsen pöläystä. Itse ainkain ottaisin.

Yhteistyössä