Mielipiteitä pienten lasten äidistä, joka ei koskaan tee ruokaa kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se, että on nainen, ja äiti, ei välttämättä tarkoita sitä että olisi hyvä ruuanlaittaja. Eräs ystäväni on aivan surkea keittiössä! Häntä ei vaan ole tarkoitettu kokkaamaan! Miehensä heillä ruuat tekee, ja ilolla tekeekin kun siitä pitää.

Meillä tehdään kummatkin ruokaa. Yleensä minä, välillä mies, ja joskus kummatkin. 3kk härvääjän kanssa ei kyllä ite ainakaan aina ehdi alkaa päivällä kokkaileen,. Mutta samapa tuo, teen ruokaa sitten kun mies tulee kotiin... Ja mies pyykkää/siivoilee keittiön mun jäljiltä sitten kun mä oon kokkaillu ja ollaan syöty. :D
B)

Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Hmm.. puhutaankohan tässä musta? Tosin minulla on vain yksi taapero enkä ole puoleen vuoteen ollut kotona. Päivällä en vain yksinkertaisesti kerennyt laittaa ruokaa, kun vilkas taapero oli vieressä ja vaikka yleensä syötiin edellisen illan ruokaa lounaaksi, en itse ehtinyt juurikaan syödä lapsen syöttämiseltä ja muilta touhuilta ennen lapsen päiväunia ja silloin teki mieluummin mieli ottaa kuppi teetä ja istua sohvalle lepäämään. Mies kun tekee mielellään ruokaa ja on siinä paljon parempikin kuin minä, niin hän yleensä tekee ruoan tultuaan töistä. Minä sitten puolestani hoidan pyykit, tiskit ja siivoukset sekä huolehdin että siellä kaapissa on aina jotain mistä ruokaa tehdä.

Onkohan sun päivässä jotenkin vähemmän tunteja kun mun... Mä kerkeän pyykkien, tiskien, siivousten, päikkäreiden, ruuanlaiton, chattailyn :D , yms. lisäksi käydä taaperon kanssa kerhoissa ja jumpissa...

Heh, tuo itsensä ylistäminen on juuri tosi tyypillinen naisten tapa tässä kulttuurissa. "Minä olen niin hyvä ja teen paljon enemmän ja paremmin kuin muut". Voi hyvänen aika sentään, jokainen tekee tavallaan ja jotkut kerkeevät enemmän kuin toiset. Tuo äiti, joka korvaa ruoistaan osan teellä ei ainakaan ole varmaan ylipainoinen.
Ja mitä ap:hen tulee niin toki olen sitä mieltä, että lapset pitää ruokkia hyvin. Jos kyseisellä äidillä on kovin pieniä lapsia, niin miksi hän ei anna lastenruokaa niille päivällä? Niitähän on 1-3 -vuotiaillekin vauvan sapuskaa, siihen vähän viereen jotain kasviksia ja jälkkäriksi hedelmää niin sehän on terveellistä jos mikä.
Naisten pitäisi olla aina niin tehokkaita ja elämän pääasiana toisten hoitaminen. NO MEISTÄ EI KAIKKI VAAN OLE MITÄÄN PASSAAJIA PERUSLUONTEELTAAN, vaan ajattelevat itseään ihan tasa-arvoisina miehensä kanssa ja tosiaan ne perheen työt voi olla yhdessä jaettu. En minäkään tekisi yhtään ruokaa jos meillä olisi kotona jotain sovittu, mutta ensisijaista on lasten terveellinen ruokavalio. Miksi tämä äiti ei lämmitä sitä isän tekemää ruokaa lounaaks? Jos ei itelle riitä niin ainakin lapsille pitäisi antaa kunnon ruokaa eikä pelkkiä välipaloja. Mutta huomaatteko, että TÄMÄ VANHANAJAN PERINTEINEN SOVINISTIKULTTUURI ELÄÄ JA VOI HYVIN MEISSÄ NAISISSA? Siirrämme sitä eteenpäin juuri tällaisilla aloituksilla kun katsomme toisia naisia ja arvostelemme heidän tapaansa hoitaa perheen töitä!