Mielipiteitä? Saisin töitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten tekisitte?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten tekisitte?

Vieras
mutta. Olen raskaana rv 17.
Haluaisin mennä töihin, minulla olisi motivaatio siihen.
Työnantaja ei kysynyt asiaa nyt ensimmäisessä vaiheessa enkä kertonut että olen raskaana. Suurella todennäköisyydellä palkkaisi minut ellen olisi raskaana.
Uskallanko ottaa riskin ja kertoa asiasta?
Pätkätöistä kyse ilmeisesti ja pystyisin työhön luultavasti.

Tahtoisin niiiin paljon töihin ja olisin valmis tekemään töitä sata prosenttisesti mutta miten ihmeessä voin olla kertomatta?
Tuntuu niin luihulta.
Mutta jos kerron, todennäköisesti en saa paikkaa. Luullakseni kyse on pätkästä, en tiedä vielä tarkkaan.

Kyllä mä kertosin, ei kestäs omatunto/pää olla töissä kun asia tulis selville....että salattu.
Mutta jos on vaan pätkätyö ja pystysit hoitaa, niin etkö vois perustella sitä työnantajalle niin?

En tiedä pystynkö perustelemaan. Raskaan oleva kuitenkin on aina raskaana oleva ja pahaa pelkään mun osalta homma on sit siinä jos kerron.
Omatunto sanoo että pitää kertoa, järki sanoo että pysyn hiljaa.

Raskaus ei saa vaikuttaa työn saamiseen, kerrot tai et. esim. irtisanominen raskauden vuoksi on laiton ja siitä saa liiton kautta oikeusjutun ja todennäköisesti korvauksen. Myöskin määräaikaisen työsuhteen jatko pitää antaa vaikka olisi raskaana. Todennäköisesti työnantaja keksii jonkin muun syyn kuin raskauden jos ei anna paikkaa mutta raskaus ei saa olla syy.

Itse olin määräaikaisessa työsuhteessa, kun tulin raskaaksi. Kokenut vanhempi terveydenhoitaja neuvoi olematta kertomatta raskaudesta työpaikalla. Hän tiesi varmasti mistä puhui.

Hienoo..voi p*rkele.
Haluaisin töihin a) palkka tulisi todella tarpeeseen b) äitiyspäivärahat myös c) olen ollut piiitkään työttömänä.

Tää on niin minun tuuriani.
Tahtoisin todella paljon aloittaa työt mutta rehellisesti. Mutta rehellisyys omakustanteisesti on aika paskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hienoo..voi p*rkele.
Haluaisin töihin a) palkka tulisi todella tarpeeseen b) äitiyspäivärahat myös c) olen ollut piiitkään työttömänä.

Tahtoisin todella paljon aloittaa työt mutta rehellisesti. Mutta rehellisyys omakustanteisesti on aika paskaa.

Rehellisyyttä ei voi rahassa mitata. Sitä joko on tai ei ole. Suoraselkäisyyttä tämä maailma kaipaa, eikä ihmisiä, jotka perustavat elämänsä valheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hienoo..voi p*rkele.

Se on paskaa! Mut juuri siksi muutama yrittäjäystäväni ei palkkaa alle 40 vuotiaita naisia ollenkaan, on niin kallista työnantajalle. Enkä kyllä minäkään... :ashamed: Kurjaa kaikille mutta totta :/

mä en kertois. ja raskaudesta piti muistaakseeni kertoa työnantajalle viimestään 22 viikolla, ihan varma en ole, mutta yli 20rv se oli, kun työnantajan piti saada tietää.

menet töihin etkä kerro. sulla ei ole lain mukaan mitään velvoitetta. Minä aloitin vuoden määräaikaisen työn rv14. Kerroin pomolle joskus rakenneultran jälkeen rv22. Otti ihan iisisti. Jouduinkin kuitekin jäämään sairaslomalle jo rv 29.
Mutta ihan hyvän todistuksen sain vaikka olis siellä vain 15 viikkoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Rehellisyyttä ei voi rahassa mitata. Sitä joko on tai ei ole. Suoraselkäisyyttä tämä maailma kaipaa, eikä ihmisiä, jotka perustavat elämänsä valheelle.
Sanopa tuo myös työnantajalle. Enää ei voi työnantajaankaan luottaa. Olen isossa kansainvälisessä yrityksessä töissä ja olen päättänyt, että puheisiin en usko.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Sanopa tuo myös työnantajalle. Enää ei voi työnantajaankaan luottaa. Olen isossa kansainvälisessä yrityksessä töissä ja olen päättänyt, että puheisiin en usko.

Mutta jos sisällään tietää tekevänsä väärin ja silti tekee, ketä on syyttäminen? Kunhan on omantuntonsa kanssa sinut ja tietää toimineensa rehellisesti, on elämässä paljon helpompaa hengittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
]

Se on paskaa! Mut juuri siksi muutama yrittäjäystäväni ei palkkaa alle 40 vuotiaita naisia ollenkaan, on niin kallista työnantajalle. Enkä kyllä minäkään... :ashamed: Kurjaa kaikille mutta totta :/

Tyhmä kysyy, että mikä siinä maksaa? Miten mun ä-loma tulee työnantajalle kalliiksi, kun mun rahat tulee kelalta?

Yhteistyössä