Mielipiteitä tyttäremme nimestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirsikka91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos mielipiteistä. Itse emme halua harvinaista nimeä tytölle, vaikka sellaisen antaminen tuntuu olevan muotia. Kaikki eivät halua Petriinaa tai Luciellaa tytön nimeksi, vaan ihan tavallisia nimiä. Joskaan en ihan yleisimåiä nimiä tytölle laittaisi.

Nimi ihan kiva, mutta pienten on sitä usein vaikea sanoa, eli nimestä tulee Madilda tms. tietystä vähän lähellä dildo sanaa, mutta sitähän harvat lapset sentään tietää =)

Kiitos mielipiteistä. Itse emme halua harvinaista nimeä tytölle, vaikka sellaisen antaminen tuntuu olevan muotia. Kaikki eivät halua Petriinaa tai Luciellaa tytön nimeksi, vaan ihan tavallisia nimiä. Joskaan en ihan yleisimåiä nimiä tytölle laittaisi.

No sitähän tuo juuri on tuon vrk:n tilaston mukaan, 10 yleisimmän joukossa (kaikista etunimistä) tällä vuosikymmenellä.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29118597:
No varmaan kuule johtuu siitä että 70-luvun muotinimen omaavalla on kauheat traumat :)

Näinpä, ei ole mukavaa, kun samalla luokalla oli kaksi muutakin Minnaa, Satua, Katjaa ja Saria. Siksi halutaan joku muu kuin muotinimi omalle lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29119770:
No sitähän tuo juuri on tuon vrk:n tilaston mukaan, 10 yleisimmän joukossa (kaikista etunimistä) tällä vuosikymmenellä.

Hei,

Ei ole kutsumanimenä eli ensimmäisenä etunimenä kuin vasta sijalla 42. Eli 138 saanut kyseisen nimen viime vuonna. Minua ei haittaa jos se on toisena nimenä useammalla, kun ei kuitenkaan kutsuta sillä nimellä. :)

Hei,

Ei ole kutsumanimenä eli ensimmäisenä etunimenä kuin vasta sijalla 42. Eli 138 saanut kyseisen nimen viime vuonna. Minua ei haittaa jos se on toisena nimenä useammalla, kun ei kuitenkaan kutsuta sillä nimellä. :)

No ei minullakaan ole ensimmäinen nimi nykyisin kutsumanimenä, joten periaatteessa ei voi tietää miten käy.
Mutta eihän siinä mitään jos sua ei haittaa. Mutta mua on vähän häirinnyt se että lasteni nimet ovat alkaneet yleistyä, kun kuvittelin harvinaisempaa laittavani, itse olen 13 tusinassa -nimeäni inhonnut aina.

No väestörekisterikeskuksen sivuilla on se lista annetuista etunimistä 2012. Ensimmäiset etunimet listalla on Matilda sijalla 43 (ei 42 eli katsoin eka väärin), annettu 138 kertaa vuonna 2013. Kaikkiaan annettu 2012 769 kertaa, mikä tarkoittaa yhteensä sekä ensimmäisiä että toisia (ja kolmansia) etunimiä. Eli 138 kertaa ensimmäiseksi etunimeksi ja toiseksi tai kolmanneksi 531 kertaa. Mielestäni toisilla ja kolmansilla ei sinänsä ole väliä, harvoin niitä kutsumaniminä käytetään, joskus kyllä. Ja ainakaan itse en ole toista nimeäni koskaan käyttänyt muuta kuin virallisissa yhteyksissä. Itse en muuten tunne yhtään Matildaa. Ja olen sitä mieltä, että nimen yleisyyttä pelätään ihan liikaa muutenkin nykyään. On todennäköisempää, että lapsi kärsii enemmän keksimällä keksitystä "kummallisesta" nimestä kuin tavallisesta. Tämä on kuitenkin vain mun mielipide, ei pidä vetää hernettä nenään. Tunnen joitakin, jotka ovat koko ikänsä vihanneet vanhempiensa antamaa erikosta nimeä.

Yhteistyössä