mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hansu86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hansu86

Vieras
minä olen päiväkodissa töissä,Tänään syksyllä hoidon aloittava lapsi oli tutustumiskäynnillä. Meitä hoitajia kyseisessä ryhmässä kolme.minä 23 ,toinen 40 ja kolmas lähes 50v.Uusia lapsia aloittaa yhteensä 4lasta.

Olimme jo sopineet kuka on kenenkin omahoitaja ja minä sit kerroin tälle uuden lapsen äidille(n.40vuotias,sinkkuäiti ja vain tämä yksi 2vee lapsi)että minä olen hänen lapsensa omahoitaja.Hän hymyili ja kyseli työtaustaani (ei heti noin suoraan mutta..no ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan),lastenhoitoalalla olen ollut n.3vuotta ja minulla on myös lapsi(nämä tuli esille tutustumiskäynnin aikana)

Myöhemmin kun he olivat jo lähteneet,pkn johtaja tuli kertomaan,että kyseinen äiti oli soittanut ja kehunut ryhmäämme ja henkilökuntaa,mutta haluaisi VANhemman omahoitajan. Siihen johtaja sanoi,että pitää kysyä meiltä vielä. Minä tietenkin suostuin,koska olis varmaan aika kiusallista ollu jatkossa...

Aluks ajattelin ettei asias mitään pahaa(kun ei hän sitä "pahalla"sanonut)mutta mitä enemmän asiaa mietin niin pakostakin ihmetten ,että miksi?? ollaan ihan yhtä tasaarvoisia,hän tietää että minulla on lapsi jne...

mielipiteitä

Ekana tulee mieleen, että ehkäpä äiti kokee helpommaksi, jos voisi hoitaa asioita jonkun oman ikäisensä kanssa. Itse ainakin ajattelin 2-kymppisenä eri tavalla kuin nyt 4-kymppisenä. Jos ei ole mitään ongelmia, niin silloin ikäerolla ei ole niinkään väliä, mutta jos äidillä on menossa rankkoja juttuja elämässään, niin silloin omahoitajalla ja hänen elämänkokemuksellaan voi olla isokin merkitys.

Lapsia tietysti hoitaa kaikki, mutta ainakin meillä oli palavereissa omahoitaja mukana eikä muita hoitajia. Ja jos on jotain erityistä lapseen liittyen, niin omahoitajan kanssa niistä puhutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ekana tulee mieleen, että ehkäpä äiti kokee helpommaksi, jos voisi hoitaa asioita jonkun oman ikäisensä kanssa. Itse ainakin ajattelin 2-kymppisenä eri tavalla kuin nyt 4-kymppisenä. Jos ei ole mitään ongelmia, niin silloin ikäerolla ei ole niinkään väliä, mutta jos äidillä on menossa rankkoja juttuja elämässään, niin silloin omahoitajalla ja hänen elämänkokemuksellaan voi olla isokin merkitys.

Toivottavasti mä en kalkkeudu niin paljoa nelikymppiseksi mennessä et alkaisin aliarvioida nuorempia tuolla tavalla. Erilaiset näkemykset olis monesti hyväksi..

hän on sinkkuäiti omasta halustaan,(en voi enempää kertoa,mutta siis ei ole ero hässäköitä ainakaan..)mutta joo ymmärrän kyllä tuon vanhemman kanssa asioimisen. Tosin me ollaan työkavereiden kans ihan älyttömän hyviä ystäviä ja olen kyllä samalla aaltopituudella kuin he.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Toivottavasti mä en kalkkeudu niin paljoa nelikymppiseksi mennessä et alkaisin aliarvioida nuorempia tuolla tavalla. Erilaiset näkemykset olis monesti hyväksi..

aivan,mutta ei omahoitaja puhu vain omasta puolestaan,vaan koko tiimin puolesta.

Juu, no syyksi sanoisin minäkin, että äiti halusi itselleen vanhemman hoitajan, koska kokee, että voi helpommin ehkä kommunikoida hänen kanssaan ja hänellä on myös työkokemusta enemmän. Sinun tulisi nyt päästää tästä irti ja unohtaa. Varmastikin olisit hoitanut hommasi hyvin, siitä ei ole kyse vaan siitä, että myös sinä ymmärrät, että toiset vain haluavat toisin.

Yhteistyössä