Tällainen naisen elämänkaaren joka kantilta läpikäynyt ikämimmi kehottaa käyttämään järkeä tässä tilanteessa. Nuorelle naiselle tunteiden unohtaminen tai sivuun sysääminen on vaikeaa, tiedän kokemuksesta, mutta olisinkin ollut kiitollinen, jos päässäni olisi ollut nykyinen tietämys ja viisaus elämästä.
Ap;n täytyisi löytää itsensä uudelleen. Ts. koota itsetuntonsa rippeet, vahvistaa niitä ja alkaa itsenäinen elämä lapsen kanssa. Mutta - käyttää hyväkseen miehen taloudellinen tuki ja huono omatunto!
Alkaa elämään nykyisissä puitteissa itsenäisesti, lakata kerjäämästä miehen huomiota ja löytää parhaat asiat lapsesta ja itsestään. Ihan surutta käytät hyväksesi sen rahallisen avun mitä nyt tulee ja laitat talteesi jokaisen liikenevän sentin tulevaisuutta varten. Elän miehen kustannuksella lapsen kanssa, hänen talossaan ja hänen eväissään, hän kustantaa sekä sinun että lapsen elämän toistaiseksi.
Lakkaat nalkuttamasta ja esittämästä fyysisiä toiveita tai vaatimuksia, menet omiin harrastuksiin ja isä maksaa lapsesta huolehtimisen sillä aikaa, kun olet poissa (muutama tunti). soitat kaikin puolin miehelle myös, että sinä olet itsenäinen nainen etkä riippa lahkeessa.
Kehität itseäsi tulevaisuutta varten, et miestä varten. Nautit vauva-ajasta ja vaikkapa sen ehdotetun dildon huvista, jotta paineet laukeavat. Alat liikkua lapsen kanssa kodin ulkopuolella, äiti-lapsi ryhmissä jne. Seurustella ystäviesi kanssa. Silloin et ole niin riippuvainen miehen mietteistä etkä tunne tarvetta olla hänelle mieliksi. - Sitä paitsi se on turhaakin, sillä ei hän edes näe yrittämistäsi positiivisena, vaan negatiivisena. Se on hänen häpeänsä, ei sinun.
Minä onneton olin nuorena vaimona juuri tuollaisen jästipään aliarvostama ja arvostelema. Pari lastakin teimme, kun toivorikkaana kuvittelin hänen vielä muuttuvan. Ei siinä niin käynyt, mutta minä muutuin. Tulin itsenäiseksi ja huomasin, että en suinkaan ole tyhmempi, osaamattomampi tms. kuin hänkään, vaan itseni löydettyäni minusta tuli paljon vahvempi kuin hän. Silloin, vahvana ihmisenä erosin ja mies jäi ruikuttamaan. Sanoi, että juuri kun sinä muutuit semmoiseksi kuin olin aina toivonut, lähdet. Voin vastata siihen ainoastaan, että sinä et muuttunut. Joten, kyllä minä lähden.
Sinulla on tilanne sellainen, että koko tuo kasvuprosessi on alkamatta vielä. Hae apua yksityiseltä terapeutilta, maksata miehellä, koska häönellä on varaa. Hän sinun itsetuntosi vei, joten maksakoon, jotta saat takaisin.
Tee käytännön muutokset elämässä vasta sitten, kun olet vahvempi ja pystyt pitämään puolesi. Lapsen kanssa on monta taloudellisestikin tiukkaa paikkaa, eivätkä itsekkäät ihmiset suinkaan ole valmiita samaan taloudelliseen tukeen, jos asutaan erillään.
Tärkeintä täss tuntuu kuitenkin olevan, että vahvistut henkisesti ja itsenäistyt, luotat omiin voimiisi. Ne kantavat, kun uskallat niihin luottaa.