mies aina katoilee mielenosoitukseksi, miten näpäytän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hihhuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hihhuli"

Vieras
Mies aina katoilee päiväkausiksi kun suuttuu jostakin ja mielestäni olen kts.tätä jo tarpeeksi! Miten näpäytän miestä? Joo lähtemällä, mutta se ei nyt ole mahdollista tässä kohtaa, mutta muuten tahtoisin antaa samalla mitalla ennen lopullista tuomiota! Oma lähteminen ei auta ja lapsiakin tuölee kova ikävä, mutta kertokaapa kepposia?

Eikö onnistu lähteä lasten kanssa muutamaksi päiväksi jollekkin kaverille tai sim vanhemmillesi tms? Etkä tietenkään vastaa puhelimeen, jääkaapin jätät tyhjäksi jne.

Sepä se kun lähtee ei varmasti yritä soittaa eikä vastaa jos minä yritän tavottaa! Ollaan joskus lasten kans lähdetty, mutta tuskin ehdittiin takas kun ovi jo kolahti ja taas mentiin, mies oli 2x niin pitkään pois kuin me! On siis tosi lapsellinen juonikko! Hankala 5 lapsen kans lähteä kenenkään nurkkiin moisen rötäleen takia, mutta kyllä tekee mieli antaa pieni korvapuusti tästä vuosia jatkuneesta katoilusta!

[QUOTE="hihhuli";26807406]Sepä se kun lähtee ei varmasti yritä soittaa eikä vastaa jos minä yritän tavottaa! Ollaan joskus lasten kans lähdetty, mutta tuskin ehdittiin takas kun ovi jo kolahti ja taas mentiin, mies oli 2x niin pitkään pois kuin me! On siis tosi lapsellinen juonikko! Hankala 5 lapsen kans lähteä kenenkään nurkkiin moisen rötäleen takia, mutta kyllä tekee mieli antaa pieni korvapuusti tästä vuosia jatkuneesta katoilusta![/QUOTE]

Voi hyvä luoja... Ja sä vaan kiltisti olet vuosikaudet kattellut moista ja tehnyt lisää lapsia ottamaan "hyvää" miehenmallia tuollaisesta lusmusta. :kieh: Mitä ihme kynnysmattoja täällä nykyään on joka toinen nainen.... :O

muoks. Mieti oikeasti millaisen parisyhdemallin teidän lapset saa. Parhaimmillaan kaikki viisi toistavat aikanaan samaa mallia omissa "onnellisissa" suhteissaan...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Seuraavaksi ku tulee takasin ni lähdet yksin ja jätät lapsien kaa kotiin, pari päivää jossain ni johan on luulis tulevan näpäytetyksi. Ja jos et usko et pärjää lasten kanssa tai jättää ne huolehtimatta ni ota ero samantien ilman näpäytyksiä.

[QUOTE="hihhuli";26807406]Sepä se kun lähtee ei varmasti yritä soittaa eikä vastaa jos minä yritän tavottaa! Ollaan joskus lasten kans lähdetty, mutta tuskin ehdittiin takas kun ovi jo kolahti ja taas mentiin, mies oli 2x niin pitkään pois kuin me! On siis tosi lapsellinen juonikko! Hankala 5 lapsen kans lähteä kenenkään nurkkiin moisen rötäleen takia, mutta kyllä tekee mieli antaa pieni korvapuusti tästä vuosia jatkuneesta katoilusta![/QUOTE]

Siis ihan oikeasti olet tollaiselle miehelle tehnyt 5 lasta? Mikä teitä naisia vaivaa kun siedätte kaikennäköistä miehiltänne. Meillä miehen ei tarttis enää kotiin tulla jos kerran pois lähtee niin pysyköön pois.

mies on lentäny välillä kuin leppäkeihäs ja hänen puhumattomuus ongelmaa on yritetty ratkoa jos millä tavoin!!! Muuten hyvä mies, mutta jos on jostain kritiikkiä sanottavana tai minulla omia menoja niin ottaa nokkiinsa kuten nytkin kun olin pikku reissussa isompien lasten kanssa! Annoin sitten hieman palautetta mielenosoituksesta taas ja johan ovi kolahti ja auto starttasi!!! En siis todellakaan ole kynnysmatto, mutta ei sitä 5 lapsen kans niin vaan lähdetä, nälkähän se tulee jos äkkiarvaamatta lähtee! Lähdemme sitten kun talo saadaan myytyä verotta ja minä saan taskurahaa laittaa oman kodin sun muuta...makseleppa vuokria yksin tällä sakilla kun eri ikäisiä lapsia ja eri sukupuolta, tarvitaan paljon tilaa! Jos olisin kynnysmatto en kyselisi täällä, mutta yleensä en edes jaksa korvaani lotkauttaa tästä showsta koska on niin typerää ja lapsellista, tällä krtaa vaan mutkistaa hieman asioita ja sylettää tavallista enemmän!!! Lapset on ihan selväjärkisiä ja isommat sanoo etteivät koskaan tule olemaan yhtä naurettavia kuten isänsä.

Voi herran jestas. Meillä lähtis kämppä myyntiin samantein, veroista huolimatta ja ero tulis. En iki päivänä kattelis tuollaista ja saati tekis viittä lasta tuollaisen kanssa.

[QUOTE="hihhuli";26807406]Ollaan joskus lasten kans lähdetty, mutta tuskin ehdittiin takas kun ovi jo kolahti ja taas mentiin, mies oli 2x niin pitkään pois kuin me! On siis tosi lapsellinen juonikko! [/QUOTE]
Eli siis kostatte vuorotellen. Joo toimii...kuten itse totesit!
Nyt mietit mitä elämältäs haluat ja kerrot sen miehelle. Jos mies ei halua samaa, hanki elämä! Vai oletko kenties riippuvainen siitä miehestä???Kuulostaa läheisriippuvuudelta tuo sinun käytös, että siedät paskaa ja kostat ja ruikutat kun toinen kostaa takas.

[QUOTE="hihhuli";26807508]En siis todellakaan ole kynnysmatto, mutta ei sitä 5 lapsen kans niin vaan lähdetä, nälkähän se tulee jos äkkiarvaamatta lähtee! /QUOTE]

Joo..tota selitystä mäkin käytin 17 vuotta...kunnes tajusin, että se on täyttä paskaa!
Kunnalta saa sunnon ja vuokratukea kun on lapsia ja elämä on paljon helpompaa ja tuklee halvemmaksi ilman miestä, josta ei ole kun vaivaa. Itsesääli ei auta yhtää, jos haluaa, että joku muuttuu, on muutettava jotain.

No eiköhän ihan tavallinen kolmio riitä asunnoksi, ei sitä nyt jokaiselle omaa huonetta voi vuokrata. En kattelisi yhtään kertaa että mies lähtisi päiviksi teille tietymättömille, olisi sillä aikaa lukot vaihdettu ja loput tavarat jätesäkissä oven ulkopuolella.

No kertokaa se kunta missä saa super tukea? Me asutaan Helsingissä ja kun ollaan lasten kans muutettu omillemme oli vuokra 1350e vesineen ja asumistuki 230, maksoin siis reilu tonnin vuokraa+ muut menot!Sekin asunto oli ahdas ja halvimmasta päästä mitä oli tarjolla. Ei se herkkua ollut yksin, helpompaa on maksaa 600e talosta ja jokainen penni takaisin omaan pussiin! Mies on muuten hyvä ja harmiton, mutta ei ole ikinänsä oppinut puhumaan asioista tai sietämään kritiikkiä! Ajattelin, että jos nyt sitten sarjottais ovet uusiksi kun siitä puhettakin ollut talon oston yhteydessä. Katotaan sitten miten nokka pannaan ja jos vielä poiskin lähdettäs muutamaks päiväks niin saa hohhoilla oven takana ihan mielin määrin! Suljen kaihtimet ja kerään pihasta kaiken sisälle niin siinähän pähkailee onko talo vielä asuttu vai ei:) Useimmilla kuulostaa tuo eroaminen olevan kovin löysillä kantimilla, mutta mites se oli se niin myötä kuin vastamäessä juttu alttarilla? No minä ainakin olen yrittänyt niin myötä kun vastamäet...

Mies pellolle ja kerralla. Ukon tavarat oven eteen jätesäkeissä ja eropaperit kirjekuoressa päällimmäiseksi. Siinä on näpäytystä tuollaiselle keskenkasvuiselle mötökälle.

Ja miten luulet tuollaisen käytöksen vaikuttavan lapsiinne ja heidän perusturvallisuuden kokemukseen? Haluatko välittää heille parisuhdemallin että katoilu on ihan ok näpäytys puolisolle aina kun hermostuttaa parisuhde?

[QUOTE="hihhuli";26807770] Useimmilla kuulostaa tuo eroaminen olevan kovin löysillä kantimilla, mutta mites se oli se niin myötä kuin vastamäessä juttu alttarilla? No minä ainakin olen yrittänyt niin myötä kun vastamäet...[/QUOTE]

Anteeksi suoruuteni, mutta vituttaa tuollaiset naiset, jotka selvästikin ovat uhriutuneet ja vaalivat jonkinlaista marttyyrin roolia. Ei kai avioliiton tarkoitus kuitenkaan pelkkää paskaa ole niellä, ja sen toisenkin osapuolen pitäisi ottaa tuo "myötä ja vastamäet " hokema yhtä tosissaan kuin toisen. Eli joko päätät elää tuolla tavalla ja ottaa sen paskan niskaan, mutta älä katsele tuollaista, yritä kostaa ja vingu sitten muille ihmisille kurjuuttasi. Oma valinta.

Kiesusprkl...en koskaan oo ymmärtänyt näitä näpäyttelijöitä, joille parisuhde on vain sitä, että kumpi kostaa kovemmin.

Älä ny, sillai saa tutun ja turvallisen elämän, jossa saa kokoajan miettiä, että mitä tuo toinen tuolla tarkoitti ja mitä se oikeasti ajoitakaa. Ei tarvi hetkeksikään rentoutua uskomaan, että asiat on niinkuin ne näyttää, vaan saa kokoajan etsiä piilomerkityksiä.

Lakkaa näpäyttelemästä. Tilannetta edistää eniten se, että edes toinen teistä käyttäytyy kuin aikuinen. Jos miehen kanssa ei voi puhua, kirjoita hänelle. Jos miehellä on sähköposti, voit kirjoittaa sinne, mutta tavallinenkin kirje toimii hyvin, kunhan annat miehelle lukurauhan etkä kyttää selän takana, jolloin mies voi kokea parhaaksi repiä kirjeen. Näin saat asiasi perille ilman riitaa ja miehen ei tarvitse yrittää sinnitellä epämiellyttäväksi kokemassaan tilanteessa.

Kun kirjoitat, vältä syyttelyä. Pure hammasta ja tee niin ystävällinen kirje kuin voit. Vaikka olisit tosi, tosi kiukkuinen, yritä parhaasi mukaan saada kirjeeseen rauhallinen sävy. Älä anna ekaa versiota miehelle vaan nuku yhden tai kahden yön yli ja lue kirje uudelleen ja muokkaa siitä siihen lipsahtaneet piikit ja turhaumat pois. Tarkista myöhemmin vielä kertaalleen korjattukin versio, niihin tahtoo lipsua yllättävää piilovittuilua. Kerro, miltä sinusta tuntuu. Selvität asiat, joita haluat kritisoida ja tarjoa niihin muutamia ratkaisumalleja. Kerro myös, miten koet miehen karkaamiset kotoa. Jos koet, että sinulla on riidan syntymisiin yhtään osuutta, ota vastuuta ja kerro se rehellisesti. Näin mies kokee, ettei hän ole vain syyttelyjen kohteena ja hänen on helpompi tulla vastaan.

Sinuna antaisin miehen pitää tapansa poistua ristiriitatilanteista, sillä se on ihan hyvä tapa välttää pahoja konflikteja, vaikka onkin rasittavaa. Mutta voisit pyytää, että mies ilmaantuisi kotiin saman illan mittaan kuin lähtikin ja että hän vastaisi, jos joku lähettää hänelle tärkeän viestin. Kerro, että se on myös lasten kannalta turvallisuuskysymys. Miehen on oltava tavoitettavissa, jos sinulle tai lapsille sattuu jotain, vaikka hän olisi miten ärsyyntynyt tahansa. Laita tämäkin kirjeeseen.

Kokeile piruuttasi, minä sain tuolla tavalla auki jatkuvan puheyhteyden mieheen, joka ei kotonaan ollut tottunut selvimään vaan hautomaan asioita ja joka katosi myös kuin pieru saharaan ja ilmaantui kotiin vain pitääkseen mykkäkoulua. Kirjoitin kirjeitä yhteensä ehkä alle kymmenen vuosien varrella, joskin ne olivat välillä hirmu pitkiä. Nykyään meillä keskustellaan hyvässä hengessä mistä vain ja suhdetta on takana jo 15 vuotta.

Yhteistyössä