Mies alkoholisti ja vauva tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP

Vieras
Olen yhdeksännellä kuulla raskaana. Miehelläni on alkoholiongelma, jota hän itse ei myönnä. Hän juo joka päivä kännit, ei väliä onko arki vai loma. Joka ilta menee VÄHINTÄÄN mäyräkoira olutta plus sitten baarikäynnit viikonloppuisin... Suoraan sanottuna ihmettelen, miten hän ei ole kärynnyt töissä, kun kuitenkin on yleensä vähän kännissä vielä aamullakin, kun töihin menee. Jos puhalluttais hänet siellä joku aamu, niin varmastikaan ei ois enää kauaa töitä...

Tälläkin hetkellä hän on baarissa ryyppäämässä. Ennen kuin lähti (noin 6 tuntia sitten) sanoi vaan käyvänsä työkaverinsa kanssa yhdellä. Epäilin, että noinkohan vaan yhdellä, niin hän vannoi ja vakuutti, että ihan oikeesti vaan yhillä ja ei oo kauaa. Taaspa se nähtiin...........

Välillä on jaksoja, että on selvänä, mutta sitten taas ratkee juomaan. On sanonut, että sitten, ku vauva syntyy kaikki muuttuu; ei enää juo jne. Mutta en enää oikein jaksa uskoo...
Ennen ku olin raskaana, hän lupas että sitten kun oon raskaana niin juominen loppuu mutta eipä oo sitä tapahtunut. Sanoo nyt, että no sitten ku vauva syntyy.

En tiiä mitä tekisin. Oon ehdottanut AA:ta mutta ei, kun ei hän itse myönnä että alkoholi on hänelle ongelma. Oon jopa ehdottanut, että ehkä neuvolassa voitais auttaa, mutta ei sekään kelvannut, koska mitään ongelmaa ei hänen mukaansa ole.

En halua, että pian syntyvä lapsemme joutuis tommosta kattelemaan ja kestämään.

Tosi kurja tilanne sun ja vauvan kannalta. En kyllä osaa mitään fiksuja neuvoja antaa, kun ei ole kokemusta samanlaisesta tilanteesta. Koita vielä puhua miehesi kanssa, eli älä nyt ainakaan häntä heti heitä pihalle. Jos vaikka oikeasti ryhdistäytyisi, kun vauva syntyy. Toivotaan ainakin niin. :hug:

Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa ja mun ex ei muuttunut mihinkään.
Pojan ollessa 1,5v vanha laitoin itseni valitsemaan kumman haluan ennemmin miehen jota rakastin todella paljon vai elämäni tärkeimmän asian eli pojan jota rakastin yli kaiken ja jolle halusin vain parasta.
Nykyään olen onnellisesti naimisissa luotettavan miehen kanssa ja olen saanut 3 lasta lisää.
ex juo edelleen ja on aivan samanlainen kuin ennenkin.
kaikkea en ala tähän kirjoittelemaan mutta jos haluat tietää lisää tai jutella muuten niin laita yv:tä tai sähköpostia nalletar-80@luukku.com

Okei, kun hankkiuduit raskaaksi ko. tyypille, toivottavasti harkitsit, että hän on jostakin syystä (loistavat geenit muuten, tai jotain) sopiva siittiönluovuttaja - ja otit samalla huomioon, että sinun pitää ryhtyä yksinhuoltajaksi niin pian kuin mahdollista.

Nimittäin kun sinulla on lapsi, olet käytännössä yksin vastuussa lapsestasi ja hänen kehityksestään. Siitä merkittävä osa on hankkiutuminen eroon alkoholisti-isästä.

T. Raitistuneen alkoholistin vaimo

Ongelma on ollut koko meidän suhteen ajan. Hyviä jaksoja on, mutta sitten taas...

Hän selittää juomisensa sillä, että nyt vielä kun ehtii, haluu pitää hauskaa koska sitten ku on vauva ei enää voi.

Sinun pitää van rakenaa elämäsi niin, että elät omaa elämääsi miehestä välittämättä. Ei se muutu, jos ei myönnä ongelmaansa, mutta kyllä senkin kanssa voi jonkunlaista elämää oppia elämään, niin että hyviäkin hetkiä on, mutta sinun oma jaksamisesi on lähtökohta. Teet ja elät omaa elämääsi vaikka sitten samassa asunnossa miehen kanssa, jos niitä hyviä hetkiä on riittävästi. Tässä on pari hyvää linkkiä, joista voit saada tietoa, joka auttaa sinua elämään itsenäisenä ja kohtuullista alkoholistin rinnalla:
http://www.minnesota-hoito.fi/
http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/
Taival on pitkä...Itse tiesin mieheni alkoholistiksi jo alusta asti, mutta lähes 18 vuotta asian kanssa silti taisteltiin. Meillä kyllä oli niin päin, että kieltäminen oli mula jyrkempää kun miehellä, mies oli tunnustanut asian jo ennen kuin tapasimme, mutta mä en voinut hyväksyä ajatusta, että elän alkoholistin kanssa vaan uskottelin, että kaiki on normaalia...

:hug: En ymmarra miksi olet hanen kanssaan... yksinhuoltaja tulet lapsellesi olemaan ja huoltamaan viela alkoholistiakin... onko tuo todella sita,. mita itsellesi ja lapsellesi halua? Miksi ihmeessa hankit lapsia hanen kanssaan? Toivon kaikkea hyvaa tulevaisuuteesi!

Raaka totuus, ei alkoholisti tapojaan muuta. Tyhjiä lupauksia antavat, kaikki on aina, sitten kun... aina löytyy "hyvä" syy lähteä kaljalle... se vaan on niin nähty!!!!!!!!!
Itse aikoinaan katsoin ja uskoin, niihin lupauksiin, sittenkun.... vaan ei auttanut. Ei ole vauvaa hoitaessa mukava katsoa, kun mies on aina kännissä, edes pienessä... Voimahalaus... Muista kuitenkin, että lopullisen valinnan teet kuitenkin itse.......

mies ei nyt täys alkkis mutta usein vkl tarvii vetää lärvit.mulla laskettuun aikaan 2vko ja pelkään et jos sattuu vkl lähtö tulemaan niin millä menen sairaalaan,kuka kanssani tulee synnytykseen.esim jos tänään alkais ni mies on jo sammunu,oliski totiset paikat.tiedän tiedän "miksi teit lapsia". mut mies juo kännit vaan viikonloppuisin,luulin et edes sen verta miettis kun synnytys edes et pystyis olee ilman,ei näköjään...

Voin sanoa että luultavasti muuttuu vielä pahemmaksi lapsen tulon jälkeenkin.Hanki oma asunto nyt jo ennen vauvan syntymää ja anna hänelle jokin mahdollisuus mutta eri osoitteissa,lapsen kannalta parempi näin.

Kyllä se joskus sunkin sietokyky luultavasti loppuu. Mun äiti katteli 25v ennenkuin kyllästyi lopullisesti. Mitä kaikkea isäkin on elämänsä aikana luvannut, yksikään vaan ei ole ollut toteutuva lupaus.

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Kuka hullu hankkii lapsen alkoholistin kanssa :o

:wave: Minä hankin,mutta se kyllä raitistui sittemmin. :heart: Ite lopetin jo aiemmin,olen itekin toipunut alkkis.

Ihana nimike, sellasta ei olekaan. Kerran alkoholisti, aina alkoholisti!

Alkoholismi on sairaus, josta ei ikinä parane täysin. Alkoholismi on parantumaton, mutta hoidettavissa oleva sairaus. Alkoholisti ei koskaan kykene palaamaan "sosialiseen" alkoholinkäyttöön. Tämä on peruuttamatonta, fysiologisista, psyykkisistä ja tunneperäisistä syistä johtuvaa. Alkoholismisairaus pysyy piilevänä elämän loppuun saakka ja puhkeaa uudelleen vähäisimmästäkin määrästä keskushermostoon vaikuttavaa päidettä.

Alkoholistin täytyy itse ensin tajuta ja myöntää, että alkoholin käyttö on mennyt liiallisuuksiin. Hänen täytyy itse haluta lopettaa ryyppääminen. Muuten ei voi mitään.

Eroaminen on helpompaa vielä tässä vaiheessa! Kokemusta itselläni on...
Saisit kaupungin vuokra-asunnon nopeastikin. Onko sinulla sukulaisia,ystäviä,tuttuja joilta saisit pikaista muuttoapua? Nimittäin kun vauva on pieni sinulla on paljon raskaampaa jos joudut huolehtimaan, sivusta seuraamaan miehen juopottelua.Lisäksi miehesi voi olla tosi kärttyinen krapuloissaan ja sehän ei helpota yhtään sinun oloasi. En usko miehesi raitistuvan vauva-aikana, luulempa,että ongelma vain pahenee... Käy vaikka juttelemassa neuvolassa ja kysy millaista apua ja mistä voisit ITSE saada,oma jaksamisesi on nyt tärkeintä.

Voi ap,tarinasi on lähes sanasta sanaan sama kuin omani.Meillä myös raskausaikana lupasi olla juomatta kun lapsi syntyy.Sitten lupasi olla juomatta kun uusi työ alkaa.Yksin olen hoitanut lapsen tähänkin saakka ja nyt joudumme muuttamaan lapsen kanssa pois koska mies on väsynyt meihin....Voimia sinulle.

sama tilanne täällä, mies alkoholi ongelmainen. Viimeinen kolmannes raskautta vielä edessä ja ahdistaa kovasti tuo miehen juominen. Mies ei onneksi juo päivittäin tällä hetkellä vaan yrittää "jokatoinen päivä systeemillä", välillä onnistuu vällilläi ei (olen piilojuomisesta tietoinen)... vapaapäivinä oteteen sitten niiden "välipäivienkin" edestä, aamusta asti (ei kuulemma kestä krapullaa ilman). Hän sanoo myös lopettavansa vauvan synnyttyä, tähän en oikein usko, tosin toivon parasta. Onneksi sentään myöntää ongelmansa.
Tässä on myös hankaluutena se, että kertaalleen retuuttanut hiuksista (pientä on juu, tiedän) ja tavaraa lentää raivokohtauksissa.

Olen paljon miettinyt, että mikä on liikaa.

Ja te jotka nyt kauhistelette naisia jotka hankkii lapsen alkoholistin kanssa. Olkaa niin ystävällisiä ja tutkiskelkaa sitä omaa pikku sielua.

Yhteistyössä