Mies ärsyttää 'samalla mitalla'

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosin sittenhän joutuis vähentämään nalkutusta.

Joo, toki, saahan lapseenkin tarvittaessa vaikka gps paikantimen, lämpömittarin teipillä kiinni ja turvarannekkeen, mutta se on sit jo myöhästä
Ja
, eli koska mies valitsi portit, niin tämäkin on nalkuttavan vaimon vika että mies unohtaa portin auki ja ettei ole hälytintä.
Ja meillä päin en ole moisia portteja nähnyt, olisiko sinulla linkki tuollaiseen. Mutta kuten sanoin, se lapsi on jo sielä portaissa sit kun se portti hälyttää aukeamistaan, eli meillä kun lapsi tippuu alakertaan. Ja nytkin ne kerrat kun olen huomannut, että portti on auki, olen huomannut sen siitä kun olen kuullut keittiöön metallisen portin kolinaa ja rynnännyt katsomaan. Eli kolina on jo hälytin itsessään.

Joo, toki, saahan lapseenkin tarvittaessa vaikka gps paikantimen, lämpömittarin teipillä kiinni ja turvarannekkeen, mutta se on sit jo myöhästä
Ja
, eli koska mies valitsi portit, niin tämäkin on nalkuttavan vaimon vika että mies unohtaa portin auki ja ettei ole hälytintä.
Ja meillä päin en ole moisia portteja nähnyt, olisiko sinulla linkki tuollaiseen. Mutta kuten sanoin, se lapsi on jo sielä portaissa sit kun se portti hälyttää aukeamistaan, eli meillä kun lapsi tippuu alakertaan. Ja nytkin ne kerrat kun olen huomannut, että portti on auki, olen huomannut sen siitä kun olen kuullut keittiöön metallisen portin kolinaa ja rynnännyt katsomaan. Eli kolina on jo hälytin itsessään.

No mitä kannattaa nyt ainakin syyllistäåä ihan saatanasti kaikesta mitä voit ja nalkuta nyt vaikka alkuun pari tuntia ja ota ero, TAi sitten laitat vaikka Carenan portin joka sulkeutuu itsekseen tai tilaat hälyttimen osaat varmaan aikuinen ihminen itsekkin etsiä netistä-
PS: Erilaisi hälyttimiä on saatavilla mutta yleisesti ne piippaavat silloin kun portti jää auki.

Jep, Siihen hammasterveyteen voi sitten vaikuttaa hivenen jälkikäteenkin vaikka onnistuisi karieksen tartuttamaankin.. Ja väitän että nämä ikävuodet 3 ylöspäin ovat paljon merkityksellisempiä kuin 0-3. Ja kun nyt ihan järjellä ajatellaan niin onko tuo mahdollisesti esim: eron arvoinen suoritus?

En mä nyt tässä muuhun ottanut kantaa kuin tuohon hammasasiaan, eron syyt punnitsee jokainen pari itse.

Lisätään nyt vielä tuohon että mun ex
on suuhygienisti ja meillä tosiaan käyettiin samaa lusikkaa ym todettiin että jos on tarttuakseen tarttuu..
Nyt vanhempi on 12v ja nuorempi 10 kummallakin edelleen reikiä 0 tosin tähän varmasti vaikuttaa hampaanpesu + langoitukset ym aikalailla.

Ihan totta? Aika outoa alan ammattilaiselta, kun asiasta on kuitenkin niin paljon puhuttu, sitä on tutkittu ja suositukset ovat selvät. Meille ainakin juuri hammashoitolan väki tätä painotti kovasti. No, jokainen tekee tietysti omat ratkaisunsa...

Säilytä lapsen suunterveys – Pilttipiiri.fi

En mä nyt tässä muuhun ottanut kantaa kuin tuohon hammasasiaan, eron syyt punnitsee jokainen pari itse.

Ihan totta? Aika outoa alan ammattilaiselta, kun asiasta on kuitenkin niin paljon puhuttu, sitä on tutkittu ja suositukset ovat selvät. Meille ainakin juuri hammashoitolan väki tätä painotti kovasti. No, jokainen tekee tietysti omat ratkaisunsa...

Säilytä lapsen suunterveys – Pilttipiiri.fi

Juu, onhan tuu suositus tainnut olla jo melko kauan mutta esim sinä ja minä ollaan todnäk vedetty samoilla lusikioilla ja vielä hengissä eikä noita reikiäkään ole kovin montaa ollut 36v elämäntaipaleella, eka taisi tulla murrosiässä.

on suuhygienisti ja meillä tosiaan käyettiin samaa lusikkaa ym todettiin että jos on tarttuakseen tarttuu.. .

Näinhän se olisikin ok, kun yhdessä sovitaan joku asia. Mutta ei niin, että toinen tekee kaikkensa, toinen sinne päin, ja puheissa kuitenkin ollaan sitä mieltä että ei tahallaan tartuteta sitä bakteeria. Niin, eihän siihen maailma kaatuisi jos samalla lusikalla söisi, mutta en minä kehtais tehdä toisin jos yhdessä on sovittu. Jolloin ollaan (taas) tilanteessa, että toinen nalkuttaa, toinen hermostuu ja sit kaikilla on paha mieli

Nalkutettuja asioita on myös se, että ei saa maistaa ruuan lämpötilaa samalla lusikalla millä lapsi syö. Eikä maidon/ruuan kuumuutta testata kämmenselkään, vaan ranteeseen. Ja ei, nämä(kään) eivät ole minun pahuuden keksintöjä.
...

Ja sit siitä hyvästä minä saannsamalla mitalla. Jep.

Olet todennäköisesti tuhonnut kodin ilmapiirin miehen kannalta ja siksi saat takaisin samaa mitä mies on kokenut. Tuo Jep -sana tekstin lopussa kertoo enemmän kuin tuhat sanaa asenteestasi ja se on valitettavasti ihan metsässä.
Veikkaan että olet "kouluttanut" miestäsi ihan urakalla ja juuri sillä hetkellä kun se sinulle on sopinut etkä suinkaan silloin kun mies olisi ollut valmiimpi sitä ottamaan vastaan.

Meillä oli samanlaista ensimmäiset 1/2 vuotta etten osannut tehdä mitään ja sitten meni vaimolle jakeluun, että jos jatkaa samalla tyylillä niin hyvin ei tule käymään vuosien saatossa. Vaimokin oppi huomauttamaan vain todella tärkeistä asioista ja olemaan hiljaa niistä vähemmän tärkeistä.
En ole yhtä hyvä kuin vaimoni, mutta mitäs sen on väliä kun olen aina noiden lasten kanssa pärjännyt. Vaimolla vain meni vähän kauemmin aikaa tajuta se. Ei me olla yhtä hyviä kuin äidit - koittakaa kestää se.

Esimerkiksi minä olen aina testannut kämmenselkään eikä kukaan ole meillä kuollut eikä ollut oikeudessa tuomittavana. Sen minkä vaimo kieltää lapsilta olen minä useasti antanut tehdä. Juskus on vähän jotakin lapsista itkettänyt, mutta hengissä ollaan.

Fridayn tekstiin.. Mutta eipä tuossa varmaan ole vielä mitään myöh'ist'ä vaikka hermo onkin jo finaalissa. Tosiaan aika monet riidan aiheet saadaan pois ihan vaan ajattelemalla hetki, kannattaako esim jostain fucking portista valittaa vuosi tolkulla kun voi 60€ uhraamalla ostaa portin mikä sulkeutuu itse, tai sitten muutaman kybän hälyttimen.

-- hoitopöytä kommentit voi jättää täysin omaan harkintaansa.. Meidän neuvolan täti jätti vauvan hoitopöydälle meni 2m päähän ja tästäkin sain kuulla jälkeenpäin kotona, mä en nähnyt kyseisessä tilanteessa mitään vaarallista.. EI se pikkuvauva mikä ei edes itse pysty kääntymään kykene pomppaamaan sieltä gebardin nopeudella alas.

Se ettet sinä ymmärrä että joku asia on vaarallista, ei tarkoita sitä etteikö se olisi vaarallista ja olisi yks yleisimpiä alle 1-vuotiaiden onnettomuuksia. Kun minulle lasten tehohoidon harjoittelujaksolla sanottiin, että turvallisuus syistä täällä pidetään hoitopöydällä olevan vauvan pääällä aina kättä (jos kurkottelee jotain), seistään aina vauvan edessä, tai ilman mitää sen suurempia ongelmia otetaan vauva kainaloon kun haetaan hyllystä jotain - ja jos näitä ei noudata, niin saa heti hylätyn arvosanan harjottelusta ja harjottelu loppuu samana päivänä - nii ei mulle tullu/tule mieleenkään käydä sanomaan että tommoset ohjeet voi jättää omaan arvoonsa.

Tai mitä helvetin väliä sillä on mihin sitä maitoa testaa JOS ei aiheuta lapselle vaaraa, ainakin mä tunnen myös ihan riittävän hyvin kämmenselällä.

Tai miksi ihmeessä pitää nostaa myrsky siitä että vei lapsen vahingossa päiväkotiin yöpaidassa?

Juniori oli saanut elämää hienomman paidan kummeilta lahjaksi ja piti sitä kotona kaikki illat ylpeänä päällä. Sitten kysyi yksi aamu että saako laittaa sen päiväkotiin päälle ja tietysti lupasin koska minustakin se oli hieno paita.
Ja illalla sitten vaimo mesoaan minulle, että miksi yöpaidassa päiväkotiin - No siksi kun en edes tiennyt että se on yöpaita. Kukaan ei kuollut mutta "viaton" aviomies sai kuulla kunniansa.

Mitä tästä opittiin - no tietysti se että kun vaimo ei ollut paikalla niin juniori sai pitää paitaa mielin määrin päällä missä vaan. Rock!

Enkä vieläkään tiedä mistä tuon paidan voisi tunnistaa yöpaidaksi. Sori...

Lopeta itse nalkuttaminen. Ihan varmasti miehestä tuntuu samalta sun jatkuva neuvominen ja puuttuminen asiaan. En sietäis hetkeäkään, että joku olis koko ajan kertomassa mitä pitää tehdä. Joten olet ansainnu saada samalla mitalla ja voit mennä myös itseesi. Kuka mies jaksaa kuunnella jatkuvasti vaimon neuvoja, oikeasti.

Johan asenteet haisee. :D Jotkut miehet eivät kestä sitä, että nainen neuvoo heitä missään olennaisessakaan asiassa. Nuo aapeen mainitsemat jutu ovat ihan olennaisia asioita. Sitä vauvaa ei jätetä yksin hoitopöydälle, piste. Turvaportit suljetaan, tai niistä ei ole mitään hyötyä.

Silloin ku meidän lapsi syntyi, mies teki saman luokan kämmejä. Siis tosiaan jo synnärillä unohti vauvan hoitopöydälle, kun lähti kansliasta saakka hakemaan hoitajaa avuksi. Ja kun olin sairaalassa ja mies oli kotona hoitamassa vastasyntynyttä, muuten meni hyvin, paitsi että oli ilmeisesti meinannut alkaa kokkaamaan itselleen ruokaa kuumalla pannulla vauva toisella käsivarrella. Onneksi perheystävä oli käymässä ja teki asiaan stopin. Välillä oon saanut naama raivosta sinisenä vääntää miehen kanssa sellaisissa asioissa, kuin saako pientä vauvaa jättää autoon yksin nukkumaan tai omaan sänkyynsä kerrostaloasuntoon yksin, kun mies käy "nopsaan" heittämässä roskat ja kiskaisemassa röökin. Mies onneksi ei ole sinällään paksukalloisinta sorttia, että uskoo yhdestä keskustelusta. Eikä kanna kaunaa. Mutta jotenkin senkään päässä ei yksittäiset säännöt muodostu yleisiksi periaatteiksi, ja joskus tilanteista pitää sanoa. Suurimmalla osalla asioita ei ole kamalasti väliä. Mutta saa niitä neuvoja opetella ottamaan vastaan myös naiselta.

On asioita, joissa on kyse vain erilaisista mutta ihan yhtä hyvistä tavoista toimia. Lapsen turvallisuus ja terveys EIVÄT ole tällaisia asioita. Jos joku haluaa ottaa turhia riskejä, tehköön se oman henkensä tai terveytensä uhalla, ei pienen puolustuskyvyttömän lapsen.

[QUOTE="emmi";30254281]On asioita, joissa on kyse vain erilaisista mutta ihan yhtä hyvistä tavoista toimia. Lapsen turvallisuus ja terveys EIVÄT ole tällaisia asioita. Jos joku haluaa ottaa turhia riskejä, tehköön se oman henkensä tai terveytensä uhalla, ei pienen puolustuskyvyttömän lapsen.[/QUOTE]

Joo ainut turvallisuusriksi mitä mä olen kuullut on hoitopöytä case jota en ole nähnyt eli sekin voi olla yliammuttua ja liioiteltua, muutenhan tuossa olisi jo lasun paikka..
Mutta näitä terettun tekstejä lukiessa tulee väkisin mieleen ihminen jonka puoliso ei osaa tehdä mitään ei siis yhtään mitään..

Ja terettu muistuttaa tästä jokaikinen hetki.
Eihän tuollaista jaksaisi kauan kuunnella kukaan.

meillä edelleen keskustellaan millä keinoin
-->mies muistais sulkea portaiden turvaportin,
-->laittaisi terassin oven hakaan, ettei läpiveto paiskaa ovea lapsen päälle,
-->vastaavasti ikkuna pidettäisi vain raollaan noilla kiinnikkeillä, ettei lapsi vahingossakaan kiipeä toisen kerroksen ikkunalle - okei ikkunan alla on katos, niin ei lapsi siihen kuole, niin siitä en ole jaksanut suuttua. Olen myös niin vittumainen, että vaikka minä kävin ostamassa ja asensin turvaistuimen, niin
-->vaadin, että myös mies opettelee tarkistaa kiinnitykset, ja "joutui" harjoittelee istuimen kiinnittämisen kun seuraavan kerran istuin piti irrottaa. En myöskään hyväksy, että
-->pesuaineita pidetään lavuaarin alla. Enkä sitä, että
-->"koska" vaippahylly hoitopöydän vieressä oli tyhjä, käytiin hakemassa toisesta huoneesta vaippa ja vauva odotteli hoitopöydällä. Enkä myöskään hyväksynyt sitä, että minun poissaollessa
-->vauvalle syötetään aina vaan hedelmäpilttiä. Tai että
-->nyt 2-vuotiaalle syötetään aina vaan munakasta, pastaa tai jauhelihaa. Jos minä yh:na tekisin toistuvasti yhtäkään noista asioista, niin mustahan tehtäis ls-ilmoitus?
Kyllä esimerkiksi tästä viestistä löytyy eräskin kohta joissa normaaliälyinen ihminen, jopa mies, ymmärtää toimia niin ettei turhia vaaratilanteita synny. En käsitä, miksi tällaisista edes pitäisi kenellekään toistuvasti sanoa? Järjenkäyttö on sallittua, miehillekin.

Taas kerran tulkitaan ap:n viestiä väärin...Hänhän nimenomaan ei huomautellut turhista eikä ollut sellainen että "vaikka toinen tekis miten se olis väärin." Ei. Vaan ihan aiheesta sanoi.

Jep, Siihen hammasterveyteen voi sitten vaikuttaa hivenen jälkikäteenkin vaikka onnistuisi karieksen tartuttamaankin.. Ja väitän että nämä ikävuodet 3 ylöspäin ovat paljon merkityksellisempiä kuin 0-3. Ja kun nyt ihan järjellä ajatellaan niin onko tuo mahdollisesti esim: eron arvoinen suoritus?

Ei kannata väittää, koska se ei pitä paikkansa. Streptococcus mutans tarttuu herkimmin juuri taaperoiässä eli siinä 1-2 vuotiaalla lapsella. On todellakin törkeää välinpitämättömyyttä tartuttaa se tahallaan lapseen. Itse olen kärsinyt suuresti reikiintyvien hampaideni takia. Meillä kulkee ilmeisesti suvussa huono hammaslaatu, joten tunnollinen hoitokaan ei enää tilannetta pelasta, koska olen lapsena saanut 'hammasbakteerin' suuhuni. Sitä ei sieltä enää pois saa ja vaikka määrä on pieni (testattiin raskaana ollessani), niin reikiä tulee silti jatkuvasti. Juurihoito on edessä seuraavaksi.

Miksi ihmeessä lapsi (ja tuleva aikuinen) pitäisi altistaa turhan takia säryille, kivulle ja isolle rahanmenolle, kun sen kerran voi helposti välttääkin.

Ihan yksinkertainen viestintäasia: Kun tahdot, että toinen tekee toivomallasi tavalla, sano että tee näin, ole kiltti. Kun käytät muotoa älä tee näin, älä tee noin, se heti tuntuu vastapuolesta ikävämmältä. Se kuulostaa hassulta, mutta onhan se totta, että positiivisesti annettu viesti menee aina paremmin perille kuin kielteinen.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="emmi";30254363]Kyllä esimerkiksi tästä viestistä löytyy eräskin kohta joissa normaaliälyinen ihminen, jopa mies, ymmärtää toimia niin ettei turhia vaaratilanteita synny. En käsitä, miksi tällaisista edes pitäisi kenellekään toistuvasti sanoa? Järjenkäyttö on sallittua, miehillekin.[/QUOTE]

Meinaatko ettei sun mikäli sulla lapsi on vauva/lapsuus ajoilta ei löydy mitään minkä voisi tulkita vaaratilanteeksi?

[QUOTE="Mari";30254373]Ei kannata väittää, koska se ei pitä paikkansa. Streptococcus mutans tarttuu herkimmin juuri taaperoiässä eli siinä 1-2 vuotiaalla lapsella. On todellakin törkeää välinpitämättömyyttä tartuttaa se tahallaan lapseen. Itse olen kärsinyt suuresti reikiintyvien hampaideni takia. Meillä kulkee ilmeisesti suvussa huono hammaslaatu, joten tunnollinen hoitokaan ei enää tilannetta pelasta, koska olen lapsena saanut 'hammasbakteerin' suuhuni. Sitä ei sieltä enää pois saa ja vaikka määrä on pieni (testattiin raskaana ollessani), niin reikiä tulee silti jatkuvasti. Juurihoito on edessä seuraavaksi.

Miksi ihmeessä lapsi (ja tuleva aikuinen) pitäisi altistaa turhan takia säryille, kivulle ja isolle rahanmenolle, kun sen kerran voi helposti välttääkin.[/QUOTE]

Helposti välttää lausahdus kertoo sinun tietojesi vajavaisuuden-.

Taas kerran tulkitaan ap:n viestiä väärin...Hänhän nimenomaan ei huomautellut turhista eikä ollut sellainen että "vaikka toinen tekis miten se olis väärin." Ei. Vaan ihan aiheesta sanoi.

Ainut vaan että puolet ap;n itkulistasta on asioita jotka pystyy korjaamaan hyvin helpolla (pitäisikö mun nyt sanoa jopa nainen) <- viittaan emmin itkuraivariin epäilen =Terettuksi.

JA kyllä vahvasti haisee kaikkine maidon testaamisine sellaiselta ihmiseltä jonka kanssa KAIKKI siis ihan kaikki on hoidettava hänen tavallaan tai sitten alkaa järkyttävä raastava nalkutus.. Jota hän ei itse kestä yhtään.

[QUOTE="minna";30254087]Lopeta itse nalkuttaminen. Ihan varmasti miehestä tuntuu samalta sun jatkuva neuvominen ja puuttuminen asiaan. En sietäis hetkeäkään, että joku olis koko ajan kertomassa mitä pitää tehdä. Joten olet ansainnu saada samalla mitalla ja voit mennä myös itseesi. Kuka mies jaksaa kuunnella jatkuvasti vaimon neuvoja, oikeasti.[/QUOTE]

EI kukaan ja pahimillaan kun se on sitä että kuitenkin teet väärin vaikka tekisitkin ohjeiden mukaan..
Ensimmäisen lapsen kanssa uskoisin että tuo on aika yleistä kunnes menee hetki aikaa ja yleensä äiti voi olla isä oppii että ei se ole niin justiinsa.

[QUOTE="Näinpä";30254381]Meinaatko ettei sun mikäli sulla lapsi on vauva/lapsuus ajoilta ei löydy mitään minkä voisi tulkita vaaratilanteeksi?[/QUOTE]
En väitä. Mutta väitän, että sekä minä että mies kyllä pyrittiin molemmat aktiivisesti minimoimaan kaikki sellaiset tilanteet joista olisi voinut koitua vaaraa. Mielestäni ihan normaalia toimintaa normaalilta vastuulliselta vanhemmalta. Miksi emme olisi toimineet niin, kun se kerran oli mahdollista? Keksitkö yhtään syytä?

Vaikea ymmärtää miksi joillakin (miehillä?) tuntuu olevan asenne että kaikki turvallisuuteen liittyvät varotoimet ovat hysteeristen akkojen vouhotusta. Sitten vaan on turha itkeä kun vahinko on tapahtunut, esimerkiksi se vauva pudonnut siltä hoitopöydältä tai taapero niistä rappusista ja vammautunut.

Yhteistyössä