Mies ei antaisi mennä töihin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahvimonsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahvimonsteri

Vieras
Eli olen juuri valmistunut 26-vuotias maisteri tietotekniikan alalta ja seurustellut mieheni kanssa 4 vuotta. Mieheni on hieman minua vanhempi ja vakituisessa työssä. Olemme keskustelleet jonkin verran tulevaisuudesta ja omista haaveistamme ja molemmat olemme sitä mieltä, että lapsi voisi olla suunnitelmissa jossain vaiheessa, ehkä. Ja jos ei onnistu,niin ei se maailmaa kaada,on muitakin toiveita tuleville vuosille.

Puhe on ollut siis, että lapsi voisi olla ajankohtaista korkeintaan viiden vuoden päästä, sillä olen vielä nuori ja tämänhetkisessä tilanteessa en lasta halua. Kaikenlaista kiirettä ja touhuttavaa, joita haluan vielä rauhassa tehdä ja miehelle se on ollut ok, hänelläkin on omat tekemisensä. Mutta nyt tilanne on muuttunut. Minulle tarjottiin työtä arvostetusta paikasta,josta olen haaveillut pitkään ja mahdollisuus olisi aloittaa myös jatko-opinnot samalla. Työ vastuullinen, koulutusta vastaava ja erittäin hyvin palkattu. Olin innoissani,mies ei.

Mieheni oli mielessään suunnitellut miten nyt olisi hyvä hetki lisääntyä ja kertoi jopa toivoneensa, että en saisi työtä,jotta myöntyisin lapsentekoon ja jäämään kotiin hetkeksi! Ilmaisi pettymyksensä suoraan ja toivoi etten ottaisi työtä vastaan. En tiedä mitä ajatella, olen vihainen, pettynyt, ärsyyntynyt ja hämmentynyt. Miksi hän ei voinut kertoa silloin kun asioista puhuttiin? Koen myös, että hän ei arvosta minua ja tavoitteitani, vaikka tietää miten tärkeitä asioita nämä minulle ovat:(

Kommenttia saa laittaa vapaasti, kunhan avauduin.

Otat työn vastaan. Miehesi tottuu siihen kyllä ajan kanssa. Muutama vuosi menee hujauksessa ja sitten on hyvä työpaineiden ryydyttämänä jäädä kotiin vauvan kanssa, vaikka pidemmäksikin aikaa. (Toki se vauvankin kanssa ajoitain ryydyttää mutta eri tavalla :). Töitä ei välttämättä ole aina tarjolla, mutta vauvantekomahdolisuus sen sijaan parempi.

Hankala tilanne :( Jos et ole vielä valmis äidiksi, se pitäisi myös miehen ymmärtää. Miten jaksat olla hyvä äiti, jos taustalla kummittelee ajatus, että olisit halunnut jotain muuta?

Tsemppiä!

Tulee jotenkin mieleen että pääsisit työpaikkaan joka olisi paljon miehesi työpaikkaa parempi.. ?
Miehesi ei halua tuntea olevansa "huononpi" sinun rinnallasi.
Kyllähän sieltä tulevasta työpaikastakin pääsee äitiyslomalle sitten kun sen aika on ja muutenkin äitiyspäiväraha on huomattavasti isompi kun se lasketaan palkan perusteella. Miehesi haluaisi sinun olevan hänen "armoillaan" myös rahallisesti?

Eroa miehestäsi. Olen todellakin sitä mieltä. Minä ja mieheni olimme keskustelleet lapsen hankkimisesta ja luulin meidän kummankin haluavan lapsen myöhemmin. Aloitin jatko-opinnot yliopiostossa ja ajattelin opiskelevani loppuun ennen lapsia. Miehelle tuli järjetön vauvakuume, eikä hän voinut ymmärtää, miksi lasta ei voisi hankkia heti. Hän ei suoranaisesti painostanut minua, mutta koin hänen valtavan lapsenkaipuunsa painostavana. En enää jaksanut sitä syyllisyyttä, mitä tunsin, kun hän ei saanut tulla isäksi.

Niinpä suostuin jättämään ehkäisyn pois. Tulin pian raskaaksi ja siitä alkoi elämäni helvetti. Niin kamalalta kuin se kuulostaa, en olisi oikeasti halunnut lasta ja elämänhalunin on ollut todella hukassa. Itsemurhan partaalta sinnitellen olen pikku hiljaa oppinut hyväksymään elämäni ja rakastamaan lastani. Mutta olisi ollut niin paljon parempi odottaa sitä hetkeä, kun olisin oikeasti ollut valmis äidiksi.

Haluan siis sanoa sinulle, että tee niin kuin itse tunnet oikeaksi. Jos sinun lastesi aika ei ole vielä, älä ala siihen hommaan. Ota se unelmiesi työ ja kehity urallasi. Tiedät kyllä, kun olet valmis äidiksi. Jos mies ei ymmärrä ratkaisuasi, ei sille mitään voi. Yhteinen loppu elämä voi olla vaikea, jos haluatte niin eri asioita. Pidä puolesi ja toteuta unelmasi. :)

Jatkan vielä, että parisuhde on ollut todella kovilla. Masennuin raskausaikana, eikä vieläkään ole kokonaan helpottanut. Henkilökohtaisen terapian ja pariterapian avulla sinnetellään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ota työ vastaan ja jätä ehkäisy pois. Kannattaa olla töissä kun jää äitiyslomalle, on paikka mihin palata ja äitiyspäiväraha on korkeampi.=)

Joo, ja sehän auttaakin vastaisuudessa taas naisten muutenkin niin hankalaa työllistymistä. Järkeä.

Ota työ vastaan ja jätä ehkäisy pois. Kannattaa olla töissä kun jää äitiyslomalle, on paikka mihin palata ja äitiyspäiväraha on korkeampi.=)

Tämäkin on kyl hyvä muistaa. Ja ei se lapsen saanti ole kuitenkaan sanottua että tulee nopeasti. Olispa sitte työ alla jos raskaaksi tulis.

Alkuperäinen kirjoittaja heihaloo:

Joo, ja sehän auttaakin vastaisuudessa taas naisten muutenkin niin hankalaa työllistymistä. Järkeä.

Kyl se auttaa jos on duuni josta jää äitiyslomalla ja hoitovapaalle. Toisin kun koettaa löytää töitä työttömänä kuten minä.

:o Muistan kun mun isän alainen tuli itkien pyytämään anteeksi ettei kertonut työpaikkahaastattelussa olevansa raskaana. Kertoessaan oli 13.viikko alkanut. Isä oli onnitellut lämpimästi ja sanoi ymmärtävänsä hyvin.

Itse jätin yliopiston kesken ja menin töihin kassalle kun alettiin yrittämään vauvaa. Ajattelin, että on sitten äippärahaa enenmmän kuin opintotuen edestä. Kun oli vuosi heilutettu peittoa turhaan niin palasin yliopistolle tekemään gradua.

Ellämä ei mene aina niinkuin suunnittelee. Ei työnanatajakaan yt neuvotteluissa ajattele sinun etuasi. Työnantaja ottaa tietoisen riskin palkkaamalla juuri valmistuneen nuoren naisen. Kyllä sielläkin lasketaan yks yhteen

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Tämäkin on kyl hyvä muistaa. Ja ei se lapsen saanti ole kuitenkaan sanottua että tulee nopeasti. Olispa sitte työ alla jos raskaaksi tulis.

Niin, ymmärrän pointin kyllä,mutta tässä on kyseessä myös minun henkilökohtaiset tavoitteet ja haaveet. Haluaisin aloittaa jatko-opinnot ja tehdä töitä nyt,kun siltä eniten tuntuu. Ei tuntuisi mielekkäältä saada lasta nyt,kun on paras tilaisuus tehdä sitä mitä olen koko opiskeluaikani halunnut ja mikä intohimoisesti kiinnostaa. Ja tuntuisi jotekni tyhmältä ja törkeältä jäädä heti pois töistä, kun ensin olen ilmaissut kiinnostukseni projektiin ja jatko-opintoihin ja vakuutellut, että olen paras mahdollinen kyseiseen tehtävään.

Kyl se auttaa jos on duuni josta jää äitiyslomalla ja hoitovapaalle. Toisin kun koettaa löytää töitä työttömänä kuten minä.

Kai sen nyt jokainen tietää, että työsuhteesta on taloudellisesti parempi jäädä äitiyslomalle. Kyse olikin siitä, että haluaako ap olla kohta jäämässä äitiyslomalle. Jos ei halua vielä lapsia, niin sitten ei halua.[/

Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:

:o Muistan kun mun isän alainen tuli itkien pyytämään anteeksi ettei kertonut työpaikkahaastattelussa olevansa raskaana. Kertoessaan oli 13.viikko alkanut. Isä oli onnitellut lämpimästi ja sanoi ymmärtävänsä hyvin.

Itse jätin yliopiston kesken ja menin töihin kassalle kun alettiin yrittämään vauvaa. Ajattelin, että on sitten äippärahaa enenmmän kuin opintotuen edestä. Kun oli vuosi heilutettu peittoa turhaan niin palasin yliopistolle tekemään gradua.

Ellämä ei mene aina niinkuin suunnittelee. Ei työnanatajakaan yt neuvotteluissa ajattele sinun etuasi. Työnantaja ottaa tietoisen riskin palkkaamalla juuri valmistuneen nuoren naisen. Kyllä sielläkin lasketaan yks yhteen

Jätiti yliopiston kesken ja menit kassalle. sinullahan hyviä neuvoja on. en kyllä suosittelisi tuota fiksulle nuorelle naiselle, jolla on oikeasti motivaatiota, tavoitteita ja kiinnostusta valitsemallaan alalla.