Mies ei arvosta minua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toisekseen, lyön vaikka vetoa, että ainoa syy, miksi hernetäti, olet kokenut lastenhoidon helpoksi, on se, että sekä sinä etteä miehesi olette työnvieroksujia ja pikkulapsiaikana olette MOLEMMAT olleet kotona työttömänä/opiskelijana ym. suurimman osan aikaa.

Ainoa laiska tässä ketjusa olette siis sinä ja miehesi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Toisekseen, lyön vaikka vetoa, että ainoa syy, miksi hernetäti, olet kokenut lastenhoidon helpoksi, on se, että sekä sinä etteä miehesi olette työnvieroksujia ja pikkulapsiaikana olette MOLEMMAT olleet kotona työttömänä/opiskelijana ym. suurimman osan aikaa.

Tiedän tarkkaan tyypin, jota edustat hernetäti.
Kun on mahdolista, haet sairaslomia y m. että et varmasti tule koskaan saamaan mitään kunnollista työtä.
Mistä vetoa, että miehesi tekee myös jotain osa-aika/määräaikaisia. koska olette molemmat työnvieroksujia.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Melkoista tyhmyyttä osoittaa, että ei pääse opiskelemaan kodinhoitajaksi. Tämä on totuus.

:D

syy oli se, että oli juuroi työkkärin mielestä ollut tövoimakoulutuksessa (v2005) opintotuella en ala opiskelemaan.

Eli haluat makoilla kotona isoilla tuilla koko elämän. Hyi olkoon, olet ainoa laiskuri tässä ketjussa.

niinkö, osa-aiaktytötkö on kotoanmakoilua? hekemusten kirjoittaminen on melkin työstä käynyt olen hakenut KAIKKIIN vapaana oleviin kokin paikoihin ja moneen muuhunkin, jopa kahvila-apulaiseksi, mutta en ole päässyt.

töitä olen tehnyt kyllä elämäni aikana enemmä kuin monikaan äideistä täällä. työuran aloitin jo 14 vuotiaana :D

ja opiskelu käy työstä,on ihanyhtä rankkaa,sitäkin olen ehtyinyt jonkun verran tekemään.

minust on ihmllistä että sinä joka et tiedä oikeasti mun taustoija alat mollaamaan, ota ensin selvää asioista. jos olsiit ollut tälä palstalla alustasasti tietäisit kyllä.

mulla mten on työ, mutta kun se alkaa vasta 26.11 .

Selitäppä vähän tuota, että miten opiskelu käy työstä mutta lastenhoito ja kotityöt eivät??

jos olet opiskellut varmasti tiedät. ei akikssa koulusisa koulupäivä päty esim klo 15. tuntien jälkeenon tehtäviä ym ja koulutuksesta riipuenjoskau on myös illalal kurseja tai tunteja. sen normaalin tuntimäärän lisäksi. t päivät voi venyä 12 tuntisiksi helpostikin
mekin jouduttiin viikonloppuna illala menemään pikkujouluihin
ruiokaa tekemään ja tarjoilemaan. ei auttanut selitykset. ei saatu vapaapäiviä tästä, se kuului opetussuunnitelmaan, eikä selitykseksi kelvannut ettei saa hoitjaa lapsille ( aiuisopiskelijoita kaikki) korvattava oli se poissaolo sitten jollainlailla

Kerroppa mihin aikaan multa sitten loppuu kotitöiden teko ja lasten hoito, kun oon niitä tyhmyyksissäni jäänyt kotiin tekemään, enkä oo töihin vielä mennyt??(pienin lapsi viikon vanha)

ÄITIYSLOMA ON ERI ASIA, koskspieni tarvitse äitiään.

toivottavasti HERNETÄTI ei suhtaudu lasten hoitamiseen yhtä välinpitämättömästi kuin OIKEINKIRJOITUKSEEN.. ruoanlaitossa ainakin saa riittämään 700 g nakkipaketin kuudelle hengelle KAHDEKSI PÄIVÄKSI, joten..

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Melkoista tyhmyyttä osoittaa, että ei pääse opiskelemaan kodinhoitajaksi. Tämä on totuus.

:D

syy oli se, että oli juuroi työkkärin mielestä ollut tövoimakoulutuksessa (v2005) opintotuella en ala opiskelemaan.

Eli haluat makoilla kotona isoilla tuilla koko elämän. Hyi olkoon, olet ainoa laiskuri tässä ketjussa.

niinkö, osa-aiaktytötkö on kotoanmakoilua? hekemusten kirjoittaminen on melkin työstä käynyt olen hakenut KAIKKIIN vapaana oleviin kokin paikoihin ja moneen muuhunkin, jopa kahvila-apulaiseksi, mutta en ole päässyt.

töitä olen tehnyt kyllä elämäni aikana enemmä kuin monikaan äideistä täällä. työuran aloitin jo 14 vuotiaana :D

ja opiskelu käy työstä,on ihanyhtä rankkaa,sitäkin olen ehtyinyt jonkun verran tekemään.

minust on ihmllistä että sinä joka et tiedä oikeasti mun taustoija alat mollaamaan, ota ensin selvää asioista. jos olsiit ollut tälä palstalla alustasasti tietäisit kyllä.

mulla mten on työ, mutta kun se alkaa vasta 26.11 .

Laitan paremmaksi......mä alotin jo 12 vuotiaana :D

Tottakai on helppoa olla kotona, jos saa kahdestaan hoitaa omia lapsia. Mitään helpompaa ei ole.

On monta kertaa enemmän työtä hoitaa yksin.

Eli hernetäti, sinä ja miehesi edustatte tyyppiä, joka tekee monta lasta yhteiskunnan elätiksi, ei koskaan mene vakituisiin töihn, elämänsä elää toisten rahoilla yhteiskunnan loisena. Ainoa syy mennä "töihin", joista sitten on sairaslomalla enemmän kuin töissä, on saada taas ansiosidonnainen kuntoon. Sehän sitten taas jatkuu ja jatkuu, kun menee työkkärin kursseille ym. niin päivät eivät kulu. Ja näitä kurssejahan sinä mainitsit käyneesi useamman.

Tällaisella ketkuttelulla olette eläneet, ja tottakai lapset on helppoa hoitaa ja koti, jos kummallakaan ei ole raskasta stressaavaa henkistä työtä esim. vaan molemmat käyttää sen järkensä sen miettimiseen, miten voi vältellä työntekoa. Ja molemmat kotona, paitsi toinen välillä jossain kurssilla (josta voi olla pois) tai jossain osa-aika/määrä-aikaisduunissa.

Olet laiska, samoin miehesi. Tiedän tyypin. Miehesi ei varmasti ole vakituisessa työsuhteessa, et sinäkään, eikä kumpikaan teistä koskaan mene.

Ja kahden lapsen kotona hoitaminen yksin on työtä, koskaan en ole väsynyt missään kuten yksin kotona lasten hoitaminen.
Se, että te yhdessä makoilette kotona, ja tepastelette lasten kanssa, kun lapset olivat pieniä, tottakai se on helppoa. Kummallakaan ei ole mitään kunnianhimoisia suunnitelmia mistään.

Kummankin suunnitelmat ovat siinä, miten vältellä töitä. Olen kyllästynyt kuulemaan sitä miten haukut pienten lasten raskasta työtä tekeviä äitejä, kun itse olette koko perhe yhteiskunnan loisia.

Ja nyt on jo ihan pakko heittää se lusikka tähänkin soppaan.

Mitä tulee määräaikaisiin työsuhteisiin; sillä ei ole välttis yhtään mitään tekemistä laiskuuden kanssa. Itseasiassa, kehtaan väittää jopa, että määräaikaisten työsuhteiden teko peräperää on rankempaa kuin se, että olisi se vakkariduuni; näissä määräaikaishommissa kun on se, että (tai ainakin mun tapauksessa), että aina vaihtuu hommat (joutuu opettelemaan työt alusta saakka), työkaverit (siitä sitten vain tutustumaan), lomat ei ehdi kertymään etc. Nimimerkillä yks, joka on tehnyt näitä määräaikaisuuksia aika monta. Laskeskelin juuri tuossa, että viimeks on ollu täysinäinen kesäloma vuonna -95. Muista lomista nyt sitten puhumattakaan...
Ja sitten on aina se ihanuus miettiä, että millä hittoa sitä tulee toimeen sitten, kun työsuhde taas päättyy...kun se uusi työpaikka ei välttis heti olekkaan niin kiveen kirjoitettu juttu...

Mitä taas tulee siihen, onko opiskelu rankkaa. Kyllä minä sen ainakin sellaiseksi koin; mutta minä kävin kyllä kahta koulua päällekkäin, että johtuneeko siitä sitten osiltaan. Mutta ei juhlaa todellakaan ollut; ne opiskelupäivät kun jatkuivat usein pitkälle iltaan saakka, kun kotona joutui osansa aina tekemään läksyjen tai jonkun muun projektin muodossa. Siinä suhteessa olen samaa mieltä palkotädin kanssa, että kyllä, opiskelijoiden pitäisi saada enemmän rahaa, tai ainakin opintotukeen vaikuttavan ulkopuolisen tienestin rajaa pitäisi reilusti nostaa.

Kotiäitinä minä en ole koskaan ollut (yllättäen kun ei ole lapsiakaan), mutta kotitöiden tekemisestä tiedän kyllä paljonkin. Ne minua odottaa aina kun töistä tulen kotiin. En silti laske tunteja joita niiden tekemiseen käytän, koska teen sen kaiken itseni ja perheeni eteen. Kellokortti ei lähde raksuttamaan sillä kohtaa kun imuroin tämän karvakatraan jälkiä täältä lattioilta tai tiskaan kahden ihmisen astioita, vaikka minua on vain yksi. Ei nou ja ei. Tämä on minun perheeni, jonka olen ihan itse halunnut; olisihan minulla ollut vapaus elää yksinkin.

Siis täh? Olisiko se jalompaa olla kotona työttömänä, kun kotiäitinä? Rahallisesti se ainakin kannattavampaa olisi...Työttömänä saisin varmasti reilusti yli 1000e/kk käteen ja nyt kotiäitinä saan 280e/kk. Työttömänä pysyttely pidemmän päälle vaatii joko alaa jolla ei ole töitä tai ihmistä ei töihin muuten olla patistamassa. Mulla on sellanen näkemys, että aikasta helposti ne töihin tai kurssille pistää. Mä en hoitajana varmaan ehtisi kortistossa montaa päivää olemaan. Ja jos ei oikeasti töihin ole menossa niin enpä tiedä onko ihan ok kortistossa olla...Reilumpaa se silloin on olla kotiäiti, vaikkakin taloudellisesti huonompaa.

Niin, määräaikaisten tekeminen voi olla rankkaa jos oikeiasti haluaisi vakityön tai ylipäätään tehdä töitä. Mutta jos ainoa syy töihin on saada suojatyöpaikka, jolla saa 8 kk työssäoloa täyteen, niin...

Toisekseen, jos ei ole lapsia, ei ole kotitöitäkään. Itse en edes huomannut kotitöiden olemassaoloa. Ei ehkä kannata kommentoida kun ei tiedä lapsiperheen elämästä mitään.

Mielestäni se on rankkaa, jos molemmat käyvät töissä, mutta silti joutuu yksin hoitamaan lapset ja kotityöt. Tällaistakin tapahtuu. Kun on lasten kanssa kotona, ehtii kyllä hyvin hoitaa pyykit ja ruuanlaitot ym. päivälläkin. Kuitenkin olen sitä mieltä, että törkeä on mies, joka pitää kaikkea itsestäänselvänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Siis täh? Olisiko se jalompaa olla kotona työttömänä, kun kotiäitinä? Rahallisesti se ainakin kannattavampaa olisi...Työttömänä saisin varmasti reilusti yli 1000e/kk käteen ja nyt kotiäitinä saan 280e/kk. Työttömänä pysyttely pidemmän päälle vaatii joko alaa jolla ei ole töitä tai ihmistä ei töihin muuten olla patistamassa. Mulla on sellanen näkemys, että aikasta helposti ne töihin tai kurssille pistää. Mä en hoitajana varmaan ehtisi kortistossa montaa päivää olemaan. Ja jos ei oikeasti töihin ole menossa niin enpä tiedä onko ihan ok kortistossa olla...Reilumpaa se silloin on olla kotiäiti, vaikkakin taloudellisesti huonompaa.

Mä olen ollut kohta vuoden työttömänä, jäin heti äitiysloman jälkeen. Mun alalla ei töitä ole, eli ihan ansiosidonnaista nostelen tällä hetkellä.. :whistle:
Ei ole tuputettu mitään kursseja tai työpaikkoja, välillä olen itse laittanut hakemuksia joihinkin paikkoihin. Mutta ei mulla kyllä kiire vielä töihin oo...

Mielestäni se on rankkaa, jos molemmat käyvät töissä, mutta silti joutuu yksin hoitamaan lapset ja kotityöt. Tällaistakin tapahtuu. Kun on lasten kanssa kotona, ehtii kyllä hyvin hoitaa pyykit ja ruuanlaitot ym. päivälläkin. Kuitenkin olen sitä mieltä, että törkeä on mies, joka pitää kaikkea itsestäänselvänä.

Samaa ajattelen.

Eikö ne isommat lapset tarvitse äitiään, jos ne kotona on tarkoitus hoitaa?
Jos on työkkärin rahoilla kotona, pitää olla valmis lähtemään töihin heti, kun käskykäy/kutsu kuuluu. Mihinkäs lapset sitten laitetaan? Ai niin, ne ei ole enää vauvoja, ei ne tarvtse äitiään, eikä kai muutakaan hoitoa. Toki se 4vee katsoo kymmenkuisen perään helposti muutaman päivän viikossa...

Niin, määräaikaisten tekeminen voi olla rankkaa jos oikeiasti haluaisi vakityön tai ylipäätään tehdä töitä. Mutta jos ainoa syy töihin on saada suojatyöpaikka, jolla saa 8 kk työssäoloa täyteen, niin...

Toisekseen, jos ei ole lapsia, ei ole kotitöitäkään. Itse en edes huomannut kotitöiden olemassaoloa. Ei ehkä kannata kommentoida kun ei tiedä lapsiperheen elämästä mitään.

Heh heh. En kyllä henk.koht. tunne ketään, joka tarkoituksella määräaikaisia työsuhteita hakisi. Sitä kun voi sieltä vakkariduunistakin ns. "ottaa kenkää" jos ei työ kiinnosta. Ja sama liiton raha juoksee anyway, jos sattuu liittoon kuulumaan. Se nyt vaan jollain aloilla on niin, että sieltä tyrkätään sitä määräaikaista työsuhdetta määräaikaisen perään. Ja jos töitä haluaa tehdä niin parempi se määräaikainenkin on kun ei työtä ollenkaan.

Ja tarkoittaako se, jos ei ole omia lapsia, ettei tiedä lapsiperheiden elämästä mitään? Mielenkiintoinen näkökanta...vai voisiko olla niin, että tietää liikaakiin ja sen takia ei ole lapsia? Noo, vitsit vitseinä...
Kyllä sitä on sen verta montaa lapsiperhettä tullu seurattua vierestä, että jotain pientä on tarttunut mukaankin. Mm. tieto siitä, että se miten rankasti sen arjen ottaa, on aika pitkälti ihmiskohtaista. Jotkut sujuvasti hoitaa sekä lapset, että kotityöt kokematta sitä ollenkaan rankaksi ja toiset taas kokevat ihan vain vaikka pyykinkin ripustamisen rankaksi lasten läsnäollessa. Ihan sama se pätee työelämässäkin...toisten mielestä minunkin nykyinen työ on pirun rankkaa ja minusta se taas on hyvin kaukana siitä.
Mutta faktaa on kuitenkin se, että kotiäidin on helpompi hoitaa kotityöt päivän aikana kuin töissäkäyvän; ja miksi? Koska töissäkäyvä on päivät poissa kotoa, simple as that.

hernetäti sä et ajattele asioita laajemmin voi olla katos lapsi/lapset jotkaa sairastaa on koti josta on pidettävä huolta ruuanlaiot jne jne

mä saan sen käsityksen että kun mies on töissä hänen ei tarvitse tehdä kotona nii yhtikäs mitään ei mitään antaa ukon vaan maata sohvalla ja kaivaa persettä

Mä voisin vaan tähän sanoa että jos itse oisin kotona niin kyllä mä pesisin pyykit, tekisin ruuat, muut kotityöt yksin, en mä enään miestä työpv jälkeen pyytäis et hei tuus laittaan esim pyykit narulle ja tee ruokaa :o

hernetäti sä et ajattele asioita laajemmin voi olla katos lapsi/lapset jotkaa sairastaa on koti josta on pidettävä huolta ruuanlaiot jne jne

sanskuu minä tarkotin tuolla sitä että kun nainen kotona tekee kaiken tuon niin pitäisi sitä arvostusta antaa mutta pitäisi miehen osallistua myös siihen lasten hoitoon isä kun on vai eikö edes siihen kun hällä on ollut niin raskasta

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

sanskuu minä tarkotin tuolla sitä että kun nainen kotona tekee kaiken tuon niin pitäisi sitä arvostusta antaa mutta pitäisi miehen osallistua myös siihen lasten hoitoon isä kun on vai eikö edes siihen kun hällä on ollut niin raskasta

No kyllä meillä mies muksua hoitaa koska vaan, mutta tarkotin että kotitöihin en enään sitä pistäis töitten jälkeen

No kyllä meillä mies muksua hoitaa koska vaan, mutta tarkotin että kotitöihin en enään sitä pistäis töitten jälkeen

mutta eihän sen pitäs olla ihan mahoton asia jos pyytäs vaikka pyykit laittamaan koneeseen...mitenkäs monet naiset sitten käyvät töissä kun tulevat kotiin onhan se kotihommia tehtävä

mutta eihän sen pitäs olla ihan mahoton asia jos pyytäs vaikka pyykit laittamaan koneeseen...mitenkäs monet naiset sitten käyvät töissä kun tulevat kotiin onhan se kotihommia tehtävä

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

No mut kai tossa on pointtina se, että se joka on kotona voi tehdä ne kotityöt. Eri asiahan on sitten se, jos molemmat käy töissä, eikä ole ketään päivisin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Miri:

Heh heh. En kyllä henk.koht. tunne ketään, joka tarkoituksella määräaikaisia työsuhteita hakisi. Sitä kun voi sieltä vakkariduunistakin ns. "ottaa kenkää" jos ei työ kiinnosta. Ja sama liiton raha juoksee anyway, jos sattuu liittoon kuulumaan. Se nyt vaan jollain aloilla on niin, että sieltä tyrkätään sitä määräaikaista työsuhdetta määräaikaisen perään. Ja jos töitä haluaa tehdä niin parempi se määräaikainenkin on kun ei työtä ollenkaan.

Ja tarkoittaako se, jos ei ole omia lapsia, ettei tiedä lapsiperheiden elämästä mitään? Mielenkiintoinen näkökanta...vai voisiko olla niin, että tietää liikaakiin ja sen takia ei ole lapsia? Noo, vitsit vitseinä...
Kyllä sitä on sen verta montaa lapsiperhettä tullu seurattua vierestä, että jotain pientä on tarttunut mukaankin. Mm. tieto siitä, että se miten rankasti sen arjen ottaa, on aika pitkälti ihmiskohtaista. Jotkut sujuvasti hoitaa sekä lapset, että kotityöt kokematta sitä ollenkaan rankaksi ja toiset taas kokevat ihan vain vaikka pyykinkin ripustamisen rankaksi lasten läsnäollessa. Ihan sama se pätee työelämässäkin...toisten mielestä minunkin nykyinen työ on pirun rankkaa ja minusta se taas on hyvin kaukana siitä.
Mutta faktaa on kuitenkin se, että kotiäidin on helpompi hoitaa kotityöt päivän aikana kuin töissäkäyvän; ja miksi? Koska töissäkäyvä on päivät poissa kotoa, simple as that.

Ei se mene noin. Jos kotityöt on helppo tehdä lasten kanssa, niin ihan samoin voi ajatella, että ne palkkatyöt on helppo tehdä lasten kanssa.
Kyllä lapsista aiheutuu sotkua ja siivoa sen päivän aikana kun ovat kotona ja aika menee niiden sotkujen siivoamiseen, mitä tulee päivän aikana. Kun taas hoidossa olevat lapset sotkevat jossain muualla.

Oikeasti, ilman omaa kokemusta ei voi tietä. Itsekin olen vieressä seurannut todella läheltä ja ymmärtänyt vasta myöhemmin monen asian kun osuu omalle kohdalle.

Hernetäti tais ottaa nokkiinsa, olen nähnyt kyseisen ihmisen ihan oikeesti, hän on herne...., no joo sanan varsinaisessa mielessä.
Mutta ap.lle mulla sama tilanne, lapsia kaksi, 10.v. ja 4.v. ja vakituista työpaikkaa ei ole, päivät siivoilen pyykkäilen leikin lapsen kanssa teen ruuat ja kaikki mitä vain voi tehdä. Mies töissä, tulee valmiiseen ruokapöytään, lukee lehden ottaa parin tunnin tirsat ja iltapalaa ja eväiden tekoa ja nukkuun. Mutta kun tiistai ja silloin on harjotukset (on vpk.ssa) ei väsytä pätkääkään ja lähtee reippaasti sinne. Mut jos mä jotain pyydän, et kattos pienempää lasta, niin lapsi leikkii yksin, sotkee tekee pahoja, isä nukkuu sohvalla, ja kun kotiudun, siivoon ja raivoon ja mies vain myhäilee, mut nytpä oon tehny sen et kerran harkkoihin jaksaa lähtä ja perhe-elämä sit väsyttää niin enpä tee hänen eteensä mitään, tehköön ruokansa ite, ja otan penskat mukaan mihin tarvii mennäkkään, ja en pese sen paskasia vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Miri:

Ei se mene noin. Jos kotityöt on helppo tehdä lasten kanssa, niin ihan samoin voi ajatella, että ne palkkatyöt on helppo tehdä lasten kanssa.
Kyllä lapsista aiheutuu sotkua ja siivoa sen päivän aikana kun ovat kotona ja aika menee niiden sotkujen siivoamiseen, mitä tulee päivän aikana. Kun taas hoidossa olevat lapset sotkevat jossain muualla.

Oikeasti, ilman omaa kokemusta ei voi tietä. Itsekin olen vieressä seurannut todella läheltä ja ymmärtänyt vasta myöhemmin monen asian kun osuu omalle kohdalle.

Ja moni työäiti vie lapset viikonlopuksi mummolaan, koska ei jaksa tehdä sitä duunia, joka lapsissa on.
Omasta kokemuksesta sanon, että ei voi tietää vierestä katsomalla. Kuten ei voi tietää mitä olisi esim. olla yh, tai mitä tuntisi, jos jäisi leskeksi ym.

täytyisi olla todella herkkä empaattinen ihmienn, jos tajuaisi pienen osan toisen kokemukssesta ilman omaa kokemusta. tällaiisia ihmisiä ei nykyään ole.

Kyllä tiedän niin monta masentunutta väsynyttä kotiäitiä, kotityö on raskasta työtä. Olemme olleet parisuhteessa miehen kanssa ennen lapsia 10 vuotta, enkä koko aikana ajatellut kotityötä työnä, ne meni siinä sivussa huomaamatta, koska niitä on niin vähän kun ei ole lapsia.

Yhteistyössä