Mies ei arvosta minua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tilanne tämä, mies töissä, minä kotona kahden lapsen kanssa. Teen aina ruoan, siivoan, pesen pyykit ym. Mies ei tee muuta kun käy töissä ja on lasten kanssa silloin kun jaksaa. No, pyysin sit yhtenä iltana laittamaan pyykit kuivumaan kun olin itse menossa laittamaan lapsille iltapalaa. Mies vaan tokas, et voithan sä laittaa ne sen jälkeen. Empä viitsiny siihen mitään sanoo, vaan laitoin pyykit nopsaan iltapalan jälkeen ja lähdin laittamaan lapset nukkumaan.
On kyllä aikaisemmin välillä suostunut jotain tuollaisia pieniä hommia tekemään, nyt oli kuulemma ollut niin rankka päivä töissä. Kysyin sit mieheltä, et minkälaiseksi se kuvittelee minun päivät, että ei minullakaan ne aina mistään helpoimmasta päästä ole. Mies vaan siihen, et sä kuitenkin oot VAAN kotona etkä tee mitään kunnon työtä ja lisäs vielä että luulis sitä kerkeävän tehdä enemmänkin. En saanu mitään sanottua, alkoi vaan itkettään. Mikä mä sille oikein olen? Tästä on muutama päivä, enkä ole sen jälkeen mitään ylimääräisiä miehelle puhunu eikä se ole kyllä kysynytkään mikä mulla on. Ilmeisesti vaan parempi, kun olen hiljaa :(

otan osaa mulla vähä samanlainen tilanne...
Mies nyt keksiny kaikkee et oon muuttunu ja oon ärtynen ja hajamielinen et mikä mulla on, toinen mies vai mikä juttu tää on?
mä todella yritän rakastaa miestäni, mut se tuntuu jo pian mahdottomalta...
en tiä itekään haluisin tauon, mut mies ei sitä ymmärrä....

Hyväksy asia tai muuta sitä.

Jos mies ei ymmärrä miten rankkaa se on (kokeilemalla esim la-su kun kotityöt on rästissä ja sinä viihteellä) niin mies kiertoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaksi vaihroehtoa:

Jos mies ei ymmärrä miten rankkaa se on (kokeilemalla esim la-su kun kotityöt on rästissä ja sinä viihteellä) niin mies kiertoon.

Tota oon kyllä miettiny. Luulempa vaan ettei se siitä huolimatta ymmärtäis, se varmaan hutiloimalla tekis hommat mitkä sille antasin ja sanois et olipa helppoo. Tai sit se ei tekis mitään, saattas jopa hakee valmisruokaakin helpottamaan päivää. Minulta se ei kai olisi sallittua.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
miehesi on oikeassa! OLE VAAN KOTONA. mene itse miehesi tilalle töihin ja ole viiko nin mielesi muuttuu. pyykit ei mee pilalle jso ne on pari minuuttia kauemmin koneessa.

mieskin voi tehdä asioita! olet todella kärkäs aina sanomaan as. hernetäti, nimimerkkisi on kullä sopiva sinulle. Taitaa olla huono päivä aina!

miehesi on oikeassa! OLE VAAN KOTONA. mene itse miehesi tilalle töihin ja ole viiko nin mielesi muuttuu. pyykit ei mee pilalle jso ne on pari minuuttia kauemmin koneessa.

Ymmärrän kyllä tuonkin pointin. Ne on harvoja kertoja kun pyydän miestä tekemään mitään. Kyse on enemmänkin arvostuksesta. Kyllä se vaan välillä työstä käy se kotona olokin. Ei tunnu kivalle kun toinen sanoo, et sä vaan oot kotona, koska sitä se ei todellakaan ole, pelkkää olemista!

Minä menin töihin kun lapsi oli alle vuoden, ja mies oli kotona lapsen kanssa, ja ihan varmasti tein kotihommia ja hoidin lasta kun töistä pääsin. Pääasiassa olin pienen lapseni kanssa kun mies teki kotityöt, mutta jos lapsia on kaksi, on täysipäiväistä duunia molemmille kotona aivan varmasti 24/7.
Todella törkeää kuvitella, että on h elppoa pienten lasten kanssa tehdä kaikki. töitähän on vaikka kuinka monelle, jos mies palkkaisi kaikkeen työntekijän.
ei kukaan palkollinen suostu esim. tekemään ruokia, jos tulee kotiin lapsia hoitamaan. Näinhän on jos laps ia 3 kappaletta, voi saada kotiin kunnalta hoitajan, ja yleensä ei suostu edes tekemään ruokia, koska lasten hoitaminen on kovaa työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaksi vaihroehtoa:

Tota oon kyllä miettiny. Luulempa vaan ettei se siitä huolimatta ymmärtäis, se varmaan hutiloimalla tekis hommat mitkä sille antasin ja sanois et olipa helppoo. Tai sit se ei tekis mitään, saattas jopa hakee valmisruokaakin helpottamaan päivää. Minulta se ei kai olisi sallittua.

Ei sulla olis mahkuja olla vaikka "sairaana" tai lomalla tai miettimässä omilla vanhemmillasi viikkoa? Siinä ajassa huomaa jo jotain. Ta kuten meillä, 2 viikkoa jalka ja selkä kipeenä ja nostokielto, hyvä että sai vessaan nilkutettua eli ei puhettakaan että kauppareissut, pyykit tms olisi hoitunut. Ekana terveenä päivänä mies toi ison luonnonkukkakimpun! (Sillon ei ollut rahaa hakea ruusuja, muuten olisi kuulemma ollut niitä)

meillä ei ollut läheskään tuollainen tilanne, esim asenne oli eri, hommia tehtiin jos ärisin ei pottuiltu mitään mutta silti ärähdin kerran aika rankasti, ja alkoi kotihommat maistumaan niin miehelle kuin ekaluokkalaisellekin...

sanoin että lapsilisät menee jatkossa ihan vaan mun kampaaja- ja kosmetologi-käynteihin ja että soitan miehen yhtiökumppanille että laittaa mun tilille joka kuukausi 500e palkaksi kodinhoitajan työstä...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
pitäshän miehenkii arvostaa vaimoosa vaikka kuinka kotona olisi se on arvokasta mitä nainen tekee kotona on lapset ja koti huollettavana

hernetäti osta aivot

miä olen ollut lasten kansa kotona ja miehenikin JA KUMPIKIN OLLAAN SITÄ MIELTÄ etä otonaolo on helppoa ja meillä on kuitenkin neljä lasta.

kotonaolosta EI PITÄISI maksaa mitään, jos haluaa jäädä niin työttömyyskorvauksill vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Ei tuohon ole muuta keinoa kuin jättää mies lasten kanssa muutamaksi päiväksi. viikonlopuksi. Kyllä se avaa silmät.

Hyvä konsti. Kun lapset tehdään yhdessä, niistä myös huolehditaan yhdessä. Ei vanhemmuutta voi toteuttaa vain silloin kun sattuu olemaan sillä tuulella tai kun jaksaa/huvittaa. Paljon on äitejäkin, jotka hoitovapaalta töihin palattuaan joutuvat kohtaamaan sen tilanteen, että tekevät edelleen palkkatyöpäivänsä lisäksi kaikki kotityötkin yksin. Valitettavan moni mies tottuu vaimonsa äitiysloman aikana siihen, ettei muka tarvitsisi palkkatyönsä lisäksi olla mukana lastenhoidossa, -kasvatuksessa ja kodin askareissa.
|O

pitäshän miehenkii arvostaa vaimoosa vaikka kuinka kotona olisi se on arvokasta mitä nainen tekee kotona on lapset ja koti huollettavana

hernetäti osta aivot

miä olen ollut lasten kansa kotona ja miehenikin JA KUMPIKIN OLLAAN SITÄ MIELTÄ etä otonaolo on helppoa ja meillä on kuitenkin neljä lasta.

kotonaolosta EI PITÄISI maksaa mitään, jos haluaa jäädä niin työttömyyskorvauksill vaan.

Sehän suurempi ku kotiäidit saa rahaa. Onko itselläsi ammattia? Oletko läsnä lapsillesi?

hernetäti osta aivot

Kylläpä luulen kuitenkin, että suurin osa on sitä mieltä et kotonakin voi olla rankkaa. Teillä varmaan on sit lapset oikeita enkeleitä, että heidän osaltaan saatte kotihommat helposti tehtyä. Kyllä kuule kahdessakin on hommaa, varsinkin jos koko ajan saa olla paimentamassa ja hakemassa jostain pöydältä alas. Näin ainakin meillä.

hernetäti sunko mielestä pitäs sitten synnäriltä suoraan töihin lähtee että sais sitä arvostusta?? onneksi en tunne sinua henkkohtasesti muuten voisin lähettää sinut kuuhun ko luulet olevas nii oikeessa ja hyvä ai että

Alkuperäinen kirjoittaja höpölöpö:

hernetäti osta aivot

Sehän suurempi ku kotiäidit saa rahaa. Onko itselläsi ammattia? Oletko läsnä lapsillesi?

on ammatti , ole kokki, joka ei ole mikään kevyt työ sekään. stressin ja paineen alaisena työskennelään ja pitäisi ehtiä monen paikkaan jne.. mutta pidän työstäni.
lapset ovat nyt koulussa ja eskarissa, joten sinnekö pitäisi lähteä. vai senkö takia mun pitäisi jättää tuo eskarilaisen kotiin että palstalaisten mielestä on mun oltavva lapseni kanssa.

hernetäti sunko mielestä pitäs sitten synnäriltä suoraan töihin lähtee että sais sitä arvostusta?? onneksi en tunne sinua henkkohtasesti muuten voisin lähettää sinut kuuhun ko luulet olevas nii oikeessa ja hyvä ai että

äitiysloma on eri asia, se pieni vauva tarvitsee äitiään.

hernetäti osta aivot

on ammatti , ole kokki, joka ei ole mikään kevyt työ sekään. stressin ja paineen alaisena työskennelään ja pitäisi ehtiä monen paikkaan jne.. mutta pidän työstäni.
lapset ovat nyt koulussa ja eskarissa, joten sinnekö pitäisi lähteä. vai senkö takia mun pitäisi jättää tuo eskarilaisen kotiin että palstalaisten mielestä on mun oltavva lapseni kanssa.

Oletko suomalainen?

hernetäti nii sulla jo on isot muksut entäs nää pikku asukkaat nekö pitäs heivata hoitoon heti synnäriltä?? että sais sitä arvostusta ja kun eihän se kenkää mielestä taida olla mitenkää arvokasta kun kotona ollaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

hernetäti osta aivot

Kylläpä luulen kuitenkin, että suurin osa on sitä mieltä et kotonakin voi olla rankkaa. Teillä varmaan on sit lapset oikeita enkeleitä, että heidän osaltaan saatte kotihommat helposti tehtyä. Kyllä kuule kahdessakin on hommaa, varsinkin jos koko ajan saa olla paimentamassa ja hakemassa jostain pöydältä alas. Näin ainakin meillä.

ei ole enkeleitä, vanhinkin huusi ensimmäiset puoi vuotta yötä päivää, on olut korvatulehduksia useamala. vilejä poiia meillä kolme ja kylä meillä on sattunut ja tapahtunut, mutta sehän on vaan elämää.
jos haluaa olla kotona niin työttömyyskorvausta nostamaan, silläkin rahalal voi ola kotona

Alkuperäinen kirjoittaja luuta:

hernetäti osta aivot

Oletko suomalainen?

olen suomalainen, mitä se tään vaikuttaa

Yhteistyössä