Mies ei halua erota, muttei ole tunteitakaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankala tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankala tilanne

Vieras
Voi itku.
En oikein tiedä mitä tekisin.
Mies on välinpitämätön, häntä kiinnostaa vain tietokone, (oma) auto ja kalja. Ja ehkä kaverit.
Meillä on vanha talo, joka on aika iso projekti. Itse etsin ja etsin tietoja ja kustannusarvoja netistä, mutta miestä ei kiinnosta.
Eilen kun töiden jälkeen olin hyvällä tuulella ja meinasin kertoa että kävin suutarilla kyselemässä avainten kopioinnista (joka on ollut ns. hänen vastuullaan 8 kk, mutta hän ei sen eteen ole tehnyt mitään, tietenkään), niin hän vain kääntyi pois siinä vaiheessa kun ehdin sanoa että arvaa mitä minä tein tänään =) ??
Samaten olin kertomassa että minusta orapihlaja-aitaa ei ehkä olekaan kannattava poistaa vielä, kun on niin iso projekti, niin ukko alkoi ärjymään siinä vaiheessa kun ehdin sanaan orapihlaja. :rolleyes:
Loppupäivä ja -ilta menikin sitten niin että hän mökötti tietokoneen äärellä, ja minulla ei ollutkaan taas muuta kuin aikaa miettiä eroa. Taas kerran.

Itse en tätä paskaa enää jaksa. Ei ole enää mitään tunteita kummallakaan, vaikka mies nyt aina muuta väittää kun siitä tulee puhe. Aina hänellä on kuitenkin jotain tärkeämpää. Ja on jotnkin nöyryyttävää että se tärkeämpi asia on joku hiton lastenpeli...

Itse olisin lähtenyt kävelee jo aikoja sitten MUTTA, sitten on tietysti tämä hiton talo, ja lainat.

Tiedän ettei kummallakaan ole varaa maksaa tätä pois yksin :| Ja mies ei siis halua erota, joten jostain talon myymisestä ei oikein tule mitään myöskään.

Itse pärjäisin ainakin jonkin aikaa jos lähtisin johonkin halpaan vuokra-asuntoon ja maksaisin siinä samalla tuon oman osuuteni lainasta, mutta onko siinäkään mitään järkeä?

Lapsia ei luojan kiitos ole muuta kuin pari karvallista, jotka sitten minun kanssa muuttaisivat pois. Sekin vähän mietityttää että ne ei ehkä kerrostalossa osaa käyttäytyä :(

Pitäisi puhua miehen kanssa, onko hänellä mitään tunteita tai haluja yrittää, siis ihan sinun takiasi, eikä teidän yhteisen talon. Jos ei ole lapsia, eikä suhde inspaa, sanoisin, että nosta kytkintä, jos siltä tuntuu. Mutta talon tai koirien takia en suhteeseen itse jäisi. Jokainen kuitenkin tekee omat päätöksensä, jos luulet olevasi onnellisempi tuossa tilanteessa kuin ilman miestä, niin sitten jäät suhteeseen.

Niin, mutta entä käytännössä? Onko se ihan OK että maksan sitä taloa vaikken siinä asu? Tai kaise nyt on. Mutta jos joskus haluan osuuteni takaisin, niin pitääkö siihen sekoittaa joku kiinteistövälittäjä mukaan? Jos kuitenkin vain haluan/vaadin saman summan minkä olen pistänytkin likoon?

Talo myyntiin heti ja kun kaupat tulee, sukset eri tuuntiin.

Pitäisi puhua miehen kanssa, onko hänellä mitään tunteita tai haluja yrittää, siis ihan sinun takiasi, eikä teidän yhteisen talon.

Kyllähän hän aina väittää että haluaa yrittää. Mutta teoilla hän ei sitä sen kummemmin näytä. Ehkä sen päivän tai pari voi olla vähän vähemmän aikaa siellä koneella, mutta äkkiä se taas unohtuu.

Itsestäni tuntuu että olen sinkku, paitsi parisuhteessa.
Tiedän että minun pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä joku päätös, mutta sitten iskee masennus tuon lainan sun muiden takia ja vain menen nukkumaan ja itkemään.

Itse en ns. voi tehdä mitään tälle talolle tai pihalle. Itseäni nyt innostais ihan sikanaa alkaa miettimään mitä istutuksia pistäis tuonne pihalle (sen takia otin puheeksi eilen sen orapihlajan, joka näköjään oli vikatikki...), mutta aina jos miehelle mainitsen mitään siitä mitä MINÄ voisin/hauaisin tehdä, niin hän suuttuu ja sanoo että etkä tee :O
Sitten siitä syntyy riita ja mökötystä, ja seuraavana päivänä hän sanoo ettei tiedä miksi niin teki. Mutta itse taas olen tuossa vaiheessa kadottanut kaiken halun tehdä mitään tämän p*skan talon eteen ja taas vaihteeksi unelmoin yksinasumisesta...

Mä en oikein nyt ymmärrä miksi sä olet tuossa suhteessa? Rakastatko sä sitä, haluatko olla hänen kanssaan?

Nyt vaan tiukka ilmoitus et kiitos sulle riitti, talo myyntiin ja pakkaat kamasi. Turhaan haaskaat ainoaa elämääsi miehen kanssa, jolla on ihan eri intressit kuin sulla. Trust me, sä et tuosta nuorru enää, ja elämässä on paljon kivoja asioita luvassa kunhan päästät eka irti menneestä.

Kyllähän hän aina väittää että haluaa yrittää. Mutta teoilla hän ei sitä sen kummemmin näytä. Ehkä sen päivän tai pari voi olla vähän vähemmän aikaa siellä koneella, mutta äkkiä se taas unohtuu.

Itsestäni tuntuu että olen sinkku, paitsi parisuhteessa.
Tiedän että minun pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä joku päätös, mutta sitten iskee masennus tuon lainan sun muiden takia ja vain menen nukkumaan ja itkemään.

Itse en ns. voi tehdä mitään tälle talolle tai pihalle. Itseäni nyt innostais ihan sikanaa alkaa miettimään mitä istutuksia pistäis tuonne pihalle (sen takia otin puheeksi eilen sen orapihlajan, joka näköjään oli vikatikki...), mutta aina jos miehelle mainitsen mitään siitä mitä MINÄ voisin/hauaisin tehdä, niin hän suuttuu ja sanoo että etkä tee :O
Sitten siitä syntyy riita ja mökötystä, ja seuraavana päivänä hän sanoo ettei tiedä miksi niin teki. Mutta itse taas olen tuossa vaiheessa kadottanut kaiken halun tehdä mitään tämän p*skan talon eteen ja taas vaihteeksi unelmoin yksinasumisesta...

Kukapa tietää, mitä miehesi mielessä liikkuu. Mutta jos häntä ei kiinnosta yrittää ja saa sut vaan itkemään, niin muuta pois. Kyllä saat ne raha-asiat jotenkin järjestettyä, ei kai ketään voi panttivankina suhteessa pitää talolainan avulla.