Mies ei halua kolmatta lasta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kkkk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kkkk"

Vieras
Olen aina pitänyt itsestäänselvyytenä että meille vähintään kolme lasta (tosin itsestäänselvyys asia ei lopulta ollut, koska nämä kaksi eivät tulleet tuosta vain, mutta se onkin toinen tarina).

No nyt on vähitellen käynyt ilmi että mies ei halua kolmatta. Hänestä raskaus- ja pikkulapsiajat ovat hankalia ja on kuulemma liian vanhakin. Lisäksi tulee vastaan kaikki taloudelliset asiat (sopiiko nykyiseen asuntoon, autoon jne. "järkisyyt")

Pelkään että joudun kovasti suostuttelemaan, ja pelkään sitäkin jos ei lopulta suostu. Mitään salapillereiden poisjättämistä en aio tehä.

Kovasti kyllä rakastaa lapsiaan ja on ihana isä, siitä ei valittamista.

Kokemuksia?

Painostamisella ja suostuttamisella harvemmin mitään läpii saa....

Meillä oli tilanne päinvastainen. Elikä mies oli se joka halusi kolmannen, itse koin ton toisen vauva-ajan niin rankkana, että olin jonkun aikaa sitä mieltä, että ei enempää, kiitos. Onneksi mies ei lähtenyt sen kummemmin painostamaan. Kertoi kyll avoimesti, että haluaisi kolmannen, mutta ihan silloin, kun minä olen valmis. Ja jos koen, että se kolmas olisi minulle liika, niin hän on oikein hyvillään näistä kahdestakin. Ja aina välillä hän jaksoi vakuuttaa, että hän edelleenkin haluaisi sen kolmannen. Mutta ei meillä asiasta kuitenkin päivittäin, viikottain tai edes kuukausittain puhuttu. No aika kului, minäkin pääsin yli siitä toisen lapsen vauva-ajasta, mieli muuttui ja nyt ihana kolmonen on vajaa 1,5vuotias :)

Meilläkään mies ei ensin halunnut kolmatta. Mietti noita samoja asioita, kuten miten autoon mahtuu, vaipparallin alkamista uudelleen jne. Surullisena annoin kaikki lastenvaatteet ja -tarvikkeet pois. Kaksi vuotta myöhemmin mies kuitenkin jostain syystä muutti mielensä ja halusikin kolmannen lapsen, josta tuli hänen silmäteränsä. Eli oma neuvoni on, että anna miehellesi aikaa kypsytellä ajatusta ja pohtia käytännön asioiden järjestymistä. Hän voi vielä hyvinkin muuttaa mieltään.

Meillä on kaksi lasta. Olen alitajuisesti aina toivonut kolmatta. Noin puolitoista vuotta olen miehelleni puhunut tästä; ensin hän vitsaili, sitten kieltäytyi. Nyt tilanne täysin jumissa, meillä ei ole ollut seksiä muutamaan kuukauteen, kun olen niin "sekaisin" ristiriitaisesta tilanteesta... Tilanne on saanut minut jotenkin tolaltani enkä enää tunnu tietävän mitä haluan. Kuitenkin joka kuukausi odotan raskautumista ja samalla se ajatus ahdistaa. Tänä vuonna täytän 40 joten biloginen kello kai tikittää aika lujaa... Olis ihana kuulla neuvoja, mielipiteitä..

Ei halunnut exän kanssa 3 lasta kun tiesi ettei montaa vuotta ole sen kanssa
Jospa sun miehes ajattelee nyt myös jotakin tuontapaista
Tai sinne suuntaa viittaavaa
Jos sua rakastaa niin miksikäs ei sinne sovi kolmaskin muksu siinä kuin 2 edellistäkin

Lyhyesti:
Mä halusin kolmannen, mies ei. Mielipahaa, vääntöä, suostuttelua.
Minä löysin elämästä muutakin sisältöä kuin perhe.
Mies halusikin kolmannen.
Vahinkoraskaus.
Keskenmeno.
Molemmat yhteisymmärryksessä: Ei meille ikinä enää lisää lapsia.

Suosittelen:
Keskity siihen mikä elämässä lasten lisäksi on hyvää, hommaa harrastus, töitä, mitä ikinä mielenkiintoa elämään lasten ulkopuolella ja saatat jopa huomata miten mukavaa on kun lapset kasvaa eikä ole pikkuvauvassa kiinni ;)

Tai tietty jos miehen mieli itsestään muuttuu ja molemmat haluatte niin hieno homma, mutta ei ole elämän loppu vaikka olisitte "vain" nelihenkinen perhe ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Näin kävi mun nykyisel miehel;25628468:
Jos sua rakastaa niin miksikäs ei sinne sovi kolmaskin muksu siinä kuin 2 edellistäkin

Ehkä esim. sen takia ettei oikeasti halua enää uudelleen sitä hormonihirmuraskausaikaa ja pikkuvauvan huutoa ja jatkuvaa riippuvuutta. Se on hiton raskasta aikaa eikä yhdenkään lapsen pitäisikään "mennä vaan siinä sivussa".

Mä oon aina halunnut lapdeset lyhyellä ikäerolla ja kuopus on nyt 10 kk ja olisin jopa halunnut pienemmän ikäeron näillä kahdelle viimeiselle.
Itku tulee kun mies ei halua kolmatta.
Ja syy on et meillä on tällä hetkellä kyl aika rankkoja yöt ku molemmat muksut heräilee useamman kerran yössä. Ei nyt joka yö, ut usein kuitenkin.