Mies ei halua lasta,koska kumpikaan ei olla töissä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voih...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voih...

Vieras
Mies on ilmoittanut selvästi ettei halua lasta,koska kummallakaan ei ole vakituista työpaikkaa vaan silloin tällöin pätkiä.
En usko,että minusta on aborttiin =(

Mitähän apuja saan yhteiskunnalta jos päätän pitää tämän lapsen? ( raskaana olen )

no kyllähän yhteiskunta aina lapset elättää. raha ei oo suomessa hyvä peruste aborttiin.
sä saat äitiyspäivärahaa varmaan vuoden 2009 tulojen perusteella, lisäksi tietty lapsilisän, mahdollisesti asumistukea ja jos niillä ei pärjää niin sossusta.

Miehellä on 9kk aikaa ettiä kunnon duunia, luulis onnistuvan jos vaan aktiivisesti kattelee! Ainahan voitte olla tunnustamatta isyyttä jolloin valtio maksaa elarit. Tai miehes maksaa elarit jos eroatte. Isyyden tunnustamatta jättäminen tosin on paskempi homma jos siitä jää kiinni. Joka penni pitää maksaa takaisin ja entäs jos lapsi tarvitsee sisäelimiä niin kusessa ootte.

Luulen kyllä, että kyse on enemmänkin siitä, että ehkä sinä et ole varmasti se oikea hänelle, eikä hän halua suin päin lähteä perhettä kanssasi perustamaan...

Älä nyt aborttia tee ainakaan pihin miehen takia. Jos haluat abortin niin siitä vaan, mutta ei oikein siltä vaikuta. Miehelle kunnon puhuttelu siitä, että kyllä sen lapsen kanssa voi elää tuilla ihan yhtä lailla kuin ilmankin lasta. Ja ehkä sieltä löytyisi sitten sitä motivaatiota ja intoa paremmin kouluttautua/hakea töitäkin. Jos ei ukkoa nappaa niin laita mäkeen ja hoida sitä tulevaa lasta tämän entisen sijaan.

NIIN MITÄ TUKEA SIIS VOIN SAADA? VOITTEKO KERTOA ESIMERKKEJÄ OMASTA KOKEMUKSESTANNE? JA TOISEKSI EHKÄISY OLI KÄYTÖSSÄ.........

Olen alkanut vaan itse miettiä,että kun kuitenkin onhan se oma lapsi aikamoinen ihme niin kyllä minä tämän haluaisin pitää jos vaan suinkin voin.

Äitiyspäiväraha, sen jälkeen vanhempainraha, sitten kodinhoidontuki siihen asti, kun lapsi on 3 vuotta, jos ei ole hoidossa. Jos saat työttömyyspäivärahaa niin se taitaa lakata. Lapsilisä.

NIIN MITÄ TUKEA SIIS VOIN SAADA? VOITTEKO KERTOA ESIMERKKEJÄ OMASTA KOKEMUKSESTANNE? JA TOISEKSI EHKÄISY OLI KÄYTÖSSÄ.........

Olen alkanut vaan itse miettiä,että kun kuitenkin onhan se oma lapsi aikamoinen ihme niin kyllä minä tämän haluaisin pitää jos vaan suinkin voin.

no paljon sulla on v 2009 tulot? (ne näkyy keväällä tulleessa veroehdotelmassa). paljo teillä on asumiskulut? asutteko yhdessä? millä rahalla nyt elät? saattekoo nyt asumistukea? jos olet työmarkkinatuella niin tulosi tuskin kauhesti ainakaan laskevat.

Mä sain lapseni 18-vuotiaana ja yksin.
Saan äitiyspäivärahan, lapsilisän, elatusavun ja asumistuen.
Lisäksi tilanteen mukaan toimeentulotukea.

Rahallisesti kyllä toimeen tulee ja jos osaa elää varojensa mukaisesti ja tilanteen hyväksyen,
ei edes ole erityisen kituuttamista tai ainakaan tunnu siltä.

Äitiyspäiväraha on nykyään ihan mukava summa jopa miniminä (minkä luultavasti saat ellet ole ollut pidempään töissä parin viimeisen vuoden aikana), ei taida paljoa erota työmarkkinatuesta. Jos miehesi saa työmarkkinatukea niin hän saa muutaman kympin siihen lapsikorotusta lapsen syntyessä. Lapsilisä on satasen ja sosku luultavasti auttaa vaunu- yms. hankinnoissa jos tarvetta on. Vauvan täyttäessä 9kk vanhempainraha päättyy ja täytyy hakea kotihoidontukea jos tahtoo vielä jäädä kotiin. Tämä on pienempi summa, mutta kuntakohtaiset lisät saattavat nostaa tukea reippaastikin.

Lapset eivät ole pienenä kalliita, jos ei ole pakko ostaa uutta ja hienoa.

Jos mies ei halua sun kanssa lasta, niin miksi pilata miehen JA todennäköisesti lapsen elämä, koska se nyt vaan olisi susta kivaa? Todennäköisesti lapsesi elämä tulee olemaan helvettiä, sitä kiusataan koulussa, jos sulla ei ole varaa hankkia sille iPhoneja ja viimesiä merkkivaatteita, sen elämä menee vituiksi, jos sulla ei ole varaa maksaa sen harrastuksia, kouluja, koulukirjoja jne. Mieti nyt vähän. Haluisitko itse olla itsesi lapsi?

Meilläkään ei ole kummallakaan vakituista työtä, nyt on miehellä kestäny työsuhde toista vuotta, mutta loppuu lokakuussa, sen jälkeen ei ole tietoa mitä jatkossa.

Tätä ennen ollut lyhyempiä pätkiä ½-1v. Silti meillä on 2 lasta ja hyvin ollaan pärjätty.

Mies on ihan järkevä.Lapseen menee yllättävän paljon rahaa ja yhteiskunnan tuet on niin pienet ettei se elämä helppoa ole jos niiden varassa elää.Ruuan saa mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja kun hajoaa esim. pyykinpesukone tai imuri,se sekoittaa talouden vähintään aina puoleksi vuodeksi.Tiedän kokemuksesta kun on monta lasta ja meni työkyky kahdeksi vuodeksi.
Joka päivä kitkuttamista,ei ikinä mitään ylimääräistä,ei aina rahaa edes omiin välttämättömiin lääkkeisiin kun oli valittava ostaako muksulle kengät jotka se tarvi vai itselle lääkkeet.Toimeentulotukea voi koittaa hakea,sitä ei todellakaan haeta sossusta sen mukaan mitä tarve olisi,vaan siellä on tarkat ohjeet minkä mukaan sitä maksetaan ja normaali ihminen joka koittaa sieltä jotain saada eikä ole kansallispukua päällä eikä ole mamu,ei sieltä mitään heru.
Vartavasten ei kannata lapsia hankkia niin kauan kun oma taloudellinen tilanne on epävakaa.
Ikäviä yllätyksiä tulee siltikin eteen vaikka olisi vakityö,vaikeuksia ei kannata ehdoin tahdoin haalia.

Lapsen tuoma vastuu voi pelottaa, mutta ei mun mielestä pätkätyöt pelkästään ole mikään peruste aborttiin. Pätkätyöt ovat nykypäivänä aivan tavallista ja joillakin aloilla vakituisia paikkoja on todella vähän. Työnhakijana miehelle on etua, jos on perheellinen. Työhönottajat usein arvioivat, että perheellinen mies on työnantajalle luotettavampi vaihtoehto.

Jos mies ei halua sun kanssa lasta, niin miksi pilata miehen JA todennäköisesti lapsen elämä, koska se nyt vaan olisi susta kivaa? Todennäköisesti lapsesi elämä tulee olemaan helvettiä, sitä kiusataan koulussa, jos sulla ei ole varaa hankkia sille iPhoneja ja viimesiä merkkivaatteita, sen elämä menee vituiksi, jos sulla ei ole varaa maksaa sen harrastuksia, kouluja, koulukirjoja jne. Mieti nyt vähän. Haluisitko itse olla itsesi lapsi?

Aha, no ei meidän lasta ole ikinä kiusattu, ihan on tavalliset vaatteet päällä iipodeja oo nähnytkään. Täällä ainakin koulukirjat maksaa kunta ja ammattikoulussa ja yliopistossa saa ihan valtion takaamaa lainaa, jos tuki ei piisaa. Ja lapsi osaa säästääkin kesäansioistaan ja käy töissäkin opiskeluaikana...

Älä kehtaa!!! Mistä ap tietää mikä on tilanne vaikka 5v päästä? Jos nyt ei oo vakityötä niin ei se tarkoita että aina ois niin.

Me kun saatiin eka laps niin mä olin ollut töissä pienipalkkaises hommas, sain käteen tonnin kuussa, ja mies oli työtön. Silti selvittiin hyvin. Nyt tämä lapsi on 7v, meillä kummallakin on vakituiset työt ja kuussa jää käteen 4tonnia. Niin ne tilanteet vaan muuttuu. Ja ihan yhtälailla voi olla toisinkin. Lapsentekohetkellä voi olla elämä mallillaan, sitten tapahtuu jotain ja perhe putoaa toimeentulotuelle. Ap, älä tapa lastas sen takia että teillä nyt ei oo hyvät tulot, Suomessa on niin hyvät sosiaaliset avut että saatte kaiken mitä pieni tarvitsee. Alle kouluikäinen ei tarvi iphoneja eikä koulukirjoja eikä kalliita harrastuksia, ja siihen mennessä kun tarttee niin teidän elämä voi olla ihan erilailla kuin nyt. Mä itse luulen että miehes käyttää rahatilannetta tekosyynä sille että ei halua ottaa lapsesta vastuuta.

Yhteistyössä