Mitä tehdä :( olen raskaana, mies ei halua lapsia ja itse en halua aborttia enkä lasta kerran mies ei halua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suruinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suruinen"

Vieras
Olen aivan mahdottomassa tilanteessa, abortti tuntuu aivan kamalalta jo ajatuksena, mutta en myöskään halua lasta jota mies ei minun kanssani halua.

Miehelläni on lapsia entisestä liitosta ja minulla itselläni myös, yhteisiä lapsia meillä ei ole ja nämä nykyisetkin kaikki yli 10v vanhoja.

Miten ihmeessä mä selviän tästä? Positiivista testiä en ole vielä tehnyt, mutta tiedän olevani raskaana. Pelkään omaa reaktiotani testin tehdessäni, koska tiedän mitä mieltä mies on vauvasta.

Niin toivoisin, että mies testin tuloksen nähdessään muuttaisi mielipidettään ja vauva voitaisiin pitää. Abortti on väistämätön tilanteen ollessa tämä, en halua lasta jota mies ei halua, joudun siis abortoimaan sikiön mitä en haluaisi abortoida

Toivottavasti joku saa kiinni ajatuksestani ja kommentoisi jotain

Jos abortti tuntuu väärältä, et sitä tee. Pidät lapsen. Mies hyväksyy asian ja on osana lapsen elämää, tai ei hyväksy ja jättää sinut. Eikai naista voi jättää sen takia että hän haluaa lapsen...? Vai miten se meni.

No jos et halua lasta etkä myöskään tehdä aborttia niin onko muita vaihtoehtoja kuin antaa lapsi adoptioon?

Tätä mietin minäkin. Kerrot miehelle, että et kykene aborttiin, mutta aiot synnyttää lapsen ja sitten yhdessä annatte sen adoptioon.

(Luultavasti miehelle vähän yllättävä ja pudottava ehdotus).

Niin paljon on tyhjiä sylejä, että pieni suomalaissyntyinen vauva varmasti saisi hyvät vanhemmat...

(Jos ei sitten mies ja sinä tule kumminkin toisiin aatoksiin.)

No eikai miestä voi sen takia jättää ettei hän halua lapsia?

Mitkä sitten on syitä minkä takia miehen voi jättää?

Jos mä joutuisin tekemään abortin miehen takia ja se olisi siis mulle niin kova paikka niin en voisi jatkaa yhteielämää miehen kanssa.

Toisaalta kukaan mies ei voi pakottaa mua aborttiin vaan päätös olisi mun oma. Joko valitsisin itse tehdä sen abortin ja eläisin sen ratkaisuni kanssa. Tai sitten vaan toteaisin etten pysty tekemään aborttia ja pidän lapsen, mies saisi sitten halutessaan mennä menojaan ja jos jää kiukuttelemaan niin olen itse valmis lähtemään suhteesta.

Kyllä mulla on oikeus jättää mies koska se ei halua lasta, kerran teinkin näin 5v suhteen jälkeen kun aiemmat lupailut siitä että sitten kun koulut on käyty ja se työpaikka valmiina voidaan hankkia lapsia muuttuivat siihen että hän ei koskaan haluakaan lapsia. Ihan yhtälailla sillä miehellä on oikeus jättää mut jos mä päätänkin pitää vahinkovauvan.

No kun siis edelleenkään en halua vauvaa, ellei miehenikin halua. En todellakaan halua vauvaa tilanteeseen jossa olisin aivan yksin eikä isää kiinnostaisi ollenkaan. Toki jos vauvaa haluamalla haluaisin, en kuuntelisi miestä vaan pitäisin lapsen kerran niin haluaisin.

Nyt en halua vauvaa, koska se ei ole meidän yhteinen halumme. Jos mies innostuisi vauva-asiasta testin tehtyäni, silloin haluaisin pitää vauvan. Kukaan ei nyt tainnut ymmärtää mitä ajan takaa.

mutta en haluaisi aborttiakaan tehdä, eli toisinsanoen haluaisin että mies haluaisi vauvaa. Yksin en siihen hommaan halua lähteä.
Ja siinä tilanteessa abortti on väistämätön.

Ei ne lapset ole mitään vain toisen vanhemman halujen mukaan tehtyjä, kyllä minä haluan kuunnella sitä miehenkin mielipidettä.

No kun siis edelleenkään en halua vauvaa, ellei miehenikin halua. En todellakaan halua vauvaa tilanteeseen jossa olisin aivan yksin eikä isää kiinnostaisi ollenkaan. Toki jos vauvaa haluamalla haluaisin, en kuuntelisi miestä vaan pitäisin lapsen kerran niin haluaisin.

Nyt en halua vauvaa, koska se ei ole meidän yhteinen halumme. Jos mies innostuisi vauva-asiasta testin tehtyäni, silloin haluaisin pitää vauvan. Kukaan ei nyt tainnut ymmärtää mitä ajan takaa.

mutta en haluaisi aborttiakaan tehdä, eli toisinsanoen haluaisin että mies haluaisi vauvaa. Yksin en siihen hommaan halua lähteä.

Ei ne lapset ole mitään vain toisen vanhemman halujen mukaan tehtyjä, kyllä minä haluan kuunnella sitä miehenkin mielipidettä.

Ok. No sittenhän vaihtoehtoja on vain yksi. Joten....?

Miten ois sterilisointi kummallekkin, kunhan päätös lapsen kohtalosta on tehty...Älytöntä soutamista ja huopaamista..
Pitäisi miettiä seksiä harrastaessa, mitä tehdä, jos vahinko käy...
Teeppää niin tai näin, päätöksen kanssa on sitten elettävä eikä sitä saa käyttää kiistakapulana tai alkaa vatvoa ja kenties menettää mielenterveyttään....

No ei tuossa oikein ole muita vaihtoehtoja kuin abortti. Sinuna tekisin testin pikaisesti jotta pääsisin mahd. nopeasti sitten aborttiin. Mitä aikaisemmin se saadaan tehtyä niin sen parempi.

Mikä tossa nyt sitten on se ongelma?

Sä teet raskaustestin ja jos se on positiivinen kerrot miehelle.Jos mies haluaa pitää lapsen, pidätte sen. Jos mies on abortin kannalla et säkään halua pitää vauvaa joten _omasta päätöksestäsi_ teet sen abortin.

Mä korostan tota omaa päätöstä siksi että silloin sä käsittelet asian jo ennen abortin tekoa ja otata vastuun tästä. Ei niin että nyyhkyttäen menet miehen takia tekemään abortin mitä et oikeasti halua ja myöhemmin katkeroidut sitten tästä miehelle.

Yhteistyössä