Mies ei halua naimisiin. ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "EEE"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"EEE"

Vieras
Siinäpä se ongelma otsikossa lukeekin ja mulle se on iso ongelma. . Mä oon aina halunnu sen prinsessapäivän kokea.. Rakastan miestäni ja meillä on kolme yhteistä lasta,yhdessä oltu kauan. Uskon miehenkin rakastavan mua. Hän ei vaan koe tarvetta mennä naimisiin, ei edes kihloihin.. jos kihloihin mennään,hän luulee että naimisiin mennään heti ensi kesänä... Miehen vanhemmatkaan eivät ole naimisissa;kihloissa olleet 33v... Mies on tämän "oppinut kotoa".. Mä taas olen oppinut,että perheessä on kaikilla sama sukunimi ja vanhemmat siis naimisissa. . Ja itse olen aina kuvitellut meneväni naimisiin, on luonnollista mulle.
Ennenkun joku sanoo ettei naimisiin mennä vain siks että saa laittaa kuva mekon päälle, niin voin sanoa etten siksi menisikään vaan rakkaudesta mieheeni.
Mutta mä en tiiä onko tästä muotoutumassa jonkunmoinen ongelma meidän yhdessä ololle.. Haaveet ei tässä kohtaa mee yksiin eikä kumpikaan taida luopua omasta haaveestaan. Enkä todellakaan osannu arvata kun alettiin seurustella, ettei mies koskaan halua naimisiin..eipä tullut mieleen semmosia heti kysellä ja naimisiin menosta olen puhunut vasta jonkun aikaa, ehkä 2v ootellu sen kosintaa,välillä itsekin sen tehnyt.. ei vaan ota tosissaan mua.. :(

Been there. Sama homma. Lopulta mentiin naimisiin hiljaisesti mutta jälkikäteen alkanut vituttaa kun mies on puhunut pahasti naimisiinmenosta vaikka täysillä ollaankin yhdessä. Mä yritän unohtaa kaikki ja sormuksia en pidä yms. Toisaalta edelleen ajatellen että järjellä ajatellen ratkaisuja piti tehdä koska omaisuutta jo sen verran ja testamentin teosta ei ainakaan mitään tullut.

Samaa komppaan kaverin puolesta mitä #2.
Menivät lopulta naimisiin, mutta mies on joka välissä kovaa äänee uhkimassa, että ei naimisiin meno merkkaa hänelle yhtään mitään

Eli, jos joskus mies suostuu, nii varaudu sit tollaseen mielen pahottamiseen sinulle tärkeästä ja ihanasta asiasta.

Mutta, juridiselta puolelta suosittelen kyllä selvittämään miehellekin miksi lapsiperheen kannattaa mennä naimisiin. Esim lesken eläke on aika kova juttu..

Kaverit oli yhdessä toistakytä vuotta. Erosivat ja mies löysi uuden naisen. Vajaa kaksi vuotta ja menevät naimisiin. Vähän tuli sivullisena olo, kuinka tosissaan oli ensimmäisessä suhteessa, vaikka ei välttämättä tästä ollut kyse laisinkaan.

Jos se on tärkeetä, niin menkää naimisiin ennen lasten hankintaa! Jos ei oo lapsia, niin voi vielä erota vaikka ilman syytä, mutta lasten vuoksi olisi kuitenkin hyvä pysyä yhdessä, eli nyt ei auta.

Olen ollut kanssasi samassa tilanteessa (tosin ilman lapsia), ja ei siinä auttanut kuin tehdä itse valinta. Kumpi on tärkeämpää: että jaan elämäni juuri tämän ihmisen kanssa vai että jaan elämäni jonkun kanssa avioliitossa. Ei ollut vaikea valinta, avioliitto jäi kakkoseksi. Toista ei voi pakottaa, ja kannattaa miettiä, että JOS on saanut elämältä sen tärkeimmän (puolison ja perheen), kannattaako sitä pilata naimisiinmenoriidoilla. Toki saat haluta naimisiin, mutta mieti, onko se niin suuri juttu, että siitä kannattaa tehdä ongelma?

Me muuten mentiin naimisiin vajaa vuosi sen jälkeen kun totesin miehelle että avo tai avio, samapa tuo, kunhan ukko on oikea. Miestä oli arveluttanut eniten minun motiivini naimisiinmenolle (mietti siis, oliko kyse enemmän jonkun muotin täyttämisestä tai suurista juhlista kuin itse avioliitosta).

Perheessä pitää kaikilla olla sama sukunimi ja vanhempien naimisissa. Tämä on sinulle "luonnollinen" ja erittäin tärkeä asia. Kuitenkin olet synnyttänyt miehelle kolme aviotonta lasta, ennen kuin sait otettua asian puheeksi. Suonet anteeksi, jos en ota kriisiäsi kovin tosissani.

Nyt on kyllä syytä kattoo peiliin. "Olen oppinut, että perheessä on kaikilla sama sukunimi, mutta silti hankin 3 aviotonta lasta" :D

Taidat olla oikein syväoppija... :D