Mies ei halua VIELÄ naimisiin eikä edes kihloihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sellattiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";27361020]No mun mies ei tosiaankaan oo mikään romanttinen. Hän ei "usko" avioliittoon.

Eikä halua omien sanojensa mukaan VIELÄ mennä naimisiin. Meinaakohan hän että 5 vuoden päästä kysyn uudestaan :D

Ihan saa olla itse kysymässä. Ollaanhan me oltu vasta vähän aikaa yhdessä, mutta jo pelkkä yhteenmuutto oli lähtöisin minulta, jos miehen ehdotusta oltais odoteltu niin ei asuttais varmaan vieläkään yhdessä.

On tosi kokematon naisjutuissa muutenkin.[/QUOTE]

oho mä oon vahingossa näpännny cabs lockin päälle.

Tuota se ei halua sitoutua! Kyllä tollasii pelimiehii on nähty! sä voit elää pilvilinnoista mutta kylmä fakta on se että mies ei halua koska se ei halua!

Seurustelun alussa mies sanoi että haluaa sitoutua suht nopeesti...seurusteltiin, meni 5v kunnes menimme kihloihin. 8 vuotta seurustelusta syntyi esikoinen. Nostin taas naimisiinmenon esille. Menimme naimisiin. Yhdessä oltu 15v. ÄRSYTTI miehen SAAMATTOMUUS!! ;)

Mies tietää että mä kuitenkin haluan naimisiin. Kihlais edes niin tiedän joskus pääseväni.

Jotenkin kun saisi kivasti asian otettua esille. En kuitenkaan halua enää kysyä et mennäänkö kihloihin, koska viimeksikin asia meni miten meni.

Tuntuu et meidän suhde ei "etene" mihinkään. Yhteisestä päätöksestä jätetty lastenteko. En vaadi jättihäitä, olen sanonut jossain toisessa yhteydessä että mä voisin mennä vaikka maistraatissa.

Kuitenkin mies ois halukas ostamaan mun kanssa asunnon, helpommin avioliitosta pääsee eroon kuin yhteisestä asunnosta. Jos se siitä on kiinni.

Jos mies kerran sanoo, että ei halua vielä naimisiin, ni ei se mun mielestä kuulosta siltä, että avioliitto on miehelle yhdentekevä vaan siltä, että ei ole vielä valmis sellaiseen sitoutumiseen.

Mutta miehen tuntien, HÄN ei tule tulevaisuudessakaan kosimaan. Yritin oikeesti tehdä tän helpoksi miehelle esittämällä itse tuon kyymyksen. Ilmeisesti hän meinaa että MINÄ kysyn sitten uudestaan joskus tulevaisuudessa

[QUOTE="Aapee";27359245]
Kyllä mä haluan olla rouva Virtanen. Olla mieheni vaimo, enkä mikään naisystävä[/QUOTE]

Sullahan on täysi vapaus määritellä itsesi, miten haluat. "Naisystävä" ei ole mikään virallinen titteli, joten voit ihan hyvin kutsua itseäsi joksikin muuksi. Jos asutte yhdessä ei mitään sekaannuksia tule, jos kutsut itseäsi vaimoksi. Myös avoliitossa nimittäin käytetään sitä määritelmää. Avopuolisoiden ei yleisesti mielletä olevan "seurusteleva pari" eli "miesystävä ja naisystävä". Joten ainakaan tämän suhteen ei ole mitään ongelmaa.

Toki, jos miehesi sukunimen haluat, niin se onnistuu vain menemällä naimisiin...

[QUOTE="mei";27360889]
Että uskokaa mitä haluatte.Sen OIKEAN kanssa kyllä haluaa naimisiin. Älkää olko sinisilmäisiä niin ette pety.[/QUOTE]

Hmm, no eipä välttämättä. Minä en ainakaan halua, en oikean enkä väärän kanssa. Pidän ihan mahdollisena, että en ole ainoa joka ajattelee näin.

Mä luulen että tässä on kyse just siitä ettei mies halua kenenkään kanssa naimisiin. Sanonut vain minun mielikseni että haluaa, mutta ei vielä.

Mun mielestä on aika älytöntä olla 10-20 v yhdessä ja sitten mennä naimisiin. 2-4v on aika sopiva aika. Oon sanonut miehelle, että ei se sitä tarkoita että heti samantien pitää rynnätä naimisiin. Mutta ellei kihlauksestakaan ole mitään puhetta niin miehen tuntien tää ei tuu tapahtumaan vielä vuosiin, vaikka mentäis heti kihloihin.

[QUOTE="Aapee";27362165]Mä luulen että tässä on kyse just siitä ettei mies halua kenenkään kanssa naimisiin. Sanonut vain minun mielikseni että haluaa, mutta ei vielä.

Mun mielestä on aika älytöntä olla 10-20 v yhdessä ja sitten mennä naimisiin. 2-4v on aika sopiva aika. Oon sanonut miehelle, että ei se sitä tarkoita että heti samantien pitää rynnätä naimisiin. Mutta ellei kihlauksestakaan ole mitään puhetta niin miehen tuntien tää ei tuu tapahtumaan vielä vuosiin, vaikka mentäis heti kihloihin.[/QUOTE]

No jos miestäsi ei avioliitto instituutiona vaan innosta?

[QUOTE="Jäämies";27362214]Kihlaus on lupaus avioliitosta. Nuorilla on aika usein unohtunut koko kihlauksen merkitys.[/QUOTE]

Pikemminkin voisi sanoa, että kihlauksen sisältö on muuttunut. Kysehän on perinteestä, eikä kihlauksella ole mitään juridista merkitystä. Ihmiset itse luovat sen merkityksen, ja kuten muillakin perinteillä on usein tapana muuttua ajan kanssa, on tämäkin ilmeisesti vähän muuttanut merkitystään.

Mun mielestä keskustelu olisi kyllä ehdottomasti käytävä, että jos ollaan eri mieltä tästä avioitumis-asiasta.
Miksi toinen haluaa? Ja miksi toinen ei?
Että vähän niinkun molemmat joutuisi tahoillaan oikeasti miettimään sitä asiaa ja omia arvojaan ym.

Perustelisi sitten sen huolellisesti toiselle osapuolelle. Sillä tavalla pystyisi myös ottamaan huomioon paremmin sen toisen näkemyksen.

Mä kyllä suosittelisin nyt sitä, että laittaisit jäitä hattuun asian kanssa vähäksi aikaa.
Ette ole olleet kovin kauan yhdessä ja mies ehkä vielä totuttelee ajatukseen avovaimosta.
Rauhotut sinäkin nyt siihen ja nautit siitä, että teillä on yhteinen koti. Voi olla, että mies
kosii myöhemmin tai sitten hän ei kosi koskaan. Mieskin voi muuttua ja kasvaa ja kehittyä.
Hänellekin voi tulla sellainen olo, ettei se naimisissa olo olisi ihan kamalaa. Ei teillä ole
mihinkään kiire!!

Oma mieheni oli vähän samanlainen, kun mun mielstäni oli järkevää muuttaa yhteen ja
ei vielä ollut. Mä jankutin ja jankutin aihesta ja yritin kaikkeni. Mies ei vaan ollut halukas.
Sit ajattelin, että olkoon sitten eikä mennyt montaakaan kuukautta, kun mies itse ehdotti
yhteenmuuttoa ja käytti ihan samoja syitä, kuin millä mä olin yrittänyt päätä kääntää :)
Siskon mies taas ilmoitti aikanaan, ettei mene koskaan naimisiin. Ovat olleet yhdessä
tosi nuorista ja olivat olleet yhdessä yli 20 vuotta (kaksi lasta, asuntolaina, ties
kuinkamones koira jne), kun mies yhtä äkkiä kosikin :) Ikinä ei tiedä :)

et voi asialle mitään. Toista painostamalla et ainakaan saa kuin mahdollsen eron aikaan. Vaihtoehtona on, että etsit sellaisen miehen, joka haluaa kanssasi naimisiin - jos se kerran on noin tärkeää sinulle.

No mekin oltu nyt 4,5 vuotta yhdessä ja vieläkään ei tuo kosi!! ARGH se ottaa niin pannuun, vasta oli vuosipäivä ja olin ihan varma että nyt se tapahtuu mutta ei perkele vieläkään.
Meillä on lapsi ja oma talo ja kaikki mutta ei tuo rutjake tajua että mie tahon sen rouvaksi :D

Ja en kyllä ite kosi, se on miehen homma!

Tämä aihe on vahvasti läsnä omassa elämässänikin! Meillä on kolme lasta,yhdessä oltu 8vuotta ja mies ei vaan halua edes puhua naimisiinmenosta. Mun mielestä on tosi loukkaavaa jo ihan se, ettei hän halua keskustella asiasta saatika sitten se fakta,että näemmäei halua mun kanssa naimisiin. Itse (niinkuin useimmat naiset pikkutytöistä lähtien)olen haaveillut aina häistä ja naimisiinmenosta. En tietenkään halua erota, mutta myönnänettä mielessä on käynyt että miten saisin oman haaveeni toteutettua... kuitenkin ikää jo lähemmäs 40v joten ei tässä mitään teinejä enää olla. Isovanhemmat on jo kuolleet ja muitakin rakkaita sukulaisia,jotka aina odottivat häitäni (suvun ainut "tyttö" tässä sukupolvessa).Olisi kiva järjestää hääjuhlat kun vielä vanhemmat ovat ikänsä puolesta kondiksessa ja itsekkään ei ole vielä aivan ikäloppu...
Mitä ihmettä siis tekisin? ideoita?