Mies ei halua nukkua kanssani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koira on elävä olento, moottoripyörä ei. Sun mielestä varmaan ap:n kannattais nyt kiireen vilkkaa hankkiutua eroon koirastaan, jos mies keksisi sitä vaatia, vai mitä?

Minun mielestäni ap:n pitäisi tajuta, että koira (lemmikki) on ehkä ollut hänelle ihmissuhteen korvike, mutta mies on todellinen ihmissuhde. Jos minun lemmikkini olisi haluamieni ihmissuhteiden este, se lähtisi.

Mitä se sun persettä kaivalee, jos joku ajattelee lemmikkinsä olevan perheenjäsen? Ei eläintä tarvitse tuolla lailla inhimillistää. Se ansaitsee paikkansa perheessä olemalla se mikä se on eli lemmikki.

Vituttaako sua, että sulla ei ole edes sitä koiraa ja nyhjötät vain ypöyksin kopperossasi?

Eikö sinun lapsuudenperheessä kaikki perheenjäsenet olleet tasavertaisia perheen osakkaita, kun nyt pelkäät että jäisit eläimelle "kakkoseksi"? (Jos tuollainen tilanne osuisi kohdallesi.)

Sinua ainakin kaivelee, kun yrität heti mennä henkilökohtaisuuksiin asian sijasta. Keskustelujen ajatus palstoilla on se, että asioista voi esittää myös eriäviä mielipiteitä.

Minulla on elämäni aikana ollut lukuisia eläimiä, pääosin lemmikkejä. Kopperoni on parinsadan neliön omakotitalo, jossa asun perheeni kanssa. Sinun ei siis tarvitse olla huolissasi olosuhteistani. Minä en inhimillistä eläimiä, mutta ap tekee niin ja juuri se on hänen ongelmansa (niinkuin ehkä sinunkin?).

Sinua ainakin kaivelee, kun yrität heti mennä henkilökohtaisuuksiin asian sijasta. Keskustelujen ajatus palstoilla on se, että asioista voi esittää myös eriäviä mielipiteitä.

Minulla on elämäni aikana ollut lukuisia eläimiä, pääosin lemmikkejä. Kopperoni on parinsadan neliön omakotitalo, jossa asun perheeni kanssa. Sinun ei siis tarvitse olla huolissasi olosuhteistani. Minä en inhimillistä eläimiä, mutta ap tekee niin ja juuri se on hänen ongelmansa (niinkuin ehkä sinunkin?).
Totta helvetissä mua kaivelee, kun sinun tapa keskustella on halveksiva ja vähättelevä.
Mitä muuta koiran väittäminen PUOLISOKSI on kuin yritys ihimillistää se hyvin sairaalla tavalla. Lisäksi myös loukkaavaa tollainen puhe. Se taas ei ole mitään eläimen inhimillistämistä, että pitää sitä perheenjäsenenä. Eläimen inhimillistäminen on esim. sitä, että luulee eläimen osaavan vaikkapa kostaa tekemällä tihutöitä, koska omista oli matkoilla. Tai luullaan, että koira haluaa näyttää hyvälle ja puetaan sen ylle hepeneitä,

Kerropa muuten sitten, miten sinusta lemmikkiä tulisi pitää, kun se ei mielestäsi saa olla tasavertainen perheenjäsen? Hoitaa huonosti eli ap:n tapauksessa pitää koiraa suurin osa vuorokaudesta yksinään? Miten sinun persettäsi muuten kaivelee sekään, miten läheisissä väleissä kukin omien elukoittensa kanssa on? Onko se sulta jotenkin pois?
Ja kyllä olen edelleen sinusta huolissani, nimittäin sen verran alentavaa ja sairasta settiä täällä ihmisille heität, että ihan terve henkilö ei sellaisia sano.

Totta helvetissä mua kaivelee, kun sinun tapa
keskustella on halveksiva ja vähättelevä.
Mitä muuta koiran väittäminen PUOLISOKSI on kuin yritys ihimillistää se hyvin sairaalla tavalla. Lisäksi myös loukkaavaa tollainen puhe. Se taas ei ole mitään eläimen inhimillistämistä, että pitää sitä perheenjäsenenä. Eläimen inhimillistäminen on esim. sitä, että luulee eläimen osaavan vaikkapa kostaa tekemällä tihutöitä, koska omista oli matkoilla. Tai luullaan, että koira haluaa näyttää hyvälle ja puetaan sen ylle hepeneitä,

Kerropa muuten sitten, miten sinusta lemmikkiä tulisi pitää, kun se ei mielestäsi saa olla tasavertainen perheenjäsen? Hoitaa huonosti eli ap:n tapauksessa pitää koiraa suurin osa vuorokaudesta yksinään? Miten sinun persettäsi muuten kaivelee sekään, miten läheisissä väleissä kukin omien elukoittensa kanssa on? Onko se sulta jotenkin pois?
Ja kyllä olen edelleen sinusta huolissani, nimittäin sen verran alentavaa ja sairasta settiä täällä ihmisille heität, että ihan terve henkilö ei sellaisia sano.
Ennen kuin alat taas kitisemään, niin: perheenjäsen on määrittelemättömämpi käsite kuin lemmikki tai puoliso. Jälkimmäiset tosiaan tarkentavat ekaa määritelmää ja kertovat kunkin jäsenen ASEMAN perheessä.

Olen seurustellut n. puoli vuotta miehen kanssa, ikää 26 hänellä. Olen tehnyt suhteen alussa jo selväksi että en voi hänen luokseen yöksi mennä sillä minulla on koira jota en voi jättää. Mies asuu yksiössä, itse asun tilavassa kaksiossa. Luulisi olevan helpointa että yökyläily tapahtuisi minun luonani jotta koirani saisi olla omassa kodissaan. Mies ei kuitenkaan koskaan pyynnöistä huolimatta halua jäädä luokseni yöksi. Kun kysyn niin aina sama vastaus " emmä tiiä." Ei tunnu olevan halukas asiasta keskustelemaan. Kuitenkin suhteemme on vakava ja mies vakuuttaa haluavansa yhteistä tulevaisuutta kanssani.
Kuka ei halua rakkaansa vieressä nukkua? Tää asia todella repii mua ja itken öisin sen vuoksi, kun en saa olla mieheni lähellä.
Mitä jos koirani on se ongelma? Eikö miehen pitäisi haluta ottaa sekin osaksi elämää, täytyyhän hänen automaattisesti ymmärtää että minä ja koira tullaan samassa paketissa..
Onko kokemuksia, neuvoja, vinkkejä? Kiitos jo

Eipä tuota oikein mekään alkuun vierekkäin nukuttu. Minä halusin tilaa ja mies oli aina edessä kun yöllä käänsi kylkeä. Ja mies sanoi että ei osaa nukkua samassa sängyssä. Vuoden yhdessäolon jälkeen, kun muutettiin yhteen, alkoi vasta yhdessä nukkuminen onnistua. Mutta veikkaisin että saattaa olla ihan ujouttakin tuo. Esim minä olin alkuun aivan kamalan tarkka suuhygieniasta ettei toinen haistele aamuhengityksen aromeja. Ja mies luuli että olin joku nipottaja ja alkoi huolehtimaan samalla tavalla hampaiden pesusta aamuisin kuuli että vihaan hengityksen hajua. Mutta nämä on näitä mitä tulee uusien ihmisten kanssa eteen.

En usko että koira on syyllinen. Jos ei allerginen ole. Kaverin exä tuli viiden vuoden jälkeen allergiseksi koiralle ja kun kaverin piti päättää kumpi lähtee niin se oli mies. Ja sekös katkeroitti miehen. Ja kaveri ei ole sen jälkeen itselleen omien sanojensa mukaan hyvää löytänyt. Ja mies sanoi joskus yhteisessä illanvietossa että jos suhde on niin löysässä hihnassa niin ei todella kannata palata siihen, vaikka kaveri oli ehdotellut yhteen palaamista.

Totta helvetissä mua kaivelee, kun sinun tapa keskustella on halveksiva ja vähättelevä.

Kiitos! Veit sanat suustani, vastasit oikein hyvin. KIITOS! (y)

FINLEX: "Soveltamisalalain 8 §:n mukaan perheenjäsenenä pidetään puolisoa ja alaikäistä lasta sekä sellaista alle 25-vuotiasta lasta, joka päätoimisesti opiskelee tai on ammatillisessa koulutuksessa."
EI mainintaa koirista tai muista lemmikkieläimistä.
http://plus.edilex.fi/kela/fi/he/20040076

TILASTOKESKUS:
Perheenjäsenet ryhmitellään perheaseman mukaan seuraavasti:
  • aviopuoliso, ei lapsia
  • aviopuoliso, jolla lapsia
  • avopuoliso, ei lapsia
  • avopuoliso, jolla lapsia
  • rekisteröidyn parisuhteen puoliso, ei lapsia
  • rekisteröidyn parisuhteen puoliso, jolla lapsia
  • isä/äiti ilman puolisoa
  • lapsi.
Lapsiksi perhetilastossa katsotaan iästä riippumatta vanhempiensa kanssa asuvat omat lapset tai puolison biologiset lapset tai ottolapset, mutta ei kasvattilapsia tai huollettavia lapsia.
http://www.stat.fi/til/perh/kas.html

WIKISANAKIRJA: "perheenjäsen perheeseen kuuluva henkilö Isä, äiti ja lapset ovat perheenjäseniä."
https://fi.wiktionary.org/wiki/perheenjäsen

KELA: "Perheenjäseninä pidetään avio- ja avopuolisoa sekä rekisteröidyn parisuhteen osapuolta. Lisäksi perheenjäseninä pidetään alle 18-vuotiaita omia lapsia, ottolapsia ja samassa taloudessa asuvia puolison lapsia. Avopuoliso voidaan katsoa perheenjäseneksi, kun puolisot ovat asuneet yhdessä kuusi kuukautta."
http://www.kela.fi/muutto-suomeen_perheenjasenena
TVR: "Perheenjäseniä ovat henkilön avio- ja avopuoliso sekä hänen kanssaan samassa taloudessa asuvat lapset, vanhemmat ja isovanhemmat. Rekisteröidyssä parisuhteessa elävät rinnastetaan aviopuolisoihin."
https://tvr.fi/fi/tyonantajat/yrity...-maksuvelvollisuus/perheenjasenen-maaritelma/

MIGRI:
"Suomen kansalaisten ja muiden kuin EU-kansalaisten ja heihin rinnastettavien perheenjäseniä ovat:
  • aviopuoliso
  • rekisteröity parisuhdekumppani
  • avopuoliso
  • alle 18-vuotiaan lapsen huoltaja
  • lapsi"
http://www.migri.fi/perheenjasenen_luokse_suomeen

MELA:"Perheenjäseniä ovat yrittäjän lapset, ottolapset, lastenlapset, vanhemmat, isovanhemmat sekä vävyt ja miniät. Myös yrittäjän veljet, sisaret, sedät, tädit sekä veljen tai sisaren lapsi voidaan vakuuttaa perheenjäseninä."

Laajempi käsitys, ei kuitenkaan mainintaa koirista tai muista lemmikkieläimistä.
https://www.mela.fi/fi/elakevakuutus/myel-vakuutus/kenelle-vakuutus/perheenjasen

Koiraharrastajien mielestä koira on perheenjäsen ja sitä kutsutaan ihmistä tarkoittavalla hän-pronominilla. Se on kuitenkin vain koiraihmisten tunteeseen perustuva näkemys ja siten yhtä pätevä kuin mootoripyörää perheenjäsenenä pitävän motoristin.

Kuvateksti:
Tässä kuva toukokuulta 2012, uusi perheenjäsen oli juuri saatu kotiin!
Onnellinen hymy :)
kuva.JPG

Ihanaa että joku huolehtii kunnolla lemmikistään eikä jätä sitä pitkiksi ajoiksi yksin. Emmätiiä -mies ei tosiaan näy tietävän mitä haluaa, unohda koko äijä.

• Eipä tuota oikein mekään alkuun vierekkäin nukuttu. Minä halusin tilaa ja mies oli aina edessä kun yöllä käänsi kylkeä. Ja mies sanoi että ei osaa nukkua samassa sängyssä. Vuoden yhdessäolon jälkeen, kun muutettiin yhteen, alkoi vasta yhdessä nukkuminen onnistua. Mutta veikkaisin että saattaa olla ihan ujouttakin tuo. Esim minä olin alkuun aivan kamalan tarkka suuhygieniasta ettei toinen haistele aamuhengityksen aromeja. Ja mies luuli että olin joku nipottaja ja alkoi huolehtimaan samalla tavalla hampaiden pesusta aamuisin kuuli että vihaan hengityksen hajua. Mutta nämä on näitä mitä tulee uusien ihmisten kanssa eteen.
En usko että koira on syyllinen. Jos ei allerginen ole. Kaverin exä tuli viiden vuoden jälkeen allergiseksi koiralle ja kun kaverin piti päättää kumpi lähtee niin se oli mies. Ja sekös katkeroitti miehen. Ja kaveri ei ole sen jälkeen itselleen omien sanojensa mukaan hyvää löytänyt. Ja mies sanoi joskus yhteisessä illanvietossa että jos suhde on niin löysässä hihnassa niin ei todella kannata palata siihen, vaikka kaveri oli ehdotellut yhteen palaamista.
Kiitos asiallisesta vastauksesta, taidan antaa mun miehelle lisää aikaa, sillä hän tosiaan on ujo luonne :)

FINLEX: "Soveltamisalalain 8 §:n mukaan perheenjäsenenä pidetään puolisoa ja alaikäistä lasta sekä sellaista alle 25-vuotiasta lasta, joka päätoimisesti opiskelee tai on ammatillisessa koulutuksessa."
http://plus.edilex.fi/kela/fi/he/20040076

TILASTOKESKUS:
Perheenjäsenet ryhmitellään perheaseman mukaan seuraavasti:
  • aviopuoliso, ei lapsia
  • aviopuoliso, jolla lapsia
  • avopuoliso, ei lapsia
  • avopuoliso, jolla lapsia
  • rekisteröidyn parisuhteen puoliso, ei lapsia
  • rekisteröidyn parisuhteen puoliso, jolla lapsia
  • isä/äiti ilman puolisoa
  • lapsi.
Lapsiksi perhetilastossa katsotaan iästä riippumatta vanhempiensa kanssa asuvat omat lapset tai puolison biologiset lapset tai ottolapset, mutta ei kasvattilapsia tai huollettavia lapsia.
http://www.stat.fi/til/perh/kas.html

WIKISANAKIRJA: "perheenjäsen perheeseen kuuluva henkilö Isä, äiti ja lapset ovat perheenjäseniä."
https://fi.wiktionary.org/wiki/perheenjäsen

KELA: "Perheenjäseninä pidetään avio- ja avopuolisoa sekä rekisteröidyn parisuhteen osapuolta. Lisäksi perheenjäseninä pidetään alle 18-vuotiaita omia lapsia, ottolapsia ja samassa taloudessa asuvia puolison lapsia. Avopuoliso voidaan katsoa perheenjäseneksi, kun puolisot ovat asuneet yhdessä kuusi kuukautta."
TVR: "Perheenjäseniä ovat henkilön avio- ja avopuoliso sekä hänen kanssaan samassa taloudessa asuvat lapset, vanhemmat ja isovanhemmat. Rekisteröidyssä parisuhteessa elävät rinnastetaan aviopuolisoihin."
https://tvr.fi/fi/tyonantajat/yrity...-maksuvelvollisuus/perheenjasenen-maaritelma/

MIGRI:
"Suomen kansalaisten ja muiden kuin EU-kansalaisten ja heihin rinnastettavien perheenjäseniä ovat:
  • aviopuoliso
  • rekisteröity parisuhdekumppani
  • avopuoliso
  • alle 18-vuotiaan lapsen huoltaja
  • lapsi"
http://www.migri.fi/perheenjasenen_luokse_suomeen

MELA:"Perheenjäseniä ovat yrittäjän lapset, ottolapset, lastenlapset, vanhemmat, isovanhemmat sekä vävyt ja miniät. Myös yrittäjän veljet, sisaret, sedät, tädit sekä veljen tai sisaren lapsi voidaan vakuuttaa perheenjäseninä."

Laajempi käsitys, ei kuitenkaan mainintaa koirista tai muista lemmikkieläimistä.
https://www.mela.fi/fi/elakevakuutus/myel-vakuutus/kenelle-vakuutus/perheenjasen

Koiraharrastajien mielestä koira on perheenjäsen ja sitä kutsutaan ihmistä tarkoittavalla hän-pronominilla. Se on kuitenkin vain koiraihmisten tunteeseen perustuva näkemys ja siten yhtä pätevä kuin mootoripyörää perheenjäsenenä pitävän motoristin.

Kuvateksti:
Tässä kuva toukokuulta 2012, uusi perheenjäsen oli juuri saatu kotiin!
Onnellinen hymy :)
kuva.JPG
Oletpa todella idiootti :D

Oletpa tosiaan typerä :D Olenko puhunut eläimeni inhimillistämisestä? Anteeksi mutta nyt kyllä keksit päästäsi asioita ja suurentelet sanomisiani..Taidat olla harvinaisen draamanhakuinen ihminen. Kuulostat kyllä sen verran vajaaälyiseltä että ei kannattaisi tällaisille palstoille kirjoitella, joita et munaa itseäsi..heh. :)

Oletpa tosiaan typerä :D Olenko puhunut eläimeni inhimillistämisestä? Anteeksi mutta nyt kyllä keksit päästäsi asioita ja suurentelet sanomisiani..Taidat olla harvinaisen draamanhakuinen ihminen. Kuulostat kyllä sen verran vajaaälyiseltä että ei kannattaisi tällaisille palstoille kirjoitella, joita et munaa itseäsi..heh. :)
Niin ja tosiaan jos asut kerta kahdensadan neliön kopperossa niin miten ihmeessä sulla voi olla aikaa täällä möläytellä moisia ja nolata itseäsi? Luulisi noin rikkaalla ja perheellisellä ihmisellä olevan muutakin puuhaa...vaikka enhän mä tiedä, voisin vain kuvitella :D

Kokemusta tästä on ja EI mies ei automaattisesti ota koiraa pakettiin mukaan. Pahimmillaan toisen lemmikit voivat aiheuttaa erimiellisyyksiä ja ongelmia. Mutta syynä voi olla kyllä ihan sekin, että mies haluaa olla kätevästi omien tavaroidensa ympärillä eikä nähdä sitä vaivaa että joutuisi vaikka rahtaaman tavaroita luoksesi. Jos kyseessä on koirasin niin vaikuttaa kyllä aika tuhoon tuomitulta suhteelta. Miksei tuo koira voisi tulla mukaan joskus hänen luokseen? Jokatapauksessa kysyisin nätisti miksei hän halua tulla yöksi. Sillähän se toivottavasti selviää.Ei täällä miettimälläTsemppiä

Silloin kun rahkeet eivät riitä asiasta keskusteluun, ryhdytään keskustelemaan keskustelijoista ;)

Olen huomannut saman.
Ei kovin rakentavaa keskustelun kannalta.

Mitä tilanteeseen tulee, niin luulen, että ap:n tilanne kyllä selviää.
En minäkään luopuisi koirastani muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Jos miehellä olisi jotain koiraa vastaan, niin se olisi varmaan tullut jo esiin.

• Tykkää
Reactions: m1es
Ihan ensimmaiseksi kannattaisi keskustella miehen kanssa aiheesta. Voi olla, ettei ham ole edes ymmartanyt miten paljon asia aloittajaa risoo.
Toisekseen, sen koiran voi aina ottaa mukaan sinne miehen luokse ellei mies e sita erikseen kieltanyt.

Tuntuu kylla silta, etta aloittaja on tyypillin mielensapahoittaja tai sitten provo. Kylla normaalit, seurustelevat ihmiset olisivat puolessa vuodessa jo tamankaltaiset asiat kasitelleet modern kertaan.

Yhteistyössä